Autosta paljastui piakkoin imusarjan putsauksen jälkeen imuvuoto. Puhdistuksen jälkeen ajelin tyytyväisenä ehkä kuukauden, tai kaksi. Tämän jälkeen aloin huomata välillä yksittäisiä "pamauksia" putkesta. Viimein tämä äityi melko levottomaksi ja misfirea alkoi tulla enemmänkin.
Vaihdoin pcv:n ja ongelma pysyi, tarkempi tarkastelu johti siihen, että sekä pcv:n tiiviste oli painunut kasaan, eli se piti vaihtaa, sekä siihen tulevien letkujen o-renkaat olivat entiset. Näihin vaihdoin uudet, joka vähensi ongelmaa ja tyhjäkäynti palautui lähes normaaliksi. Ajaessa ei enää huomaa mitään normaalisti, mutta moottorijarrulla, sekä kuumana tyhjäkäynnillä tämän huomaa ja satunnaisia misfirejä jää logiin.
Aluksi pelkäsin suutin vikaa, koska misfire oli lähes pelkästään ykköspytyssä. Tiivisteiden yms. vaihdolla päästiin kuitenkin siihen, että misfire siirtyi kakkospyttyyn. Muissakin on joitakin satunnaisia, mutta selkeästi suurin osa on nyt tuolla sylinterissä 2. Tulpat ja puolat on vaihdettu(otin urssista ehkä 15tkm ajetut ja tämänkin puolat toimivat aivan hyvin urssissa->ei niissä vikaa?). Tulpat uudet motonetista.
Mistä voi johtua? Pitää vielä starttispraytä etsiä jostakin ja suihkutella. Voiko imusarjassa olla vuoto(varmaan voi, mutta voiko se oireilla vain kuumana)? Muita ideoita, mitä voisi logitella? Trötätessä öljyt lisääntyy, joten piti vaihtaa osittain ne, jotta sai bensat pois. Imusarjan putsauksessa pelkäsin, että suuttimet likaantuivat, mutta eihän se ongelma silloin voisi pytystä toiseen siirtyä?
Vaihdoin pcv:n ja ongelma pysyi, tarkempi tarkastelu johti siihen, että sekä pcv:n tiiviste oli painunut kasaan, eli se piti vaihtaa, sekä siihen tulevien letkujen o-renkaat olivat entiset. Näihin vaihdoin uudet, joka vähensi ongelmaa ja tyhjäkäynti palautui lähes normaaliksi. Ajaessa ei enää huomaa mitään normaalisti, mutta moottorijarrulla, sekä kuumana tyhjäkäynnillä tämän huomaa ja satunnaisia misfirejä jää logiin.
Aluksi pelkäsin suutin vikaa, koska misfire oli lähes pelkästään ykköspytyssä. Tiivisteiden yms. vaihdolla päästiin kuitenkin siihen, että misfire siirtyi kakkospyttyyn. Muissakin on joitakin satunnaisia, mutta selkeästi suurin osa on nyt tuolla sylinterissä 2. Tulpat ja puolat on vaihdettu(otin urssista ehkä 15tkm ajetut ja tämänkin puolat toimivat aivan hyvin urssissa->ei niissä vikaa?). Tulpat uudet motonetista.
Mistä voi johtua? Pitää vielä starttispraytä etsiä jostakin ja suihkutella. Voiko imusarjassa olla vuoto(varmaan voi, mutta voiko se oireilla vain kuumana)? Muita ideoita, mitä voisi logitella? Trötätessä öljyt lisääntyy, joten piti vaihtaa osittain ne, jotta sai bensat pois. Imusarjan putsauksessa pelkäsin, että suuttimet likaantuivat, mutta eihän se ongelma silloin voisi pytystä toiseen siirtyä?
Comment