Jatketaan ny sitten vielä tätä projektit-osiossa vähän OT:ksi mennyttä keskustelua.
Mittailin eilen jännitteet tuosta Audista, jännitehäviö n. 1,1V lyhyillä, pitkillä n.1,2V. Mitattaessa auto kävi tyhjäkäyntiä, akkujännite 13,7V ja valojen kannasta mitattuna häviöt edellä mainitut. Vähän ihmetytti tuo melko alhainen akkujännite. Eikö "normaali" latausjännite ole sinne 14,4V pintaan? Eli laturin johdoissaki on sen perusteella häviöitä. Laturilta tulevaa virtaa en kyllä mitannu. Kyllähän noissakin parantamisen varaa on, mutta paljonko valoteho lisääntyisi käytännössä, jos tuon jännitehäviön saisi tuonne 0,5V pintaan?
Mittailin eilen jännitteet tuosta Audista, jännitehäviö n. 1,1V lyhyillä, pitkillä n.1,2V. Mitattaessa auto kävi tyhjäkäyntiä, akkujännite 13,7V ja valojen kannasta mitattuna häviöt edellä mainitut. Vähän ihmetytti tuo melko alhainen akkujännite. Eikö "normaali" latausjännite ole sinne 14,4V pintaan? Eli laturin johdoissaki on sen perusteella häviöitä. Laturilta tulevaa virtaa en kyllä mitannu. Kyllähän noissakin parantamisen varaa on, mutta paljonko valoteho lisääntyisi käytännössä, jos tuon jännitehäviön saisi tuonne 0,5V pintaan?
Comment