Kyseinen muutos tuli tehtyä omaan ässään, samalla tuli vaihdettua nokkien välinen ketju kun vähän ääntä piti. Sopivasti kun piti samalla venttiilinkoppa työstää 1.8T puolille sopivaksi. Muutama takapakki nyt sitten tuli ja en meinaa millään vikaa löytää mistä voisi johtua kyseiset asiat tai mistä lähtisi vikaa etsimään. AAN boksissa oli jokut lastut missä oli merkintä 264..? Jako pitäisi olla kohdalla, kun purin niin laitoin nokkapyörään jakoremmin nippusiteillä kiinni ja sitä ennemmin ajoitin koneen niin että nokissa oli 0 kohdat vastakkain, kun nokat ja remmi oli taas paikoillaan pyöritin konetta ja näytti että kaikki ajoitukset oli kohdallaan.
Ongelma 1.
Kone lähtee kylmänä suurinpiirtein heti käyntiin (pieni viive mikä näissä motronic koneissa on) Mutta lämpöisenä sitten joutuu sahaamaan käyntiin noin 8-15s. Kone kun lähtee käyntiin niin saattaa käydä hyvin tai toisinaan vähä ravistaen, sen jälkeen kyllä ottaa kierroksia vetojakin tuntuu olevan mukavasti, eikä pätki eikä räi missään vaiheessa. (Ei edes ahtojen aikana mittari näytti jotain 1,2-1,4bar ja seos pysyy sielä jossain 11,8-12,4 paikkeilla) Koitin myös vähä käännellä tuota virranjakajaa ja aina kokeilla uudestaa käyntiin mutta ei ollut oikeen minkäänlaista vaikutusta asiaan paitsi kun käänti paljon nii ei lähtenyt käyntii olenkaan.
Ongelma 2.
Välistä tyhjäkäynti alkaa nousemaan 2000 paikkeille, kaasua näpäyttämällä laskee jonnekin 1200 pintaan hetken päästä saattaa alkaa nouseen, mutta ei koskaa mene sinne jonnekin 800-900 paikkeille. Ajossa saattaa pitää kierroksia noin 1400-1500 paikkeilla.
Seuraavat vikakoodit tulee kokoajan.
3 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
27-00 - Implausible Signal
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal Tämä luultavasti pitääkin tulla aina kun kone ei ole käynnissä?
Tälläisiä koodeja ei tullut silloin vielä kun oli 3B motronicki kiinni.
Otin vielä logista kuvan kanavilta 1-3, Otto hetkellä kone on käyntiläpöisenä ja jäähdyttimen puhallin pyörii välistä. Mittariston mukaan lämmöt 92 astetta.
Tässä linkki: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2792363.jpg
Ehdotuksia maan ja taivaan väliltä, itse en oikeen tiedä mitä kokeilisi. Ja selventäviä kysymyksiä saa heittää ja pitääkin.
Ongelma 1.
Kone lähtee kylmänä suurinpiirtein heti käyntiin (pieni viive mikä näissä motronic koneissa on) Mutta lämpöisenä sitten joutuu sahaamaan käyntiin noin 8-15s. Kone kun lähtee käyntiin niin saattaa käydä hyvin tai toisinaan vähä ravistaen, sen jälkeen kyllä ottaa kierroksia vetojakin tuntuu olevan mukavasti, eikä pätki eikä räi missään vaiheessa. (Ei edes ahtojen aikana mittari näytti jotain 1,2-1,4bar ja seos pysyy sielä jossain 11,8-12,4 paikkeilla) Koitin myös vähä käännellä tuota virranjakajaa ja aina kokeilla uudestaa käyntiin mutta ei ollut oikeen minkäänlaista vaikutusta asiaan paitsi kun käänti paljon nii ei lähtenyt käyntii olenkaan.
Ongelma 2.
Välistä tyhjäkäynti alkaa nousemaan 2000 paikkeille, kaasua näpäyttämällä laskee jonnekin 1200 pintaan hetken päästä saattaa alkaa nouseen, mutta ei koskaa mene sinne jonnekin 800-900 paikkeille. Ajossa saattaa pitää kierroksia noin 1400-1500 paikkeilla.
Seuraavat vikakoodit tulee kokoajan.
3 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
27-00 - Implausible Signal
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal Tämä luultavasti pitääkin tulla aina kun kone ei ole käynnissä?
Tälläisiä koodeja ei tullut silloin vielä kun oli 3B motronicki kiinni.
Otin vielä logista kuvan kanavilta 1-3, Otto hetkellä kone on käyntiläpöisenä ja jäähdyttimen puhallin pyörii välistä. Mittariston mukaan lämmöt 92 astetta.
Tässä linkki: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2792363.jpg
Ehdotuksia maan ja taivaan väliltä, itse en oikeen tiedä mitä kokeilisi. Ja selventäviä kysymyksiä saa heittää ja pitääkin.
Comment