Elikkä auton sammuttua bensanpaine kolahtaa välittömästi nollaan, joka tarkoittaa että joka kerta saa autoa hinkata käyntiin aika lailla. Ensin kokeilin takaiskuventtiiliä painelinjaan heti pumpun jälkeen, mutta ei minkäänlaista vaikutusta. Seuraavaksi rupesin ihmettelemään bensan "paisuntasäiliötä" joka autossani oli täysin virattomana! (paluu tuli suoraan tankkiin, kun käsitykseni mukaan sen pitäisi tulla tuohon purkkiin. Asentelin letkut mielestäni oikein. Auto käyntiin ja hetken päästä paine nousi tappiin ja kun sammutti rumahti nollaan. pönikän etummaisen kammion putki tankkiin oli tukossa. pönttö täyteen ja virtaus venttiili sulki paluun. bensapaineensäädin käteen ja paineilma testillä aukee vasta 3bar jälkeen. tulpat näytti hyvän värisiltä, joten suuttimetkaan tuskin vuotaa. mistä vi*^=¤% vuotaa! tankin sisäputki on enään testaamatta. Ehdotuksia/kokemuksia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mystinen Pa-paine
Collapse
X
-
auto on tosiaan tää korinvaihto S2 (koppa 2.3 20V vapari). tää "paisuntasäiliö" sijaitsee täyttöputken etupuolella ja taitaa olla sit peruja vapari ajalta. Eli ässässäkö paluu tulee suoraan tankkiin? mistään ei vuotoa löytynyt, joten lähetin suuttimet testiin/pesuun autosähkö honkalalle, jonkun niistä on pakko vuotaa!Viimeksi muokannut borbet; 18.10.2007, 08:08.
Comment
-
Käytetään nyt tätä ketjua...
Urssissa on ollu koko ajan sellainen ominaisuus, että mielestäni starttauttaa vähän liian pitkästi. Ja tuntuu, että viime aikoina olis pidentyny vielä.
Joskus se sitten saattaa lähteä "avaimeen koskemalla" käyntiin, eli sillai sen varmaan kuuluiskin lähteä.
Voisko toi olla joku bensanpainejuttu, eli näkeekö paineita VAG-COMilla jotenkin? Jos näkee, niin paljonko pitäis olla?
Usein myös kun lähtee kiihdyttämään vaikka 70km/h vauhdista ja työntää lusikan rauhallisesti pohjaan, auto vaihtaa luonnollisesti kolmoselle ja alkaa sellainen tukahtumisen meininki, ihan kuin ei saisi ainetta tarpeeksi.
Paineensäädin tai bensapumppu tulis ekana mieleen mutta ne paineet olis kiva selvittää ensin.
Comment
-
bensanpaineen säilyvyyden voi hetkellisesti testata irroittamalla pumpun sulake. Auto kyllä hetkeksi lähtee käyntiin varastoituneella paineella. Näissä vanhemmissa ei käsittääkseni pumppua pyöritetä ennen starttia kuten uudemmissa esim lukkoja/ovea aukaistaessa. Oliko vielä niin, että moottorin pitää kiertää yli 25 rpm jotta pumppu käynnistyy?
Mielestäni Urssi aina tarvitsee pienen "hankauksen", kuuluu ilmeisesti motronicin luonteeseen
Comment
-
Motronic vaatii hall-liipaisun ja se tulee kerran 2 kampuran kierroksessa. Sitä ennen ei lähde koskaan.
Jannella pitäisi olla pumpussa takaisku. Ässän pumpussa se on sellanen kumiletkumutka. K-jetin pumpuissa (jos esim vaihdettu) se on pumppuun ruuvattu erillinen kalikka.
Ässässä tosiaan paluu suoraan tankkiin, ainakin coupessa :)
Comment
Comment