Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 kupee - tasauspyörästön lukko toimii miten sattuu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 kupee - tasauspyörästön lukko toimii miten sattuu?

    Eli lukko menee päälle kun kiihdyttää kovemmin ja yleensä pysyy päällä mutta joskus sammuu..
    Kuitenkin sen saa yleensä sammumaan kun jarruttaa kovemmin
    Napinkin kautta joskus ongelmaa, eli ei mene aina päälle lukko vaikka ajelee pisempäänkin

    Mikähä hiivatti tuohon tuli? Juuri olen autoa myymässä, pikasesti tarviis jelppiä...

    #2
    Siis lukonhan pitäis lähteä pois päältä yli 30km/h nopeudessa automaattisesti.

    Comment


      #3
      Nopeusrajan oletettavasti tiedät, lienee vuoto alipainejärjestelmässä

      Comment


      • #4
        Mä koitin tuossa kuunnella penkki irti ääniä, ei pihinöitä kuulunut ainakaan..
        Voihan se toki olla jossain muualla mistä ei kuulu, oiskohan joku perinteinen paikka mistä menis puhki/poikki?
        edittiä: voiko noita vuotoja testata jotenkin, pitäiskö esim. imemällä tulla alipaine letkuihin tai jotain?

        ..nii ja joo toki tiedän tuon rajan, sehän tässä oli yksi ihmetyksen aihe =)
        Sen verran vielä tarkennusta, ettei se lähde sillon napistakaan pois kun vauhdissa menee lukko päälle

        Comment


        • #5
          Jossain täällä foorumilla oli puhetta kanssa tuosta että se katkaisin kannattaa putsata jollain aineella.. CRC, WD-40 yms. tai sitte kontakti spreillä.

          Comment


          • #6
            Takapenkin alla on se perälukon ohjausyksikkö. Siihen tulee kolme alipaine letkua, yksi koneelta ja kaksi menee perälle. Toiseen perälle menevään kun laittaa alipaineen niin lukko menee päälle, ja toiseen kun laittaa alipaineen niin lukko aukeaa. Kokeile saatko tuollaisella manuaalikytkennällä lukkoa ohjattua. Jos onnistuu, niin sitten vika on sähköpuolella, muutoin vika on jossain muualla.

            Multa on mennyt yksi noita ohjausyksikköjä särki. Toiseen perälle menevään letkuun tuli koko ajan alipaine, lukko toimi joskus satunnaisesti niinkuin pitikin mutta yleensä se eli täysin omaa elämäänsä.

            Comment


            • #7
              Joo kävin juuri katsastaa sitä boksia, voipi olla mahollista että se on sökö...
              Huomenna koitan tuosta toisesta sitä laatikkoa, näyttäs numeron ja näön perusteella olevan sama kapistus.

              Minkähän hintanen uutena, vai saako sitä ees enää?
              Luulis ainakin romikselta löytyvän tuota palikkaa, mitähä lie sielläki kinuavat tuosta?

              Comment


                #8
                Oliskohan Tepolla purkkia purku ABY:stä mikä kävisi tuohon?

                http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=65345

                Comment


                  #9
                  Takaiskuventtiili rikki.

                  Comment


                    #10
                    Kaverilla oli aikanaan perämurikasta se lukon "linkku/kytkin" irti. Kannattaa sekin tarkistaa.

                    Comment


                    • #11
                      Vahvasti kyllä epäilen tuota boxia, pitää kohta mennä kokeilee kuhan vähä ottaa lepiä työpäivän päätteeks...

                      Saattaa siinä nappulassaki tai jossai lähistöllä olla jotain pientä, kun nyt huomasin et aina ei pala se valokaan vaikka lukko on päällä
                      Napista painaa niin napin valo syttyy muuta absi valo ei eikä myös se lukon valo, abseja en kerenny kyllä vielä testaa onko ne päällä tuossa tilanteessa

                      Ei kellään olis ylimäärästä, jos se on siitä kiinni? ;)

                      Comment


                        #12
                        Syttyykö siihen itse nappiin se kolmionmuotoinen valo silloin, kun lukko menee päälle? Jos syttyy, niin vika on luultavasti napissa itsessään. Jos taasen syttyy ainoastaan se pyöreä valo siihen takamurikan kuvan kohdalle, niin luultavasti vika ei ole silloin napissa. Ts, napilta ei ole lähtenyt käskyä sulkea lukko.

                        Comment


                        • #13
                          No napista painamalla syttyy napin valo, mutta ei lukon eikä absin valoa vaikka lukko siis menee päälle.
                          Sitten kiihdytyksessä syttyy vain se lukon ja absin valo ja lukko on päällä =)
                          Äsken tuossa ajellessa ei kiihdytyksessä enää syttynyt valoja, en ihan 100 varma ole itse lukosta kuitenkaan.. Täytyy se vielä testata.

                          Lähdenpä tästä rassailee, jos koittas tuota toista toimivaa ohjausboxia tuohon..

                          Comment


                          • #14
                            Nonii eipä se sitä enää tee, kun kaikki liittimet kävin läpi ja kokeilin letkut irti mitä se boxi tekee jne jne...
                            Eli kaikki on muuten niin kun pitääkin, ainoa enää on että abs ja lukko valo ei pala kun lukko on päällä :) kolmio onneks palaa vielä, kun pistää lukon päälle...

                            Oli pientä nykimistä täyskiihdytyksessäkin ennen, mielestäni katos sekin tuossa.
                            Oisko voinu olla ennen että yritti pistää lukkoo päälle tai vastaavaa kun kovempaa kiihdytti ja se olis ollu tuon nykimisen aiheuttaja?

                            Comment


                              #15
                              Se lukko on nimeltää liikkeellelähtöapu, kytkeytyy vain manuaalisesti kuljettajan sormen tilaamana ja avautuu automaattisesti nopeussignaalin mukaan. Nopeussignaali taas katoaa jopa väärän soittimen asennuksella ilman liittimen oikeaksi operointia.

                              Comment


                              • #16
                                öö niiin?

                                Comment


                                  #17
                                  No ensinnäkään sen ei kuulu kytkeä lukkoa itsekseen päälle missään tilanteessa, ja toisekseen lukon kytkeminen ei voi aiheuttaa nykimistä suoraan ajettaessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hehe no ensinnäkin mikähän oli tämän keskustelun aihe?
                                    Oisko ollu se että miksi se kytki itsestään sen lukon päälle, niin enköhän jo sen tiedä ettei sen kuuluisi niin tehdä..

                                    ..ja toiseks, kiitos tiedosta :)
                                    Sitä kyllä vähän epäilinkin ettei se nykytys siitä johdu

                                    Jos joku nyt epäilee että se lukko ei oikeasti menny itsestään päälle niin kyllä se meni, perus nykytys tiukkaan käännettäessä jne.
                                    Jospa se johtojen ja liittimien pyörittely auttoi...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eli et tehnyt mitään muuta kuin rassasit liitoksia ja ongelma poistui??? Nimimerkillä lukko päälle rampinkaarteessa, talvella, hyväisessä kiihdytyksessä = aikasta yllättävä sladi. Itellä ollut jo pitemmän aikaa samaa vaivaa lukon kanssa... Täytynee vielä kerran (aiemmista ei apua) rassata kaikki liitokset läpi...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse asiassa ei se sitten kadonnutkaan, eilen illalla teki taas sen..
                                        Nyt käyn koittamassa tuosta toisesta autosta sitä ohjausboxia jos se vaikuttas asiaan :(

                                        Välillä tuntuu et se pistää lukon tietyn nopeuden (~70) jälkeen päälle ja sit ottaa pois kun tippuu tuon alle, outoja vikoja nää...

                                        Comment


                                        • #21
                                          No joo eipä se siitä ohjausboxista ollu, perskeles...

                                          Huomasinpas sellasen että kun kiihdytyksessä syttyy noi valot niin jyrkemmin kun kääntää niin lähtee lukko ja valot pois, mihinköhän tämä vois viitata?
                                          Viimeksi muokannut Pexter; 31.7.2008, 16:06.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Otetaas tää taas esille kun alkaa olemaan luikkaat kelit, jos vaikka lukon kanssa kikkailis :)

                                            Se letku, mikä tulee koneelta tuohon lukon ohjausboxiin, niin onko siinä mitään mokkulaa matkalla ja kulkeeko mistä kautta?
                                            Jos vaihtas sen kokonaan, jos mokoma vuotaa vaikka jostain..

                                            Tuo on nyt alkanut enempi tekemään tuota temppua, mitä tässä käsitelty.
                                            Ollut vaan letku irti boxista, ettei mene lukko päälle... Ei kai sen pitäs haitata, ei se mitään ainakaan ole ilmotellu :)

                                            Vaikuttas kyllä enempikin sähköseltä ongelmalta, mut mitäs minä näistä tiiän.
                                            Nyt alkanu kovemmissa kiihdytyksissä tekemään melkein aina tuota ja välillä se räpsyttää absin valoa ihan pirusti
                                            Siis niin, että mittaristosta kuuluu semmone räpse oikeen, kun se valo ei siis pala yhtenään.. Välillä palaa sitten taas ihan yhtenään, eikä siis räpsi.

                                            Jos tuota lukon kytkentänamiskaa alkas kattelee/putsailee, niin uitanko sen jossai liemessä kokonaan vai meneekö se särki kuin helposti?
                                            WooDoota löytyy niin kun tuolla joku suositteli, uskaltaako sitä suikkia siihe ympäriisä? =)

                                            Edittiä:
                                            Missäs tuo porkkiksen mainihtema takaiskuventtiili on?

                                            ISO editti:
                                            Ei aikasemmin käyny mielessä, mut nyt kävin ajaa niin että tuo lukon namiska oli irti, niin silti vilkutteli tuota abs valoa
                                            Oisko tuosta mitään jelppiä?
                                            Viimeksi muokannut Pexter; 16.12.2008, 19:26. Perustelu: Jotain uutta :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lueskelin voorumia ja löysin, että perässä on jonki sorti anturi siellä takana, vähän tähän tapaan
                                              Voisikos tuo aiheuttaa tätä ongelmaa?

                                              Kuva ei ole omasta, mutta oletan että siellä samanlainen nakkale on?
                                              Onko muissa perissä samaa ja käykö miten päikseen?
                                              Mitä maksaa ja saako uutena?

                                              Taidan lähtee nappaa piuhat irti ja lenkille, kahtoo mitä se sanoo.. :)
                                              Tietty johdotkin vois tarkastaa samalla sitten

                                              Comment


                                                #24
                                                Josko oikein muistan, ko. anturi on merkkivalon katkaisija. Eli kertoo lukon olevan kiinni.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kytkentänapin putsaaminen ja kontaktien tarkistaminen yleismittarilla on prioriteetti ykkönen. Sen jälkeen muut johdotukset, sen jälkeen alipainesysteemit. Napilta lähtee johto absin johtosarjaan, joka kulkee kuskin penkin ali. ABS-johtosarja menee kuskinpuolen kynnyskotelon vieressä lattiamaton alla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Abs jarrujen anturihan se, eli piuha irti lukko toimii mut abs:sät pysyy päällä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt kävin nyppää sen perässä olevan anturin piuhan irti, eipä vilkutellu absia enää..
                                                      Maksaskohan tuommone anturi paljon jos ostas ja kokeilis, että auttasko asiaan?

                                                      Tuosta napin putsailusta, en usko että siellä vikaa kun napin johdot irti vilkutteli tuota absia samaan tahtiin ku ennenki..
                                                      Alipainejuttujakin vähän epäilen kun ollut pitkään irti se letku mikä imee lukon päälle, eli lukko ollu pois käytöstä puolisen vuotta ja silti vilkutellu

                                                      En tuota anturia aikasemmin edes tiennyt että on olemassa, jos sen jollain kympillä parilla sais uuden tai edes vanhan toimivan niin kokeilis sitä nyt ensin.
                                                      Jos edes osanumeron sais jostain ni vois soitella ja kysellä hintoja?
                                                      Vai mitäs työ ootte mieltä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jatketaas tähän vanhaan ketjuun vaikka ei ihan samanlainen vika olekaan, mutta eipähän tule miljoonaa ketjua lähes samasta asiasta.

                                                        Eli omassakin kasikympissä on alkanut lukko temppuilemaan. Ilmenee sillä tavalla, että ei meinaa mennä millään päälle. Välillä tuntuu, että sama kuinka pitkään ajaa tai vaikka yrittäis vähän mutkitellakin jotta rattaat asettuis kohdilleen, niin ei vain mene päälle. Välillä sitten taas menee ihan nätisti heti päälle. Ja kun päälle menee niin toimii aivan oikein.

                                                        Mutu-tuntumalla sanoisin, että paremmin menee päälle pidemmän ajon jälkeen, eli mitä mieltä raati on, voiko perän öljyjen lämpiäminen vaikuttaa asiaan? Nyt siellä on ihan halppis Motox-öljyt sisällä.

                                                        Takapenkin alta kopeloin sitä ohjausboksia ja se kyllä ihan oikein vaihtaa alipainetta letkuihin. Kovin heikolle se imu tosin tuntui. Harmi ettei ole mitään mihin verrata. Kevyesti sormea imi letkunlähtöön kiinni. Vähän arveluttaa, että riittääkö se lukon toimintaan... Letkuista imemällä ei mitään vuotoja äkkiseltään huomannu. Tuli niin paha maku suuhun ettei aivan täysin palkein tehny mieli imeä...

                                                        Lähinnä nyt mietityttää tuo öljyjen vaikutus toimintaan (kesällä toimi muistaakseni paremmin) ja kuinka kovan tuon alipaineen pitää olla toimiakseen? Voisikohan sitä jollain ahtopainemittarilla (missä on myös alipainealue) testata...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Katos imusarjan takaata lähtevät alipainelähdöt, näissä vanhoissa romuissa niitten letkunpätkät on vaihtokunnossa. Jos kerran alipaine tuntui onnettomalta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo, totta, tuo on on varmaan syytä tsekata tarkemmin. Nopeasti sitä vain vilkaisin katsoakseni, että se ylipäätänsä on paikoillaan. Se kumiletkun pätkä on taatusti potentiaalinen vuotokohta. Kiitos vinkistä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X