Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4/B5/AEB ja Calix letkulämmitin, käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4/B5/AEB ja Calix letkulämmitin, käynnistysongelma

    onko muilla ongelmia käynnistyksessä lämmityksen jälkeen ? lähtee pakkasella paremmin käyntiin ilman lämmitystä .millä tavalla lämpöanturi säätää polttoaineen ruiskutusta kylmällä ja lämpimällä koneella? saisiko anturia huijattua jollain kikalla?
    Auto lähtee hyvin käynttiin jos lopettaa lämmityksen 20 minuuttia ennen starttia mutta silloin sisätilat kerkeää jo jäähtyä. Calix on öljyn lauduttajan letkujalalta ylöspäin lähtevässä vesiputkessa.

  • #2
    Sama homma täällä.

    nm. Tänäkin aamusti vaati 10 starttausta enne käyntiin lähtöä.

    Comment


    • #3
      Juu sama homma täällä. Minulla Calixin letkulämmitin. Vain viisi starttausta vaati tänä aamuna kun oli roikassa. Kylmänä ei mitään ongelmia, mutta on vähän ikävä ~30 asteen pakkasesta lyödä tulille.

      Ei ole mitään vikakoodeja ja huollossa sanoivat kokeiltaessa että anturit ovat kunnossa antavat kuitenkin ristiriitaista tietoa ohjausyksikölle.

      Olen kuullut nettihuhun että tuohon olisi saatavilla joku "venttiili" väliin, joka parantaisi tilannetta... Pitäneeköhän paikkansa? Varmaankin ensi viikolla saan tuohonkin vastauksen, laitoin Calixin tekniseen tukeen mailia.

      Comment


        #4
        Joo, on siihen venttiliä saatavana, tulee ilmeisesti lämppärin kennon tulo tai meno putkeen, en muista kummin päin. Kannattaa kysellä merkkiliikkeestä, niillä pitäis löytyä. Ja onhan sitten tullut calixilta kiertopumppu, joka kierrättää vettä järjestälmässä aina, kun on roikassa. On jo ainakin 1.8T:hen tarkoitettu asennussarjan osaksi aina letkulämppäriä käytettäessä, ainakin luulis poistavan tuon ed.mainitun ongelman. Mulla vaan ainakin tökkäs hankinta hintaan 250 ekua.

        Comment


          #5
          AEB ja Defa eikä mitään ongelmia. En oo vielä ehtiny/päässy tutkimaan mihin ja miten on asennettu...

          Comment


          • #6
            mulla kans aeb ja defa = no problem..

            Comment


            • #7
              Noh, ei se pelkkään letkulämppäriin toi ongelma liity. Mulla on AGA ja perinteinen lohkolämppäri ja näiden kovien pakkasten aikana on sattunut kaksi huonoa käynnistystä. Yhtenä aamuna lähti vasta neljännellä ja tänään toisella. Pikkupakkasilla lyhyellä lämmitysajalla vastaavaa käyttäytymistä. Ilman lämmitystä lähtee ongelmitta.
              Tänään muuten kokeilin niin (kun tiesin ongelmasta), että eka yrityksen jälkeen työnsin jalkaa kaasulle hieman. Lähti hienosti, tuuria vai oivallus...?

              Comment


              • #8
                Myös Defa, ei ongelmia.

                Comment


                • #9
                  defa eikä ongelmia.

                  Comment


                    #10
                    AEB, defa ja yllä mainitut ongelmat. Lämpöanturin vaihto ei auttanut.

                    Comment


                      #11
                      Minkähän takia nuo DEFat sitten paremmin pelittää, eihän niissä ole eroa kuin ulkonäkö? Onko sen ohjeasennus paikka siinä öljynlauhduttimen ylemmässä kanteen menevässä letkussa, niin kuin calixillla, vai jossain muualla?

                      Comment


                        #12
                        Defan asennusohje.

                        Comment


                        • #13
                          muokkasin pääkirjoitusta koska muistin lämmitin merkin väärin paikallaan on calix lämmitin eikä defa .SORRY!

                          Comment


                          • #14
                            Kävin kysymässä paikallisessa merkkiliikkeessä asiasta. Varaosamyyjä ja huoltomies muistelivat, että joihinkin on asennettu jotain (venttiiliä?) lisää juuri tuon huonon käynnistyvyyden takia. Toinen muisteli, että Defan asennussarjassa tulee jonkinlainen venttiili mukana ja toinen muisteli että osa on hankittu jostain LVI-liikkeestä. Ei muuten ole AEB-moottorityyppi ainoa VAG-moottori joka kärsii tuosta viasta, näin ainakin merkkiliikkeen mapista lunttasin...

                            Kävin katsomassa varaosaliikkeessä Defan sarjaa eikä ainakaan kyseisessä sarjassa ollut venttiiliä.

                            edit: kysytty Kahalta (Defa) ja Calixilta. Kummankaan sarjaan ei kuulu AEB-moottorinlämmitinsarjaan takaiskuventtiiliä. Calix suosittelee pumpun lisäämistä ja Kahalta (Defa) epäilivät että laitetta ei ole asennettu ohjeen mukaisesti. Defalla kuuluu AWT-koneiseen (1.8T -01>, sarja 411769) takaiskuventtiili.

                            Olisiko kellään varmaa tietoa tai hyvää ehdotusta, mitä tuolle voisi tehdä?

                            Comment


                              #15
                              Onkos porukka tuossa asennuksen yhteydessä lisännyt uuden putken vesipumpun pohjaan, 14mm kiinnikeeseen?
                              Eli tuohon putkeen sitten tulisi kiinni tuo letkulämppäri.
                              Tällaiseen viittaavaa tietoa löytyy kuulemma Defa:n ja Calixin lämmittimien kanssa mutta mitään tietoa tuosta putkesta taas ei ole...

                              Oma auto vaan nyt kolmatta päivää pukeilla ja kaverit ihmettelmässä nyt tuon putkijutun kanssa. ;)

                              Ja autona siis A4 '96 1.8t AEB.

                              Comment


                              • #16
                                Muutin calixin lämmittimen defan ohjeiden mukaiseen paikkaan ja laitoin takaiskuventtiilin lämmityslaitteen paluu putkeen .

                                Ei mitään vaikutusta ,samat ongelmat jatkuu.

                                Eikö kukaan ole keksinyt ongelmaan ratkaisua?

                                Mode: Huutomerkit poistettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Omassa on näköjään vedetty tuo defan lämppäri juurikin tuon asennusohjeen mukaisesti (AEB). Eli vesipumpun propun tilalle kiinnitettyyn letkuliittimeen kiinni toinen pää. Ei ole ollut ongelmia muulloin kun nollakeleillä, jos autoa pitää alle tunnin roikassa. Silloinkin starttaa ekalla, mutta hieman vaikeasti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    1.8T AEB moottorissa asensin defa laikuuttani ensin öljynsuodattimelta lähtevään letkuun... auto lähti paremmin ilman roikkaa käyntiin, kuin roikassa olessa =(((

                                    Laiton sitten letkulämppärin ohjeen mukaan vesipumpun pohjassa olevaan proppuun, ja nyt lähtee käyntiin lämmityksen ajasta riippumatta hyvin =)))
                                    Mitään venttiiliä en ole laittanut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tänään asennettu Defa letkulämmitin,huomenna testi.Tänään en uskalla panna tolpaan,pitää ajella että ilmat tulee varmasti pois koneesta ettei lämmittimen vastus kärähdä.Kallis on letkulämmitin 207eur.

                                      Auto A4 TQ 1.8 B5 -96

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tänään testattu letkulämmittimen toiminta,tolpassa kiinni 3 h ja lähti ekasta käyntiin,pakkasta 13 astetta.Lämmot nousi ripeämmin ylös.

                                        Huomasin kumman ilmiön ed. asennuksen jälkeen.Autoon vaihettiin kaikki jäähdyttimen nesteet ja tulee tuli kuumaa HI asennossa,näppiä polttaa; kun panee ritilän eteen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kokeile mitä tapahtuu tunnin lämmityksen jälkeen ?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo on testattu 1h eka aaamuna,2h,3h,4h ja 5,h lämmityksiä ja ok.Lähtee kuin palmun alta avaimesta hipaisemalla käyntiin .Erona on vain lämmön nopea nousu, mitä pidemmän ajan roikassa.Sanon että Defa letkulämmitin erinomainen autossani.Testaan vielä 8h toiminnan,kun jätän työpaikalle tolppaan heti vuoron alettua.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vilkaiskaapa ilmastoinnin diagnostiikan kautta (kanava 51c) mitä ECT-anturi antaa arvoksi vaikkapa 2h tunnin lämmityksen jälkeen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                -12,5 asteen pakkasesta n.2h roikassa -> lukema oli 3

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eli siis ymmärtääkseni tuo arvo on ECT-anturin arvo asteina (tietolähde: http://ffp-motorsport.com/tuning/18tcodes.php)

                                                  Minulla tuo arvo lähtee heti nousuun, kun laittaa roikkaa. Parin tunnin lämmityksen jälkeen antaa lukemani ~50.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kaivetaas vanhaa aihetta esiin.

                                                    Eli minulla on calixin lämmitin ja temppuili myös välillä lähtien huonosti käyntiin lämmityksen jälkeen. Mutta suurempi ongelma on silti ollut vastuksien palaminen, ja täten lämmittimen käyttökelvottomuus. Vastukset ovat palaneet yleensä hetken lämmittämisen jälkeen, ensimmäinen kypsyi muutaman lämmityskerran jälkeen,toinen toimi hieman pidempään ja kolmas nostatti savut vastuksesta yksintein kun laitoin roikkaan. Korjaamo on aina vaihtanut vastuksen takuuseen. Lämmitin on asennettu alkutalvesta 2006.

                                                    Nyt rupesin jo epäilemään muutakin kuin huonoa tuuria ja vaadin korjaamolta toimivaa lämmitintä. Ehdottivat taas vastuksen vaihtamista,eli korjaamolla ei mitään mielenkiintoa selvittää vikaa. Nyt nähtävästi puran kaupan ja laitatan tilalle Defan lämmittimen, koska yleisesti ottaen näyttäisi siltä että porukalla on enemmän myönteisiä kokemuksia Defasta?

                                                    Mutta mikäköhän olisi sitten perimmäinen syy vastuksen palamiseen?Ideoita?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla AEB ja tänään starttasin kolme kertaa ja kolmannellakin kävi huonosti. Defa lämmitin ja piuha oli karvan yli 8h kiinni. Ulkolämpö oli kyllä plussan puolella 2-3 astetta. Muutenkin käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti aaltoilee vaikka ei olis piuhassa kiinni. Tää oli eka kerta kun käynnistyi letkun jälkeen huonosti. Kylmemmillä ilmoilla käynnistyi hyvin, mitä nyt perus aaltoilua, mitä se tekee ilman letkuakin. Rundit heittää 500-1100 ekat 20 sekuntia, sit jos polkasee niin tasaantuu. Mikähän sekin on?

                                                      Mä nyt en hirveesti näistä rakkineista tiedä, mutta luulen tietäväni, että yleensä autot käynnistyy paremmin kun laittaa letkun päähän talvella, mutta ei rinkulanokka =) On se vaan niin hyvä!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Rundit heittää 500-1100 ekat 20 sekuntia, sit jos polkasee niin tasaantuu. Mikähän sekin on?
                                                        Vikakoodien luku varmaan kannattais.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Minulla AEB, defa ja käynnistysongelma. Onko kukaan asentanut tätä takaiskua lämppärikennon paluuletkuun ja onko siitä ollut hyötyä?

                                                          Ostin kyseisen venttiilin, mutta en ole sitä vielä ainakaan asentanut, kun mielestäni lämminvesi pääsee menemään lämpöanturin viereen myös toista letkua pitkin, joka lähtee öljynjäähdyttimeltä? Vai olenko aivan väärässä?

                                                          Olen harkinnut takaiskun asentamista vastukselle menevään letkuun. Arveluttaa vain, että riittääkö virtaus aukaisemaan takaiskun kun vastus alkaa lämmittää?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            En nyt osaa tarkemmin sanoa tuosta kytkennästä, mutta kyllähän se lämpö saa sinne anturille päästä, mutta ei ainakaan ihan suoraan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X