Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ke-jetronic seosruuvi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ke-jetronic seosruuvi

    missähän mahtaisi sijaita jetronicissa seosruuvi ja mihinsuuntaan pitäisi kääntää, jos haluaa rikkaammalle säätää.Autohan on 1990 vuoden audi 100 2.0 e 5 sylinterinen rt.

    #2
    http://www.xs4all.nl/%7Emaster99/slc...e_jetronic.htm

    Numero 2. Tuolla kolossa on pirun herkkä ruuvi.

    Comment


    • #3
      Ainakin -89 RT on kyllä K-jet, ei KE.
      Varttikierros vaikuttaa jo aika lailla, kiristämällä seos rikastuu.

      Comment


      • #4
        kiitoksia neuvvoista en tiedä siitä koneesta, mut on jo tyhjäkäyntimoottorilla varustettu kone et täytyy varmaa kattoo koneen tyyppi tarkemmin

        ongelmahan on että auto lähtee kylmänä käyntiin mutta sammuu heti toimii lämpösenä hyvin kylmäkäynnistys venttiili ja sen anturi on vaihdettu ja ruiskupaineen säädin on vaihdettu,ecu,sytytys yksikkö on kokeiltu. mikähän anturi mahtaa olla öljyn paine anturin yläpuolella.vinkkejä mitä muuta voi kokeilla.

        kävi päästöjen säädätyksessä ennen katsastusta sen jälkeen mennyt mahdottomaksi käyttää käänsivät seosta laihemmalle.
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.10.2008, 18:51. Perustelu: Kappalejakoja lisätty.

        Comment


        • #5
          Kyllä K-jetissäkin voi olla tyhjäkäyntimoottori, ja RT-ssä sellainen on.

          Toimiiko sulla lämpömittari normaalisti, se on yks tyyppivika se multi-sensor?.
          Muistelen että siitä menee lämpötilatieto sinne ISV-venttiilin ohjausreleelle, jos siis on vain K-jet.

          Mahdollisia kohteita:
          -Bensapumppu
          -Ilmamäärämittarin lautasen lepoasento väärä tai takertelee noustessaan
          -Ilmavuoto

          Voisiko olla että seokset on vaan käännetty poskelleen?.

          Jos tuo on oikeasti KE (meneekö määränsäätimelle sähköjohtoja?) niin seoksen säätöön tarvitaan yleismittari, esim.täällä yksi ohje:http://www.humanspeakers.com/audi/timing2.htm

          KE-n kaaviokuva:http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=105

          Comment


          • #6
            juu vaihdoin sen multi sensorin. Muistaakseni kylmäkäynnistys venttiilin anturi oli moottorin takaosassa vesitilaan yhteydessä, eli tuli pellin puoleisessa päädyssä. Kokeilin yleis mittarin piippari toiminnolla että toinen navoista meni kylmäkäynnistys suuttimelle. pitää kattoo se ruisku, lämpösenä toimii ihan niiku audin kuuluuki saattaa olla et on korjaamolla kääntäneet liian laihalle sen seokset, tosin on siinä jotain muutakin vikaa.Minkä laisia vaivoja hajonnut ilma massa mittari aiheuttaa ja onkohan siellä ruiskussa jotain antureita imusarja oli irti ja tiivistettiin liimalla kylmäkäynnistys venttiilin vaihdon yhteydessä.

            Comment


              #7
              Yleensä, jos K-jetti ei käy nätisti ja mennään käyntiä korjaamaan seosruuvilla, saadaan lopputuloksena yhä yhtä huonosti käyvä peli. K-jetistä ei nimittäin yleensä säädöt itsekseen muutu, vaan jotain on rikki, jos ei käy kunnolla.

              Eli eli, kerran sitä on joku joskus veivaillut, viallisten osien vaihdon jälkeen säädöt ovat pielessä.

              Comment


                #8
                Ohjauspaineensäädin voi kenkkuilla. Kannattaa mitata tarkalla mittarilla paineet.

                Comment


                  #9
                  Minkä laisia vaivoja hajonnut ilma massa mittari aiheuttaa
                  Mekaanisessa ruiskussa ei ole ilmamassamittaria (MAF) vaan se on vasta uudemmissa sähköisissä järjestelmissä. K-jetin ilmamäärämittarin mekaaninen läppä ei rikkoudu samalla tavalla, mutta voi vaatia säätöä jos on pässyt menemään pieleen.

                  Comment


                  • #10
                    Olitkin vissiin jo koettanut kahdella eri ohjauspaineensäätimellä?.

                    Näitä on aika hankala korvakuulolta diagnosoida, mulla on K-jet-ajoilta tallissa 2kpl painemittareita, ja tuplabanjo-sovittimet jolla pääsee mittaamaan mm. ohjaus- ja järjestelmäpaineet. Noi ei itse asiassa kauheita maksa vaikka teettää letkut ja ostaa mittarit + hilut, suosittelen.
                    Eli tälläisiä, jotka lyödään näillä polttoainelinjan sopiviin kohtiin.
                    Sit vaan letkun päähän mittari kiinni.

                    Yksi seikka on kanssa ruiskutussuuttimien O-renkaat joilla ne tiivistyy imusarjaan. Ne kovettuu ajan mittaan, voi olla että horii sieltä ilmaa lisää ja siksi on seoksia pitänyt ruuvailla.

                    Ai niin, oma ex. RT kehitti hauskan vaivan, ei tyhjäkäyntiä tai hyvin ontuen. Siitä tyhjäkäyntimoottorilta menee kumiletku sinne imusarjaan. Ko. letkun sisällä on alunperin ollu rautalankajousi joka estää imusta johtuvan litistymisen. Jousi oli sieltä jo särkynyt pätkiksi ja bensahöyryt pehmentäneet letkun niin että tyhjäkäynnillä oli ihan kurtussa eikä kone saanu tarpeeksi ilmaa..

                    Comment


                    • #11
                      ruisku paineet oli mitattu ammattikoululla vuoden vaihteen kieppeillä olivat ihan ok mutta auto kävi tuolloin huonosti eli ei kylmänä ottanut kierroksia mutta kävi kuitenkin ammatti koulun käsittelyn jälkeen auto on ollut lähes käyttö kelvoton. Bensa pumppu on vaihdettu puolitoista vuotta sitten suunnilleen ja bensan suodatin joulukuussa, kuten virranjakajan kyljessä oleva ali paine säädin. Amitsun jälkeen sain auton lähtemään käyntiin ja pysymään käynnissä säätämällä tyhjäkäyntiä kovemmalle mutta muutama kuukausi sitten kävi kaasu mittauksessa ja säädettiin laihemmalle ja tyhjä käynti kohdalleen tämän jälkeen auton käyttö on ollut mahdotonta. Sääti tyhjäkäyntiä tai ei sama tulos vällillä saa käymään kunnolla välillä ei ollenkaan ja lämpösenä toimii hyvin

                      Comment


                      • #12
                        Niin onko tuo jo vähäpäästöinen? Onko siinä catti ja lambda? Onko ruisku samanlainen kuin tuossa -88 mallissa?

                        Comment


                        • #13
                          on samanlainen ruisku eri näköinen, kun vanhemmissa kun `88 vm, ei ole kattia onneksi lambdasta en tiedä.
                          Viimeksi muokannut azko; 23.10.2008, 00:08.

                          Comment


                          • #14
                            Jos siinä on cat, niin käsittääkseni myös lambda ja määränsäätimeen "menee sähkö". Jos tuossa mallissa seoksensäätö vaikuttaa herkästi ts. pieni säätö muuttaa paljon, niin lambda / catti ei toimi. Jos taas ruuvia joutuu kiertämään paljon (kierroskaupalla ennen kuin vaikuttaa) lambda toimii ja yrittää vastustaa tuota säätöä.
                            Jos / kun tuota on säädelty, niin suosittelen viemään sen huoltoon sellaiselle joka niistä oikeasti tietää. Pitää saada oikeat perussäädöt takaisin, ja sen jälkeen korjata vika minkä takia tuota on ruvettu säätelemään.
                            Täältä Audifinnssiltä saa moneen asiaan paljon asiantuntevaa apua, mutta myös paljon hyviä arvauksia = tulee loppupeleissä kalliimmaksi vaihdella ja kokeilla uusilla osilla, kuin selvittää ihan vaikka puhelimitse lähin korjaamo joka on näiden kanssa oikeasti pelannut. Uskoisin sellaisen löytyvän Hämeenlinnan seudultakin, koska n. 15 vuotta sitten näiden kanssa taistelu oli aika monelle jokapäiväistä työtä.

                            Comment


                            • #15
                              Jos tämä pulikka löytyy öljytikun vierestä, niin K-Jet, muuten KE.

                              Suosittelisin panostamaan hieman enemmän pilkkuihin ja pisteisiin. -Kummasti helpottavat lukemista. :)

                              Comment


                              • #16
                                Juu korjaamolle olisin viennyt muuten, mutta on vähän huonoja kokemuksia näistä "korjaamoista". Äidin audi 80, oli sammuilun takia korjaamolla sen jälkeen jätti parikertaa tien päälle. Lopulta kun vika oli selvitetty hintaa oli kertynyt 280 euroo. vika oli 20 e pyörintä anturissa ja liike oli ammattimainen autosähkö korjaamo.

                                Comment


                                  #17
                                  Tässä tilanteessa onkin ehdottoman tärkeää, että valitsee korjaamon, joka oikeasti osaa säätää K-jettiä. Mielellään ihan vain ruiskujen säätämiseen erikoistunut vanha paja.

                                  Mutta, mutta. Esim. Alppilassakin ilmeisesti K-jetiväki on pitkälti saanut jo kenkää tai siirtyneet oloneuvoksiksi, joten pelkkä vanha maine ei riitä. Eli soitto ja tivaa, että siihen saa tosiaan kaverin, joka on 15 vuotta sitten oikeasti noita K-jettejä säädellyt.

                                  Itse olen kyllä jo todennut, että parempaa jälkeä näissä vanhoissa laitteissa saa tekemällä kaiken itse. Hommaa mieluummin mittareita ja vempeleitä itselle, kun vie jonnekin huoltoon missä ne sattumalta jossain nurkassa yhä pölyttyvät.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No nii nyt kun on korvakuulolla autoa säädetty, on sen verran toimiva että pystyy ajamaan. Lähtee siis käyntiin ja kulkee eteen ja taakse päin, eli ajaa käyttö auton virkaa aika hyvin. Tuppaa vaan nykimään mutta loppu tulos oli joka tapauksessa parempi kuin aikaisemmin.Pääsee liikkeelle kuitenkin

                                    Comment

                                    Working...
                                    X