Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 käyttökokemuksia?Koeajo takana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 käyttökokemuksia?Koeajo takana...

    [LEFT]Moi!

    Kaveri yllytti katsomaan urs4:n hintoja siitä se sitten lähti. Reilun kuukauden selannu foorumia ja etsiny tietoa, vikoja, jne urs4:sta, 2.2t koneella. Onko auto todella noin vikanen mitä foorumi antaa ymmärtää, vai onko tässä käynyt niin että kaikki negatiivinen on sattunu kohalle? Entä käyttökokemukset, lähinnä kiinnostaa onko autossa mitään toivoa käyttöautoksi? Maantieajoa tulee ajettua ennimmäkseen. Miten turbokone eroaa käytökannalta tavalliseen verrattuna, vai eroaako ollenkaan? Talvella kannattaa ilmeisesti antaa koneen käydä ennen kun lähtee ajoon, öljyt oltava hyvät?
    Näissähän tapahtu jonkin sortin facelift -93, tapahtuko silloin muutaku etujarrujen päivitys?
    Mihin kannattaa kiinnittää eritoten huomiota ostotilanteessa ja mitä tyyppivikoja on kyseisessä mallissa?
    Mitä löytäny:
    -ilmastoinnin toimivuus
    -ohjaustehostimen pumppu
    -Jarrut,-> pommi
    -Jälkijäähdytyspumpun toiminta
    -Valot, taitaa olla orkkiksena todella huonot?
    -Dumppi ei taida olla hyvä ratkaisu kyseisellä koneella?

    Ymmärsinkö oikein että autosta voi lukea vikakoodit suoraan ilmastoinninnäytöltä?[/LEFT]
    Viimeksi muokannut Juhala; 21.9.2008, 18:14.

  • #2
    Itsellä ollut nyt hieman yli 3 vuotta urS4 ja tyytyväinen olen ollut. Mitähän tosta nyt olis mun aikana hajonnu, noo vaihdelaatikon taisin ite särkeä se oli kohtuu arvokas, sitte yks puola,yks suutin, takajarrusatula, öljynlauhdutin, moottorinlämpötila anturi, bypass venttiili. Ostohetkellä oli 223tkm nyt 281tkm. Mielestäni ilmastoinninnäytöltä näkyy vain ilmastoinnin vikakoodit ja saahan siihe toki muutakin infoa, mutta ei mielestäni auton vikakoodeja. Dumppi ei käy, mutta suhinaa hakevalle riittää kun laitat kartiosuodattimen vakio ilmasuodattimen tilalle niin suhisee.

    Comment


      #3
      Ilmastoinnin vikakoodit saa ilmastoinnin näytöltä. Koneesta ei vikakoodit tuonne näy.

      Valot on alkuperäisessä muodossaan käsittämättömän huonot, releytys ja umpioiden putsaus auttaa kummasti.

      Dumppi on kaikissa MAFlla varustetuissa autoissa oman harkinnan varassa. Urssissa todennäköisesti alkuperäiset katit -> ei välttämättä jaksa kauaa dumpin kanssa. Sihinää ja suhinaa saa kohtuullisesti pistämällä kartiofilsun.

      Jarrut on kalliit korjata, olipa siinä melkein mitkä jarrut vaan.

      Ulkonäköön tuo "normaali" jarruihin siirtyminen ei vaikuttanut muuten, kuin poistamalla sen "peltivanteen" alujen sisältä ;)

      Tälläisillä foorumeilla vikaisuus korostuu, varsinkin kun taitaa lähennellä Suomen urssi määrä kohta 20% valmistettuja :D

      Comment


      • #4
        Lyhyen aikaa Urs ollut. Ei tuossa mitään katastrofaalista ole ilmennyt. Toki tuli hankittuakin tietoisesti pientä laittoa kaipaava yksilö. Syyläri, muutamia puslia, pientä korin siistimistä (ei paikkausta) ym.

        Tuosta dumpista tuli typerä kysymys mieleen. Tuossa omassa vermeessä on vaparifilsu ja soundien perusteella suhauttelee konehuoneeseen. Nyt tämä MAF juttu taas tuli vähän uutena. Mitenkäs noissa on vakiona? Suhnuttaako se putsarikoteloon vai miten se on toteutettu?

        Comment


          #5
          Mulla tollanen on ollut käyttöautona reipas viis vuotta ja 120 tkm. Ei sen kummempia ongelmia mitä tuonikäisessä ja tuonverran rullatussa autossa muutenkaan. Toki alunperin pirun kalliin auton varaosatkin ovat pääsääntöisesti kalliimpia kuin perusmallien, mutta jotenkinhan se huvi on maksettava.

          Valoista lyhyet on huonot, pitkät hyvät. Jarrut on kalliit korjata, mutta ei sitä puolivuosittain tehdä. Mulla on päivitetyt jarrut olleet alla kohta kaksi vuotta. Palojen kuluminen näyttää siltä, että nyt ollaan jossain neljänneksen poistumassa. Ilmastointi fiksattiin kun auto mulle tuli ja vielä kukkuu. Renkaat (225/45-17) maksaa, mutta nekin on mulla kestäneet kolmisen kautta. Ja pärjäähän tuossa pienemmälläkin halkaisijalla, jolloin sekin kulu pienenee huomattavasti.

          Eihän tuollaista voi kuin suositella. :-)

          Comment


          • #6
            Enpä voi minäkään kuin suositella, vaikkakin niitä vikoja sitten oikeasti saattaa olla jos sille päälle iskee.
            Itsellä tuollainen ei ollut kuin vuoden päivät ja n. 25tkm.

            Kaikkea pientä vaihtelin varmuuden vuoksi, mutta mitään suurempaa ei ollut.
            Suurin taisi olla öljykellon pamahtaminen myyntiaamuna, jolloin öljyä lensi kyllä ulos.
            Mutta senkin vaihto hoitui muutamassa minuutissa työpaikan pihalla, osan reilu 3e hintakaan ei ollut huima.

            Olin pari viikkoa sitten yhteydessä auton nykyiseen omistajaan. 5tkm oli hänelläkin jo kilsoja tullut ja akun on vaihtanut tänä aikana. Hienosti on kuulemma pelannut.

            Comment


            • #7
              Itsellä käyttöautona ollu hetken aikaa, eikä pois ole tarvinnut vaihtaa vielä. Mutta ihan käyttöautona, siis sellaisena jonka olis toimittava joka päivä, pitäisin kyllä jotain muuta. Mutta onneksi ei pakosti tartte autoa niin sen pikku kiukkuilut ei häiritse eloa niin pahasti. ;-)

              Comment


                #8
                jtoivanen, Jos siis kartiofilsu konehuoneessa, niin se vain päästää äänet "sähäkämmin" esiin, kun vakio putsarikotelo ja imuputki. Alkuperäinen imuputki kun mutkittelee syylarin päälle.

                Comment


                • #9
                  Jos jotain ulkokuoreen ostohetkellä kannattaa kiinnittää, niin listat. Monasti tahtoo vakiolistat törröttää jostain suuntaa = ja lista miltein kaput. Eihän nuo "kalliit" ole vaihtaa(200-250 yht) ja vaihtokin käy käden käänteessä. Monesti vain tuollaiset pienet kosmeettiset virheet ottaa silmään vähän liian hyvin. Tokihan ulkokuori nyt ostohetkellä varmasti tulee muutenkin käytyä läpi tarkasti, että eiköhän noihinkin kiinnitä huomiota jos kiinnitettävää on.

                  Muutenhan auto on aivan loisto, vaikka ylläpito kustannukset ovatkin vähän korkeat. Toki kyllähän moni osa kestää vielä pitkään ensioireilujen jälkeen. Mutta helpoiten pääsee kun heti hoitaa pois alta.

                  Itse oman ostamisen jälkeen tein jakopään rempan ym pientä sievää ja pakollista. Sen jälkeen olikin edessä vain ajoa. Ja hyvin toimi.

                  Ennen kuin ostamaan lähdet, niin kannattaa vaivaa nähdä sen verran, että tiedät mistä sillä paikkakunnalla voit käydä nopeasti nuo vikakoodit lukemassa. Vaikka täältä foorumilta voi tiedustella sen ja sen paikkakunnan Audisteja. Kuitenkin varmaan moni täällä omistaa VAG comin.

                  Comment


                  • #10
                    onpas paljon tullu vastauksi ja kaikki asiallisia, kiitos niistä. Ainahan kun auto meinaa hyvin pitää se maksaa. Rajantakaa tarkotus hakea tai ainaki käydä kattomassa. Kyseisessä yksilössä tulee vaan lohkolämmittimen asennus heti ajankohtaseksi, mutta siitä tais olla jo juttua täällä. Sihinöistä ja suhinoista en niin välitä, ainaki by-pass pitää vaihtaa dumpin tilalle jos ostan kyseisen auton. Niitäki tais olla foorumilla jollaki myynnissä?
                    Viimeksi muokannut Juhala; 18.9.2008, 18:00.

                    Comment


                      #11
                      Lisätään nyt vielä omakin mielipide asiaan.

                      Käyttöautoksi ostin urssin ja vakuutusyhtiö sen halusi lunastaa pois. Tästä seurauksena piti hankkia toinen samanlainen tilalle. Laitettavaa löytyy ja kaikki maksaa mutta se enää siinä vaiheessa häiritse kun ajamisesta pääsee nauttimaan. Suosittelen.

                      Ainakin toistaiseksi olen sitä mieltä, että toimii myös käyttöautona varsin hyvin kunhan vähän viitsii ennakoida niitä korjaus- ja huoltotoimenpiteitä, vaatii tosin hieman tarkempaa korvakuuloa ja näppituntumaa auton sielunelämään..

                      Comment


                      • #12
                        Jeps kiitos vinkeistä. Kävin kattomassa ja ajamassa yhtä, ei ollut minulle tarkotettu yksilö. Tekniikka vaikutti hyväkuntoselta mutta siihen se jäi, ohjaustehostin pietti hirveää ääntä (tuntui että koko auto hajoaa) ku rattia käänsi tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla. Oli kuulemma tehty joku "parannus" jottei nosta paineita liikaa ja riko pumppua, tai jotain sinnepäin. Vihreetä kultaa pursus säiliönkorkin läpi, ilmastointi ei toiminu ja kaikkea muuta pientä. Eniten myyjä arvelutti, mutta se siitä avautumisesta. Jatkan haaveilua siitä minulle sopivasta yksilöstä...

                        Comment


                        • #13
                          Jos tänne etelään päin joskus eksyt, niin minulla olisi toimiva yksilö myynnissä. :)

                          Comment

                          Working...
                          X