Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 EGT asiaa (taas..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 EGT asiaa (taas..)

    Eli kävinpä varttimailia rykimässä kerran tynkä lähdön kun päätti alkaa röpöttämään kolmosella täys kuoleman ja valuttamalla loppuun.

    Nyt kun pääsin logittamaan ja pienen riuhtomisen jälkeen alkoi satunnaisesti röpeltämään niin syyksi paljastui logituksessa toinen egt anturi. Eihän nuo ole kuin alle vuoden vanhat...

    Välillä näyttää 940 pohjalukemaa (mistä lie päähänsä sen saanut) ja välillä sitä oikeaa 945. Ongelma tulee siitä, kun yhtä-äkkiä satunnaisesti lukema hyppää tappiin eli 1035 asteeseen, siitä seuraa 40% paniikki rikastus ja se puoli röpöttää itsensä samantien pois kuvioista. Tuota satunnaista tulee myös normiajossa mutta sitä ei huomaa kun ei mitään juuri korjata, kaasupohjassa sitten rytisee..

    Mitäs vaihtoehtoja tässä olisi ?

    Jotkut muut anturit ?

    Ohjelmoida pois käytöstä ? kerran ovat vain varotoimi eikä normaalissa säätökäytössä.

    Vai mitä raati ehdottaa ? kerran vuoteen en noita rupea uusimaan..

    #2
    En niitä kyllä pois lähtisi koodaamaan, sulanutta konetta ei ole kiva korjailla.

    Aika pian on kyllä hajonnut. Audilta ostettunahan noissa on kahden vuoden takuu. Mitenkähän RS6 anturit kestää? Ne sais näyttämään ihan nollasta lämpöjä.

    Comment


      #3
      Sopiiko Rs6 anturit suoraan niin toiminnaltaan kuin kytkennöiltään, vai pitääkö ohjelmoida yms ?

      Kumpi anturi tuo ensimmäinen vag comissa on eli bank 1 ?
      Viimeksi muokannut vayne; 16.8.2010, 09:20.

      Comment


        #4
        RS6 anturit pitää ohjelmoida. Bank1 on pelkurin puoli.

        Comment


          #5
          Joo, tarvitsee ohjelmoida, mutta sopii suoraan paikoilleen.

          Comment


            #6
            Onnistuukohan tuo RS6 EGT antureiden ohjelmoiti ihan joka pojalta/pajalta vai onko MRC:n omaa erikoisalaa? Noiden kestosta ei taida löytyä ´kokemusta´ ovatko pitkäikäisemmät?

            Comment


              #7
              Jopa minä osaan tuon vaikka en vielä aivan omaa tuotantoa olevia sähkökaasuohjelmia kokonaisuudessaan saakaan aikaan. Ei sitä tiedä vaikka senkin aika tässä joskus koittaisi...

              Comment


                #8
                Mitäs nuo rs6 anturit maksaa ?

                Comment


                  #9
                  Oliskohan olleet jotain 350€ pari, ne kannattaa ottaa korjaussarjana.

                  Comment


                    #10
                    Eli vissiin samoissa hinnoissa S4 anturien kanssa ja kiinnitykset menee bolt on ?

                    Meneekö vikatilaan jos nuo lyö kiinni vai mitä ecu tekee (eli pitäähän ne ensin kiinni laittaa ja sitten ohjelmoida) ? Vikatilalla ei itselle olisi haittaa kun ahdot on itse ohjattuja ja vikatila poistuu kaasua painamalla.

                    Comment


                      #11
                      Miten noi egt:t eroaa toisistaan? Dieselin egt:t on oleellisesti halvempia, liekö sitte erilaisia? vaiko vain eripituinen johto?

                      Comment


                        #12
                        S4 anturin mittausalue on noin 945-1035 astetta ja rs6 mittaa koko alueen. S4 anturointi on tarkoitettu ilmeisesti vain varotoimeksi.

                        Muissa antureissa varmaan liittimet/johdot vaihtelee.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                          ne kannattaa ottaa korjaussarjana.
                          Seuraa jälleen tyhmä kysymys: Mikäs tämä korjaussarja on? Omakin btq kun herjailee EGT:tä niin voipi olla aiheellista vaihtaa uudet, eli onko tämä korjaussarja joku halvempi paketti tms?

                          Comment


                            #14
                            Joo on, ei kait siinä ole mitään muuta eroa kuin että niitä tulee kerralla kaksi ja se on halvempi. Teppo tietää paremmin.

                            Comment


                              #15
                              Ok. Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.

                              Comment


                                #16
                                Tänään vaihdoin juuri anturin ja katsotaan miten toimii. Eipä anturipäässä tai muuallakaan ollut juuri ikääntymisen yms. merkkejä.

                                Comment


                                • #17
                                  Auttoiko anturin vaihto? Mulla tekee meinaan täsmälleen samaa ja muutenkin sama tilanne (vuoden vanhat egt:t jne)..

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo auttoi, loppui ne pakolämpöjen hyppelyt ja seoksen äkkirikastukset. Vissiin melko heikkoa tekoa nuo anturit.

                                    Takuuseen nuo saisi, jos merkkiliike diagnosoi ja logittaa vian => mielestäni mahdoton yhtälö satunnaisen vian kanssa, joka niiden pitäisi logittaa tien päällä kuormalla kiusaamalla esiin :)

                                    Jäi tuo kortti siis kokeilematta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tak! Ei muuta kun anturikauppaan sitten..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Millaista vikakoodia herjasi. Vai näyttikö mitään. Mietin vaan ton oman risan äkkinäistä rikkaalla käyntiä...

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei tule koodia yleensä noista hypyistä, selviää kun logittaa kanavaa 112 ajossa. Jos pakolämmöt hyppii satunnaisesti ja rikastus myös, niin pielessä on. Normisoftalla ei nuo pakolämmöt nouse koskaan yli 945, ainakaan arkiajon vedoissa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Taas meni yksi anturi vaihtoon....

                                            Onko Rs6 anturien varaosanumero jollain tiedossa ?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vasemman puolen. 077919529D
                                              Oikean puolen. 077919529E

                                              Korjaus kitti 077 998 124 (Sisältää kummatkin).

                                              Comment


                                                #24
                                                Kuinkas näppärästi kuskinpuolen, bank2(?) egt:n vaihto onnistuu?

                                                Mikäs osanumero on?

                                                Koodina

                                                17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Short to Ground
                                                P1458 - 35-10 - - - Intermittent

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Aika kätevästi esim. webaston asennuksen yhteydessä =) Valitettavasti hyllyssä on vain yksi varattu korjaussarja. Webaston letkut tulee inhottavasti juuri anturin "päälle".

                                                  [edit] kaivelin joskus enemmän EGT-antureiden osanumeroista. Lisään tekstin myös tähän sopivan otsikon ketjuun

                                                  Antureissa on Etkassakin ristiriitaa. AGB, APB ja AZB moottorille tarjoaa vasemmalle musta 078919529K ja oikealle ruskea 078919529L. Sarjana 078998124B APB ja AZB moottorille ja AGB:lle 078998124C. B-sarjasssa on ruskea ja musta anturi, C:ssä kaksi mustaa.

                                                  Että erikseen sopii samat anturit ja sarjana eri sarja. Parempi tarkistaa autosta, kumman väriset siellä on. Yksittäin luokkaa 200e, parina 300e.

                                                  Oikeasti noilla ei taida olla eroa kuin johtimen pituus, kotelon väri ja yksi haitta liittimessä. RS4 alta löytyy mustalle K:lle pituudeksi 325mm ja ruskealle L:lle 200mm. 2.7 litraisissa biturboissa on samat anturivariaatiot läpimallisarjan 98-05.
                                                  Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 9.12.2011, 16:17.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Täytyy yrittää metästää ainakin toi kuskin puoli jostain, apukuskin puoli on jonkin verran helpommin käsillä

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Laitetaanpa kysymys tänne kun on valmis keskustelu.
                                                      Mitä eroa on oikean ja vasemman puolen egt anturissa??? Kun tahtoo minun tuurilla olemaan aina niin että jos on oikea rikki niin jostain löytyy halvalla vasen ja toisinpäin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Muistaakseni (en ole satavarma) toisessa on hieman pidempi johto kuin toisessa, ja toisen liittimessä on pieni nysty jonka takia se ei mene toisen puolen liittimeen. Mutta sen voi hioa pois, ja sitten menee :) Mutta kyllä ne siis voi laitella ristiin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitos tästä tiedosta. Niin vähän oinastelinkin että johto/liitin eroavaisuuksia pelkästään. Näyttivät päällepäin saman näköisiltä. Noista kun ei aina voi olla ihan varma että antavatko samoja arvoja :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joo tosiaan lyhyempi johto on tosiaan tiukka toiselle puolelle. Kannattaa Logitella ensin, mä olen sen verran paljon tapellut näiden kanssa, että aina lopulta block 112 on kertonut vian, jos ajoa logittaa ja häiriö sattuu tulemaan samaan aikaan.

                                                            Toisekseen, sillä abt:n ohjelmalla ei saa mitään tappo ennakoita aikaiseksi, ilman että nakutusanturit karsii ne. Ihan normaali ennakoita sillä tuli. Toki jos normaalina pitää nollaennakoita, niin toki tuntuu tapolta sellaiset +15, mitä pitääkin tulla :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X