Käykö vm98 S4:en ratti suoraan vm98 A4:een? Kyseessä siis pre-facelift -A4 ja saman mallin S4:en ratti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 ratti A4:een?
Collapse
X
-
Nyt on sitten kahdenlaista tietoa asiasta... Toisen tiedon mukaan uudemmissa B5:ssa olisi myös paksumpaa rattiputkea, oisko sit just tuossa -98 vai vasta faceliftissä (vaiko sitten ollenkaan)? Kellään varmaa tietoa asiasta?
Onko tuohon putken ja ratin väliin saatavissa mitään adapteria ja jos on niin mistä sekä onko sellaista sitten järkeä laittaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AciXSporttiratti vaihtu ainaki uudempaa kai 97-98 taitteessa.. mulla ainaki uudempi ja sama ku S4 3-puola sportti. 5.1998 valmistettu
EDIT: Ratti vaihdettu, eli ainakin tuo -98 on suuremmalla rattiputkella. Alkup. nahkaratti on nyt joutilaana ja myynnissä.Viimeksi muokannut Petomaani; 25.4.2007, 07:50.
Comment
-
Itsellä tarkoituksena ostaa 2001 RS4:n ratti. Tästä topicista saan vaan käsityksen, että tuon istuttaminen 9/97 rekisteröityyn A4:ään on mahdotonta.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=ratti
Kun taas tästä saan käsityksen, että jos itsellä pienellä rattiputkella, niin olisi jokin sovite on saatavissa? Miten on, en tahtoisi ostaa turhaan.
Comment
-
Eli lienee ainut keino saada istumaan on muokata tuota alkuperäistä johtokierukkaa.
Edit:
Kyllä tuon kiinni saa, mutta pitää nyt kysyä bägin johdoista.
Eli onko väliä kumminpäin meneevät(siis + ja -), täytyy kolvailla uusi liitin ja piuhoista ei tietoa kumpi on kumpi. Näin äkkiä ajateltuna ei väliä, mutta parasta varmistaa.Viimeksi muokannut Cid; 16.7.2008, 15:52.
Comment
-
Varmistan, saa uudemman isopoorisen ratin istumaan ainakin pre-facelift B5:een. Kunhan käytössä on puukko, kolvi(mahdollisimman tarkka) ja viila(mieluummin pikkurälläkkä). Aivan kädettömälle en suosittele. Kuvia, kunhan saan johdot kuntoon.
Niin tietääkö kukaan vastausta edelliseen kysymykseeni?
Comment
-
Nostan hieman hiljaiseksi käynyttä aihetta. Sain tänään 3-puolaisen ratin. Iso kiitos myyjälle.
Ratti on vuosimallia 2004 ja osanumeroltaan 8EO 419 091.
Jotta tuon pikkukoriin voi asentaa, kävin hakee Laakkoselta spooriadapterin, joka on osanumeroltaan 191419514A. Löytyi hyllystä ja hintaa tuli 17 euroa. http://kuvablogi.com/nayta/1779087/
Spoorien mitat: pikkukorin (B4) rattiakseli ~17 mm ja luovuttaneelta ~26 mm.
Modaamaan joutuu hieman liittimiä jne ja laitan juttua, kun homma valmis.
Comment
-
Nyt on ratti vaihdettu RiSaan. Liittimet airbageille joutui vaihtamaan päittäin, kellojousi meni entisellä, tosin vartin joutui kääntämään asentoa alkuperäisestä asetuksesta. Töötille jouduin tekemään maadoituksen, koska tuon oman kellojousen kautta ei maadoitus kulje.
Alu/magnesiumvaluun joutui tekemään yhden reiän kellojousen paikallaan pysymisen varmistamiseksi. Samoin bagin johdinliittimelle joutui reikää isontamaan. Vilkunpalautukseen jouduin hitsaamaan ABS-muovista lisää kaarta. 4 tuntia hommaa ja kyllä kannatti. Kuvia asennuksesta: http://kuvablogi.com/nayta/1783879/
Nyt on ratistakin kuva.Viimeksi muokannut RS2; 14.4.2009, 23:29.
Comment
-
Nyt tuli ongelmaa oman ratin asennuksen kanssa. Ensimmäinen oli booriadapteri joka myyjän mukaan piti olla oikea, jouduin siitä ottamaan sentin mirkelillä pois ettei kanittaisi akselin laajentuvasta päästä kiinni (jotta akselin mutteri kiinitys tulisi esille). Toinen hankalampi ongelma tuli, kun olisi siihen rattii pitänyt saada tuo kellojousi kiinni sama kun RS2 kuvassa: 6. Itse alkuperäisen ratin kanta on neliskulmainen tuo kellojousen muovikappale, mutta itse ratissa ei ole mitään koloa mihin sen vois upottaa on vain pieni ympyrä joka ei ole kuin muutaman millin syvä. Itse ratti ja boori olis tosiaan pitäny mennä "heittämällä" kii.
Olisko neuvoja miten kannattais edetä? voiko tuota kellojousta mukamas korvata jollain muulla viritelmällä?
Comment
-
Itsellä menossa 98 vm ratin asennus 96 vuosimallin autoon. Sovite ja vanha kellojousi käy ok, mutta kysymys noista bägin johdoista. Autossa punainen liitin kahdella mustalla johdolla, ratissa taas se keltainen liitin jossa bägille menee sininen ja ruskea johto. kuinkas nämä nyt sitten kytkettiin, tarviiko bägille hommata uusi liitin jostain, auton liittimessä on pieni vastus välissä? en oikein saanut selkoa vielä tämän ketjun perusteella.
Comment
-
Nostelempas vanhaa topikkia. Minulla on pieniboorinen, Audi 80, ja olisin kiinnosunut eräästä ratista, joka on ollut 2007 vuosimallin B7:ssa. Kuvissa kuitenkin ratissa oleva reikä näyttää tosi isolta, vanhahan on noin 17 mm ja 90-luvun lopulla rattiakseli vaihtui noin 26 milliseksi. Joten kysymykseni kuuluu, että vaihtuuko tuo koko vielä kerran, vai onko uudemmissakin Audeissa sama koko rattiakselin boorissa?
Comment
-
Ilmeisesti kiinnitys on erilainen verrattuna vanhempien mallien ruuviin.Ilemisesti kiinnitys on erilainen verrattuna vanhempien mallien ruuviin.
Löysin kuitenkin räjäytyskuvan, jossa kiinnitys näyttää olevan toteutettu ruuvilla?Viimeksi muokannut Carpio; 8.7.2015, 18:15.
Comment
-
nostellaans.
Itelle kulkeutu tuommonen kolmipuolainen ratti+bägi+uudempi liukurengas hässäkkä.
autona 1997 pikkuboorisella akselilla ja aika julman kokoisella liukurengas yksiköllä.
Onko tuohon olemassa jotain bolt on palikkaa väliin?
Tai semmosta ohjetta jolla sen sais nätisti viriteltyä pikku kolvailulla yms.
Comment
-
Mulla oli auto Joensuun Laakkosella huollossa ja pyysin samalla vaihtamaan vanhan nelipuolaisen ratin pari vuotta uudempaan kolmepuolaiseen.
Eivät saaneet vaihdettua kun ratin akselissa sentin ero ja uuden spiraalikaan ei kuulemma sopinut ohjauspylvään muoveihin. Käsittääkseni ratinspooreihin on ainakin ollut saatavilla adapteria. Sanoivat ettei saa ainakaan heidän kautta. Saako niitä mistään?
Eikö tommonen ratin vaihto nyt sit olekaan mahdollista?
Kyseessä siis A4 B5 vuosimallia -96. Nyt ratti kiinni 26mm mutterilla.
Osaisiko joku neuvoa tai vaihtaa korvausta vastaan tuon ratin? Vai eikö se muka nyt olekaan mahdollista vaikka moni niin tuntuu tehneen.
Comment
Comment