Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

N75 venttiilien erot ja yhteensopivuudet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    N75 venttiilien erot ja yhteensopivuudet

    Onko N75 yhteensopiva N75J:n kanssa? eli voiko n75:den korvata n75j:llä?
    auto on audi s2 -91
    Viimeksi muokannut okkim; 28.12.2007, 10:34. Perustelu: Otsikkoa parannettu

    #2
    034906283J on juuri se versio joka 3B-koneen yhteyteen kuuluu.

    Comment


      #3
      Tosin taitaa nykyisin korvautua K - loppuisella?

      Comment


        #4
        Juu kiitoksia tiedosta, vena tuli hankittua ja auto pelaa taas kuin kello. Audi center suomenojalla rupes myymään tuota N75 venttiiliä siis ilman jtä, niin ainakin ymmärsin myyjän selittelyistä. Ja hintaa oli sellaiset 127egee kuin tuo N75j tuli maksamaan 68egee.

        Comment


          #5
          Mistään VAG autosta ei löydy sellaista venttiiliä kuin N75J. Tämä on taas ns. internetsoopaa. Kytkentäkaavioissa N75 venttiili (kaikissa turbomalleissa) on ahtopaineen rajoitinta käyttävä, moottorinohjainyksikön säätelemä magneettiventtiili. No internetissä tämä S2:n alkuperäinen (varaosanumero 034 906 283 J) on sitten kääntynyt N75J venttiiliksi. Näitä N75 venttiileitä on siis ainakin kahtakymmentä erilaista versiota riippuen hieman automallista. VW Audi liikkeen varaosatiskillä kukaan tajua yhtään mitään, jos sieltä menee tilaamaan "N75J venttiilin", mikäli varaosamyyjä ei ole tutustunut internetin ihanaan maailmaan.

          Siis jos haluat tämän maagistakin maagisemman N75J venttiilin, astelet varaosatiskille ja tilaat tuon edellämainitun varaosanumeron mukaisen osan. Aina parempi jos tilaat autoosi kuuluvan / tarkoitetun ahtopaineen säätöventtiilin.

          Comment


          • #6
            Jos välttämättä tarvii tai haluaa, niin esim DOC-powerista tuon saman "N75J" saa 68e. Kävin tänään hakemassa. Ihan on Audi,Seat,Skoda,VW pussissakin.
            Ja kyllä muuten pitäisi audi liikkeenkin tarjota 3B:hen j loppuista venaa,sehän niissä on.
            Edit: Ja niinhän tuo tuolla ylhäällä olikin tuo hinta. Aika pestä rillit...

            Comment


              #7
              Juu DOCISTA kyseisen sen venan löysin. Sitä tossa rupesin miettimään kun silloin sitä Audilta kyselin niin kiven kovaan väitti että menee ruotsi tilaukseeen ja on juuri tuo ilman jtä. Piäsköhän mnnä valistamaan ettei seuraavalle myy ihan mitä tahansa.

              Comment


              • #8
                Nimikkeistä viis,mutta ilmeisesti kannattaa ostaa tuo sit nimikkeellä N75J 1.8T poikittainen "tuningventtiili", kun se alkuperäisellä osanumerolla ahtopaineensäätöventtiilinä tilattuna Audilta maksaa vain 126e.

                Comment


                  #9
                  Samalla kannattaa ostaa tv-shopista tutut kilkkeet, vaikkapa bensan magnetisoinnilla tehoa taikova hevosenkenkä siihen bensakorkin juureen. Vaikutus sama, eli psykologinen.

                  Mä tosin odottelen sitä todellista viri-N75:ttä, M-versiota. Se m tulee Maagisesta, se ennustaa ahdot ja säätää ne jo etukäteen :-) Luin internetistä että se on tulossa ihan kohta, ja tekee ihmeitä!

                  Comment


                  • #10
                    .....J ja ....K erona (töpselin kiinnityskulma) tuennan kiinnitys ahtimelle menevässä haitariputkessa. Molemmat saa kiinni ainakin 200 3B haitariletkuun, kun tilaa ympärillä
                    on ruhtinaallisesti. S2 3B ja ABY ja ADU ovat hieman ahtaampia paikkoja vaihtaa Flipari tai asentaa Forkken bypassi.

                    Ne jotka ajavat orkkis putsarikotelolla, niin siihen valoumpion taakse olevaan ohueen suojamuoviin isompi reikä ja samoin kotelon etureunaan ja tilalle Bilteman isoa bassorefleksiputkea sopivalla tiivistyksellä niin saa samankokoisen imuladun ennen filsaa kuin rs2:ssa.

                    Tällä järjestelyllä saa enemmän viileämpää imuilmaa MAF:lle (lue koneelle) ja latu ei ahdista isoilla ilmamäärillä. Perinteinen tapa laittaa vapaavirtausfiltteri putsarikotelon paikalle ilman lämpösuojia johtaa liian lämpimään imuilmaan.

                    Comment


                      #11
                      Hmmm... Kiitti vinkistä, Herr Professor. Saatanpa ryhtyä sahailemaan. Mitä viileämpää, sitä viileämpää. Tuo ahtojäähdytin ei ole iso. Hups, OT.

                      Comment


                        #12
                        Siis tässä kun on Audin sai taas pelittämään niin nyt ahtaa 1 ja 2 vaihteella 0.7 - 0,8 bar kun taas kolmosella tulee n.1,2 bar. tämmöistä ei ole ennen tapahtunu tai siis ei auto ole koskaan ollutkaan toiminnassa ollessaan minulla siinä on mun käyttöaikani aikana aina ollut rikki toi n75 vena. Voisiko olla kyseessä että autossa on lastu vaikkakaan semoisesta ei ole mitään mainintaa. Sekalaista tekstiä mutta yrittäkää saada selvää.

                        Comment


                          #13
                          No jos paineanturi on ehjä niin kyllä siinä on lastu oltava, muuten menisi yliahtosuojalle.

                          Comment


                          • #14
                            VAG COM output testillä voi koeponnistaa tuon magneettiventtiilin toimimisen.
                            (Vuotoa säätimen juuressa se ei paljasta)

                            Samalla vagcom output testillä voi renata tyhjäkäynnin vakaajaa vaikka 3 tuntia itsekseen ja uittaa crc:ssä puhdistaen paikkoja. 3h:n jälkeen jarrukliineriä ja mömmöt pois vakaajasta ja kevyt voiteluaine sisään.

                            Comment


                              #15
                              Välttämättähän ei ykkösella ja kakkosella kiihdyttäessä ehdi/voi ahdot noustakaan kovin korkealle, kun kone ei vielä ehdi tehdä täysilla töitä, ovat niin lyhyitä rykäisyjä. Vasta kolmosella ja isommilla vaihteilla on kaikki pelissä, jolloin ahdot ehtii nousta "tappiin".

                              Comment


                                #16
                                Jaa paineanturi, missä se sijaitsee, onko se tossa pelkääjän puolen jalkatilassa siinä "kickpaneelissa" niin sanotusti

                                Comment


                                  #17
                                  Boksissa on paineanturi ts MAP. Siellä a-pilarissa on vallitsevan ilmanpaineen anturi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wastegate Frequency Valve (N75)
                                    034 906 283 F 1989 - 1991 RR engine in ur quattro & 200 3B engine
                                    034 906 283 H 1991/1992 ABY engine and AAN Engines in S4/S6
                                    034 906 283 J 3B engine in early S2
                                    034 906 283 K ADU and ABY engines in late S2 and RS

                                    tuossa on varaosanumeroita jos joku tarvii.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mistä ton N75 venan on saanu halvimmalla? Onks 68e alin hinta?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laitetaanpas myös täältä kyselyä. Eli onko jollakin foorumilaisella tietoa mistä ko. N75 venttiilin J-mallin voisi löytää edes hieman halvemmalla kuin marmoritiskiltä ?
                                        Jyväskylän VAG - varaosatiski yritti taas aseetonta asiakkaan ryöstöä kyseistä venttiiliä tiedusteltaessa. Lunnasvaatimus kohosi 140 euroon.

                                        Onko kellään muuten tietoa onko. ko. venttiili ( 034 906 283 J ) minkä valmistajan tekemä ? Pierburgin kataloogista en ko. ventiilille löytänyt vastaavuutta. Onko sitten Boschin tekemä vai joku muu.

                                        Comment


                                          #21
                                          K loppuinen on parkymppiä halvempi ja käytännössä ihan sama osa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Valmistaja on Eaton. Todellakin kaikki 20vt vitosissa käytetyt venat ovat muuten samoja, mutta liittimen suunta vaihtelee. Omassa autossani on K J:n tilalla vaikka J sinne kuuluisi.
                                            Muistaakeni marmorilla hinta 80vs140e...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kerhon varaosakanavan kautta tulee ainakin halvemmaksi kuin marmoritiskiltä...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sellaista vielä tästä N75-J versiosta eli onko näiden kahden välillä mitään eroa kuin alkuosa koodista: 026 906 283 J ja 034 906 283 J? Tuolle 026 alkuiselle kun ei tuntunut edes perhealbumista löytyvän vastinetta.
                                                Viimeksi muokannut jaarli81; 27.12.2007, 22:57.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  mulla oli tuo J -malli siinä entisessä hopeessa audis. Ei siinä muuta kuin anto ahtojen nousta korkeammalle ja pientä sääntöä oli että sen sai kiinni kun letkuliittimet eri asennossa kuin alkuperääsessä.

                                                  tohon ahtojen nousuun voi viisammat ottaa kanttaa, mutta itse sen ainakin että ahto enemmän kuin vanhalla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kalskeen Tepolta sain tietää, että 026 alkuinen sopi 2007 Audi TT:seen ja kuulemma tuo 034 alkuinen antaa pikkaisen enemmän ahtoja 1.8T:ssä...Ja jossain oli taas kerrottu, että ahdot oli pienemmät kuin orkkiksella, mutta nousi tasaisemmin...otappa tuosta sitten selvää...riippunee aika paljo autosta mihin kokeilee.
                                                    Viimeksi muokannut jaarli81; 3.1.2008, 22:43.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jos VAG 1.8turbo koneissa on kolme kuluvaa/"huonoa"osaa niin nämähän kannattaa vaihtaa esim.90tkm huollossa?? Ainakin itse vaihdoin osat kun ostin uudemman auton...Eli ilmamäärämittari,by-bass ja N75...Kaikki yhteensä n.220-230 egee joten aika halpaa huoltoa 90tkm välein.Eipä tarvi miettiä pelaako vai ei??Kaikki osat vaihtaa helposti vaikka ei autoista mitään tajuaisikaan...Ajatelkaas jos on 20-25 000 auto,eikä muka ole varaa ostaa varmuuden vuoksi parin sadan osia:)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        -07 2.0 Tdi (125kw) moottoriin olisi hakusessa N75 venttiili ja antoivat mulle marmoritiskillä käteen venttiilin, jonka varaosanumero on 1K0 906 283 A...Mistä saisin tietää onko tämä lähimaillekkaan oikea venttiili, sillä varaosamyyjäkin tuntui hieman aprikoivan asiaa ja täyttä varmuutta asiaan ei saatu...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mitäs venttiiliä S4:sen kanssa kannattas käyttää. 034 906 283 H, tuolla numerolla saa 034 Motorsportin mukaan jonkun race mallin, liekkö mitään hyötyä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jenkkien höpö juttuja nuo race mallit.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X