Kuka osaisi kommentoida 3.0TDI:n nesteenkiertoa tai jälkiasenteisen Eberin toimintaa. Seuraavanlainen tilanne:
- Kone CCWA, EGR poistettu ohjelmallisesti ja myös tulpattu fyysisesti
- Uusi 5kW Eberi asennettu pari viikkoa sitten käytännössä näiden ohjeiden mukaisesti kannesta tulevan ja lämppärin kennolle menevän letkun väliin (samalla HVAC channel 17 vaihdettu bitti 0 -> 1)
- Eberi käynnistyy ja lämmittää koneen hyvin
Ongelma:
- Kun autolla lähtee liikkeelle aamulla Eberi käynnissä, niin lämpömittari lähtee kohoamaan hyvin jo muutaman kilometrin jälkeen. Kun lämpötila nousee mittarin mukaan lähelle 90, niin mittari tulee vauhdilla alas (joskus jopa ihan pohjalle)
- Tätä kone tekee pari kertaa ilmeisesti siihen saakka kunnes järjestelmä/neste lämpenee kauttaaltaan. Tämän jälkeen lämpömittari vakiintuu jonkin verran 90 alapuolelle
- Mystisemmän tästä tekee myös se, että jos ajon aikana, Eberi käynnissä, ilmastoinnilta pyytää maksimilämmöt, niin tuottoa ei oikein tunnu tulevan. Jos tässä kohtaa Eberin sammuttaa, niin hetken päästä lämpöäkin lähtee tulemaan eri tavalla (ei oikein ymmärrä tätä, kun tilanteen pitäisi olla juuri päin vastoin)
Itselle tulee mieleen:
- Vuotava termostaatti (uusi jo hommattu, mutta vielä asentamatta)
- Eberi sammuttaa polttimen, kun neste lämpenee tarpeeksi kuumaksi ja kun samoihin aikoihin myös termari aukeaa, niin järjestelmän lämmöt romahtavat (tämä ei tosin selitä tuota "huonompaa" lämmöntuottoa Eberi päällä ajon aikana)
Eli mikäköhän mättää? Miten muilla käyttäytyy Eberi/Webasto ja nesteiden lämmöt ajon aikana?
- Kone CCWA, EGR poistettu ohjelmallisesti ja myös tulpattu fyysisesti
- Uusi 5kW Eberi asennettu pari viikkoa sitten käytännössä näiden ohjeiden mukaisesti kannesta tulevan ja lämppärin kennolle menevän letkun väliin (samalla HVAC channel 17 vaihdettu bitti 0 -> 1)
- Eberi käynnistyy ja lämmittää koneen hyvin
Ongelma:
- Kun autolla lähtee liikkeelle aamulla Eberi käynnissä, niin lämpömittari lähtee kohoamaan hyvin jo muutaman kilometrin jälkeen. Kun lämpötila nousee mittarin mukaan lähelle 90, niin mittari tulee vauhdilla alas (joskus jopa ihan pohjalle)
- Tätä kone tekee pari kertaa ilmeisesti siihen saakka kunnes järjestelmä/neste lämpenee kauttaaltaan. Tämän jälkeen lämpömittari vakiintuu jonkin verran 90 alapuolelle
- Mystisemmän tästä tekee myös se, että jos ajon aikana, Eberi käynnissä, ilmastoinnilta pyytää maksimilämmöt, niin tuottoa ei oikein tunnu tulevan. Jos tässä kohtaa Eberin sammuttaa, niin hetken päästä lämpöäkin lähtee tulemaan eri tavalla (ei oikein ymmärrä tätä, kun tilanteen pitäisi olla juuri päin vastoin)
Itselle tulee mieleen:
- Vuotava termostaatti (uusi jo hommattu, mutta vielä asentamatta)
- Eberi sammuttaa polttimen, kun neste lämpenee tarpeeksi kuumaksi ja kun samoihin aikoihin myös termari aukeaa, niin järjestelmän lämmöt romahtavat (tämä ei tosin selitä tuota "huonompaa" lämmöntuottoa Eberi päällä ajon aikana)
Eli mikäköhän mättää? Miten muilla käyttäytyy Eberi/Webasto ja nesteiden lämmöt ajon aikana?
Comment