Oli UrS4:n vuosittaisen öljynvaihdon aika. Laitettiin koneeseen ennen vaihtoa moottorinhuuhteluaineet ja annettiin käydä puolisen tuntia korkeilla tyhjäkäyntikierroksilla. Jännä kuunnella, kuinka koneen ääni hiljenee aineen alkaessa vaikuttaa.
Vaikka öljyä ei ole koko öljynvaihtovälillä jouduttu lisäämään, laitettiin ennen uusien öljyjen (Shell Helix 5X-40) lisäystä koneeseen Forté tiivisteen pehmenninaine, koska koneella on tapana hikoilla öljypohjan tienoilta. Samalla tarkastettiin perä- ja vaihteistoöljyt.
Tankkiin laitettiin polttoainejärjestelmän puhdistus- ja käsittelyaineet. Parin tankillisen jälkeen pitää vielä vaihtaa pa-suodatin.
Kaikkineen Fortén aineet maksoivat lähemmäs satasen, mutta eipä tuollaista käsittelyä kovin usein tarvitakaan.
Lopputulos: hyvin pehmeä, tasainen ja hiljainen käynti. Kone on varmasti ollut tosi tukossa, kun hiljattain katsastuksessa piti viisi minuuttia huudattaa, että sai lambdan "auki".
Lisäksi auto vastaa kaasuun paljon kerkeämmin kuin aikaisemmin. Saa nähdä, miten vaikuttaa polttoaineen kulutukseen, mutta parin aikaisemman käsittelyn kokemuksella veikkaisin pientä pudotusta.
Vaikka öljyä ei ole koko öljynvaihtovälillä jouduttu lisäämään, laitettiin ennen uusien öljyjen (Shell Helix 5X-40) lisäystä koneeseen Forté tiivisteen pehmenninaine, koska koneella on tapana hikoilla öljypohjan tienoilta. Samalla tarkastettiin perä- ja vaihteistoöljyt.
Tankkiin laitettiin polttoainejärjestelmän puhdistus- ja käsittelyaineet. Parin tankillisen jälkeen pitää vielä vaihtaa pa-suodatin.
Kaikkineen Fortén aineet maksoivat lähemmäs satasen, mutta eipä tuollaista käsittelyä kovin usein tarvitakaan.
Lopputulos: hyvin pehmeä, tasainen ja hiljainen käynti. Kone on varmasti ollut tosi tukossa, kun hiljattain katsastuksessa piti viisi minuuttia huudattaa, että sai lambdan "auki".
Lisäksi auto vastaa kaasuun paljon kerkeämmin kuin aikaisemmin. Saa nähdä, miten vaikuttaa polttoaineen kulutukseen, mutta parin aikaisemman käsittelyn kokemuksella veikkaisin pientä pudotusta.
Comment