Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valojen automaattinen korkeudensäätöherja a4 b6 + korjausohje

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Valojen automaattinen korkeudensäätöherja a4 b6 + korjausohje

    Mittariin tuli keltaisella symboli, joka tarkoittaa ohjekirjan mukaan "valojen automaattinen korkeudensäätö viallinen". Autoon vaihdettu puoli vuotta sitten alustan tasonsäädin, sekä kumpaankin umpioon ballastit (liikkeessä).

    Kuinka tuota vikaa alkaisi itse selvittelemään?
    Alustassa on ymmärtääkseni 2 kpl tasosäätimiä, en ole varma onko vain toinen vaihdettu vai kummatkin.

    Pitäisikö VAG-comin näyttää missä vika?

    *lisäys*
    Vagcat näyttää kuvan perusteella, että olisi pari lisäanturiakin noiden alustassa olevien lisäksi.

    http://www.vagcat.com/p/B249/941250.png

    Viimeksi muokannut Olmi; 11.7.2010, 20:48. Perustelu: Tietojen päivitystä

  • #2
    Useamman tunnin seisomisen jälkeen autoa startatessa ei enää tuo vikavalo syttynytkään. Jokin tilapäinen häiriö (toivottavasti).

    Lueskellessani ulkomaisilta foorumeilta tuli muutamia tapauksia vastaan, missä oli sytyttänyt tuon samaisen valon hetkellisesti.

    Comment


    • #3
      Silloin tällöin tuo herja ilmestyy mittaristoon. Irroitin ja puhdistin etupuolen anturin liittimen -> ei vaikutusta. Jotenkin luulen syyllisen olevan etuanturissa, toki se voi taka-anturikin olla. Ei näe vag-comillakaan kun on itsetehty piuha :s

      Lisäys*
      Nyt tuo vikavalo alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Yön yli seisottuaan kun auton käynnistää, ei vikavaloa. Ajaa pari minuuttia niin piiiip ja herja tulee. Olen kokeillut autoa käynnistellä erilaisilla alustoilla, ei vaikutusta. Kumpikaan valo ei tee ylös alas liikettä käynnistettäessä. Alustan anturit on n. puoli vuotta vanhat. Jos niissä vikaa, luulisi menevän takuuseen (merkkiliikkeen osat ja asennus)?

      2. lisäys*
      Korkeudensäädöstä antaa vag-comilla herjaa takimmaiseen alustan anturiin. Takapyörä (vasemmalta) pois edestä ja korkeudensäätöanturin pistokke irti, suihkutus jarrucleaneria liittimille, liitin takaisin ja wd-40 anturin liikkuville osille lopetti herjat.

      Jos käy niin, että onnistuu saamaan vikailmoituksen vag-comilla Headlights not adjusted eikä vikakoodia saa nollattua, auttoi omassa tilanteessani anturin irroitus ja nosti sitä hieman (vastaa auton pientä tunkkaamista), virrat päälle ja alkoi tottelemaan. Säädön joutui tekemään Basic settings kohdassa, sitä ei voi tehdä jos herjaa koko ajan virhettä. Lisää tietoa ja ohjetta löytyy täältä ja täältä.
      Viimeksi muokannut Olmi; 11.7.2010, 20:47.

      Comment

      Working...
      X