Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Avant -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Sieltä sen aika usein varsinki viikonloppusin voi bongata.. :D

    Comment


    • #62
      Joo, välil käyn itekki siel kääntymäs omalla typ 44:l. Sen tunnistaa siit et etuvilkut on harmaat mut takana on porkkanavalot :D Ja kirkkaammist releytetyist lähivaloist :). Suosittelen releyttää valos ellet oo jo tehny.

      Comment


      • #63
        En oo tarkemmin perehtyny noihin releytyksiin, hyvin noil valoilla kyllä näkee. Empä taida tälle autolle kummempia nyt enää tehdä, toimii käyttiksenä kun muuta projektia tuloillaan.

        Sain yhdistetyn kulutuslukemaks 9.2 litraa sadalla ku ajoin ihan sukkasilteen nätisti, siitäki olis voinu vähän vielä parantaa.

        Comment


        • #64
          Aikalailla tommosii kulutuslukemii munki satanen vie. Mut aina voi miettii paljon kuluttais vastaaval suorituskyvyl oleva B230 Volvo 740 tai joku 230e w124 mese. En usko et vie vähemmän. Kaikki alle kympin kulutukset tämmösille malmikasoille on ihan hyvii saavutuksii.

          Comment


          • #65
            Oliko tässä nyt siis pussit kiinni? Onko sulla enempää asennuskuvia hommasta?

            Comment


            • #66
              Ei oo pusseja, ei se noin korkee niitten kans olisi :D Nyt on vaan laikkajouset, apurungon alla maavara joku 4-5cm.

              Comment


              • #67
                Niin mä vähän aattelinkin, että pusseilla menis varmaan alemmaksi. Sillä läksinkin kyselemään. :) Tuleeko tähän vai meneekö johonkin muuhun autoon?

                Comment


                • #68
                  Tällä hetkellä näyttää siltä, että ne menee kaverin autoon..

                  Comment


                  • #69
                    Yksi perunalaatuinen kuva nykyhetkestä:



                    Hyvin näyttää keräävän katseita.

                    Comment


                      #70
                      Nuo vanteet on kyllä hienot. 200:sen kylkilistoja ja maskia+valoja kroimeneen tuo suorastaan huutaa...

                      Comment


                      • #71
                        Mikäs värikoodi tässä on? Näyttää niin kovasti samanväriseltä kuin oma ajopeli, missä värikoodi on LY6Z

                        Comment


                        • #72
                          Kakssatkun keula olis jees mutta tää on lähinnä talviautona käytössä nii menee se tolla satkun keulallaki.
                          Värikoodi on LY5Z.

                          Comment


                          • #73
                            Pieni sävyero vaan siis. Millainen tuo on ajaa noin matalana verrattuna orggis lötköalustaan?

                            Comment


                              #74
                              Kyllä tämän korimallin suunnittelijat ovat pitäneet huolta että joustoa löytyy muualtakin reilusti, kuin alustasta.. :) Ex avantti vogtlandin -60mm jousilla nitisi ja natisi ainakin joka nurkasta vakioiskareilla.

                              Hieno peli tämä kyllä kaikinpuolin.

                              Comment


                              • #75
                                Onhan toi aika pomppulinna ku makaa varmaan pohjaanlyöntikumeilla iskarit pohjassa. Vähä rauhottu ku vaihto noin matalaprofiiliset renkaat mutta vielä jää pomppimaan töyssyissä. Tasasella tiellä kyllä ihan jämäkkä isoks autoks.

                                Edessä mul on uudet Sachsin iskarit, pohjaanlyöntikumeja leikattu ja sit jousta taitaa enää olla 2.5 kierrosta ku ne katkes ajossaki viel lisää vanhuuttaan.. Takana jotkut vanhat iskarit ja 1.25 kierrosta poikkastut jouset ja välil kahnaa suuremmis töyssyis sisälokareihin.

                                Maavaraa on downpipen alla miehekkäät 2-3cm ja se putki on jo ihan lytyssä pitkän matkaa, lyttääntymätön putki osuis varmaan maahan koko ajan. Apurunkoon on joku 4-5cm.. takana on sit vähä enemmän maavaraa tosta etukenosta johtuen. Runkopalkit silloin tällöin ottaa joihinki hidasteisiin kiinni.

                                Lyhyemmät iskarit ja jousilautasta ku pudottais niin vois saada ihan mukavan tuosta keulasta, mutta mennään näillä eväillä nyt tällä erää.

                                Comment


                                • #76

                                  Öljyt tuli vaihdettua ja vähän jotain pientä sipistelyä harrastettua. Pakoputken alkukäyrää pitäis varmaan vähän muokata tai edes hitsata ku kulunu puhki..

                                  Comment


                                  • #77
                                    Pistetään nyt tännekkin:

                                    "Tuli äkillinen tarve apukuskin puoleiselle olka-akselille tuollaiseen etuvetoiseen vm. 89 100:een.

                                    Tarjoa ehjää, ja hieman olisi kiire !!"

                                    Auttakaa :D kiire olis, että saa lötkön taas ajoon !

                                    Comment


                                    • #78
                                      Jousijalka hajos johki töyssyy vai? :O

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kanttari tuli tielle, ei pitäis puhelinta käyttää ajaessa :D No mutta lötkö on pientä hienosäätöä vaille parsittu jo kasaan, täytyy vielä vanteeseen vaihtaa uusi kehä perjantaina niin vahingot on korjattu.

                                        Ensi viikolla tulee taakse coilover-tolpat, täytyy niihin hakea vielä jotkut kunnon jäykkyyksiset jouset mamasanilta. Toi vakiotolppa + laikkajousi + leveä vanne vähän huono isommalla kuormalla, viikonlopun Kouvolan reissulla kolme ihmistä + pari auton akkua ja tunkki kyydissä ja takarenkaista hävis rengastekstit sekä sisälokarien alareunat katosivat takaa :D
                                        Saa sit jäykemmällä tolpalla laskettuakki ihan inan tuota perää vielä niin ei kulje ihan noin pers pystyssä.

                                        Vähän muuttukin suunnitelmat ja taidankin vähän jatkojalostaa tätä joten ulkokuoreen ostettu parit osat sekä tulevaa tekniikkaa ruvettu suunnittelemaan ja pian voi ekat osat haaliakkin varmaan..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Jos aiot luopua RT-koneesta tai K-jetronicista yms. niin varaosat kelpaa aina :D.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Jotain tullut taas näprättyä: Vaihdoin yläpään tukikumit ja laakerit uusiin kun vanhat olivat revenneet, tuli vähän stydimmän oloiset kumit, netistä jotain kuvaa katsoin niin väitti, että nuo olisi Sport/V8-mallin kumit, tiedä sitten. Mutta hyvät jämäkät ovat nytten verrattuina vanhoihin orkkiksiin.



                                            Taakse tuli vaihdettua mk1 Golfin coiloverit 20kg/mm jousilla, on nyt kohtuu jämäkkä. Golfin tolpat ovat juuri sopivan pituiset ja menivät kohtuullisen minimaalisilla modauksilla paikoilleenkin. Sain nyt perää laskettua sentin ja toivottavasti ei niin helposti enää osu kumit kaariin kuorma päällä.
                                            Joskus kun taas tässä löytää motivaatiota ja aikaa, niin eteen voisi rakentaa myös coiloverit.

                                            Pakoputken alkukäyrän käytin myös irti ja leikkasin lyttääntyneet kohdat pois ja korvasin suorilla pätkillä. Samalla uusin kaikki kannatinkumit niin istuu vähän ryhdikkäämmin koko putkisto. Vaihdoimpa pakoputken päänkin uuteen.. :D

                                            Koria tuli vähän siistittyä parin kohdan paikkamaalauksella, lisäksi Audi-rinkulat löysivät takaisin paikoilleen takaluukkuun.

                                            Täytyy ottaa koko autostakin joku päivä kuvia, vaikkei nyt mitään mullistavaa olekkaan tapahtunut.

                                            Jatketaan tästä taas..

                                            Comment


                                              #82
                                              Jos en nyt ihan väärin muista, se downpipe on sitten ihan suunniteltu olemaan lytätty yhdestä kohtaa. Ei ole suora pyöreä putki siis koskaan ollutkaan.

                                              Comment


                                              • #83
                                                KU:ssa on kyllä ihan sileä 3-1 "downpipe" pakosarjan ja etuputken välillä. Ei siis litistystä, mä en ainakaan ole huomannut omassani.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Omassa RT:ssä on kyllä etuputkessa litistetty kohta, ihmettelin itekin että ompa pahasti kolhassut putkeen mutta ilmesesti se onkin ollut siinä alunperinkin.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    No oli miten oli, toi oli ainaki melkeen jo ummessa niin oli pakko korjata :D
                                                    Huomenna pitäisi vaihtaa apukuskin ulompi vetonivel ku pidemmän aikaa jo rutissu aika äänekkäästi.

                                                    Comment


                                                    • #86

                                                      Viikonlopun Salon reissusta jäi lötköstäkin yksi kuva kameraan.
                                                      Vetonivelenkin sain vaihdettua ja on taas mukava ku uskaltaa kääntää renkaat tappiin eikä naksu nivel.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Vetonivelet on näis mun mielestä tehty järkevästi, ainakin mulla lähti ihan kivuttomasti nivel irti kun käytti pulttia ulosvetäjänä. Ei aina sitä samaa moskan kanssa riehumista.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tämä tännekkin :

                                                          "Etuvetoisen typ44 Audin laatikko haussa, onko toi nyt sitten 012-laatikko.
                                                          Saa olla rikkinäinenkin, kunhan kytkinkoppa on ehjä ja pääakseli (en nyt löydä oikeaa nimitystä.. :D ) kohdillaan.

                                                          Hinta pitää olla erittäin halpa tai mielellään ilmainen, voin tulla noutamaan järkevän ajomatkan päästä Helsingistä.

                                                          Tarjoa YV:llä"

                                                          //

                                                          Ja sitten, olisiko jollain irtonaisena napatappia tuollaiseen lötköön, josta voisi mitata napatapin kiinnitysreikien jaon ?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Oisin voinu lahjottaa mun vouvaavan 012-lootan, mut avasin ja totesin et se onki liian hyvä poisannettavaks. Ei siin oo mitää muut vikan ku ehkä vähän väljä pinionilaakeri.

                                                            Tohon sopivii laatikoita on ainakin laatikot koodeilla AMK ja AXG. Myöskin jostakin kasikympistä tai C4 satkustaki varmaan löytää laatikon, mikä sopii kun niissäkin iso osa on 012-tyyppisiä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Pitkästä aikaa tännekki jotain. Lötkön kävin tuossa kuukausi sitten herättämässä 11 kuukauden unilta ja lähti ykkösellä käyntiin pörisemään mutta vain neljällä pytyllä :D

                                                              Tästä tuli vanteet sekä takaa coil-overit myytyä kavereille viime kesänä. Nyt olisi tarkoitus perjantaina purkaa hammastanko tiivistykseen sekä käydä jumivat etujarrut läpi. Lisäksi on hommattu vakiojouset sekä 15 tuuman peltivanteet 185/65 kumeilla.. Myös pientä öljyjen vaihto yms perushuoltoa tullaan tekemään. mennään siis aikalailla vakioluukilla tästä eteenpäin.

                                                              Tarkoitus olisi myydä varmaan luottopeli pois pienen varusteista riisumisen jälkeen kun vie vähän turhan paljon tilaa eikä käyttöäkään oikeastaan ole. Aluksi jää varakulkineeksi kun käyttöautoa pitäisi vähän remontoida.

                                                              Vissiin tuollaisella Febin valmistamalla hammastangon tiivistesarjalla saa oikein asennettuna tiiviin hammastangon ?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X