Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Peräöljy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Peräöljy

    Tiedän että on paljon jauhettu aihe, mutta ei tuntunut löytyvän tästä aiheesta keskustelua, eli:
    Auto on UrS4 2,2T AAN -92, Castrolin kirja ilmeisesti suosittelee peräöljyksi SAF-XO TAI Syntrax Universalia?

    Uskaltaako tuota Syntraxia pistää? Sitä löytys tuolta yhden puljun hyllystä suoraan ja ukko tivasi että se käy.
    Vaikka yritin sanoa että SAF-XO ois se mitä haluaisin :)

    SAF-XO on siis täyssynteettinen ja Syntrax synteettinen.

    Mitä mieltä?

    #2
    Mobil SHC taitaa olla kans toimivaa tavaraa.

    Comment


    • #3
      Vain parasta: <öljyvalikoima>.
      Voit itse arpoa kumpaa :-)

      Comment


        #4
        Samaa mieltä Karin kanssa, ei se VAG peräöljy niin kallista ole.

        Comment


        • #5
          Oho, toimittaako vag omaa peräöljyäkin? En edes huomannu kysyä kun tuota vaihteiston voiteluainetta tiskiltä hain, vs600:sta kaadoin perämurikkaan. Tasauspyörästön öljynvaihtohan ei kait kuulu minkään tason huolto-ohjelmiin?

          Comment


            #6
            Tossahan se peräöljy on vieressä omassa kuvassasi :) Hetkinen, enpä muistakkaan tuota G koodia ulkoa, mutta voin tarkistaa sen kun hyllyssä on vielä yksi vajaa purkki. Siis kyllä, marmoritiskiltä ostin peräöljyt.

            Edit: Tätä se oli:

            ecstuning

            Eli G 052 145 S2

            Mode:Linkkiä lyhennetty

            Comment


            • #7
              Mikähän tuon VAG-öljyn hinta on?

              Comment


                #8
                Noin 29e/litra ilmeisesti.

                Comment


                  #9
                  Kyllä kannattaa laittaakin alkuperäiset huippuöljyt, kun noin halvalla saa.

                  Comment


                  • #10
                    Miten olis Redlinen 75w-90 Gear Oil, noin 20 euroo litra. Tuntuu toimivalta ainakin Passatin perämurikassa.

                    Comment


                      #11
                      Tai RedLine Shockproof ja kitkanmuunninta perään kans :)

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia peräöljyvihjeistä; karppan suosittelemaa Mobilin VS600:sta tuli laitettua tän viikon maanantaina tuohon profiiilin biiliin.
                        Vanha peräöljy oli todella mustaa, ihan kuin olis moottoriöljyä vaihtamassa, papereiden mukaan peräöljy oli "vaihdettu?" 52 tkm sitten. Eihän sen tuolla matkalla ihan mustaks pitäis mennä?

                        Comment


                        • #13
                          Kysyin samaa tuossa taannoin Pörhöltä. Kävelivät Shellin puolelle ja löivät käteen kyseisen virman tuotteen.Ja olin nimenomaan ostamassa tuota vag-kamaa.

                          Comment


                          • #14
                            peräöljyt

                            vaihdatin autooni pörhöllä perä ja vaihteisto-öljyt,sen kummempia ajattelematta,pikahuollossa.Hinnaksi muodostui 247,00ekeä,pikkasen kirpas maksaessa,mutta elämä kallis.Työn osuus 96,60/öljyt 147,20 ,vaihteisto-öljy 3l(28,80/l),takaperä 2l(30,40/l),mitä tästä opimme?no,sitä saa mitä tilaa:)

                            Comment


                            • #15
                              Laitan tähän vähän kysymystä ja kommenttia kun en viitsinyt uutta aihetta aloittaa...

                              Vaihdoin omaan autooni juuri peräöljyt nin onko normaalia että peräöljyt alkavat haista kun kiihdyttelee ja esim n.140km/h vauhdissa haju tulee kabiinin puolelle asti. Perään laitettiin mobilin 75-90w litkut TAVALLISTEN moottoriöljyjen tilalle, eli siellä oli alkujaan ihan tavallista moottoriöljyä. Eli oisko sinne pitänyt laittaa tavallista peräöljyä? Auto siis 90 quattro 2.2i. Tosin tätä ennenkin oli pientä käryämistä havaittavissa... oli ihan aiheellistakin vaihtaa kun oli ihan 2dl öljyjä jäljellä... Mitään vuotoja ei ollut havaittavissa... Että minnehän ne öljyt mahd. karkaavat...?

                              Tuolla jossain oli keskustelua että perän tilavuus olisi 1.8l. Tähän ei ainakaan mennyt 0.8l enempää vaikka kuin oli asentaja yrittänyt sitä sinne tuputtaa... Ihmetteli että mistä tuollaisia lukuja olin keksinyt...

                              Ja sitten vielä kommenttia mun mielestä ei paha hinta: Moottoriöljyt (5w50) + peräöljyt (75w-90) + suodatin + vaihtotyö + valojen suunatus + puskurin kiinnitys nin yht. 60egeä ihan autokorjaamolla. Ei mun mielestä ollenkaan paha hinta... Et Jkl:n seudulla olijat voin tuota pajaa teille suositella... :)

                              Comment


                                #16
                                Mainosta toki sen pajan nimeä jos muistat.

                                Comment


                                • #17
                                  Auto- ja Konekorjaamo Ikonen Viljo
                                  Tammijärventie 455
                                  19910 Tammijärvi

                                  Puh. 014-877168

                                  Comment


                                    #18
                                    Öljyistä.
                                    Takaperään pitäisi vissiin laittaa hypoidi-peräöljyä. Minulla Mobilin mobilube HD 80W-90 tilavuus about 0,8l, kun laittaa täyteen. Isot pojat sanoo että synteettiset öljyt rupee perässä "vaahtoamaan".
                                    Etuperään laitin Mobilin Gearlube VS 200 75W-90,(AUDI:lla sanoivat tilavuudeksi n:1.8l laitetaan tarkastusaukon tasalle kuten taka-perässäkin).
                                    Öljyn ostin Motonetista ei halpaa sieläkään. Hyllyssä luki muistaakseni VAG-erikoisöljy.
                                    Vetarien stefojen vaihdon yhteydessä vaihdoin öljyt n: vuosi sitten ja vaihteiston takkuaminen loppui siihen paikkaan.
                                    Vielä pitäisi ohjaustehostimeen vaihtaa öljyt, rupesi kovilla pakkasilla jurisemaan. Edellinen omistaja laittanut varmaan jotain ATF-öljyä.
                                    Auto on 90-luvun alkupuolen 80q 6A koneella, mutta perät varmaan samanlaiset kun 90:ssä ?!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Minkäs takia etu ja takaperään pitää eri öljyt laitella..?? Ja eikös tuo vag-öljy ole tarkoitettu vaihteistoon...? Tai en minä mitään tiedä mut nin olin lukevinnani... Korjaatkoot ne jotka tietää..

                                      Kun en ole ihan varma alkoiko perä pitämään meteliä, sellaista ihmeellistä ulvonnan ja jurinan välimuotoa, vai tuleeko se renkaista... Kun mielestäni sellaista vonguntaa ei ennen öljynvaihtoa kuulunut... Mutta kun en kuollaksenikaan muista että pitikö se...

                                      Comment


                                        #20
                                        Joo etuperällä tarkoitin vaihteistoa, etuakselin vetopyörästöä ja välitasauspyörästöä. Joilla sama öljytila.
                                        Ja taitaa se öljymäärä olla väärin olisiko kuitenkin 2,8l eikä 1,8l kuten muistelin, AUDI:lta kun kysyy vaihteiston tyypillä, kertovat varmaan oikean tilavuuden.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mitäs automaattiurssin etuperään? Ja mikä täyttömäärä?
                                          En löytäny haulla sitten millään.

                                          Edit: Hyvä kun tuntee autonsa, eli ihan pihalla noiden etupään öljyjen kanssa montaako öljytilaa siellä on :)
                                          Etuperään menee samat öljyt kuin taakse, vaikka Castrolin SAX-FO 75W-90.
                                          Tilavuus 0,7 litraa.

                                          Mutta mikäs tämä automaattinen jakovaihteisto on ;)? Tilavuus 1,02 litraa ja Castrol suosittelee TAX-F 75W-90.
                                          Keskidiffi se kai on mutta kolme öljytilaa edessä!?? Ja vielä kun tietäis mikä proppu millekin...
                                          Viimeksi muokannut A6tonen; 3.1.2008, 14:01.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo tosiaan automaatin etuperään samat liemet kuin taakse. Muita öljyjä siellä ei sitten olekaan, pl. automaattineste itse laatikossa.

                                            Etuperän tyhjennysroppu apukuskinpuolella laatikon posken alla ja täyttö vetoakselilaipan takapuolella (erittäin hankalassa paikassa).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ok, kiitos Artolle taas.
                                              Itse en noita ajatellu vaihtaa, joten eiköhän toi etuperäkin saada roparin kanssa hoitumaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kovin on vaikea löytää noita Castrolin vaihteisto- ja peräöljyjä. Olisko kellään heittää paikkaa pääkaupunkiseudulta, jossa olis hyllyssä tota SAF-XO:ta.

                                                Vajaa pullo löytyy jo omasta hyllystä ja 1L ja täydennystä pitäs saada, että saa koko perän öljyt vaihdettua. Uskaltaisko tota sekottaa VAG-öljyyn, kun sitä sais ainakin helposti.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  eipä kannata sekoittaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Aki, puotinharjun hessumobiilissa itiksessä on ainakin tähän asti ollut aina noita suoraan hyllyssä kun olen siellä viaraillut.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Multitronicin vetopyörästö-öljy tuli vaihdettua samalla kuin CVT-öljy. Olikohan se vaihdettu jossain välissä, koska vanha öljy oli melkein samanväristä (punaista) kuin uusikin? Tosin sormin kokeilemalla uusi öljy vaikutti "voitelukykyisemmältä", joten tuskin tuli turhaan vaihdettua sitäkään. Olihan mittarissa jo >190tkm. Olikohan määrä joku 1.3L ja aine marmorilta G 052 190 A2. Taitaa vaan lisääntyä tällaiset G xxx xxx blaa blaa öljyt ja joku ne muu valmistaa kuin VAG.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mitenkäs tuo cvt öljyn vaihto onnistuu. eikös se täytetetä ala kautta?
                                                        ja vetopyörästö öljyt laatikon kyljestä? vetoaksilan etupuolelta.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2015, 06:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          2litraa SAF-XO:ta maksoi itselle 41.56€. Järvenpään fixus

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja jaska1104 Näytä viesti
                                                            Mitenkäs tuo cvt öljyn vaihto onnistuu. eikös se täytetetä ala kautta?
                                                            ja vetopyörästö öljyt laatikon kyljestä? vetoaksilan etupuolelta.
                                                            Täytetään. Aika mahdotonta, jos ei saa autoa nostettua.
                                                            CVT-öljyn vaihtoon saa marmorilta ostaa täyttölaitteen. 5L kanisteri, letku ja hana. Vaatimattomat ~200?. En ostanut vaan hain kanisterin ja letkun sopivasta kaupasta (~10?) ja sorvasin muovitangosta sopivan "tulpan" johon tein kierteet. Nyt vaan kanisteri täyteen öljyä, kiertää tulpan vaihteiston täyttöaukkoon ja antaa öljyn valua vaihteistoon.

                                                            Vetopyörästötulppa löytyy jostain noilta main kun mainitsit. Vanhan saa pois imemällä, kun en tyhjennystulppaa löytänyt. Ostin Motonetistä tällaisen paineilmalla toimivan imulaitteen. Suunniteltu kai jarrujen ilmaamiseen, mutta sovelsin. Toimii hyvin. Sain käytännössä kaiken vanhan öljyn pois ja sitten vaan uudet öljyt letkun kanssa pyörästöön.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X