Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,5 tdi Tiptronic jumissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,5 tdi Tiptronic jumissa

    Elikkä auto 2,5 tdi v6 -01 aj 220tkm.laatikko toiminut moitteettomasti,mutta nyt teki stopin ajettuani n200km.(onneksi melkein kotipihaan)auton seisottua n30min ajon jälkeen mikään vaihde ei mennyt enää päälle!!(pakkasta -28c)auto lähtee kyllä käyntiin,mutta laatikko tuntuu olevan ihan jumissa.jarrupolkimen valo myös palaa koko ajan vaihdekaaviossa.
    Missä voisi olla vika??vikakoodeja ei ole vielä luettu.
    Miten laatikon saa N asentoon,kun valitsin ei liiku mihinkään.

  • #2
    Eli valitsin ei niinkuin liiku vai? Syttyykö jarruvalot polkimesta? Siellä voi olla jarrupolkimen kytkin paskana/jumissa tai johto irti. Valitsinhan ei liiku jos jarrua ei paina, eli se ei varmaan saa signaalia että jarrua poljetaan.

    Comment


    • #3
      Joo valitsin ei liiku mihinkään.Jarruvaloja en ole hoksannut kattoa.Löytyykö jarrupolkimen kytkin siitä polkimen alta?

      Comment


      • #4
        En tiedä ihan tarkkaan missä kohtaa se on tuossa mallissa mutta kyllä sen löytää kun lähtee seuraamaan pedaalin vartta ylöspäin. Ellei ole joku painekytkin mutta enpä usko.

        Comment


        • #5
          Jarrupolkimen kytkin toimii(testattu myös uutta kytkintä).Sen verran selvisi ,että solenoidi mikä ohjaa vaihteen lukitsinta pitäs olla ok??koska siihen kun tulee virtaa se lukitsee vaihteenvalitsimen ja kun ottaa sille tulevan liittimen pois lukitsin avautuu,mutta jostain syystä vaikka painaa jarrua solenoidi saa virtaa niin että lukitsin ei liiku ollenkaan.(jarrua painettaessa virta pitäisi katketa solenoidille)Vika koodi ilmoitti Vaihtamislukko oikosulussa+ napa.vaihtosolenopidin A BO752 vaihtosolenoidin A juuttunut päälle asentoon.voiko joku johto olla rikki,koska solenoidille tulee virtaa koko ajan??

          Comment


          • #6
            Tarkista jarruvalojen sulake ja vaihda, jos on kärähtänyt Minulla lukitsi vaihteiston, kun peräkärryn jarruvalot olivat oikosulussa ja polttivat sulakkkeen (Audi 100 AAT-kone, automaattivaihteisto).

            Comment


            • #7
              Oisko tähän vielä kellään vinkkejä?
              On edelleen vika hakusessa.Antaa vikakoodin p1761 vaihtamislukko oikosulussa.johtoja on testattu eikä ole niistä löytynyt mitään vikaa.
              autolla pystyy ajamaan ,kun ottaa vaihtamislukon solenoidin johdon irti ,mutta se jarrupolkimen varoitus valo palaa koko ajan ikävästi.
              voisko laatikon boxi olla viallinen?kaikki pelaa muuten hyvin laatikossa eikä anna laatikkoon mitään vikakoodeja.

              Comment


                #8
                Olisko vaihtamislukon solenoidi rikki? Jos kerran autolla pystyy ajamaan jos ottaa solenoidista johdon irti niin kovasti viittaa oikosulun olevan siinä. Sähköinen osa se kuitenkin on.

                Comment


                • #9
                  Vaihtamislukon solenoidin johtoon tulee virta koko ajan.
                  Melestäni jarrua painettaessa virta pitäisi katketa ja vapauttaa näin ollen solenoidin auki jolloin myös saa vaihteen päälle???onko näin?
                  Solenoidin johto tulee laatikon boxista.
                  Jostain kumman syystä ei hoksaa milloin poljetaan jarrua.

                  Comment


                    #10
                    Niin jarruvalokatkasija oli jo testattu.
                    Jarrua painamalla solenoidin pitäs vapauttaa keppi.

                    Comment


                    • #11
                      Joo jarruvalokatkaisin testattiin ja sama homma.
                      Voisko laatikon boxille mennä jokin tieto ,kun jarrua poljetaan ja se ei jostain syystä toimi ja katkaise virtaa solenoidille???

                      Comment


                        #12
                        kytkis

                        Olisikohan järkevää kattella kytkentäkaavaa että mikä tekee mitäkin :)
                        tai sitten www.nurmonautopiste.fi

                        Comment


                        • #13
                          Siis lukkosolenoidi N110 ei toimi. Onko sulake tarkistettu?
                          Tuosta löytyy solenoidin kuva:http://www.pvv.org/~shane/stasj/pics...20location.pdf
                          Vag-Comilla pitäisi käydä testimode läpi eli vaihteiston DTM.

                          Comment


                          • #14
                            Kuva ei auennut,mutta on varmaan sama.
                            Mikähän sulake n:ro sille on? olen kyllä yrittänyt katella niitäkin,mutta ei ole löytynyt rikkonaisia.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä kuvan pitäisi aueta. Sulake solenoidille nro31 (15A) ja toinen vaihdelaatikolle nro5 (10A).
                              Solenoidille tulee sulakkeelta 31 musta/sininen johto, sama väri menee varoituslampulle K142. Solenoidin ja varoituslampun toisella puolella johdon väri on sini/harmaa ja se menee vaihdelaatikon ohjausyksikköön (TCM) J217. Vaihdelaatikon ohjausyksikön kaiketi pitäisi maattaa solenoidi. Eli katso tuleeko + jännite musta/siniseen , vastaavasti maattako TCM toisen puolen.
                              Onko auton vaihdelaatikko quattro 01L vai etuveto 01V ?
                              Viimeksi muokannut vepek; 4.5.2010, 23:38.

                              Comment


                              • #16
                                Auto on etuveto,mittasin jännitteen johdosta mikä liitetään solenoidille ja siihen tulee virta koko ajan vaikka painoin jarruakin(silloinhan virta pitäisi katketa).Mittasin myös johdon onko ehjä mikä tulee laatikon boxilta solenoidille,ehjä oli.mitähän seuraavaksi?
                                Kiitokset vepekille näistä tiedoista.

                                Comment


                                • #17
                                  Koita ilman virtoja onko solenoidi tai vaihdevalitsimen valosysteemi oikosulussa. Eli vastusmittari solenoidin yli. Vielä kummatkin erikseen, jos ne saa johdoista irti.
                                  Ota kummatkin irti johdoista ja mittaa maattaako boxi solenoidille tulevan sini/harmaa johdon, kun jarrua painetaan, siis nyt virrat päällä, toinen mittajohto siis plussaan (esim. musta/siniseen johtoon). 12V pitäisi kaiketi näkyä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itsellä samoja ongelmia, kuin yllä.
                                    Solenoidi ehjä -> jännite ei katkea, kun painaa jarru poljinta. Katkaisija ok, sulake nro31 ok. Auto työnsi savun hajut 2 viikkoa sitten kabiiniin ja valitsin jumittui siltä istumalta P asentoon. Solenoidin liittimen ottamalla pois pystyy ajamaan. Ohjain laitteeseen saa yhteyden, mutta takaako se toimivuuden? Vikakodit: 18161.P1753, 18265.P1857, 18169.P1761
                                    Samalla mykistyi ilmastoinnin näyttöpaneeli vikakoodi 18043.P1635

                                    Apuja kaivattaisiin

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mun Allroadin solenoidi pätkii pakkasessa. Pienen lämmittelyn jälkeen alkaa pelata. Oletan, että se on solenoidi, koska se alkaa toimimaan pienen rassaamisen jälkeen aina. Lämpimästä tallista lähtee aikalailla heti. Saako tuota vaihto-osana ja onko kuvallisia ohjeita vaihtoon?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X