Onko järjetöntä/mahdotonta muuttaa C4 2.8 etuvedosta nelivedoksi? Käykö esim. taka-akseliston kiinnitykset.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Etuvedosta nelikoksi?
Collapse
X
-
Lähes kaikissa tapauksissa järjetöntä, ei kuitenkaan teknisesti mahdotonta. Vaatii taka-akselin korvakoiden muutostyön. Tarkempia tietoja tästä työstä minulla ei ole. Lisäksi kannattaa selvittää, onko muutos mahdollinen lakiteknisesti. Ts. ovatko q ja etuveto tuossa tapauksessa samaa mallisarjaa.
-
Järjetöntä kyllä, mutta toisaalta jos on olemassa jo sopiva elimenluovuttaja ja haluaa harrastaa tai kokeilla rajojaan, niin mikäpä siinä. Onhan se ainakin opettavaista. Toki kannattaa ensin varmistaa AKE:sta onko se säädösten puitteissa mahdollista. Äkkiseltään tulee mieleen, että ainakin voimansiirtolinja, htaka-akselisto ja sen tuennat menee uusintalistalle. Voipa sitä toki tulla muitakin osia vaihtolistalle.
Comment
-
-
Lähes kaikissa tapauksissa järjetöntä, ei kuitenkaan teknisesti mahdotonta. Vaatii taka-akselin korvakoiden muutostyön. Tarkempia tietoja tästä työstä minulla ei ole. Lisäksi kannattaa selvittää, onko muutos mahdollinen lakiteknisesti. Ts. ovatko q ja etuveto tuossa tapauksessa samaa mallisarjaa.
Tästä lakiasiastakin on kyllä jo niin monesti spekuloitu, että voisihan joku joka tosissaan miettii urakkaan ryhtymistä, käydä konttorilla juttelemassa ja jakaa ne faktat tänne? Nimittäin ite oon "kuullu" että ainakin C4:n kohdalla tuo mallisarja-asia ei ole projektin esteenä millään tavalla, edellämainituin edellytyksin.
t44 / c4 on sama pohjalevy vetotavasta riippumatta.
Tuo kardaanitunnelin korkeus todennäköisesti on "kriittinen" ero, tuskin muuten olisivat tehtaalla sitä "huvikseen" tehneet? Tosin vetotavan muutos-rojektissa tämä ei liene kynnyskysymys, jos nyt joutuu vähän tunneliakin muuttamaan noiden akselinripustusten lisäksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestit44 / c4 on sama pohjalevy vetotavasta riippumatta.
Ihan vaan aloin pyörittelemään ajatusta, kun ketutti niin ruopia motarille muiden vauhtiin.
Ja tiedän valmiiden quattrojen hinnat, mutta kunhan mietiskelin ajatusta. Kun valmiin quattron kunnostaminen kelvolliseen kuntoon on kuitenkin aika iso homma sekin.
Comment
-
<vihje>Miulla olis joutilaana C4/S6/2.2/aut/avant hint... pientä vikaa mutta katsastettu ja ajokuntoinen</vihje>
Onko kukaan itse muuttanut Typ44:sta etuvedosta nelivedoksi?
Comment
-
Etuvedosta nelivedoksi muuttaminen ei ole järjetöntä kunhan sen tekee oikein.
Tilanteesta riippuen se on jopa järkevää ja suositeltavaa.
Yksi helpoimpia ja aivan järkevä keino on ajaa hyvin varustetun audikaupan pihaan ja pyytää myyjää tekemään vaihtotarjous sopivaan quattroon.
Muut keinot ei tunnu oikein järkeviltä, ellei sitten itse myy vanhaa ja osta käteisellä quattroa.
Paitsi että itse vaihdoin takavedosta nelivedoksi ja sekin sujui kuin limonaatin juonti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja seepra Näytä viestiJos kerran on joku luovuttaja-auto, eikö olisi viisaampaa rakentaa sen alkuperäisen auton MUUT sörsselit, kuten penkit sekä kaikki kikkareet siihen valmiiksi quattroon koriin? Maalauksia yms ruosteita unohtamatta.
Tuon aiemman viestini jälkeen hommasin etuvetoisen varaosa-auton quattron korihommia ajatellen. Jos vaikka keväällä kelien lämmettyä saisi jotain aikaiseksikin. Jos saisi...
Alkuperäinen kirjoittaja AU DIESEL Näytä viestiYksi helpoimpia ja aivan järkevä keino on ajaa hyvin varustetun audikaupan pihaan ja pyytää myyjää tekemään vaihtotarjous sopivaan quattroon.
Muut keinot ei tunnu oikein järkeviltä, ellei sitten itse myy vanhaa ja osta käteisellä quattroa.
Comment
-
Ei tosiaan C4 korissa enään ole pohjalevy sama Q:n kanssa, eikä oikeastaan edes typ44 korissa. Härskeimmissä wanhoissa korinvaihdoissa ei ole edes hitsisaumoja Q korissa ;)
Taka-akseliston kohdilla on eroja isosti, samoin ainakin C4 korissa kardaanitunneli tosiaan on huomattavasti tilavampi quattrossa kuin etuvedossa, tuon huomaa jo quattron lattiamattoa vajakkiin sovittaessa...
Nykyisillä säädöksillä on turha kuvitellakkaan tekevänsä tuosta vaan vetotavanmuutos mihinkään merkkiin tai koriin.
Comment
-
Jatketaan tähän aiheeseen. Eli onko kellään nyt tuosta varmaa tietoa, että voiko etuvedon muuttaa nelivedoksi? Tässä mun tapauksessa ajatus olisi muuttaa A4 B5 1.8t etuvedosta nelivedoksi. Jostain luin, että poikkeuslupaa tarvittaisiin jos muutetaan etuvedosta nelivedoksi, eikä samasta mallista ole olemassa nelivetoista mallia (esim. vaikka civicin muuttaminen nelivedoksi), mutta jos autosta on olemassa neliveto versio niin pitäisi mennä ihan normi muutoskatsastuksella (esim. A4 B5 1.8t -> A4 B5 1.8tq)?
Jos tuollaiseen projektiin sitten alkaisi niin meneekö muuta vaihtoon kuin taka-akselisto + kardaani tulisi? Eli onko kardaanitunneli samanlainen etuvedossa kuin nelivedossa tuossa B5:ssa?
Comment
-
Mutta eikös se onnistu kuitenkin, kun ottaa vain vastaavasta autosta joka on neliveto akseliston? Kuitenkin hyväksytty kyseiseen autoon. Mutta tosiaan, jos takapenkin alta taakse asti pitäisi pohja vaihtaa niin varmaan tulee sitten metsästettyä jokin neliveto kori johon ujuttaisi sitten tekniikan tuosta etuvedosta.
Comment
-
saa tehdä nelikon,itse olen konttorilla asian tiimoilta istunut,inssi soitti vielä kotiin jälkeenpäin että siitä vaan.mutta multa sais urssin korin ilman tekniikkaa ,paperit on ja sisustus ja nahkapenkit
Comment
-
C4-satkun muuttaminen nelivedoksi
terve
tuli kartanolle pelastettua paalilta tommonen quattro satku, siitä pitäis siirtää neliveto vermeet etuvetohon
Kaikki muut muutokset onnistuu kyllä mutta sähköt mietityttää että tarvinko elintenluovuttajasta jotai sähköhimmeleitä että saa pelaamaan?
Molemmat on automaateja ja vm 92
Comment
Comment