Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakohihnan vaihto S4

    Terve! Taas kyselen tyhmiä, mutta mitä maksaa jakohihnan vaihto Audi S4 2.2:een vm -93.
    Olen juuri hankkinut auton enkä ole saanut varmuutta onko autoon vaihdettu koskaan hihnaa, mittarissa 142.000 km.
    Huoltokirja Saksasta ja viimeinen huolto tehty 131.000 km:ssä.
    Mihin kannattaisi Turussa viedä laitettavaksi, onko Lehtonen Motorsport paras?
    Audi centerissä väittivät hinnaksi 1.200 euroa.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.8.2008, 16:13. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Omaan ässään (2.2t) maksoi merkkiliikkeessä jakopää remppa 457 euroa. Työ sisälsi kampiakselin stefan vaihdon, uuden hihnapyörän, vesipumpun ja jotain pientä, en muista kaikkea. Että onko Audi centerissä jakopään hihnat tehty kullasta vai tarkoittaako jakopää remontti sielläpäin koneen vaihtoa??

    Comment


      #3
      Tai sitten marmorilla ovat luulleet konetta biturboksi ;)

      Comment


      • #4
        eipäs aleta saivartelemaan. Biturbomiehet on tunnetusti rahamiehiä...NOT

        Comment


          #5
          Jos löydät edullisen :) paikan, niin kerro tänne. Onhan niitä Turussakin muita paikkoja kuin nuo mainitsemasi, marmorille kai kannattaa auto viedä vasta viime hädässä.

          Comment


            #6
            Mulla kustansi LMS:llä muistaakseni tasarahan 500€. Ilman kampuran stefaa, edelleen muistaakseni. Onkohan se sitten juuri tuo hihnapyörä, joka itselläni vaihdettiin myös, siitä kun oli kulunut se kiila sileäksi. Onneksi oli sen verran kireällä, ettei luistanut.

            Comment


            • #7
              Minkälainen operaatio tämä jakopääremppa on? Mitä täytyy tietää/ottaa huomioon? Eihän kellään satu olemaan kuvia ko. rojektista?
              Täytyis tehhä ja vähä arveluttaa :)

              Comment


                #8
                Turbo? Profiiliin tarkennus voisi olla paikallaan.
                Puskuri pois, lukkopelti pois, ylävesiletku irti, syyläripakettia sen verran irti kuin tulee, viskopotkuri pois, apulaitehihna pois, hihnan kiristin pois, kopat auki, kone merkkiin, rojut irti, uudet tilalle ja vehkeet kasaan. Eikö ollutkin nopeasti sanottu? Haasteena kuningaspultti 450Nm ja sen lukitus ilman oikeita työkaluja. Varmista ajoitus vauhtipyörän aukosta, älä luota sokeasti hihnapyörän&taustapellin merkkeihin vaikka AAN:ssä ovatkin paremmat kuin 3B:ssä.
                Jostain ameriikan sivuilta löytänet googlella kuvalliset ohjeet kolmessa sekunnissa.

                Comment


                • #9
                  niin siis porkkis tarkoittaa että V8 vai 2,2T... se on kohtuu relevantti tieto tässä kohtaa

                  Comment


                  • #10
                    Tattista tattista. Tämähän kuulostaa helpolta :)
                    enköhän saa jossain kohti hieman päänvaivaa...
                    2.2T on motti.

                    Comment


                    • #11
                      Tuossa esim.yhdet ohjeet jos lontoota osaa:
                      http://s-cars.org/postnuke/downloads...Belt%20R&R.pdf

                      Comment


                      • #12
                        kiitoksia!

                        kaverille muutama kerta tullu kuitattua ku vääntelee "subeja" eli tekstityksiä leffoihin, jos päästäs sen tälläkertaa tositoimiin :)

                        Lienekkö muuten jotain momenttiarvoja mitä pitäis tietää? Kalskeelta osat tilasin niitä tulikin melkonen kasa :)

                        Comment


                          #13
                          Kampuran pultti 450 Nm ja nokkapyörän 65 Nm. Eikä nuokaan nyt niin tarkkoja ole etteikkö ilman momentteja pärjäisi.

                          Comment


                          • #14
                            Tietääkö kukaan yhtään hyvää neuvoa miten saisin kuningaspultin s4 2.2t auki?? NOPEASTI JOS SAIS APUA...

                            Comment


                              #15
                              Itse käytin 1" väännintä ja vajaan 2 m jatkoa sekä 130kg omapainoa

                              Comment


                              • #16
                                Joo mutta miten sait lukittua sen että koko jakopää ei pyöri??

                                Comment


                                  #17
                                  http://www.ellientools.com/products....indID=3&ID=707

                                  Tän tyyppine työkalu, saapi varmaan joltakin lainaan

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja jos vähääkään on kädentaitoja/vehkeitä ni helppo valmistaa itse.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo No ei ole niitä käsitaitoja ;D oisko kellään rovaniemellä viikonlopuksi lainata tommosta työkalua tai myyä?? laittaa viestiä 045-1183120

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vaihe päälle ja jalka jarrulle ja avaamaan. Toinen on että kiilaa sen avaimen maahan ja startilla pyöräyttää auki. Kattoo vaan jonku liittimen auki ettei lähe käyntiin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          olekko tosissas??

                                          Comment


                                            #22
                                            Ihan hyviä kikkoja, mutta jos pultti vedetty oikeaan momenttiin niin ei lähde auki noilla. Tai ei ainakaan kahdesta eri autosta johon olen kokeillut.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ihan tosissani olen ja ite oon käyttänyt molempia. Tietysti helpoin on jos on paineilmaa ja saa jostain lainaan ISON pulttipyssyn.

                                              Onhan siinä pyörällä kiila ja niin pitkään kun se kone ei lähe käyntiin niin ei oo kyl hätää että se rikkoutuu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo huomenna olis tarkotus pulttikoneella kokeilla. tänään meni hermot niin,että piti jo lopettaa ennen kuin polkee koko auton suohon. :D

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Joopa, remonttiin kannattaa yleensä varustautua oikeilla työvälineillä. Ilman sitä lukitsinta tuota pulttia ei sitten taas saa kiristettyä, että kyllä se kannattaa jostain hommata. Toki isolla pulttikoneella voi ajaa johonkin arpamomenttiin, mutta riskinä on että joko hihnapyörästä katkeaa kiila kiristysvaiheessa tai momentti menee yli tai jää alle. Useimmiten jää alle. Pienet heitot ei toki tuossa kohtaa haittaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onko tuo pultti tosissaan niin tiukassa ettei käsivoimin aukea esim metrin pituisella varrella? Biturbossa onnistuu suht helposti. Siinä se on kiristetty 200 Nm + 180 astetta.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä tuo 450Nm aukesi viimeksi (kunnon lukitustyökalun kanssa toki) suht helposti noin 1,5m varrella jota käänsi tämä 190cm/104kg 'varsi' ;)

                                                      Eli kyllä sen pitäisi lähteä ihan ihmisvoimilla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ilman lukitustyökalua on suuri vaara että jakopään pyörä halkeaa, en missään nimessä suosittelisi pulttipyssyn käyttöä. Jokainen tietenkin tekee tavallaan, onnistuuhan se pultin irroitus vaikka polttoleikkaamalla kanta pois...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          EI iskeviä työkaluja!

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jeps, tuo "kuningaspultti" on tosiaan tiukassa. Itse tein sen virheen, että aukaisin tuota vasta siinä vaiheessa kun moottori oli jo kiinni konepukissa. Eihän tuo kone meinannut pysyä mitenkään paikoillaan ja pukkikin oli tehdä voltin monta kertaa kun yritti saada kangettua tuota auki. Aukesi lopulta, mutta kyllä sitä pukkia sai tueta paikoilleen melkoisilla patenteilla...

                                                            Nyt tuon jakohihnan itse vaihtaneena en voi mitenkään ymmärtää noita huoltamoiden hintaa tuolle työlle. Ei juuri rakettitiedettä ole. Tosin jos ei ole oikeita työkaluja tai tilaa missä vaihtaa niin onhan tuo melko sähellystä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X