Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 välijäähyjen päivitys+pikkukikkailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 välijäähyjen päivitys+pikkukikkailua

    Elikkä löytyy pihasta -99 S4 facelift ja nyt ois jakopäärempan aika. Aattelin hitsailla vähän jäsymmät coolerit tuohon siltä varalta että jos innostuu ottaan tehoa jälkeenpäin niin oispahan päivitetty valmiiksi.

    nuita yli tonnin maksavia kennoja en viitti alkaa osteleen jos vaan löytyy suurinpiirtein samankokosta kennoa ilman päätyjä.

    tällä hetkellä autossa on

    -rs4 ahtimet
    -lastu
    -307hp/446nm

    jos tähän putkiston tinailis uusiksi ja laittais vaikka rs4 suuttimet ja ohjelman uusiksi (ja isommat coolerit) niin mihin asti nuilla hiluilla pääsis?

    ja jos jollain ois tietoa mistä löytäisin n.220x215x90 coolerin kennoja ilman päätyjä niin oisin kiitollinen tiedoista.

    katotaan mitä tästä tulee kun alkaa tutustuun bensa-auton viritykseen. dieselin rappaus on käyny jo aika tutuksi mutta tässä onki sitte uutta opiskeltavaa. :)

    #2
    Eiköhän nolla luettelemallasi muutoksilla 420 tuntumaan pääse. Saako sen luotettavasti ulos onkin sitten eri asia.

    Comment


      #3
      Kyllä se kestää jos softa toimii oikein.

      Suuttimiksi laittaisin Dekat tai uudemmat EV14 suuttimet. RS4 suuttimet eivät sovi suoraan ässään.

      Hyviä sopivan kokoisia kennoja olisi kiva löytää itsellekin.

      Comment


      • #4
        missä hintaluokassa nuo suuttimet pyörii? ja saako auton pelaan normaalisti niillä? kenen ohjelmaa okkim suosittelee?

        Comment


        • #5
          Myynti palstan ekalla sivulla olis kahdetkin EV14 myynnissä. Uusien hinta vajaan 500€/setti. Dekat sitten taitaa olla satasen halvemmat.. ja kyllä ainakin osaava ohjelman tekijä saa noilla pelaamaan hyvin, EV:llä kaiketi vielä paremmin kuin Dekoilla.. Osaavista (suomalaisista) ohjelmantekijöistä on täällä ollutkin puhetta..
          Viimeksi muokannut TSami; 27.10.2011, 15:36. Perustelu: lisäys

          Comment


            #6
            Mulla olisi sulle suuttimet tuohon. Tästä ilmo.

            Comment


            • #7
              miksi myyt jape moiset pois? jos laittaa isommat suuttimet niin ilmeisesti auto pitää samantien ohjelmoida uudestaan. eli ei taida vanhalla ohjelmalla pelata mitenkään?

              Mihin asti vakiosuuttimet riittää? raja mahtaa tulla jossain 350hp kohalla viimeistään vastaan?

              Comment


                #8
                Vakiot ovat 350cc suuttimet, niillä pääsee ilmeisesti johonkin 370 hv:n luokkaan, mutta ne ovat sitten tapissa. Kyllä ECU tarvitsee uuden ohjelman uusilla suuttimilla, muuten se käy rikkaalla, tai ei ollenkaan.

                Esim nimim. Dera osaa tehdä softaa, samoin myös Porkkis ja Motest.

                Comment


                  #9
                  Oulussa kun vaikutat, niin ainakin käyttäjä tomikar käytti ässänsä Poweflashilla säädöissä. Tuolta löytyy tarinaa ja käyttökokemuksiahan voi häneltä kysyä. Viesti #97 kertoo lukemat.

                  Comment


                    #10
                    Matias, myyn koska ovat minulle tarpeettomat. Kuten Okkim sanoi, säätöhommiksi menee aina kun vaihdellaan suuttimia. Osta noi, ei lopu kakku heti ensimmäisenä.

                    Comment


                    • #11
                      laitan eka tuon jakopään ja välijäähyt kuntoon niin sitte aletaan ihmetteleen nuita sun suuttimia jos et oo vielä myyny niitä. :) nyt löyty sopivat kennoaihiotkin. saa nähä miten saa menemään 100mm paksun kennon tuonne.

                      ei kukaan muu tarvi audiin isompia lokarijäähyjä alupäädyillä. aattelin että voisin sopivalla hinnalla hitsailla muutaman sarjan.

                      kun tuntuu olevan niin tuskasen hintasia nuo "merkki" jäähyt. :S

                      Comment


                        #12
                        Mistä löysit kennot? Ja minkälaiset?

                        Comment


                        • #13
                          ei vielä passaa nuolasta enneku tipahtaa. saa nähä että miten nuo saa tulemaan perille. toivottavasti hyvin niin pääsis kokeileen...

                          kattelin huvikseen nuita wagnerin vajaan parin tonnin hintasia jäähyjä niin niissä on tilavuus 4257cm3 ja nuissa mitä hamuan ois 4300cm3. eli ois aika nasevan kokoset ainaki ;)
                          Viimeksi muokannut rengasjeppe; 31.10.2011, 11:01.

                          Comment


                            #14
                            Meneekös A6 biturboon samanmoiset jäähyt kuin ässään? Kerro toki hintatasoa jos meinasit enemmän niitä rakennella :)

                            Comment


                              #15
                              Täälläkin olis kiinnostusta.
                              Laitahan kuvia kun saat ensimmäiset valmiiksi!

                              Comment


                              • #16
                                ensimmäiset kennot saa vasta tämän vuoden loppupäässä perille. pitää sovittaa ne tuohon omaan autoon ja jos tulee hyvät niin sitte vois tehä niitä muillekki. :)

                                Comment


                                  #17
                                  Eli et viitsi sanoa mistä niitä löytyy?

                                  Comment


                                  • #18
                                    ulkomailta nuo tulee ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja rengasjeppe Näytä viesti
                                      kattelin huvikseen nuita wagnerin vajaan parin tonnin hintasia jäähyjä niin niissä on tilavuus 4257cm3 ja nuissa mitä hamuan ois 4300cm3. eli ois aika nasevan kokoset ainaki ;)
                                      Nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Noi sun "parin tonnin" wagner-tuning 4257cm3 jäähyt maksaa kotiovelle 1190€. ER:ää saa myös alle 1500€ ja tilavuutta nasevat 5900cm3 mutta jos nuo salamystiset kennot saat parilla sadalla ja vielä virtaavatkin niin kyllähän tuossa säästöä kertyy kun rakennat itse päätytankit ja putkenlähdöt.

                                      Nuo wagnerin RS4 versiot maksaa sen pari tonnia mutta tilavuuttakin on jo 6081cm3 eikä mene ässään.. ainakaan heittämällä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        joo iteppä niihin on tarkotus tiggailla päädyt. nuissa jäähyissä mitä tilasin, tuon pelkän kennon koko on 4300cm3. en tiiä miten nuissa muissa jäähyissä on ilmoitettu? pelkkä kenno vai päätykoteloiden kanssa?

                                        6-700e aattelin pyytää valmiilta kennoparilta. Ja jos joku haluaa tilata wagnerit tai er:t 1500e niin ihan vapaasti :D

                                        onko miksellä mitkä jäähyt omassa ässässä?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä nuo tilavuudet on pelkälle kennolle, tankkien kanssa on sitten jotain ihan muuta. Orkkis ilmanohjaimet kun modaa vielä kennoihin sopiviksi niin kyllähän siinä penninvenyttäjä säästää muutaman satasen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Täytyy huomioida myös millainen kenno on kyseessä. Wagner, AWE ja ER kenno matsku on laadukasta alumiinia. On noita ebayssä saatavilla yhtä isolla kennotilavuudella, kuin edellä mainitut, mutta kennon alumiini on hiukan huonommalla seoksella. Tämä vaikuttaa coolerin toimivuuteen ratkaisevasti.

                                            Mitä nyt forumeilta seurannut, niin ovat toimineet huonommin, kuin ässän omat vakiot! Imulämmöt ampuu kattoon jo yhden vaihteen vedolla, täyttä paskaa suoraan sanoen. Kannattaa ottaa huomioon ja olla tarkkana. Halvalla saa harvoin hyvää. Nokalle laitettavat coolerit ovat olleet halpoja sekä hyviä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Marko taitaa viitata CXRacingin FMIC kennoihin, jotka ovat ihan suolesta. Saman pajan keulacoolereita taas käyttävät hyvällä menestyksellä muutamat nimipajat. Keulacoolerilla on suuremmat painehäviöt ja muita huonoja puolia ovat koneen lämmöt rankemmassa ajossa kun tuppaa estämään syylärille menevää ilmaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                niin testimielessähän näitä hommataankin. ja jos on huonot niin sitte ne laitetaan verkonpainoksi. ja jos on toimivat niin sitte niitä tehdään lisää.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jokos on tullut ensimmäistä versiota?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omat tekeleet askartelen rekan välijähdytinkennosta, mutta niistä enemmän kun saan aikaiseksi ja speksejä lyödä tiskiin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      ei taida ihan heti tulla. Kyseisellä kaverilla ei ole enään ässää ja on nyt isompi rakennusprojekti käynnissä..

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X