Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 quattron käsijarrunvaijerinvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    100 quattron käsijarrunvaijerinvaihto

    Tervehdys tänne foorumille!

    Kokeilin haulla apuja tuohon vaijerin vaihtoon mutten löytänyt.

    Eli olisiko vinkkejä tai myötäeläviä lausahduksia tuohon hommaan? Kuinka vaikeaa on saada vaijeri ujutettua poikittaiseen aisaan (kardaani on hiukan edessä)?

    Sopiiko tuo poikittainen aisa, mihin vaijerin päät tulevat kiinni, auton sisäpuolelle kahvan takaa? Minulla näet pitäisi vaihtaa myös tuo kahvamekanismi ja tuolloinhan saisi helpommin irrotettua aisa uuteen kahvamekanismiin ja vaijerien päät aisaan.

    Pohjustukseksi asialle, niin olen omistanut tämän pelin vähän aikaa ja käsijarrua en ole juurikaan käyttänyt (vaikka pitäisi jotta toimisi). Käsijarru taisi olla jo ostohetkellä jumissa ja autokuumeeltani en osannut kiinnittää huomiota, kun ei katsastusmieskään katsastaessaan siitä huomauttanut (myyjän kaveri varmaan eli ei käyttänyt rullilla ja ottanut lukemia).

    Jarrukelkan olen ottanut useampaan kertaan auki ja se tuntuu toimivan hyvin. Käsijarrun vaijeri on jämähtänyt jumiin (on todettu).

    Kysyin Laakkoselta ja vaijerien vaihto työn osalta tulisi olemaan vanha tonttu.

    #2
    Paskamainen homma, mutta kyllä sen pienillä ja kaposilla käsillä saa tehtyä. Kaikki homma on pakko tehdä sieltä alta, ovat osat "paljaana" siellä putken ja kardaanin takana. lyhyt 10mm räikkälenkki on onnen omiaan tuon "aisan" mutterin availussa ja kiristyksessä. Toinen vaihtoehto on syvä hylsy, nivel ja läjä jatkoja.

    Comment


    • #3
      Aikaa kannattaa varata ainakin tarpeeksi, senverran voi olla luvassa hampaiden kiristelyä tuon "aisan" mutterin kanssa joka tuppaa olemaan ruosteessa. Nosturi on hommaan kätevä ellei jopa pakollinen ellei sitten välttämättä halua monttuun mennä manaamaan.. pieni lenkki on kova sana, itse tein homman katkasemalla 10mm lenkin ja nitkuttelemalla tovin "aisan" mutterin parissa..

      Comment


        #4
        Kiitos myötätunnosta!

        Vaijerinpäätä ei siis saa pujotettua tuohon aisan päähän sen ollessa paikallaan, vaan aisa on otettava irti sieltä? Aisan mutteria saa sitten kitkuttaa, kun tosiaan tuota kierretankoa on jonniverran.
        Todella ahtaalle hommalle vaikuttaa. Lyhyen räikkälenkin olen jo hommannut juuri tätä hommaa varten ja mulla on rinteessä ajoramppi missä saan kiristellä hampaita ja löysäillä mutteria. Eli ei kun hommiin pikkukätösin

        Comment

        Working...
        X