Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    motor-talk.de:llä puhutaan tuosta että olisi softapäivitys, joka helpottaa "rapinaan startatessa" jolloin kiristintä ei tarvitsisi vaihtaa?

    Mitkäs on seuraukset jos kiristin hajoaa kokonaan?

    Comment


      Ketju katkeaa/ hyppää/ tekee jotain muuta ja pahin skenaario on moottorivaurio.

      Comment


      • "motor-talk.de:llä puhutaan tuosta että olisi softapäivitys, joka helpottaa "rapinaan startatessa"

        Omaani tehtiin ensin softapäivitys, ei vaikutusta rapinaan. Jos softapäivitys ei auta rapinaan, menee kiristin vaihtoon. Irrottivat diagnoosissa jonkun öljynpaineanturin, jolloin rapina ketjusta hiljeni -> kiristin vaihtoon.

        Rapina ei oikeastaan kuulu kylmäkäynnistyksessä, vaan ainoastaan kun kierroksia nostaa 1800-2000rpm.

        150kW, 180kW ja 230kW moottoreissa kaikissa sama ketjurakenne.

        Tässä vielä ääninäyte ketjusta, kun kierrokset 2000rpm kylmällä koneella: https://get.google.com/albumarchive/...VNRSnTFVld4Npv

        Comment


          Kiristäjän öljynpaineen solenoidille on kaksi aluetta. Tuolla liittimen irroituksella saadaan se toimimaan korkeammalla paineella. Eli ohjaamaan korkeampi paine kiristäjälle.
          Ja softapäivitys liittyy tuohon samaan. Eli ketju ei ole venynyt tms. vaan tuo kiritin ja sen monimutkainen toiminnan ohjaus on se joka mättää.
          Ihan mahtavia laitteita. Mutta nämä kaikki liittyy päästöjen vähentämiseen. Mitä kevyemmin kone pyörii, sitä vähemmän tulee myrkkyä putkesta. Ja artisti maksaa.

          Comment


          • Mitäs tollasesta 09-11 3.0tfsi:stä pitää tutkia koeajolla? Olen ymmärtänyt että noiden virittäminen on melkoisen helppoa, onko noissa moottoreissa tai muussa jotain akilleen kantapäätä jonka takia tuo kannattaa unohtaa?

            Comment


              09-11 malli lienee C6 malli.

              Comment


              • Oho.. Eiks vaihdu 11? Nostetaan sitten vuosimallirajaa 12. Kertoisiko joku viisaampi mitä eroa noilla 3.0 c6/c7 on moottoripuoli varsinkin kiinnostaa?
                Viimeksi muokannut TerhoP; 15.8.2016, 16:06.

                Comment


                  Vuosimalli lienee 12, mutta jo 2011 puolella kilvitetty noita. En tiedä tyyppivikoja tässä, 2.5 vuotta kukkunut ongelmitta. Kop kop. Kuulemma S-Tronicin mekatroniikoissa voinut olla vikoja, ei ole itsellä oireillut. Ns mutteriohjausta kuulemma jollakin ollut, eipä sekään ole itselle osunut.

                  Moottoripuolella taitaa olla pienempi ero C6 / C7 kuin kaikkialla muualla (alusta, kori, sisusta....). Lastulla saa ymmärtääkseni yläkierroksille lisää tehoa reilusti, väännön osalta ero on pienempi. Alunperin piti lastuttaa omakin, mutta on ehtinyt vakionakin.

                  Sorry, ettei ollut apuja. Varmasti niistä joitakin vikoja löytyy, mutta ei nyt taida olla se moniongelmaisin tapaus tämä C7 bensakoneella.

                  Comment


                    3.0TFSI vaatii softan kaveriksi ehdottomasti hihnapyörän, jolla saadaan vääntöä myös alakierroksille, runsaasti. Pelkällä softalla saadaan tosiaan vain ylös voimaa, koska ahtimen pyörintänopeutta ei voida kasvattaa alakierroksille ohjelmalla.

                    Comment


                    • Nyt selvisi että Special goodwillin kautta ketjunkiristimen vaihdon työkustannuksista tulee saamaan 50% goodwilliä, ja. 50% omasta pussista, osittain varmasti kiitos ensimmäisen omistajan kun huollatti autoa 15000km välein. Sanokaahan expertit kannattaako nyt samalla vaihtaa ketju omakustanteisesti? Ketju noin 250EUR ja työtä pari tuntia lisää.

                      Comment


                        En miettisi hetkeäkään, samalla nyt kaikki mitä sinne voi laittaa, niin ei tarvitse enää ihmetellä. ( vaikka auto onkin myynnissä).

                        Comment


                        • Pistetäänpä tännekkin tietoa. Kaverin autossa s-tronic teki temput. Vaihtaa hyvin täydellä kaasulla kiihdyttäessä, mutta normi ajossa arpoo vaihteita, vaihtaa paukkumalla ja rykimällä. Liikkeen mukaan ei ole ainoa. Autolla on ajettu 140tkm. Kolmen litran quattro kyseessä. Vuosimalli 12.

                          Loistava autohan tämä on ajaa, mutta kyllä nämä kalliit viat harmittaa jos ne kohdalle sattuu. Voin laittaa lisätietoa kunhan auto saadaan korjaamolla ehjäksi.

                          Kappas, siirryn seuraavaksi sähköautoon.
                          Koskahan A6 saa sähkömoottorilla? :)

                          Comment


                          • Kerro ihmeessä lisää, mitäs muita kalliita vikoja tuolta löytyy?` Yrittänyt etsiä täältä tietoa näistä muttei löydy oikein mitään bensasta eikä dieselistä.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 17.8.2016, 15:07. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • Ei löydy kun ei näissä ole mitään ihmeempiä. S-tronicin mekatroniikka leviää harvoista, paljon enemmän on mekatroniikkavikoja esimerkiksi yleisesti käytetyssä ZF:n 8-vaihteisessa momentinmuunninvaihteistossa.
                              Jakoketju voi porsia tai olla porsimatta, suojatielläkin voi jäädä auton alle.
                              Goodwillit toimii ihan ok jos on merkkihuollossa käyty edes ensimmäiset vuodet.
                              Pyöränlaakerit saa rikki kun vetelee painepesurilla pyörännapoja kohti, neljäs Audi peräkkäin joilla 45tkm/vuodessa ja yksi on vaihdettu.
                              Omani on 204hp jolla rullattu nyt 122tkm ilman vikoja, näistä noin 100tkm MTM:n softalla.
                              Kaupoille vaan rohkeasti, mukava näillä on matkaa taittaa!

                              Comment


                              • Kiitokset :)
                                Joo uskon kyllä että on miellyttävä ajella. Juuh vahvasti alkaa tuntua että kaupoille joutuu kunhan saa tuon edellisen auton myytyä pois. Vielä kun osaisi päättää ottako dieselin vaiko bensan jokatapauksessa tehoa on saatava lisää :)

                                Comment


                                • Ottaisin dieselin vaikkei tulisi paljon ajoakaan, on ihan miellyttävä voimalinja sekä kaupungissa että matkassa ja vie puolet vähemmän polttoainetta. Jälleenmyynti myös aika paljon helpompaa. Motarillakin mennään pienillä kierroksilla, tuli ajettua Saksassa 260km/h jolloin 7-vaihteella kierroksia 3600

                                  Comment


                                  • Joo tää on vaikeaa :) Bensassa taas kiihottaa tuo virityshelppous +450 heppaa näemmä irtoaa aika helpolla. Mitä toi diesel kuluttaa ?
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 17.8.2016, 20:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                    • Osta bitdi ja siihen uusi softa :)
                                      Matkat menee 20" pyörillä 5,8-6,0 välillä, pitkän ajan keskikulutus 6,5-7,0 välillä todellista. Jalka voisi olla kevyempikin eli vähemmälläkin pääsee jos haluaa.
                                      Samalla ajoprofiililla 3.0tfsi ei alle 12-13 mene seka-ajossa, onhan siinä eroa.

                                      Comment


                                        Mutta menee se bensa ihan eri tavalla kuin diesel. Molemmissa hyvät puolensa. Ja bensasta saa catbackilla komeat murinat.

                                        Comment


                                        • Joo-o paha valinta kyl.. Bensan sais liikkuu ihan eri tavalla mutta olishan se kiva jos tankilla vois ajaa yli 1200km. Nykyinen kinnneri menee 60l =360-600km.
                                          Viimeksi muokannut TerhoP; 17.8.2016, 20:50.

                                          Comment


                                          • Enemmän toi valinta kai on kiinni kilometrikertymästä. Vakiona 3.0tfsi ei ihmeellinen esitys kyllä kulultaan ole, hihnapyörällä ja softalla varmasti varsin maukas. Bensa-kasilla minä ajaisin jos metrejä tulisi alle 20tkm vuoteen :)

                                            Comment


                                            • Joo vakionahan toi bensa ei mene mihkään. Softa ja hihnapyörän vaihto tulee välittömästi jos tuollaiseen päädyn. 8 olis kyllä kiva laite. Ainut vaan että sen virittäminen on niin käsittämättömän kallista että jää jo sen takia pois laskuista.

                                              Comment


                                              • Voisihan se kasi olla ahdettu? S6, S7 jne...ja taas menisi ihan eri tavalla :)

                                                Comment


                                                  Mulla on vuoden sisään ollut C7 diesel 150kw ja bensa 220kw. Molemmat 20" pyörillä ja mun työmatka-ajossa diesel vei 7,5-8litraa ja bensa 9,5-10litraa. Eli ei mun käytössä ainakaan bensa ihan tuplia vie ;)

                                                  Comment


                                                  • Täällä maalla kun ei keskinopeus laske alle viiden kympin oikein missään niin dieseli menee pienellä :) Sitä saa myös aika huoletta polkea eikä kulutus nouse kuin puoli litraa-litran, bensalla pienempikin ajotavan muutos tekee heti sen pari litraa extraa. Jos Helsingin työmatkaliikenteen seassa pääsee A6:lla 3.0tfsi:llä alle kympin on ajotieturi sekaisin tai huopatossut jalassa silloin kun siellä possujonossa pääsee liikkeelle ;) sen verran siellä tulee pyörittyä että dieselinkin kulutuslukemat näyttää jo lähelle kymppiä kun on jonkun aikaa pelkästään kaupungissa pyöritellyt.

                                                    Comment


                                                      Mun työmatka on Pohjois-Helsingistä pohjoiseen päin, eli ruuhkia vastaan ajelen. Tankkauksista on kulutukset laskettu. Dieselin kulutusta nosti jonkun verran webaston käyttö.
                                                      Bensalla saa kyllä herkemmin kulutuksen nousemaan jos intoutuu, mutta nämä siis minun kokemuksiani ja ehkä ajotapani on sitten omituinen ;)

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Manukki Näytä viesti
                                                        Täällä maalla kun ei keskinopeus laske alle viiden kympin oikein missään niin dieseli menee pienellä :) Sitä saa myös aika huoletta polkea eikä kulutus nouse kuin puoli litraa-litran, bensalla pienempikin ajotavan muutos tekee heti sen pari litraa extraa. Jos Helsingin työmatkaliikenteen seassa pääsee A6:lla 3.0tfsi:llä alle kympin on ajotieturi sekaisin tai huopatossut jalassa silloin kun siellä possujonossa pääsee liikkeelle ;) sen verran siellä tulee pyörittyä että dieselinkin kulutuslukemat näyttää jo lähelle kymppiä kun on jonkun aikaa pelkästään kaupungissa pyöritellyt.
                                                        Onhan se nyt selvää että bensa vie enemmän. Mutta antaa vastineeksi myös enemmän kuin diesel. Hauska ei tule tyhjästä.
                                                        Toki jos tarkoitus on päästä pienellä, niin sitten diesel.

                                                        Comment


                                                        • No se nyt on melko subjektiivinen arvio antaako suht saman tehoinen ja lähes puolet vähemmän vääntöä omaava bensa enemmän, mielestäni ei. Jos TFSI:n softan ja hihnapyörän laittaa uusiksi niin peli muuttuu.
                                                          Kaksinkertaisille käyttökuluille en ainakaan itse saa riittävästi vastinetta, en myöskään merkittävästi huonommalle jälleenmyynti-arvolle.
                                                          S6:n tekniikka alkaa olla jo sellaista jossa on tekemisen meininkiä mutta hankintahinta karkaa Suomessa järjettömäksi.

                                                          Comment


                                                            Puolet vähemmän vääntöä on aika raju heitto. Ja kun kyseessä vielä mekaanisella ahtimella oleva moottori, niin tulee vääntö vielä alempaa.
                                                            Kustannuksilla voi tietysti perustella jos ei muut speksit siihen anna syytä.
                                                            Ja jos kustannukset ja arvonlasku on prioriteetti numero yksi, on syytä ostaa 1.6TDI Golf.
                                                            Ei muuta lisättävää.


                                                            3.0TFSi speksejä:
                                                            Horsepower net:
                                                            220.5 kW / 300 PS / 296 hp (ECE)

                                                            Torque net:
                                                            440 Nm / 324 ft-lb

                                                            Car power to weight ratio net:
                                                            126.7 watt/kg / 57.5 watt/lb
                                                            Car weight to power ratio net:
                                                            7.9 kg/kW / 5.8 kg/PS / 13 lbs/hp


                                                            3.0TDI 180kw
                                                            Horsepower net:
                                                            180 kW / 245 PS / 241 hp (ECE)

                                                            Torque net:
                                                            500 Nm / 369 ft-lb

                                                            Car power to weight ratio net:
                                                            104.7 watt/kg / 47.5 watt/lb

                                                            Car weight to power ratio net:
                                                            9.6 kg/kW / 7 kg/PS / 15.7 lbs/hp

                                                            Lähde:
                                                            http://www.automobile-catalog.com/ca..._s-tronic.html
                                                            http://www.automobile-catalog.com/ca..._s-tronic.html

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Manukki Näytä viesti
                                                              Kaksinkertaisille käyttökuluille en ainakaan itse saa riittävästi vastinetta, en myöskään merkittävästi huonommalle jälleenmyynti-arvolle.
                                                              Mun mielestä on väärin perustella omaa mielipidettään hatusta vedetyillä faktoilla.

                                                              Vuotuinen 18tkm polttoainekustannukset + ajoneuvovero.

                                                              A6 3.0TFSI 220kW 2007€ +260,22€ = 2267,22€

                                                              A6 3.0TDI 230kW 1452€ + 723,94€ = 2175,94€

                                                              Mä en millään saa bensalle kaksinkertaisia käyttökustannuksia?
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X