Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tallin nosto-ovisuosituksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    hörmann tuli talliin koossa 2,5 x 3m, hyvin on toiminut ja hyvät säädöt rullissa että saa oven tiiviiksi. Ja kaukosäätimellä varustettuna tietenkin

    Comment


    • #62
      2 kpl Crawfordia oli edellisen asunnon tallissani. Pitävät hyvin lämpöä ja toimivat. Nostovaijereita kannattaa voidella, kestävät pitempään.

      Comment


      • #63
        Ootko muuten harkinnut taitto-ovia? Tossa kokoluokassa olis jo ihan mietinnän arvoinen vaihtoehto, ei söis sisä korkeutta ja muutenkin paljon pitkä ikäisempi oikein huollettuna kuin nosto-ovi... Ihan normi autotalliin nosto-ovi käy hyvin mutta ns.autohalli/halli kokoluokassa suosittelen kyllä kaikille taitto-oven miettimistä.

        Työtakia tulee korjattua/huollettua niin nosto-ovia kuten myös muitakin variaatioita ja sillä perusteella olen myös päättänyt että nosto-ovea ei ole kyllä itelle tulossa ihan heti.

        Tuossa yksi kotimainen valmistaja mikä on tällä hetkellä laadullisesti todella korkeatasoista. Heidän hinnoista en tiedä mitään.

        http://www.forssanmetallityot.fi/

        Comment


        • #64
          Toimiikohan Hörmannin RSZ1 tupakansytyttimen reikään laitettava kaukosäädin Crawfordin Magic 600 -ovikoneiston kanssa yhteen? Sama taajuus molemmissa (433.92 Mhz) ja vaihtuva koodi. Maahantuojien mukaan ei toimisi, mutta kukapa kilpailijan tuotteita mainostaisi kun oma ei ehkä ole siitä kauneimmasta päästä.

          Comment


          • #65
            Laitoin noin kolme vuotta sitten Roltex merkkiset ovet eikä ainakaa vielä oo moitittavaa. Samat sarana osat kuin esim. Crawford ja varmaan samat elementitkin, mutta paljon edullisemmat.

            Comment


              #66
              Pitäis varmaan laitta "otaa päähän"-ketjuun, mutta miks helvetissä ovifirmat ei osaa suunnitella PIENTÄ kaukosäädintä.
              Harrastetalliin tuli uusi Hörmannin ovi ja kerkesin jo toivoa, että nyt saa paremman kaukosäätimen vanhan crawfordin tilalle. No nehän toimitti vakiona vielä isomman, lähes TV-kaukosäätimen kokoisen kaukosäätimen.

              Ongelmana on ollut, että jos menen jalan tai toisella autolla tallille, niin se kaukosäädinmela unohtunut toiseen autoon, koska sitä ei pysty kuljettamaan avainnipussa, joka olisi aina mukana.

              No onneks Hörmannilla on kaukosäädin valikoimaa paremmin, mutta siltikin avainnippuun tarpeeksi pieni taitaa jäädä haaveeksi.

              Comment


              • #67
                Itsellä tuollainen

                http://www.verkkomikko.fi/product_de...0#.Unylf2thiSM

                Saa muuten kätevästi tuolla 4 kanavaisella ohjaukseen mm ulkovalot, oven aukaisun ( esim pääovi) ym ym mitä nyt vaan keksii ylimääräiselle kolmelle kanavalle...

                Ovena on beman nosto-ovi, aukko 3500 leveä ja 2800 korkea, 1500€ asennettuna ilman koneistoa. Koneiston hommasin muuta kautta; lukkoliikkeessä kun olen töissä ollut...

                Comment


                • #68
                  Onko kellään kokemuksia B-W Doorin tuotteista? Tarjoaisivat aika kilpailukykyiseen hintaan nosto-ovea. 4000x2350 ovi automatiikalla 1400€ + rahti.

                  Comment


                    #69
                    Meiltä löytyy tuo B-W Doorin ovi kapeampana LiftMasterin ketjuautomatiikalla. Hyvin on toiminut vajaa 5 vuotta. Ovi ulkopuolelta tummanharmaa ja ehkä väri on hieman haalistunut, on kyllä auringon puolella läpi päivän.

                    Comment


                    • #70
                      Mitä rasvaa/öljyä olette käyttäneet nosto-oven kiskoihin?
                      rullat ja liukukisko?
                      Ovena Crawford.
                      Lisäys:
                      Peltikiskossa muovikelkka mikä vetää ovea yläs/alas.
                      Kelkka jumii noin 30cm matkalla ja pysäyttää oven avautumisen.
                      Eli oven joutuu avittaan vähän matkaa että aukeaa kokonaan.
                      Viimeksi muokannut Mic-3; 24.5.2014, 12:59.

                      Comment


                        #71
                        Nosto-ovi 2750x3000

                        Onko Doormasterin tuotteista kenelläkään sanottavaa?

                        Comment


                          #72
                          Kysytäämpä onko kenelläkään kokemusta Alutechin nosto-ovista? Hinta olisi kohdallaan classic mallissa käyntiovella verrattuna muihin valmistajiin joilla hinta lähes tuplaantuu käyntiovella.

                          Comment


                          • #73
                            Ootko doorwaylta kysyny tarjousta? Omassa tallista doorway umpinainen korkeus 2750mm leveys 3000mm tyytyväinen ollut omaan.

                            Comment


                              #74
                              07.11.2012, 14:02 kirjoittelin tänne, että Turnerin ovet tulee. No nyt on hiukan kokemuksia noista. Toimii, mutta laatu on heikkoa. Nostokahvat ei kestä yhtään pakkasta (murenee). Noita ei onneksi tule juurikaan käytettyä, mutta joka kerta kun noihin koskee pakkasella niin ne jää käteen. Turner toimitti mulle laatikollisen noita kahvoja =) 1kpl on enää jäljellä. Samoin tiivisteet on ihan kuraa. En kauheasti kyllä suosittele, mutta kyllä ne on toimineet moitteetta. Kaikki nuo pikkumurheet vaan rassaa.

                              Comment


                              • #75
                                Mikäs Turnerin malli? Mulla on kaksi Turnerin 800-sarjan ovea ollut nyt 5 vuotta käytössä eikä mitään ongelmaa. Nuo on Novofermin valmistamat.

                                Comment


                                  #76
                                  Täälä kans turnerin 820 ovi ollut käytössä puolitoista vuotta, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Tiivisteetkin tuntuu pakkasessa pysyvän vielä kohtuu pehmoisina. Ehkäpä niissä malleissa tosiaan on eroja. Novofermi täälläkin.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Mulla myös Turnerin 800-sarjan ovi eli Novoferm. Ihan laadukasta tekoa ja lisäksi mielestäni edullinen, maksoin alle 700e avaajan kanssa pari vuotta sitten. Noilla kovimmilla pakkasilla näki että kyllä sieltä vähän kylmää pukkaa alareunan tiivisteen välistä ja sen ulkoreunoista. Mulla on kylläkin turkkilevyä siinä oviaukossa lattiassa jota vasten ovi tiivistyy joten tuo johtunee siitä suurimmaksi osaksi.

                                    Comment


                                      #78
                                      Otettiin Mesvacin teollisuus nosto-ovet 2750x3000 korkealla nostolla. Hinta n. 1300e per ovi. Ei käynti-ovea, mutta ikkunat on. En pidä kovin kalliina...

                                      Comment


                                        #79
                                        No niinhän siinä kävi, että mulla menee ovet vaihtoon. Aloin tutkimaan asiaa, että mitkä ihmeen ovet mulla oikein on (Turner, mutta mikä malli). Mullahan on siis ympärivuoden lämmin talli (lattialämmitys ja nyt hiljattain laitoin vielä lämpöpumpun).

                                        Kävi ilmi, että rakennuttaja oli mennyt taas halvimman kautta. Mulla on 200 sarjan ovet joita ei ole edes tarkoitettu lämpimiin talleihin.

                                        http://www.turner.fi/files/esitteet/...arja_esite.pdf

                                        Turnerin edustaja sanoi, että lämpöä menee harakoille reilusti ja muutoinkin laatu on ihan eri kuin esim. noissa 800 sarjan ovissa. No nyt tekevät tarjousta ja ovet menee tosiaan nyt vaihtoon. Mitään noista vanhoista ei voi käyttää hyödyksi, kaikki kiskot yms. menee vaihtoon, myös avaajat.

                                        Kohta olisi ylimääräisenä 2kpl 2500x2100 harmaita ovia, vaakarimoitus, sähköisine avaajineen myynnissä.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mulla alkaa olla talli sisävarusteluita vailla valmis. Itse pähkäilin näitä ovia ja päädyin FinDoorin taitto-oveen. Hinnaltaan samaa luokkaa mitä saman kokoiset laadukkaat nosto-ovet (Crawfordit jne), mutta valinnassa painoi paksummat eristeet, vähemmän lamellien taitoskohtia => vuotokohtia, kiskot ei vie kattokorkeutta (nosturin käyttö), ei oikeastaan "liikkuvia/säädettäviä/huollettavia/rikkoontuvia osia" ja asennus niin yksinkertainen, että tein sen parissa tunnissa timpurin kanssa yhdessä (säästö n. 400€). Toki käytettävyys ei ehkä niin sujuvaa jos pitää arkiautoa joka päivä tallissa... mm. sähkökäyttö taitaa olla aika hankala tuohon. Mulla arkiautot pidetään katoksessa...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Paljonko jari pyytää ovesta? Tarvisin yhden.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Minulla saattais olla tarvetta kahdellekin ovelle. Väreiksi olen toivonut joko alumiininväriä tai ruskeaa, mut harmaakin menisi. Sähköavaaja ei niin välttämätön. Tiiveydellä ei minulle ole juuri merkitystä, koska tallia ei lämmitetä.

                                              Comment


                                                #83
                                                Tuli tarjous maahantuojalta suoraan, sanotaanko, että melko suolainen hinta verrattuna noihin hintoihin mitä täällä on mainittu 820 sarjasta asennettuna. Puhutaan yli 2500€ hinnasta (koneistolla), mutta tuohon ei sisälly edes rahti tai asennus. 2kpl 2500x2100 perusovia siis.

                                                Pakko kysyä tarjouksia muualtakin. Tuo hinta on ihan suoraan tehtaan Ovh ilman mitään alennuksia mitä pikaisesti vertailin netistä. Suosituksia mistä noita Turnerin ovia kannattaa kysellä Oulun seudulta?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Oman turnerini ostin ihan paikallisen rautakaupan kautta. Minusta k-rauta/rautia myy ainakin.
                                                  Hintaa yhdellä 2500x2300 ovella (820 sarjaa) nostimen kanssa rahteineen oli muutaman kympin yli tuhat euroa. Monesti pienemmät rautakaupat myy melkein mitä tahansa toimitusmyyntinä kun vaan hoksaa kysyä.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Oman turnerini ostin 2014 kesällä. Paikallinen K-rauta eli Ojan rauta Ruskossa Oulussa oli välittäjä. 1500e jäi hintaa ilman asennusta. 2500x2700 avaajalla. Kovilla pakkasilla on joutunut opettamaan oven liikkeen uusiksi kun luulee osuvansa johonkin ja nousee 10cm maasta irti sulkeuduttuaan. Muuten on pelannut.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Ostin tuohon pieneen talliin Turnerin avaajan suoraan maahantuojalta ja se oli halvempi kuin rautakauppojen tarjoukset. Myyjä oli Tapio Kukko Turner Groupista.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Mulle tuli talliin doorwayn ovet. 2500x2500 ja toinen 3000x3200. Hintaa kahdelle ovelle tuli rahteineen 2800€. Nostokoneistot oli mukana ja 2 lisäkaukosäätöä. Itse laitoin paikkaan. Tai toisesta vielä puuttuu nostokoneisto ja jouset. Pari päivää yksin olen askarrellut. Sain neuvoteltua myyjän kanssa vielä 15 vuoden takuunkin. Ihan vaikuttavat näin lyhyen kokemuksen mukaan, mikä ei todista siis mitään [emoji2]

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Itsellä Novofermit nykyään joku Turner malli. Novoport nostin säästää hieman tilaa auton päältä. Itsellä toimii ilman kiskojen välistä yhdysputkea
                                                          Nämä olis aikanaan paksuimmat. Toki tuo paksuus on hieman harhaanjohtava kun paneelien välistä ja alanurkista vuotaa. Ei kuitenkaan niin että olisi vedon tunnetta. Vanhempien oven edessä on lisäksi huopaverhot
                                                          http://www.novoferm.de/media/image/4...advantages.jpg

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Onko kellään kokemuksia nosto-ovista joissa olisi sisäänrakennettu erillinen kulku-ovi? Tarkoitan siis tällaisia normaalin autotallin kokoisia ovia eikä suuria hallin ovia.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Ai täällä on tällainenkin topiikki. Olen myyjänä Turnerilla ollut reilu 9 vuotta. Myyn ovia saneerauskohteisiin. Täällä saattaa olla jopa minun asiakkaitani. Turnerilla löytyy tällä hetkellä kolmea autotalinovea: 200-sarja (Kiinalainen) 600-sarja (Canadalainen) ja 800-sarja (Saksalainen, Novoferm)

                                                              Jos autotallinoven hankintaa mietitte, niin suosittelen 800-sarjaa. Ovelle ja kaikille oven osille myönnetään 10-vuoden takuu ja on todella hiljainen ovi käytössä.

                                                              Turner 800-sarjan oviin saa myös erillisen käyntioven. Käyntiovea hankittaessa kannattaa huomioida että koko oven lämpöarvo heikkenee huomattavasti. Suosittelen etenkin lämpimään talliin umpinaista ovea. Lämpöarvo on paljon parempi -> lämmityskulut pienemmät.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X