Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Isommat takajarrut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Isommat takajarrut?

    Minkälaisia takajarru muutoksia olette tehneet B5 koppaisiin?

    Löysin sen verran tietoa, että ne olis mahdollista toteuttaa RS4 B5:n ja S8:n levyillä, ehkä RS6:n?

    RS4 B5:n jarruilla olisi ainakin helppo tehdä, jos vaihtaa satulan adapterin ja levyt, mutta käykö tuo takasatula, eli onko S4 faceliftissa sama satula kuin RS4:ssä? BTW, mitkä noiden satulan adaptereiden osanumerot on?

    Minkälainen homma tuo olisi tehdä noilla S8:n levyillä tai RS6:n?

    ECS:ltä tietysti saisi jotain settiäkin.

    Onko muita vaihtoehtoja?

    #2
    Ei näyttäisi olevan samalla osanumerolla ässän ja risan satulat. Voi silti olla että ässän satula menee risan adapterilla, tai sitten ei... Osat maksaa noin 130€ kpl.

    RS6 levy menee sinne, mutta satulaa ei ole tullut kokeiltua. On vähän tyyriit nuo satulat niin en ole vielä testannut. B5 RS4 satula ei ihan mahdu kutosen levyn kanssa. (muuten mahtuisi mutta levyn halkaisija on hieman liian iso)

    Onhan sitten vielä B7 risan jarrut, joku kauppaa eBayssa niitä kahden tonnin hintaan.

    Minulla on B5 risan takajarrut odotelleet asennusta, mutta olen jo haaveillut isommistakin niin voisin nuokin myydä periaatteessa pois.

    Comment


      #3
      Jo ECS stg1 takajarrujen kanssa menee bias taakse vaikka edessä on 342movit. Todettu ilman ABS:ä. Kyllähän ne ABS:t hoitaa noi suht ok mutta kovin radikaaleja takajarruja ei kannata suunnitella ellei ole pelkkä näyttelyauto tai ellei etujarrut ole jotain 370mm

      S8 levy on todettu jenkeissä toimivaksi 332 ja ylöspäin etujarruilla.

      Comment


        #4
        Kävisköhän tuohon 2003-> S4:sen takajarrut suoraan? Levyt on kokoa:300x22mm.

        Comment


          #5
          Nostetaas tämä ylös eli onko tullut kokemuksia löytyykö vakiosatuloille/bolt-on sopivia levyjä vaikkapa muista audeista ?

          Kokoluokka ei tarvisi paljoa isompi olla 280-300 riittää.

          Pitäisi palat/levyt uusia mutta ei jaksaisi investoida ECS stage sarjoihin tai muihin vastaaviin.

          Audi S8 2003:n jarrulevyjä ovat ainakin asennelleet (280x22) vakiosatuloille.

          EDIT:
          Näköjään myös S4 B7 300x22 takakiekot menee heittämällä ja 034 mestasta saa vakiosatulaan kiinnikkeen. Tuo voisi olla melko edukas paketti.
          034motorsport.com
          Viimeksi muokannut vayne; 24.7.2011, 18:08.

          Comment


          • #6
            Mulla odottelee asennusta just toi b6 S4 takajarru setuppi. Ostin samanlaiset kiinnikkeet kun tuolla 034:lla yhdeltä englantilaiselta, joka noita teettää aina välillä ja kauppaa AudiSRS-foorumilla. Siltä sain myös uudet tp-letkut ja levyt tilasin saman kaverin suosittelemana brakes internationalilta. Tämä kaveri kirjoittelee nickillä Trig, jos haluat siltä kysellä. Viimeisin erä minkä se teetti ja josta sain omani lienee tosin jo myyty, mutta tulee niitä varmaan lisää. Ja oli toimitettuna halvemmat kuin nuo 034:n myymät ilman veroja ja tulleja..

            Comment


              #7
              Joo tuo jatkoskiinnike voisi olla hyvä, jos löytyisi muualta, kuin jenkeistä. Rahdit kun osan hintaiset jo sieltä.

              Levyt saa ihan Tepoltakin sopivasti.

              Comment


                #8
                Ilmottele ennenkun tilailet niin harkitsen jos ottais samat. Näitähän mä sillon kattelin mahdollisina korvauslevyinä ECS:n tilalle
                http://www.teilesuche24.de/search?g=number&q=4E0615601K

                mutta näyttäs olevan matalammat 4.2cm vs. 6cm jos oikein muistan ECS:n syvyyden.

                Comment


                  #9
                  Näyttäs toi jatkopala olevan ihan levy jolloin takalevyn offsetti pitää muutta ton levyn paksuuden verran että levy/satula kombinaatio käy yhteen.

                  Kukas noita välipaloja teettäs setin?

                  Comment


                    #10
                    Joo samaa katoin kanssa eli ihan levy on. Täytyy kysyä noista, tuossa kun ei puhuta että tarvisi mitään lisää asennukseen eli mitään specereita levyyn yms.

                    Tilailen noi loppuviikolla tai ensi alkuviikosta eli ilmoittele Ola siihen mennessä.

                    Comment


                      #11
                      B7 omilla osilla mahtuu ainakin 16" vanteen sisään.

                      Comment


                        #12
                        Ilmeisesti satulaa pitääkin siirtää 9mm suhteessa levyyn, joten siksi nuo adapterit on suorat ja 9mm paksut.

                        Comment


                          #13
                          Mitenkähän leveät nuo B5 ässän palat on ? Että saako koko levyn hyödynnettyä noilla.

                          Comment


                            #14
                            Ei saa hyödynnettyä, silloin pitäisi hankkia B7:n satulatkin.

                            Comment


                              #15
                              Tavarat on tilattu ja tämä S4 B7 takajarrusetti sopii siis facelift S4 b5:seen.
                              -S4 B7 jarrulevyt 300x22
                              -034 motorsport jarrusatuloiden adapterit S4 B5 satuloille ja lisäruksina uudet jarrulinjat satuloille

                              Pre-facelift malliin on ensin päivitettävä faceliftin jarrusatulat, mikä tarkoittaa, että kannattaa hankkia suoraan S4 B7 satulat.

                              Comment


                              • #16
                                Täällä on muuten jonkinlainen ohje tälle hommalle jos joku sellaista kaipaa.

                                Ite eilen tätä aloittelin ja tänään pitäis jatkaa. Toiselle puolelle sain tuon jatkopalan paikoilleen, mutta jouduin kyllä muokkaamaan tuota tukivartta aika paljon enemmän kuin tuossa linkin kuvassa, melkeimpä koko pultti on nyt tukivarren sisällä. Lieneekö enää edes kovin turvallinen.. Onkohan noita tukivarsia erilaisia vai oonko taas ymmärtäny jotenki väärin koko homman, mutta ei sitä mielestäni kovin monella tapaa sinne voi laittaa ja noissa kuvissa kuitenkin näyttää samalta.. Noh tänään jatkuu ja katotaan saako niitä levyjä sinne kiinni ja miten toiselle puolelle menee.

                                Comment


                                  #17
                                  Eikös satulan kulmaa voi kääntää tekemällä erilaisen adapterin ettei tukivartta joudu hiomaan? Vai onko yläpuolella tilaa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Varmaan turhaa viisastelua mutta koititko Sami tuota adapteria sovitella molemminpäin, kun sehän ei ole "symmetrinen".

                                    Oudon lähelle menee tuo pultti kyllä, nopeasti katsottuna näyttäisi että tilaa olisi tuoda satulaa reilusti ylemmäksikin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä ollut Noize turhaa viisastelua, nehän on tosiaan epäsymmetriset ja satuin kokeileen molempia just sillain väärin päin. Nyt ne on saatu kiinni, mutta homma tökkäs sit tuohon käsijarruvaijerin vetoon taakse päin. Miten se oikein on kiinni siinä alatukivarren läpiviennissä? Noissa ohjeissa se on vaan "nyppästy" sen 25mm ja that's it. Ite kiskoin kaksin käsin ja suihkutin liukkareita sinne ym eikä millään liiku! Tukivarren etupuolelta kyllä on löysää mut se läpivienti ei hoida hommaansa eli päästä läpi.. Apuja?

                                      Comment


                                        #20
                                        Käsijarruvaijereissa on pienet lukituskielekkeet jotka pitää puristaa sisään että vaijeri liikkuu taaksepäin. Se lukitus on siinä tukivarren keskellä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siis siinä kovamuovisessa osassa ne v-muotoiset kielet jotka menee koko letkun ympäri tukivarren etupuolella ja toiset taitaa olla siellä takapuolellakin(joihin ei varmaan pääse millään käsiks)?

                                          Entäs onko jarrusylinterin sisäänkiertoon oma työkalunsa vai pitääkö vaan papukaijapihdeillä veivata?

                                          Comment


                                            #22
                                            Olishan siihen hommaan oma työkalunsakkin, mutta aina on siirtoleukapihdeillä pärjännyt. Varoo vaan ettei riko pölysuojaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Esim Biltemasta saa sellaisen halvalla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on jarrut paikoillaan, ilmaus vaan tekemättä, kun ei ollu eilen kaveria paikalla. Josko tänään illalla olis jotain käyttökokemusta jo laittaa..

                                                Käkyvaijerin tukivarren läpiviennin jouduin enemmän ja vähemmän mysöön rikki, kun en millään tajunnu miten se lukitus toimii.. :/ Mäntien kiertoa varten ostin Biltemasta tämän työkalun, mutta eihän se tuohon sopinut, vähän liian pieni halkaisija eikä sopinut männän päälle. Muokkasin sitten kaverin Volvoa varten tekemää työkalua ja sillä menikin männät kivasti sisään. Loiskesuojat jätin paikalleen, kun mahtuivat siellä olemaan ja satulat tuli maalattua samalla punaiseksi.

                                                Alla kuvat spacerista ja satulan kiinnikkeestä paikallaan, valmiista paketista satuloineen ja uudesta jarruletkusta.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Juu ei menny sit kuitenkaan ihan putkeen tää loppuvaihekaan. Ilmaus kyllä onnistu, mutta vanneppa ei enää mahtunutkaan paikoilleen. Satula otti kiinni vanteen keskiön kehään. Jonkin verran joutu muokkaan satulaa, että sai mahtuun, mutta nyt menee pyörät paikalleen varmaan millin raolla. Maalasin vielä kaikki satulat ja jätin auton kuivuun yöksi, ehkä sitten huomenna jo saa sen taas ajoon..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nyt on omatkin jarrut laitettu, kiitos Nummelan pajalle.

                                                    Tyypillisesti vanhat osat olivat "hiukan" tiukassa mutta kyllä se siitä. Nuo 034 adapterit eivät vaatineet tukivarren modausta, sillä adapterin pulteille oli tehty syvennykset ja niistä oli viilattu tavaraa kiristysosasta pois, joten menivät kokonaan adapterin sisään.

                                                    Ainoastaan pultit olivat millin/pari liian pitkät mun levylle, eli ottivat kiinni levyn keskiöön. Ehkä syy oli ei OEM-levyissä, joissa jotain eroa OEM tavaraan. Laikalla lähti tarvittava materiaali.

                                                    Ihan hyvä tuntuma on, katotaan kun saa sisäänajettua noi, mihin niistä on kunnon jarrutuksissa.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Sain kans tänään taas auton ajoon ja ihan hyvältä tuntu jarrut, ei nyökkää enää niin paljo kovemmissa jarrutuksissa kuin ennen. Enemmän eroo huomais varmaan radalla paremman jäähdytyksen muodossa..

                                                      Saitko Mikko sen käkkärin vaijerin kivuttomasti tukivarren läpi? Mikä oli juju?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Itse seurasin vain sivusta hommaa :) eli klipsit auki vaijerista. Siellä tukivarren takana (auton peräpään puolella) oli 2 kpl haittoja siinä läpiviennin juuressa vaijerin ympärillä. Niiden irrotuksen jälkeen vaijeri liikkui tukivarren läpi vapaasti, taisi muutama haitta hajota samalla myös.

                                                        Ei tosin kovin helposti nähtävissä ne, peltikehikon/hässäkän sisällä. Ahdas paikka vääntää ne auki.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nyt on jarrutuksia tullut tehtyä ja efekti on takapään pysyminen matalampana jarrutuksissa. Tasaisemmin jarruttaa ja ei ole havaittavissa jarrujen takapainoisuutta eli sopivan kokoiset on.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Löytyykö noita S4 B6 levyjä uritettuina miltään valmistajalta kohtuuhintaan? Zimmermannilta löytyy rei'itettyjä mutta uritettuja ei ole tullut vastaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X