Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 AAR ei käy hyvin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3 AAR ei käy hyvin.

    Elikkä ongelmana on tyhjkäkäynti, se ei käy tyhjäkäyntiä tasasesti, vähä niinku _röpöttää_ voin ottaa vaikka videopätkää siitä tässä illalla niin asiantuntijat vois veikata jotain mikä vois olla viellä.
    Samalla autosta kuuluu pieni _lutkutus_ mutta siellä on varmaan pakosarjantiivisteessä pieni vuoto(?)

    Toinen ongelma tuossa on tehot, tuntuu, ettei niistä ainoista 133hp olis jäljellä kuin puolet ja samalla tuo auto syö ihan hullusti polttoainetta, en ole mitannu pitkään aikaan, mutta karkeesti 15l/100km kaupungissa ainaki.

    Olen ite koittanu jotain kattella konetilasta, mutta enpä näin kokemattomana oikein osaa mitään hakea, imupuolella ei tunnu ainakaan olevan vuotoa kun näin karkeasti on kattellu, mikähän muu paikka vaikuttais käyntiin/tehoihin?

    Autolla on ajettu ~400tkm eikä ole tekniikalle tehty mitään, perus huoltojen lisäks. Eli kansiremppaki vois olla pikkuhiljaa kohillaan?

    #2
    Imuvuoto tekee juurikin tuollaista. Varsinkin jos vuoto on lähellä ISV:tä, eli tyhjäkäyntiventtiiliä. Käy ostamassa starttipilottia ja suihkuttele koneen käydessä joka puolelle.

    Comment


    • #3
      Pitää käydä hakemassa pilottia ja alkaa suihkimaan. Missäpäin tuo ISV sijaitsee?

      Comment


        #4
        Tuosta löytyy.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Ylläolevan kuvan nuolen toisesta päästä löytyy jarrutehostimen alipainepumppu ja äänilähteenä on hyvin todennäköisesti se.

          Comment


          • #6
            Ja vielä tuosta polttoaineen kulutuksesta, Velipoika kävi Tampereelta valkeekoskella pienen reissun, ajeli mittarinopeutta ~110km/h koko moottoritienajan ja muuten täysin rajotusten mukaan, matkaa reissulle kertyä vähä yli 100km ja bensaa meni ~20l!!

            Comment


            • #7
              Koskas tulpat ja tulpanjohdot on vaihdettu, ne voi myös aiheuttaa tollasta jos ovat vanhat.

              Oot varmaan tsekannut myös ettei jarrut makaa päällä? Sellanenkin vois olla yks mahollinen syy kulutuksen kasvuun sekä voimattomuuden tuntuun...

              Comment


              • #8
                Tulpilla on ajettu n. 20tkm, tulpanjohdoista ei mitään hajua.

                Kyllä jarrujen pitäisi pelata ihan hyvin, rullaa ainakin ihan mukavasti. Tosin takajarrut pitäisi ennen talvea purkaa, putsata ja rasvata ja ostaa uusi käsijarrunvaijeri.

                Comment


                • #9
                  Kävin suihkuttelemassa pilottia ympäriämpäri letkuja ja laitteita, ei mitään vaikutusta.
                  Tulpanjohdot pitää laittaa uusiks ja kattoa onko niistä iloa.
                  Onkos muita ideoita?

                  Comment


                    #10
                    Lambdan iästä mitään tietoa?

                    Comment


                    • #11
                      Lambda on alkuperänen.

                      Jatkanpa taas, eli auto tekee lisää temppuja.
                      Tänään starttasin kylmänä ja meinas lähteä tosi huonosti käymään, lähti kuitenkin. No ajoon päästyä se alkoi nykiä kauheasti ja kaasua painaessa (edes vähän) se alkoi puutua kauheasti.
                      n. 3km ajon jälkeen kun pääsin ottomaatille niin auto vain sammui eikä enään lähteny käymään, startatessa ehkä yks pytty hyrähti vähän, ei muuta.

                      No soitin isäukolle, että tulis hinaamaan. Isän päästyä perille ajattelin vielä kerran startata ja volaa, auto lähti kuin palmunalta.

                      Mikähän tuota vaivaa, voiskohan tuo tarvike Bosch PA-pumppu olla ihan susi?

                      Comment


                      • #12
                        Kurkkaappas minkä näköinen on virranjakajan kansi ja pyörijä.

                        Comment


                        • #13
                          Ne on uudet kuten myös koko sytytysjohtosarja.

                          Comment


                          • #14
                            taitaa pa-paineensäädin juonitella.

                            Comment


                            • #15
                              Mikä ihme on polttoaineen paineensäädin?

                              Tarkennusta vielä, että auto siis toimii lämpösenä lähes täydellisesti.

                              Edit, eikai se ole se systeemi siinä ilmanputrsarikotelon päällä? niinku ruiskujärjestelmä?
                              se on varmaan hintavaa uusia/korjata.

                              Comment


                              • #16
                                laitanpa kuvaa/kaavion sulle aar ruiskusta kohan kerkeen. itse käytin kaikki paikat melkein auki ja putsasin sillä ruiskutusjärjestelmän puhdistusaineella jota laitetaan bensan sekaan.
                                Löytyipä pari imuvuotoakin, vaikka pilotilla kokeilin että ei vuotas mutta vuoti kumpikin tiiviste vähän.
                                Sitten oletko kokeillut pelaako ruiskun lämpötila-anturi siinä ylävesiletkun korvakossa se pienempi anturi muistaakseni.

                                Comment


                                • #17
                                  Sitä en ole muuten kokeillut, täytyypä tänään sitä tutkailla.
                                  Huomenna voisi käydä myös Tre miitissä jos siellä joku osais neuvoa. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Terve taas.

                                    Audi kun ei lähteny käymään ollenkaan n. kk sitten niin laitoin sen seisomaan.
                                    Mutta mutta, olen kovasti koittanu miettiä tuota vikaa ja olen tullu siihen päätökseen, että kyllä se on oltava se pa-pumppu. (AD-varaosamaailman tarvike bosch) mikä siellä reistailee.

                                    Eli olisin uutta pa-pumppua vailla ja hyvää ja mielellään halpaa. Marmorilta sitä sais n. 550e hintaan joten ei kiitos!

                                    Olisiko jollain myydä käytettyä toimivaa pumppua tai muuta hyvää vaihtoehtoa?

                                    JA TAMPERELAISET HOI! Jos nurkista löytyy toimivaa pumppua niin voisin pikku korvausta vastaan lainata sitä päiväksi ja kokeilla, että olisiko se vika todella siinä.

                                    EDIT:

                                    Niin ja jos jollain clubilaisella olisi laitteet pa-paineen mittaukseen niin olisi myös kiva lainata niitä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikä pumppu sulla oikein on (alunperin) iso Bosch vai pienempi Pierburg? Multa löytyis vähän ajettu lötkön Bosch-pumppu, mutta ei sentään Tampereelta :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        bossilainenhan mulla.
                                        Kyllähän se pumppu kiinnostais jos vain on toimiva ja aivan sama mitä tuossa evolötkössä on? mitä pidät hintaa sillä?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kävin piruuttani kokeilemassa audia käymään 3vk jälkeen (siitä koska sitä on viimeksi yritetty käymään) ja lähti kun lähen palmun alta. Käytin lämpöseksi sen ja siirsin vähä paikkaa.

                                          hmmhmmh.. mitähän tuon kanssa tekis. itsellä ei ole taitoa korjata eikä varaa viedä korjaamolle. Myymisessäkään ei ole mitään järkeä jos siitä jonku 1000e sais, on kuitenkin muuten tosi hyvässä kunnossa.

                                          Ei kukaan haluaisi tuhlata ylimäärästä aikaa tuohon? :) voisin hinauttaa sen Tampereen seudulla minne vain.

                                          Comment


                                          • #22
                                            ? Polttoaine-pumpun rele ??

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kumma juttu, kun kerroin ongelmastasi tutulle audiasentajalle (eläkkeellä),
                                              en kunnolla ehtinyt loppuun kertoa, niin vastaus oli pumppu ja ainoastaan vain pumppu, ei alkanut muuta syytä edes pähkäilemään.
                                              Tottakai Jarin ehdottama rele kannattaa myös kokeilla toisella varmasti toimivalla .
                                              Viimeksi muokannut kapaz; 10.10.2009, 14:44.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niin minulla lötköstä 10 v. aikana meni kolme relettä ja yksi pumppu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  bossilainenhan mulla.
                                                  Kyllähän se pumppu kiinnostais jos vain on toimiva ja aivan sama mitä tuossa evolötkössä on? mitä pidät hintaa sillä?
                                                  Toimivana sen lötköstä irroitin. Sama pumppu käy '86:sta '92:een. Hinta on luokkaa halpa, onhan pumppu sentään käytetty.

                                                  Kun olen Tampereen seudulla liikkeellä, otan pumpun mukaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Asiasta mitään tarkemmin tietävänä suosittelen katsomaan myös sulakepohjaa jos rele osottautuu ehjäksi.

                                                    En kyllä tosiaan tiedä miten paljon on yhteistä rakennetta 100;ssa ja coupessa, mutta tosiaan coupeen oli entinen omistaja värkkäillyt jonkun hyppylangan (pa-pumpun sulake ei ollut enää omassa pesässään vaan irrallaan johdossa ja virta viereiseltä sulakkeelta), no kerran se sitten päätti sanoa sopimuksensa irti ja eipä enää käynnistynyt. Kummallisinta kyllä purin viritelmän ja tökkäsin sulakkeen omalle paikalleen ja eipä ole nyt enää ollut ongelmana. Että liekkö ollut coupessakin jotain tämmöstä ongelmaa aikoinaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllähän kaikki nyt viittaa tuohon pumppuun. Sais nyt vain jostakin sen pumputn :)

                                                      Marmorilta ei enään tuota samaa pumppua saa ja uuteen vastaavaan pumppuun joutuu ostamaan jonkin sovitekappaleen sinne tankin pohjalle ja se koko lysti (pumppu ja sovite) tulis maksamaan yli 500e.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mites kun meillä on samanlaiset ja jopa samanväriset ( rekkarikin on fat alkuinen vain yks numero heittää) kulkimet, niin mulle uus pumppu (bosch) maksoi vain 69 erkkiä ja hyvin on vielä toistaiseksi pelittäny.

                                                        Just vanhan pumpun varastosta kaivelin ja 60mm näkys halkaisija olevan ja bosch "0 580 254 031" olis numero kyljessä.
                                                        Viimeksi muokannut kapaz; 18.10.2009, 09:46.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ps. laitoin sulle kuvan pumpusta hotmailiin, motto: audi tulille vaikka väkisin;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Minulla on nimenomaan tuo 70e tarvike bossi tankissa, tai oikeastaan jo toinen.
                                                            Ostin alkuperäisen pumpun hajottua tuollaisen 70e pumpun ad-varaosamaailmasta jonka jälkeen se pumppu hajosi n. 6kk iässä. No sain takuuseen uuden ja nyt se on alkanu reistailla taas, joten ei enään kiitos noita tarvikeosia :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X