Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mystinen Pa-paine

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mystinen Pa-paine

    Elikkä auton sammuttua bensanpaine kolahtaa välittömästi nollaan, joka tarkoittaa että joka kerta saa autoa hinkata käyntiin aika lailla. Ensin kokeilin takaiskuventtiiliä painelinjaan heti pumpun jälkeen, mutta ei minkäänlaista vaikutusta. Seuraavaksi rupesin ihmettelemään bensan "paisuntasäiliötä" joka autossani oli täysin virattomana! (paluu tuli suoraan tankkiin, kun käsitykseni mukaan sen pitäisi tulla tuohon purkkiin. Asentelin letkut mielestäni oikein. Auto käyntiin ja hetken päästä paine nousi tappiin ja kun sammutti rumahti nollaan. pönikän etummaisen kammion putki tankkiin oli tukossa. pönttö täyteen ja virtaus venttiili sulki paluun. bensapaineensäädin käteen ja paineilma testillä aukee vasta 3bar jälkeen. tulpat näytti hyvän värisiltä, joten suuttimetkaan tuskin vuotaa. mistä vi*^=¤% vuotaa! tankin sisäputki on enään testaamatta. Ehdotuksia/kokemuksia?
    Viimeksi muokannut borbet; 17.10.2007, 08:19.

    #2
    Niin mikähän auto? Jos s2 niin ei kuulosta moiset paisuntasäiliöt kyllä yhtään tutulta.

    Comment


    • #3
      auto on tosiaan tää korinvaihto S2 (koppa 2.3 20V vapari). tää "paisuntasäiliö" sijaitsee täyttöputken etupuolella ja taitaa olla sit peruja vapari ajalta. Eli ässässäkö paluu tulee suoraan tankkiin? mistään ei vuotoa löytynyt, joten lähetin suuttimet testiin/pesuun autosähkö honkalalle, jonkun niistä on pakko vuotaa!
      Viimeksi muokannut borbet; 18.10.2007, 08:08.

      Comment


      • #4
        Käytetään nyt tätä ketjua...

        Urssissa on ollu koko ajan sellainen ominaisuus, että mielestäni starttauttaa vähän liian pitkästi. Ja tuntuu, että viime aikoina olis pidentyny vielä.
        Joskus se sitten saattaa lähteä "avaimeen koskemalla" käyntiin, eli sillai sen varmaan kuuluiskin lähteä.
        Voisko toi olla joku bensanpainejuttu, eli näkeekö paineita VAG-COMilla jotenkin? Jos näkee, niin paljonko pitäis olla?

        Usein myös kun lähtee kiihdyttämään vaikka 70km/h vauhdista ja työntää lusikan rauhallisesti pohjaan, auto vaihtaa luonnollisesti kolmoselle ja alkaa sellainen tukahtumisen meininki, ihan kuin ei saisi ainetta tarpeeksi.

        Paineensäädin tai bensapumppu tulis ekana mieleen mutta ne paineet olis kiva selvittää ensin.

        Comment


        • #5
          bensanpaineen säilyvyyden voi hetkellisesti testata irroittamalla pumpun sulake. Auto kyllä hetkeksi lähtee käyntiin varastoituneella paineella. Näissä vanhemmissa ei käsittääkseni pumppua pyöritetä ennen starttia kuten uudemmissa esim lukkoja/ovea aukaistaessa. Oliko vielä niin, että moottorin pitää kiertää yli 25 rpm jotta pumppu käynnistyy?

          Mielestäni Urssi aina tarvitsee pienen "hankauksen", kuuluu ilmeisesti motronicin luonteeseen

          Comment


          • #6
            Määrittele pitkä starttaus.

            Bensanpaineita ei nää vag-comilla.

            Comment


              #7
              Motronic vaatii hall-liipaisun ja se tulee kerran 2 kampuran kierroksessa. Sitä ennen ei lähde koskaan.

              Jannella pitäisi olla pumpussa takaisku. Ässän pumpussa se on sellanen kumiletkumutka. K-jetin pumpuissa (jos esim vaihdettu) se on pumppuun ruuvattu erillinen kalikka.

              Ässässä tosiaan paluu suoraan tankkiin, ainakin coupessa :)

              Comment


              • #8
                Ahaa, no sitten tää on ehkä kunnossa.
                En mä osaa määritellä pitkää starttia, pitää varmaan mennä äänittämään puhelimella startti.

                Voishan ton pumpun sulakkeen kokeilla ottaa pois ja kattoo sekin. Mutta se sulake on tietenkin jossain verhoilujen alla...

                Comment


                • #9
                  Kävin vähän äänittelemässä ;)

                  Ensimmäisellä lähti tietenkin paremmin, mutta jälkimmäinen startti on noista se normaalimpi tapaus.
                  Ei kun tuomarit arvostelemaan.

                  Video

                  Comment


                    #10
                    Jos toinen startti piti olla ns. pitkä niin ihan normaalimittanen se oli.

                    Comment


                    • #11
                      Jep, jälkimmäinen on sellainen normitilanne.

                      Hyvä sitten, ongelma korjattu :)
                      Sitä kun vaan on tottunu, että auto lähtee ns. avaimeen koskemalla niin tuollaiset laittaa sitten epäilyttämään.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla sellainen fiilis että oma ässän moottori aina ihan vittuilesaan stoppaa niin että joutuu sahaamaan sen kaksi kierrosta, oikein säpsähtää joskus kun huomaa että lähtee "laakista" käyntiin.

                        Comment


                        • #13
                          No just ton takia itsekin epäilin, että on jotain pientä vialla.
                          Yhden kerran kymmenestä se lähtee sillai "laakista", tietenkin siitä tulee mielikuva että noin pitäiskin lähteä.
                          Mulla kun ei ollu tosta hall-liipaisusta hajuakaan.

                          Comment


                            #14
                            Ensimmäinen kerta kun "vika" korjaantuu flash-videoa katselemalla :)

                            Comment


                            • #15
                              Nykyaikana mikään ei ole mahdotonta ;)

                              Comment


                              • #16
                                sitä se on kun annetaan softalle liikaa valtaa :)

                                Comment

                                Working...
                                X