Jo auton ostosta lähtien olen ihmetellyt miksi kierrokset jää ns. huutamaan vaihteen vaihdon yhteydessä. Laakkosen huoltoneuvojakin kuittasi asian, että sellasia ne sähkökaasulliset vehkeet on. Pitkään ajattelin että ei saatana, ei voi olla kunnes totuin asiaan ja annoin sen vaan olla.
Kirjoitin kaasuläppäketjuun aiheesta ja sitten nimimerkki lensues otti yhteyttä ja kertoi, että syynä voisi olla kytkinpolkimen katkaisin -F36. Tämä vaikuttaa pääosin vakionopeudensäätimen toimintaan, mutta kun minulla ei sellaista ole niin se ei (olevinaan) vaikuta mihinkään. Taannoin kampiakselin asentotunnistimen rikkoutuessa tuli vikakoodi myös tästä ko. katkaisimesta ja silloinkin siihen viitattiin kintaalla: höh.. mikäs tuo on, no ei se vaikuta mihinkään, annetaan olla.
Tänään painelin sitten ostamaan uutta katkaisinta (23e) ja otin räjäytyskuvankin mukaan. Homma oli ohi 5minuutissa ja auto toimii, kierrokset laskee välittömästi niinkuin pitääkin. Kiitos vielä lensues ja tämä opiksi muillekin.
Kirjoitin kaasuläppäketjuun aiheesta ja sitten nimimerkki lensues otti yhteyttä ja kertoi, että syynä voisi olla kytkinpolkimen katkaisin -F36. Tämä vaikuttaa pääosin vakionopeudensäätimen toimintaan, mutta kun minulla ei sellaista ole niin se ei (olevinaan) vaikuta mihinkään. Taannoin kampiakselin asentotunnistimen rikkoutuessa tuli vikakoodi myös tästä ko. katkaisimesta ja silloinkin siihen viitattiin kintaalla: höh.. mikäs tuo on, no ei se vaikuta mihinkään, annetaan olla.
Tänään painelin sitten ostamaan uutta katkaisinta (23e) ja otin räjäytyskuvankin mukaan. Homma oli ohi 5minuutissa ja auto toimii, kierrokset laskee välittömästi niinkuin pitääkin. Kiitos vielä lensues ja tämä opiksi muillekin.
Comment