Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 RS4 termostaatti

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B5 RS4 termostaatti

Missä lämpötilassa pitäisi termarin aueta? nyt scangauge näyttää norm ajossa näillä ilmoilla 75-83 astetta ja kaupungissa 85-95 astetta. Mielestäni liian kylmänä käy. Tästä voisi myös aiheutua takaluukun nokeentuminen. :)

95 ei ainakaan ole liian kylmä. Mutta kyllähän tuo lämpötila tulisi pysyä kohtuu lähellä 90 aina, joten itse vaihtaisin lämpötila-anturin ensiksi. Saattaa aiheuttaa rikkaalla käymistä, jos lämpötilatieto liian alhainen.

Comment

Niimpä. Se voisi olla kyllä aiheellinen. Mitenhän se rikastus mahtaa mennä kun kyllä moottori aina käy yli 75 asteen niin mahtaakohan sen jälkeen enää rikastaa??? Voisiko termari jäädä vähän auki?

Toisaaltaalta tuo pölläytys voi johtua myös jos käy ihan nakutusrajalla niin sen jälkeen se kyllä lykkää polttoainetta koneeseen aivan vitusti.

Monta on vaihtoehtoa perhanassa. ;)

Comment

Tai jospa siellä käy pakolämpöanturin arvot vähän turhan korkealla... silloin sinne todellakin kaadetaan bensaa koneeseen, onko vikakoodit lukaistu milloin?

Comment

Vikakoodit katottiin toissapäivänä ja ei ollut mitään. Käytiin testilenkillä ja uusi luku ei mitään vikakoodeja. Niimpä. Jostain pikku pöläykset kyllä johtuvat...?

Comment

Voiskohan luistoneston tehojen pudotus aiheuttaa pölläytystä? Pölläyttääkö esp:n ollessa poiskytkettynä?

Comment

Sitäkin tutkin ja loppunviimeksi en usko sen niin vaikuttavan. Mä luulen että se menee laihalle niin lähelle, että nakuttaa ja sit pöläyttää kun saa kakkua sen jälkeen reiliusti. Ihme vaan kun on tolla nyt ennenkin ajettu hieman kylmemmillä ilmoilla niin miksi hän nyt alkaa touhuamaan tuollaista...???

Comment

Pidetään tämä aihe nyt termostaatissa koska tuosta rikkaalla käymisestä on jo omansa.

Comment

Onko termarin vaihto isokin urakka? Tai luultavasti kyllä. Kyllä se varmaan hieman auki jää koska vesi menee ainakin kokoajan syylärin kautta.

Comment

On se vähän hankala. Toinen nokkapyörä pitää irroittaa, ja siten siis jako laittaa uudestaan kohdilleen. Ja keula pitää tietty laittaa huoltoasentoon.

Sen saa kyllä puljaamalla pois nokkahihnan takaa irroittamatta nokkahihnaa, mutta pitää kikkailla ja hihnan kanssa pitää olla tarkkana ettei mene rikki.

Comment

Siis alkaako ylävesiletku lämmetä melkein heti startin jälkeen (termari juuttunut auki)?

Katsoitko vikakoodit myös "instrument" blokista? Siellä on lämpötila-anturin vikakoodi, jos on.

Mä luulen että se menee laihalle niin lähelle, että nakuttaa ja sit pöläyttää kun saa kakkua sen jälkeen reiliusti.
                      Jos nakuttaa, niin eikös silloin vain vedetä sytkää. Fuel dump tulee pakolämpöjen noustessa.

Comment

Working...
                      X