Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 tyhjäkäynti

    Joo, nythän se tempun teki, mahdollisesti. Eka oli tosiaan tuo jarrupaineen säädin, sitten meni viime viikolla laturi ja nytten tyhjäkäynnis jotain kipuu.. Ei seilaa, mutta kun ajaa niin kierrokset ei tipu alas saakka. haarukka tuossa 1100-1400 välissä mihin nyt parina päivänä asettunut, vähän pitemmälle ajanut niin oli siel pääs kierrokset likemmäs 1400 ja tääl sit taas reilun tonnin. Onkos jotain havaintoa mahdollisista ihanuuksista mitä nyt luvassa tuon suhteen... lämmöt sillain normit näyttäs olevan ainakin, ilman suodattimen olen ostanut mut ei viel vaihdettu. Aiemmassa bemus teki tukkonen suodatin sitä että kiekat tippu ja sammu lähdöissä mahdollisesti, audista ei tietoo miten reagoi. Ja vuosimalli oli 89 jos mitää merkitystä.

    Jotain positiivistakin sentään, luulin tuossa jossain vaiheessa että cruise rikki, mutta se taitaakin juontua legendaarisesta mittaristo ongelmasta, kun mittari heittää alussa hivenen lämmittyään ympyrää, siis sekoilee, kontakti vikaa niin cruisekaan ei pelaa ja kun taas lämpee hiukan lisää niin sit toimii mittaristo ja toimii cruise. Meni jos asian vierestä mutta menköön..

    edit: unohtui:
    Kone siis 2.0e

    ja tuossa olikin juuri hivenen samanlaista tarinaa alempana uudemmissa vehkeissä, mahtaisko liipata about samaa.. tosin ei vaan seilaa noi kierrokset. Mutta myöskin oikeestaan nyt vaan kylmemmällä kelil tota tehnyt.

  • #2
    Satavarmasti vastaus löytyy searchilla.

    Comment


    • #3
      Ääni isv:lle. Tolla hakusanalla löytynee korjausohjeita.

      Comment


        #4
        Aja auto normaaliin käyntilämpöön ja vie se vaikka jonkun marketin lämpimään parkkihalliin. Odota puoli tuntia ja käynnistä auto uudelleen. Jos tyhjäkäynti nyt normaali, niin melko varmaa, että ISV oli jäätynyt. Sen sisälle kertyy sellaista vedensekaista öljymöhnää, joka tahtoo jo sellaisenaan jumitella venttiiliä. Kovilla pakkasilla mokoma vielä tahtoo jäätyä.

        Jos vika oli ISV:ssä, niin ota se ja siihen liittyvä huohotinputkisto irti ja putsaa ne öljymöhnästä. Auttaa varmastikin ongelmaan.

        Comment


        • #5
          Joo, juurikin näin, kylmänä kun lähtee liikenteeseen ni ei itselläni ole jäässä, ongelma tulee viiman vaikutuksesta maantiellä ajon jälkeen, ainakin vielä näillä pakkasilla...

          Ja searchin etsijälle sen verran että toki sillä löytyy, varsinkin jos tietää millä sanalla hakee, typ44 aiheita sen verran runsaasti lukenut että tiedän siihen menevän ikuisuuden jos niitä koluaa läpi satunnaisesti. Ja välillähän kivakin juuri lueskella kaikkia juttuja joihin ei muuten välttis kiinnittäisi huomiota. Mutta aina hyvä nostaa jotain yleistä ja ajankohtaista esiin, kuten tämäkin ilmeisesti jäätymisestä johtuva juttu, näin talviaikaan. Ja kyllä asioista voi tulla uusiakin juttuja esille, syitä, osien sopivuuksia, osien hintotasoa(nykyistä), ihmiset oppii autoista enempi jne. niiden vanhetessa, toki typ44 rupeaa kiitettävän tuttu olemaan, melkein joka kipuun joku tietää vastauksen.

          Joo, itse tuossa mielessä vaan kummitteli että jotenkin kaasu hirttänyt (joka melko varmasti ei tässä nyt pidä paikkaansa) kiinni kun se kiihdytyksen jälkeen monesti tykkää sinne korkeemmalle jäädä, sit välillä hiljalleen tulee alas, jos tulee.
          Nyt vain sit katsomaan jotain tilannetta jossa onnistuisi huokealla toi putsaus toimenpide. Joku suojaisa paikka olisi aika pop, enkä noiden kanssa itse ole kyllä juuri mitään tehnyt eikä tällä hetkellä perse kyllä oikein kestäisi korjaamoakaan. Sekä vielä autoa tarvitsee päivittäin töihin menoon, eiköhän se siitä jotenkin.

          Pistetään nyt vielä loppuun kiitokset vastauksista enivei.

          Comment


          • #6
            Toimiiko imuilman esilämmitys? Muuten voi jäätää imuputkiston.

            Comment


              #7
              Joka typ44:ssa tarkoittaa imuilman ottoa pakosarjan vierestä raa´an ilman sijaan. Eikö?

              Comment


                #8
                Ja searchin etsijälle sen verran että toki sillä löytyy, varsinkin jos tietää millä sanalla hakee, typ44 aiheita sen verran runsaasti lukenut että tiedän siihen menevän ikuisuuden jos niitä koluaa läpi satunnaisesti.
                Näitä kyselyjä kun laittelee tänne palstalle, niin kannattaisi laittaa tekstin/otsikon joukkoon aina ongelmaa kuvaava hakusana esim. typ44 huohottimen jäätyminen, typ44 tyhjäjäkäyntiongelma tms. Se helpottaa jatkossa sopivien aihealueiden etsintää searchilla.

                Tämä ei ole moite kellekään, on vaan asia joka tekee jonkun elämän ehkä joskus helpommaksi. Vähän sama kuin vaseliinin laittaminen alustaosien pulttien kierteisiin. Et ehkä itse hyödy siitä, mutta joku kiittää siitä joskus.

                Comment


                • #9
                  Itselläni jääti ilmansuodattimen kotelon ja imuputkiston, kun ohitin imuilman esilämmityksen. "Kaasuttimen" kurkkuun alkoi hiljalleen kertyä jäätä, joka sitten suli ja alkoi aiheuttaa käyntihäiriötä.

                  Comment


                  • #10
                    Toi imuilma puolikin se vois olla hyvinkin, kun juurikin esiintyy jonkun matkaa ajettua, nyt kylmillä keleillä, että jäätyisi, vai jäätyykö se mahdollisesti itse se isv. Tietty jos sinne jotain möhnää kerääntyy juurikin niin se siellä jäätyisi, kannattaa tietty puhdistaa. mutta jos itse isv jäätyy niin olisikohan se mahdollista vaan eristää erikseen viimalta tai sillain... että jos ulkopuolisesta kylmyydestä jäätyy. Jos imuilmasta johtuvaa jäätyminen ni sit se eristys ei tietty jeesaa. Tai saattaishan toi johtua molempien yhteisvaikutuksestakin että lämpö ei sit riitä enää. Toki noi ehjänä toimii, jotenka ei se eristys ainakaan ole vika, mutta saattaisi auttaa, riippuen millanen mötti on, ei mitään hajua..

                    Comment


                      #11
                      löötkön tyhjäkäynti

                      Kannattaa myös tarkistaa se ylävesiletkussa oleva 1-napainen lämpöanturin kunto..itellä teki juuri tuota oiretta ja välillä vähän suurempiakin kierroksia....sen ku vaihtoi niin pelannut ku pendolinon wc...nyt vaan pakkaset hajotti sen lämppärin motorin.. OOOO hyvä harrasteväline.

                      Comment


                        #12
                        Sivuhuomautuksena - nykyään ei enää suositella käytettäväksi sanontaa "toimii kuin junan/pendoliinon vessa" muutamista rikkoontumistapauksista johtuen.

                        Sen sijaan vastaavissa tilanteissa suositellaan käytettävän korvaavaa sanontaa "toimii kuin nahkasarana".

                        Comment


                          #13
                          tietääkseni junan wc pelaa vaikka juna olisi palasin penkalla ;)

                          Comment


                          • #14
                            Junanvessasanonta tuli siitä kun vanhemmissa vessoissa on vieläkin reikä suoraan radalle, eipä ole toimintahäiriöitä ellei pöntön kansi juutu kiinni.

                            Ainakaan omissa typ44 malleissa ei ole ollut imuilman esilämmitystä, kaasuläppien jäätymisongelmaa ei ole mutta ISV kyllä jumittelee jos sitä ei huolla.

                            Comment


                              #15
                              juu, hyvähän sitä on vähän liotella esim. bensassa ja sitten kunnolla voidella.

                              Comment


                              • #16
                                kokeileppa mitä tapahtuu ,kun ottaa nopeusanturin johdon irti laatikosta? silloin tietysti nopeusmittari ja cruise ei pelaa, mutta jos kiekat tippuu ajossa tuolla konstilla normaalisti tyhjäkäynnille, niin vika ilmeisesti isv:n ohjauspurkissa tai nopeusanturissa. Itse otin isv:n ohjauspurkilta tuon "nopeustieto"johdon pois, nopeusmittari ja cruise pelaa normaalisti, koska nopeustieto johto haarautuu tuolta purkilta nopeusmittarille. Ja kiekat tippuu tyhjäkäynnille samalla lailla, ajaessa tai paikallaan, koska tuo älypurkki luulee että auto on kokoajan paikallaan.

                                Comment


                                • #17
                                  kokeileppa mitä tapahtuu ,kun ottaa nopeusanturin johdon irti laatikosta? silloin tietysti nopeusmittari ja cruise ei pelaa, mutta jos kiekat tippuu ajossa tuolla konstilla normaalisti tyhjäkäynnille, niin vika ilmeisesti isv:n ohjauspurkissa tai nopeusanturissa. Itse otin isv:n ohjauspurkilta tuon "nopeustieto"johdon pois, nopeusmittari ja cruise pelaa normaalisti, koska nopeustieto johto haarautuu tuolta purkilta nopeusmittarille. Ja kiekat tippuu tyhjäkäynnille samalla lailla, ajaessa tai paikallaan, koska tuo älypurkki luulee että auto on kokoajan paikallaan.
                                  Jees, vika edelleen korjaamati, heti lämpimämmällä ilmalla vika "poistui" toisin sanoen ei esiintynyt, juurikaan, ehkä himpun korkealla tyhjäkäynti. Kyllä olen 99.9% varma tässä vaiheessa jotta vika on tuo isv... koska juurikin jumittaa vain ajon jälkeen/aikana, mutta ei kaupungissa, vaan maantiellä jossa jäätyy enempi. Eilen se kiekasi 5000 kierrokset ja sit manattiin tien reunassa vähän aikaa... Kokeili startata niin tippui 4000, sit hetken päästä enää 2000 ja jatkettiin matkaa...
                                  Sitten paluumatkalla pistin pahvipalan imuputken eteen, huomattuani että se möllöttää siinä säleikön takana heti edessä keskellä. Näin koneen, tai veden ainakin, lämmöt nousi n. 10 astetta, ja matkan jälkeen jumiutimen hyvin paljon pienempää... Eli se tuulen vaikutus rupee olee aikamoinen siel keulalla. Kun kaupassa käy ostoksilla ja tulee takaisin koko vika tiessään lähestulkoon. Enää 100-200 korkeella kierrokset. Puuttuu edelleen vaan motivaatio/jaksaminen tuon irroitukseen ja puhdistukseen.. Jos rehellisiä ollaan niin en edes tunnista kyseistä möttiää..

                                  Joten jos jollain hyvä kuvatus vaikka siitä ja/tai kuvaa mitä pitää irrottaa jotta sen saa irti niin ois loistavaa... v-loppuna saattaisi olla lämmin talli käytössä..
                                  kahtellaan kuin äijän käy..

                                  Comment


                                    #18
                                    ISV.n paikka ??

                                    Samaa tautia näköjään tarrtui koneeseen pakkasviikonlopun Helsingin keikalla. Missäs tässä pelissä on tuo ISV ? Jo aikoinaan Saabin kanssa touhutessa tuli CRC ja paineilma tutuksi tämän tyhjäkäynti moottorin kanssa.
                                    Taitaa samat konstit päteä myös Audiin ?

                                    Edit: Ekat huomatut oireet oli metkat, matkalla aloin ihmetellä miksi moottorijarrutukselle päästettäessä tekniikka nykäisi selvästi ja sama vetoon siirryttäessä. Pelottelin jo itseäni, että laatikon momenttilukko on hajonnu tai joku muu mahdollisimman kallis (normaali vanhan luksusauton omistajan oireyhtymä).
                                    Vasta perillä huomasin tyhjäkäynnin olevan 1200 ja heittelehtivän hieman.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X