Tervehdys tietäjät!
Nyt tarvitaan asiantuntevia neuvoja. Kävin läpi aikaisemmat keskustelut, enkä löytänyt suoranaisesti omaan ongelmaan liityvää keskustelua.
Vein auton pääkaupunkiseudulla sijaitsevaan merkkiliikkeeseen 60 000 km huoltoon. Autossa ei ollut ennen huoltoon vientiä mitään ongelmaa. Autoa jätettäessä minulle kerrottiin että samalla vaihdettaisiin myös multitronic vaihteistoöljyt.
Huollon jälkeen autossa alkoi esiintyä pysähdyksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä nykimistä. Nykimistä ei tapahtunut silloin kun vapautti jarrun ja lähti liikkeelle lähes ilman kaasua, eikä myöskään raskaammin kiihdyttäessä. Kevyellä kiihdytyksellä tuntui selkeää nykimistä. Nykimistä tuntui myös ajon aikana käännyttäessä.
Vein auton takaisin merkkiliikkeeseen, siellä pikahuollossa käytiin läpi tietääkseni sähköpuolta. Mahdollisesti puola ja tulpat vaihdettiin. Tämän jälkeen huomasin nykimistä esiintyvän myös ajettaessa tasaisesti n. 1500-1700 kierroksilla. Kierroslukumittarista oli havaittavissa ihmeellinen noin sekunnin kestävä 100-200 kierroksen hyppy ylös ja välitön paluu alas.
Olin uudelleen yhteydessä merkkiliikkeen huoltoon ja minua ohjattiin varaamaan aika sähköpuolle. Auto oli sitten kaksi päivää huollossa, jossa käytiin sähköpuoli läpi, eikä vikaa löytynyt. Nyt sitten minulla on aika varattuna vaihteistopuolen tarkastukseen, kun nykiminen on vain pahentunut ja huollon mukaan ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin MULTITRONIC ongelma.
Mitä mieltä olette, onko kyseessä vaihteisto vai jotain muuta. Toiseksi mitä mieltä olette kenen kuulu maksaa mahdollinen vaihteistoremontti. Omasta mielestäni olisi aika outoa joutua maksamaan vaihteistoremontti, kun on vienyt ehjän huoltoon ja saa rikkinäisen takaisin. Kaksi viimeistä huoltoa merkkiliike on maksanut.
Sorry pitkästä vuodatuksesta, Terppa
Nyt tarvitaan asiantuntevia neuvoja. Kävin läpi aikaisemmat keskustelut, enkä löytänyt suoranaisesti omaan ongelmaan liityvää keskustelua.
Vein auton pääkaupunkiseudulla sijaitsevaan merkkiliikkeeseen 60 000 km huoltoon. Autossa ei ollut ennen huoltoon vientiä mitään ongelmaa. Autoa jätettäessä minulle kerrottiin että samalla vaihdettaisiin myös multitronic vaihteistoöljyt.
Huollon jälkeen autossa alkoi esiintyä pysähdyksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä nykimistä. Nykimistä ei tapahtunut silloin kun vapautti jarrun ja lähti liikkeelle lähes ilman kaasua, eikä myöskään raskaammin kiihdyttäessä. Kevyellä kiihdytyksellä tuntui selkeää nykimistä. Nykimistä tuntui myös ajon aikana käännyttäessä.
Vein auton takaisin merkkiliikkeeseen, siellä pikahuollossa käytiin läpi tietääkseni sähköpuolta. Mahdollisesti puola ja tulpat vaihdettiin. Tämän jälkeen huomasin nykimistä esiintyvän myös ajettaessa tasaisesti n. 1500-1700 kierroksilla. Kierroslukumittarista oli havaittavissa ihmeellinen noin sekunnin kestävä 100-200 kierroksen hyppy ylös ja välitön paluu alas.
Olin uudelleen yhteydessä merkkiliikkeen huoltoon ja minua ohjattiin varaamaan aika sähköpuolle. Auto oli sitten kaksi päivää huollossa, jossa käytiin sähköpuoli läpi, eikä vikaa löytynyt. Nyt sitten minulla on aika varattuna vaihteistopuolen tarkastukseen, kun nykiminen on vain pahentunut ja huollon mukaan ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin MULTITRONIC ongelma.
Mitä mieltä olette, onko kyseessä vaihteisto vai jotain muuta. Toiseksi mitä mieltä olette kenen kuulu maksaa mahdollinen vaihteistoremontti. Omasta mielestäni olisi aika outoa joutua maksamaan vaihteistoremontti, kun on vienyt ehjän huoltoon ja saa rikkinäisen takaisin. Kaksi viimeistä huoltoa merkkiliike on maksanut.
Sorry pitkästä vuodatuksesta, Terppa
Comment