Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ECON-nappi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ECON-nappi

    Painoin kerran tuota ECON-nappia, ja nyt se ei sitten lähde pois päältä ollenkaan vaan valo palaa. Mitä tehdä? Tuntuu myös ettei tule kylmää ilmaakaan...

  • #2
    Ei sieltä pitäiskään tulla kylmää kun se ECON on jäänyt päälle, silloin ei kompura käy.
    Itse ongelmaan en oikein osaa sanoa muuta ehdotusta kuin, että ehkä se nappi on jäänyt tosiaan pohjaan ja ilmastoinnin ohjauspaneeli pitäis nyt purkaa.
    Tai jos jollain on kokikset joskus lentäny mukitelineestä ja välissä on vaan töhnää niin ettei nappi tule pohjasta pois?
    Onkohan tuossa kytkimessä edes tuollaita mekanismia...

    Comment


      #3
      Öö, econ-tilan saa vanhan mallisesta ilmastoinnista pois päältä kun valitsee jonkun muun ohjelman, esim bi-lev (muistaakseni).

      Comment


        #4
        Ja vähän uudemmissakin ECON tila on oma tilansa, ei lisäoptio esim. AUTO-tilalle. Eli valitaan jokin muu tila. Vanhemmissa löytyi neljä tilaa:

        - OFF -> kaikki pois
        - ECON -> automaatti, mutta ilman ilmastointia
        - BI-LEVEL -> automaatti, ilmastointi "puoliteholla"
        - AUTO -> automaatti, ilmastointi täysin käytössä

        Comment


        • #5
          Mitäs poijat tarkoitatte uudemmalla ja vanhemmalla, esim C5 vs. 4F, vai C4 vs. C5?
          C4:ssä ei olekaan sitten varsinaisesti ECON-nappia, vaikka lumihiutale onkin ihan sama asia.

          Mutta paljonhan tässäkin auttaisi kun tietäisi mikä auto ja mitä vuosikertaa on kyseessä...

          Comment


            #6
            Typ44:ssä on nuo kaikki neljä. Volkkareissa puolestaan löytyy vielä neloskoppagolfista kolme asentoa.

            Comment


            • #7
              Meillä teki saman joskus huollon jälkeen ja vika oli jossain huonosti olleessa liittimessä. Tarkemmin en osaa kertoa kun Laakkosen pojat korjas sen vian.

              Comment


              • #8
                Kyllä se nappi toimii ihan oikein, mutta ei vaan lähde pois päältä. ECON lähtee kyllä pois päältä jos sammuttaa puhaltimet. Sitten taas kun käynnistää AUTO-napista niin ECON valo syttyy ja ilmastointi ei lähde päälle. Pitäsköhän tuo kiikuttaa huoltoon..

                Comment


                • #9
                  Oisko sieltä aineet niin vähissä että sammuttaa kompuran automaattisesti? Muistaakseni siellä on joku anturi joka tekee sen jos aineet vähissä.

                  Comment


                    #10
                    Juho kato vikakoodit ilmastoinnin näytöltä.

                    Täältä löytyy miten:
                    http://20v.org/climate.htm

                    ps. voisit lisätä tonne käyttäjä profiiliin auton tyypin mahdollisimman tarkkaan, helpottaa vastausten saamista kun tiedetään mistä autosta on kyse.

                    Comment


                    • #11
                      Ilmeisesti aineet vähissä, aika outoa että ton ikäsissä jo ongelmia. Auto on parhaillaan huollossa, saa nähdä mikä on tuomio.

                      Comment


                      • #12
                        Auto kävi Pörhöllä, sanoivat, että pitää tehdä ilmastoinnille täys huolto. Sitten toimii. Auto seiso Pörhöllä puoli päivää, kävin hakemassa pois niin ECON-valo palaa edelleen..vastaus oli, että täytyy vielä vaihtaa anturi siihen. Ilmeisesti se anturi, joka tunnistaa nesteen. Anturia ei yllättäen ollut varastossa, vaan menee parin viikon päähän sen vaihto.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllähän tossa 2003 vuosimallissakin voi olla jo ihan normaalistikkin aineet vähissä. Suositus on kuitenkin vaihtaa aineet vähintään kolmenvuoden välein.

                          Comment


                          • #14
                            Mitäs tuo ECON-sitten tarkalleen tekee ja kannattaako käyttää talvisaikaan(bensan säästöä ihan oikeastiko)?

                            Comment


                            • #15
                              Sillä vain estetään ilmastoinnin kompressorin käynnistyminen.
                              Talviaikaan ( tarkemmin alle +3 astetta) kompura ei kuitenkaan käynnisty, vaikka ECON-asento ei olisikaan päällä.
                              Kyllähän sillä tietty bensaa säästää, jos sitä pitää päällä keleillä joilla ei viilennystä tarvitse.
                              Kompuran ajoittainen käyminen vain pitää osaltaan ilmastointijärjestelmän kunnossa, vähintään 10min. kuukaudessa olisi sitä hyvä käyttää, myös talvella.

                              Comment


                              • #16
                                Kompuran ajoittainen käyminen vain pitää osaltaan ilmastointijärjestelmän kunnossa, vähintään 10min. kuukaudessa olisi sitä hyvä käyttää, myös talvella.
                                Vähän ot, mutta mitenkä tämä olisi parhaiten järjestettävissä, kun ei lämmintä tallia ole? Parkkihallissa? Kompressoria tuskin saa käynnistymään laitteistoa "huijaamalla" eikä se liene terveellistäkään, koska on vaara, että kenno (?) alkaa jäätyä?

                                Comment


                                • #17
                                  Kauppakeskusten parkkihallit on yksi vaihtoehto.

                                  Comment


                                    #18
                                    Golfissa olen huomannut, että riippumatta ulkolämpötilasta, AUTO-asento pitää ikkunat auki, mutta ECON vetää huuruun. Alle +3:n ei kompura ole kuitenkaan käytössä, joten sen suhteen noissa ei pitäisi olla mitään eroa. Ilmeisesti ohjaa läppiä jotenkin erilailla vai kiertäisikö tuloilma jotenkin erilailla AUTO asennossa kennojen läpi?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Missäköhän a4 b5 farkussa on ilmanpoisto reijät/kanvat. Vetää aika kivasti huuruun. Vaikka ilmastointi ois missä asennossa...

                                      Comment


                                        #20
                                        Ilmanpoisto tapahtuu takasivuikkunoiden alapuolella olevien ritilöiden kautta
                                        puskurin sisään. Kannattaa katsoa ettei tavaratilan sivulokeroissa ole liikaa
                                        tavaraa.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X