Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.8 Automaatti sammuu ja nykii,vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.8 Automaatti sammuu ja nykii,vika löytyi!

    Ostin eilen A6 2.8 quattro automaatin vm 98. Sellainen ongelma ettei aina jaksa pysyä käynnissä kun pysähtyy,kierrokset tippuu kun laatikko vaihtaa pienemmälle.Toinen katti on märkä ulkopuolelta ja rämisee hirveesti.
    Kun auto sammuu se ei lähde käymään ennen kuin painaa kaasua ja bensa haisee!!!!!!
    Edellinen on vaihtanut 15tkm sisällä:Tulpat,johdot,lamda 2 kpl,moot.läpötila anturi. Ongelma: joskus nykii katoaa kun pakottaa tiptronikilla kierrokset korkealle
    Viimeksi muokannut jipozu; 17.12.2007, 22:24.

  • #2
    Vikakoodit lukuun! Tekevät niitä nykyjään merkkiliikkeiden lisäksi muuallakin.

    Comment


    • #3
      Huomenna tulee katit ja takapöntöt pitää vaihtaa ne jonka jälkeen koodin lukuun! Saattaa siinä sivussa vaihtua loputkin putken pätkät.
      Niinpä niin, toinen katti oli täysin tyhjä ja romut takapöntössä ja toinen umpi tukossa.Keskivaimennin puhki ruostunut, kaikki uusiksi katista taaksepäin.
      Viimeksi muokannut jipozu; 6.6.2007, 21:59.

      Comment


      • #4
        No niin, putket vaihdettu MUTTA auto edelleen tuoksuu ns.katille ei puhtaalle bensalle mutta melkein ja joskus ei lähde käymään kuin kaasun avustuksella.Tuntuu että se on tukehtumaisillaan bensaan?
        Vikoja testerissä ei ollut mutta lamdan arvoissa oli jotain (ei ns vika) mutta kuitattiin pois. Toimi pari päivää hyvin.
        Olisko kellään apuja mistä lähteä vikaa metsästään.
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.6.2007, 21:39.

        Comment


          #5
          Mitähän lambdoista mahto olla vikakoodina, voi aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa jos lambda/t on huonona. Oliko uudet lambdat bosch vai joku muu merkki?

          Comment


          • #6
            Taas töpselin päähän ja samalla pakokaasutesteriin, kovilla kierroksilla arvot on ok mutta alle 2500 alkaa arvot nousta en muista mikä arvo mutta raja on 0.3 ja mulla oli tyhjäkäynnillä 14 luokkaa eli se yritti vääntää rikkaammalle seosta,kovilla kiekoilla tippu 0.04.
            Lambda tai jossaki ilmavuoto?

            Mode:Jokunen ?-merkki poistettu.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 20.6.2007, 22:11.

            Comment


              #7
              Lambda nimenomaan säätää matalilla kierroksilla seosta, on se mukana myös ylempänä muttei niin merkittävässä roolissa.

              Miksei myös MAF vika vois tolleen olla jos ilmoitttaa ilmamäärän väärin?

              Comment


              • #8
                No niin vaihdoin ilmamassa anturan ja näyttäis taas audi pelaavan,lähtee käyntiin kun auto konsanaan. Koputetaan puuta ettei ilmaannu muuta PIENTÄ.
                Eipä vika kadonnutkaan nykii joskus niin mahdottomasti ettei mitään järkeä.Pintakaasulla nykii mutta ei jos painaa reilummasti jatketaan etsintöjä.
                Viimeksi muokannut jipozu; 29.6.2007, 18:49.

                Comment


                • #9
                  Vikakoodit pörhöllä:seoksen sopeutus mukautusraja (tulo)alittunut 01088 013 seoksen mukautus 2 mukautusraja (tulo) alittunut.Viat satunnaisia.
                  Eivät osanneet sanoa missä vika.
                  Katselin itse vagcomilla kotia päästyäni: 18265 Load singal:error message from ECU. P1857 -35-10 intermittent.
                  Eli auto käy normaalisti kylmänä vaikkakin rikkaalla,lämpimänä ei tahdo käynnistyä ilman kaasua.
                  Pitkällä matkalla alkaa nykiin kun ajaa ns.pintakaasulla ongelma katoaa kun kiihdyttää tai löysää kaasun kokonaan.
                  Lamdan arvo yleensä -8.6%
                  Imusarja on testattu starttipilotilla ei pitäisi olla vuotoja

                  Comment


                  • #10
                    Vikakoodeja ei enää tule,mutta auto edelleenkin sammuilee ja käy rikkaalla.
                    Toisinaan bensaa palaa n 20l/100km normaali matka/kyläajossa.
                    alipaineletkujen vaihdon jälkeen auto pelasi 1kk tosi hyvin ja nyt taas temppuilee.
                    Onko alipaine puolella härveleitä jotka voi vaikuttaa auton seoksen rikastumiseen?

                    Comment


                      #11
                      Ei kai moottorin lämpötila-anturi kuvittele ulkona olevan kova pakkanen?
                      Muinoin Pajerossa oli tällainen oire kun anturi sökö

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä anturit pitäis olla kunnossa mutta sanokaas miksi imusarjan sisällä olevassa (muoviputkessa) yks reikä on vaalea ja loput mustia.
                        http://wiki.synty.net/upload/files/9...1c3bd1c275.jpg
                        Pari vikakoodia myös löytyi jos joku osais neuvoa mitä tarkoittaa
                        16583 - oxygen (lambda) sensor B2 S1: No activity
                        16518 - oxygen (lambda) sensor B2 S1: No activity

                        00300 - transmission fuil temp. sensor (G93)
                        30-10 - open or short to B+ - intermittent
                        Viimeksi muokannut jipozu; 3.10.2007, 20:52.

                        Comment


                        • #13
                          Vaikuttaa kovasti liian suurelta bensan paineelta eli tarkista tai vaihda fuel pressure regulator . Huono käynnistyvyys voisi johtua myös vuotavista ruiskutussuuttimista.

                          Comment


                            #14
                            Onhan koodit resetoitu lambdojen vaihdon jälkeen? Jos ei ole, niin molemmat pimeenä.

                            Comment


                            • #15
                              Lambdat on vaihdettu n vuosi sitten ja ongelmahan on se että auto yleensä pelaa tosi hyvin mutta huonon päivän sattuessa ei lähde käymään ilman kaasua.
                              Yleensä vika tulee jos autolla tekee useamman kovan kiihdytyksen, jonka jälkeen seokset rikkaalla ja käynti tosi raskasta?
                              Onko alipainepuolella laitetta joka voisi vaikutta seoksen rikastumiseen

                              Comment


                                #16
                                Sori, siis yksi lambda pimeenä. Tuleeko tuo no activity vaikka nollaa koodit? Ei takaa että toimii vaikka olis vuosi sitten vaihdettu.

                                Se nyt aika paljon vaikuttaa jos lambda on totaalisen pimeenä.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei tule uudelleen nollauksen jälkeen (ainakaan viellä). Vetääkö toimimaton lambda auton niin sekaisin ettei sillä kykene ajamaan kun kaasu pohjassa?
                                  Ja voiko lambdan toiminta ns.pätkiä eli välillä toimii ja toisinaan ei

                                  Comment


                                    #18
                                    Itsellä oli sellanen tilanne, että viallinen lambda antoin koko ajan 0.4 arvoa staattisena. Piuha irti muistaakseni 0.75, eli ns perusarvo.

                                    Käyntiinlähtöön sen ei pitäis mun mielestä kyllä vaikuttaa, ja jos on pysynyt poissa nollausken jälkeen niin niiden pitäisi olla kyllä kunnossa.

                                    Jos se pätkii, niin tulee vikakoodiin intermittent.
                                    Voisko vika olla enemmänki sytysvahvarissa. Tuossakin kai on kaksi ja jos toinen pätkäsee niin puolet pytyistä pimeenä. Tuostakin kai pitäisi tulla koodi tosin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Taas kävi audi merkkihuollossa, varasi kahden tunnin ajan ja lasku 10e. vikakoodit luettu ei vikaa.
                                      Että voi pänniä kun sanoin moneen otteeseen ettei vika jää muistiin ja kattoisivat pikkusen pintaa syvemmältä!

                                      Voiko (alipaine)mangneettiventiilien toimintaa mitenkään tarkistaa (jos ne vaikka jumii tai jotain).
                                      Toinen kysymys, pitääkö sellainen musta mötikkä ilmanputsarin vieressä eli bensahöyryn kierrätys tai vs. pitää kovaa naputusta toimiessaan?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei siellä kyllä pitäis mikään mitään naputusta pitää.
                                        Enkä kyllä saa päähäni mikä sellainen mötikkä vois ilmanputsarin vieressä olla, tarkempi selvitys tai kuva vois auttaa.

                                        Comment


                                        • #21

                                          Comment


                                          • #22
                                            Täytyy sanoa, että minä en ainakaan tiiä...
                                            Näyttää ISV:ltä mutta näyttää olevan jotenkin omituisessa paikassa, ihan kun ei kuuluis tohon.
                                            Kutonen ei ole kotona, että vois käydä kurkkaamassa pellin alle.

                                            Edit: Jaa se onkin bensahöryjen kierrätykseen liittyvä venttiili. Ja kuuluu olla kyllä just siinä missä on, kävin kurkkaamassa kun auto tuli kotopihaan.
                                            Viimeksi muokannut A6tonen; 16.10.2007, 20:32.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä tuo voi naputella, kylmällä varsinkin.

                                              Väittäsin kyllä, että sähköpuolen vika. Jokin antureista kenkkuilee tms.
                                              Kokeile viedä esim johonkin Bosch huoltoon, jotenkin enemmän luottoa niiden tutkimishaluihin kuin merkkiliikkeen. Ainakin löytyy tarvittava tieto heiltäkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                250 km lähin bosch huoltopiste joten saa luvan odottaa!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jos moottorin lämpöanturia ei ole vaihdettu, niin se kannattaisi kuitenkin uusia. Samalla saisi eliminoitua sen viallisuuden pois.
                                                  Itsellä edellisessä vekottimessa (bensa) kenkkuili juurikin samalla tavalla anturin viallisuuden seurauksena. Lasku oli pikahuollossa muistaakseni 45 euroa töineen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Seuraavan koodin antoi kun auto alkoi käymään huonosti,
                                                    vag com
                                                    18034 - Powertrain data bus: missing message from tcu
                                                    P1626 35-10 intermittent
                                                    huollon ohjelma: can tietoväylä vaihteiston ohjausmodulli ei signaalia.
                                                    Numero koodit oli molemmissa samat.
                                                    Voisiko vika todellakin olla vaihteiston ja moottorin välillä kun laatikosta tulee vikakoodia tuon tuostakin.
                                                    Menee yli minun hilseen!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pieni havainto taas, eli imusarja ei aina lämpiä vaikka moottori olisi lämmin tosin nyt kun auto pelaa niin imusarjakin lämpiää.
                                                      Onkos huohotin puolella mitään härpäkettä mikä voisi tuollaista tehdä?
                                                      Vihdoin vika paikannettu,imusarjassa kiinni oleva alipaineventiili ei aina toimi (vika magneettiventiilissä tai alipaineventiilissä)
                                                      Toivotaan että olis pitkään etsitty vika!
                                                      Viimeksi muokannut jipozu; 11.11.2007, 18:23.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vika korjattu!
                                                        Vaihdoin (alipainepuolen)magneettiventiilin mutta vika oli laatikon ja moottorin ecu:jen liittimissä, irti ja takas paikalleen kaikki taas ok. Eikä enää satunnaisia vikoja!
                                                        Bensaa ei mene pyörityksessä kun hiukan yli 10l/100km.
                                                        Vaihdelaatikon ecu on vänkärin penkin alla ja hieman kosteassa paikassa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Palataan taas maanpinnalle, sama vika jatkuu tosin paljon harvemmin.
                                                          Alipaineventiilin vaihdon jälkeen pelasi täydellisesti tasan niin kauan kun menin tankille ja tankkauksen jälkeen ei lähtenyt käyntiin kun kaasua painamalla.
                                                          Onkos noissa bensalinjoissa jotain joka voisi tuollaista tehdä?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mites toi bensanhöyryjen kierrätysventtiili, jonka kuvan olet laittanu aiemmin tähän ketjuun...
                                                            Miten se vaikuttaa käyntiin näissä koneissa?
                                                            Meillä se ei naputa kutosessa ainakaan missään tilanteessa.

                                                            Sit tulee bensapumppu kans mieleen, sekin vois olla menossa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X