Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 quattro competition

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 quattro competition

    Tässä tuore foorumilainen morjesta! Tässä yritellään tosiaan päästä foorumiin "sisälle", niin aloitetaan vaikka tällä, eli oman auton esittelyllä.

    Eli autokaupoissa tuli vaihdossa tällainen Audi 80 Quattro Competition, vuosimallia -94. Varustelista tuntuu olevan melko niukka autossa, oikeastaan ainoat mistä kannattaa mainita on ilmastointi (joka ei toimi) ja hälytin+keskuslukitus kauko-ohjauksella, tasauspyörästön lukko sekä tietenkin sporttipenkit. Keulilla hyräilee 2.0l 16V kone, odotin auton olevan hieman rivakka liikkeisempi, mutta kyllä sitä toki tollakin ehtii. Kilometrejä näkyy taulussa olevan 289tkm. Tuotu ilmeisesti Hollannista jossain vaiheessa elämäänsä, ainakin vanhoista kilvistä päätellen.

    Tekemistähän tässä kyllä riittää että saa oman mielen hyväksi:
    -Ilmastointi korjata, vuotaa jostain.
    -Vänkärinpuolen ajovalo hommata uusi
    -Mittaristossa lämpötila- ja polttoainemittarit välillä toimii ja välillä ei, mistä lähteä vikaa hakemaan?
    -Sekä muuta pientä neppailua, mm sivuvilkut pitää vaihtaa.

    Kuvien oton jälkeen auto on myllytetty ja vahattu, kiiltää ihan mukavasti. :)

    Mielessä on kyllä pyörinyt alustasarjan osto, pitäs ehkä hieman madaltaa. Mutta aika näyttää mitä tulee tehtyä sillä saralla.

    Tarkoituksena ei todellakaan ole rakentaa mitä tuuninki hirvitystä, vaan kunnioittaa autoa sillä arvolla, mitä tuollainen ansaitsee.

    Kuvia löytyy http://s926.photobucket.com/albums/ad106/zeneg/Audi/

    Ja jos jollakin olis myydä tuohon passeli ajovalo vänkärin puolelle niin olisin halukas ostamaan, yv;llä voi ottaa yhteyttä.

    Auto olis nyt myynnissäki http://www.nettiauto.com/audi/80/3303861
    Viimeksi muokannut zeneg; 13.6.2010, 19:56.

    #2
    Vallan kohtuullisen näköinen yksilö. Onnea vaan autolle ja tervetuloa olympia-Volkkareiden pariin.

    Mittariston pikkuvikojen haun voi yleensä aloittaa mittaristosta. Jossain voi olla huonoja liitoksia, esim. liittimet kannattaa käydä aiheeseen sopivalla kamalla läpi. Mittariston irroitus on helppo homma ja siihen löytyy foorumin syövereistä ohjeetkin.

    Comment


    • #3
      Mielestäni on ihan hyvästi säilynyt diudi, toki pientä laittoakin löytyy mitkä hoidetaan kuntoon tässä pikkuhiljaa. Kiitoksia mittaristo ohjeista!

      Comment


        #4
        Lämpötila- ja polttoainemittareiden toimintahäiriöihin on joissain tapauksissa syyllinen ollut jänniteregulaattori (muistaakseni 7810 mallia). Haulla löytyy aiheesta lisää esim. *jänniteregulaattori, regulaattori, 7810*. Minulta löytyy noita 4kpl ylimääräisenä, jos kiinnostaa. :)

        Comment


        • #5
          Ihan hyvännäköinen yksilöhän tuo on, ja varmasti riittää tekemistä siitäkin huolimatta. Puskuritkin istuu jämptin näköisesti edestä ja takaa.

          Mulla on ylimääräisenä muuten täysin ehjät ajovalot eteen, paitsi kiinnikkeet ovat molemmista rikki (ne valkoiset "ulokkeet" joihin ruuvit tulee kiinni). Niistä saat ainakin varaosia umpioihin jos kiinnostaa. Korkeudensäätömoottoritkin on tallella ja toimivat

          Ajovalojen hommaus oli työn ja tuskan takana, mutta bildelsbasen saattaa pelastaa.

          Et viittisi ottaa kuvaa (ja varaosanumeroa) vesirännistä sulakeboksin päältä? meikäläiseltä halki se osa niin että numero uupuu.

          Comment


          • #6
            Mistä tämä tämmöinen jänniteregulaattori löytyy ja minkänäköinen kapine oikein on?


            Tuossa on tuo lasi rikki ajovalolta, ostan kyllä mieluiten täysin ehjän umpion niin ei tartte alkaa kikkailemaan. :)

            Mitähän vesiränniä tarkoitat..? Pitääpä aukoa konepelti jos tajuaisin mitä haet takaa.

            Tosiaan audit on aivan tuntemattomia vehkeitä mulle, tämä on ensimmäinen mihin olen ikinä koskenut niin on aika paljon vielä tutustumista.

            Comment


            • #7
              Voiskohan tuo regulaattori olla minunkin compessa rikki? Vedenlämmöt näyttäs kipuavan sinne 100c välillä jopa ylikin, mutta vesiletkuja kun kokeilee niin ei ne kyllä niin kuumia oo ykskään..

              E: Ajossa 90c eli ei voi olla regulaattorissa vika
              Viimeksi muokannut antti_aamunen; 3.6.2010, 16:54.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja antti_aamunen Näytä viesti
                Voiskohan tuo regulaattori olla minunkin compessa rikki? Vedenlämmöt näyttäs kipuavan sinne 100c välillä jopa ylikin, mutta vesiletkuja kun kokeilee niin ei ne kyllä niin kuumia oo ykskään..
                En uskalla varmaksi sanoa, mutta onhan se mahdollista että lämpötila-anturikin voi sekoilla. Sen anturin pystyy mittaamaan, en kyllä muista mitä sen pitäis näyttää.

                Mitäs öljyä tuohon menee vaihteistoon/etuperään/takaperään? Vois nuo vaihdella kunhan ehtii ja joku kertoo mitkä öljyt pitää olla. Autossahan sähköinen tasauspyörästönlukko.

                Comment


                  #9
                  Tuossa on tuo lasi rikki ajovalolta, ostan kyllä mieluiten täysin ehjän umpion niin ei tartte alkaa kikkailemaan. :)
                  Ei kai sitä koko lamppua tarvi vaihtaa jos lasi rikki. Hommaa vaan molempiin umpioihin uudet lasit niin tulee siisti. Tietty jos heijastin pinta kerenny jo happaneen niin sitten on eri asia.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja zeneg
                    Mitäs öljyä tuohon menee vaihteistoon/etuperään/takaperään? Vois nuo vaihdella kunhan ehtii ja joku kertoo mitkä öljyt pitää olla. Autossahan sähköinen tasauspyörästönlukko.
                    Et ole ensimmäinen, joka ihmettelee samaa. FAQ-osio ja haku ovat ystäviä tässäkin asiassa. =)

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja hauno Näytä viesti
                      Ei kai sitä koko lamppua tarvi vaihtaa jos lasi rikki. Hommaa vaan molempiin umpioihin uudet lasit niin tulee siisti. Tietty jos heijastin pinta kerenny jo happaneen niin sitten on eri asia.
                      Saako tuon lasin erikseen vaihdettua? Onko se jollain kiinnikkeillä+liimalla kiinni?

                      Comment


                        #12
                        Saako tuon lasin erikseen vaihdettua? Onko se jollain kiinnikkeillä+liimalla kiinni?
                        Ainakin S2:sen ja V6:sen coupen umpionlasit sai vaihdettua. Oli sellasilla metalli klipseillä kiinni ihan tiivistettä vasten. Sama umpio käsittääkseni tuossa compessa. Viisaammat voi korjata jos olen väärässä.

                        Comment


                        • #13
                          Vaihteistoon laitoin ainakin itse Castrolin TAF-X:ää. Toinen merkki voisi tän foorumin keskustelujen perusteella olla Mobilin VS-200. Etuperähän on siis vaihteiston kanssa samassa. Vai mitä? Perään käy sitten se Castrolin peräöljy.

                          Ja jos umpiosta on vain lasi halki, niin on kyllä helppo vaihtaa uusi lasi, jos sellaisen löydät. Itsekin irroitin, purin ja pesin nuo umpiot, kun olivat niin likaiset. Oikeastaan ne lasit ovat vain klipseillä kiinni. Tai onhan siinä jonkinlainen tiivistä mutta mulla se oli melko kova :). Heijastinpinnat olivat kyllä jokseenkin hapettuneet, mutta kyllä se vähän auttoi.

                          Edit: Tulikin jo vastaus
                          Niin ja autohan oli tuo 90q ja aika samalle tuo lasi näyttää tuossa typ89 90:ssä ja coupessa ja noissa B4-korisissa.
                          Viimeksi muokannut vilik; 3.6.2010, 21:18. Perustelu: Vastaus löytyi

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viesti
                            Vaihteistoon laitoin ainakin itse Castrolin TAF-X:ää. Toinen merkki voisi tän foorumin keskustelujen perusteella olla Mobilin VS-200. Etuperähän on siis vaihteiston kanssa samassa. Vai mitä? Perään käy sitten se Castrolin peräöljy.

                            Ja jos umpiosta on vain lasi halki, niin on kyllä helppo vaihtaa uusi lasi, jos sellaisen löydät. Itsekin irroitin, purin ja pesin nuo umpiot, kun olivat niin likaiset. Oikeastaan ne lasit ovat vain klipseillä kiinni. Tai onhan siinä jonkinlainen tiivistä mutta mulla se oli melko kova :). Heijastinpinnat olivat kyllä jokseenkin hapettuneet, mutta kyllä se vähän auttoi.

                            Edit: Tulikin jo vastaus
                            Niin ja autohan oli tuo 90q ja aika samalle tuo lasi näyttää tuossa typ89 90:ssä ja coupessa ja noissa B4-korisissa.
                            Kiitos öljytiedosta, pitää käydä hakemassa.

                            Umpiosta on lasi rikki, hyvä tietää että saa vaihdettua pelkän lasin jos jostain löydän.

                            Comment


                              #15
                              Umpiosta on lasi rikki, hyvä tietää että saa vaihdettua pelkän lasin jos jostain löydän.
                              Marmoritiskiltä itse hain kun ei varaosa myyjä sellasia kuulemma saanut. Hinta tais pari vuotta sitten olla jotain 60-70€ kpl.

                              Niin ja tuossa 90 audissa on erilaiset lamput.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja hauno Näytä viesti
                                Marmoritiskiltä itse hain kun ei varaosa myyjä sellasia kuulemma saanut. Hinta tais pari vuotta sitten olla jotain 60-70€ kpl.

                                Niin ja tuossa 90 audissa on erilaiset lamput.
                                Motonetissä näyttäs olevat 67e kappale lasilla hintaa. Saas nyt nähdä mistä hommaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viesti
                                  Motonetissä näyttäs olevat 67e kappale lasilla hintaa. Saas nyt nähdä mistä hommaa.
                                  Lamppuja on (ainakin) kolmea erilaista, joita myydään ihan ristiin rastiin merkinnöillä - eli tarkkana saa olla,

                                  1) Typ89, 90 ja B4 4cyl(?) ja B4 5cyl valo - kaksiosainen joissa vilkku erillään - EI käy Compiin, kiinnike eri. Nämä on halpoja, <100e koko setti per puoli.
                                  2) (R)S2 "projektio"valo, liekö Xenon?, jossa sellainen "rinkula" keskellä. EI käy Compiin ainakan johdon puolesta suoraan, kiinnikkeet tietääkseni samanlaiset ja tätä voisi pitää ns. valoupgradena. Kalliita, yleensä 300e+/kpl
                                  3) S2/V6, yksiosainen, umpio jonka ehkä helpoiten tunnistaa siitä että a) uupuu tuo "rinkula" keskeltä ja b) on yksiosainen, ja ikävä kyllä näistä harvinaisin. Käytettyjen hinnat 100-200e/kpl jos on kunnossa, ja korkeudensäätömoottorit kiinni.

                                  Eli tahdot noita kolmansia, pahoittelut ettei ole kuvaa siitä.
                                  Ykköset näyttää about tältä, huomaa että vilkku puuttuu:
                                  http://cgi.ebay.de/AUDI-B4-Bj-94-SCH...3#ht_500wt_928

                                  ja kakkoset tältä, huomaa hinta:
                                  http://cgi.ebay.de/Hella-Hauptschein...#ht_1077wt_912

                                  Umpio menee tosiaan ihan hiluiksi, helposti, ja laseja saa halvalla. Jos umpio on muuten ehjä niin omien kokemusten perusteella suosittelen lasinvaihtoa ja unohtaisin loppu-umpion etsinnän, se saattaa kestää ja tulla turhan kalliiksi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Hyvä kooste Terolta. Tuo projektiovalo ei ole Xenon. Ulkoinen muotohan kakksosen ja kolmosen suhteen on sama. Mielestäni se kolmonen on ollut alussa perusvalo, ja kakkonen "lisävaruste".
                                    Viimeksi muokannut jta; 4.6.2010, 08:19.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ainakin S2 ja RS2 nuo kakkos ja kolmosvaihtoehto on ollut kummatkin vakiona, olisiko -94 vuosimallissa vaihtunut ajovalot kolmosmallista kakkosmalliin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viesti
                                        Lamppuja on (ainakin) kolmea erilaista, joita myydään ihan ristiin rastiin merkinnöillä - eli tarkkana saa olla,

                                        1) Typ89, 90 ja B4 4cyl(?) ja B4 5cyl valo - kaksiosainen joissa vilkku erillään - EI käy Compiin, kiinnike eri. Nämä on halpoja, <100e koko setti per puoli.
                                        2) (R)S2 "projektio"valo, liekö Xenon?, jossa sellainen "rinkula" keskellä. EI käy Compiin ainakan johdon puolesta suoraan, kiinnikkeet tietääkseni samanlaiset ja tätä voisi pitää ns. valoupgradena. Kalliita, yleensä 300e+/kpl
                                        3) S2/V6, yksiosainen, umpio jonka ehkä helpoiten tunnistaa siitä että a) uupuu tuo "rinkula" keskeltä ja b) on yksiosainen, ja ikävä kyllä näistä harvinaisin. Käytettyjen hinnat 100-200e/kpl jos on kunnossa, ja korkeudensäätömoottorit kiinni.

                                        Eli tahdot noita kolmansia, pahoittelut ettei ole kuvaa siitä.
                                        Ykköset näyttää about tältä, huomaa että vilkku puuttuu:
                                        http://cgi.ebay.de/AUDI-B4-Bj-94-SCH...3#ht_500wt_928

                                        ja kakkoset tältä, huomaa hinta:
                                        http://cgi.ebay.de/Hella-Hauptschein...#ht_1077wt_912

                                        Umpio menee tosiaan ihan hiluiksi, helposti, ja laseja saa halvalla. Jos umpio on muuten ehjä niin omien kokemusten perusteella suosittelen lasinvaihtoa ja unohtaisin loppu-umpion etsinnän, se saattaa kestää ja tulla turhan kalliiksi.
                                        Kyllä nyt oot Tero väärässä. Tämä on Audi 90 typ89 etuvalo. Ei tuo ensimmäisen linkin umpio. Tosin on siinäkin vilkku erillään mutta puskurissa kiinni.

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja zeneg Näytä viesti
                                          Mistä tämä tämmöinen jänniteregulaattori löytyy ja minkänäköinen kapine oikein on?


                                          Tuossa on tuo lasi rikki ajovalolta, ostan kyllä mieluiten täysin ehjän umpion niin ei tartte alkaa kikkailemaan. :)

                                          Mitähän vesiränniä tarkoitat..? Pitääpä aukoa konepelti jos tajuaisin mitä haet takaa.

                                          Tosiaan audit on aivan tuntemattomia vehkeitä mulle, tämä on ensimmäinen mihin olen ikinä koskenut niin on aika paljon vielä tutustumista.
                                          Regulaattori löytyy mittariston takaa ja on tämän näköinen http://www.audiclub.fi/audifinns/att...3&d=1234543387. Uusi regulaattori on tosiaan peilikuva alkuperäisestä, eli pitää asentaa "väärin" päin. Maksaa ihan muutaman euron kpl, mutta oli itselle ainakin tilaustavaraa ja joutui ottamaan vähintään 5kpl pussin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viesti
                                            Kyllä nyt oot Tero väärässä. Tämä on Audi 90 typ89 etuvalo. Ei tuo ensimmäisen linkin umpio. Tosin on siinäkin vilkku erillään mutta puskurissa kiinni.
                                            Minä olen nähnyt 90:n keulalla myös tämmöisiä
                                            http://www.edmunds.com/pictures/VEHI...36-396x249.jpg

                                            Onkohan tuo kaksiosainen sitten vain B4:ssä "perusvalona"? Ainakin B4 4cyl ja B4 5cyl koneellisistä sitä on mm. varaosahaku.fi'n ja bildesbasenin mukaan löytynyt. Typ89:ssä olen sitä ihan 100% varmasti nähnyt useammankin kerran, mutta liekö ollut sitten jenkkiversioita tai jotain epäselviä variantteja.

                                            Siitä oltaneen samaa mieltä että Compin keulalle vaihtoehto 3 jos haluaa samanlaisen, tai vaihtoehto 2 jos haluaa "päivitystä".

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                                              Hyvä kooste Terolta. Tuo projektiovalo ei ole Xenon. Ulkoinen muotohan kakksosen ja kolmosen suhteen on sama. Mielestäni se kolmonen on ollut alussa perusvalo, ja kakkonen "lisävaruste".
                                              Eikö kakkosvaihtoehdon sähköistys ole erilainen?

                                              Ebaystä kyselin kakkosparia ja piuhoitus oli erilainen kuin kolmosessa, tosin jälkiasennuksena ne oli siihenkin luovuttajaan laitettu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viesti
                                                Minä olen nähnyt 90:n keulalla myös tämmöisiä
                                                http://www.edmunds.com/pictures/VEHI...36-396x249.jpg

                                                Onkohan tuo kaksiosainen sitten vain B4:ssä "perusvalona"? Ainakin B4 4cyl ja B4 5cyl koneellisistä sitä on mm. varaosahaku.fi'n ja bildesbasenin mukaan löytynyt. Typ89:ssä olen sitä ihan 100% varmasti nähnyt useammankin kerran, mutta liekö ollut sitten jenkkiversioita tai jotain epäselviä variantteja.

                                                Siitä oltaneen samaa mieltä että Compin keulalle vaihtoehto 3 jos haluaa samanlaisen, tai vaihtoehto 2 jos haluaa "päivitystä".
                                                Ne ovat varamaan olleet joitain variantteja tai "päivityksiä". Nettiauton typ89 90:t ja nettivaraosan jenkki-90. Jenkeissähän kaikki on erilaista :). Pääasiassahan nuo linkittämäsi valot ovat 80 valoja? Meneekö jo OT:ksi?
                                                Summa summarum: Helppo vaihtaa pelkkä lasikin. Mutta kannattaa tietysti vaihtaa molemmat umpiot kerralla ebaysta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja vilik Näytä viesti
                                                  Ne ovat varamaan olleet joitain variantteja tai "päivityksiä". Nettiauton typ89 90:t ja nettivaraosan jenkki-90. Jenkeissähän kaikki on erilaista :). Pääasiassahan nuo linkittämäsi valot ovat 80 valoja? Meneekö jo OT:ksi?
                                                  Summa summarum: Helppo vaihtaa pelkkä lasikin. Mutta kannattaa tietysti vaihtaa molemmat umpiot kerralla ebaysta.
                                                  Hyvä se on jos näihin selkiys tulee, itse kaivelin juuri hiljattain Compiin umpioita, kun nuo kiinnikkeet omista oli rikki, niin hyvä jos joku toinen uhri säästyy samalta vaivalta.

                                                  Eli otetaan kohdasta 1 pois Typ89 :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei vaan typ89 90! typ89 80:ssä on vastaavat valot :D.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Piti pari kertaa lukea koko setti läpi ennenku meni kunnolla jakeluun tuo valohomma. :D aivan sekasi vielä kaikkien mallien ja mallimerkintöjen kanssa, kuten typ89 90 ja typ89 80. Mutta kyllä se tästä lähtee!

                                                      Tänään pitää käydä kysymässä tuo regulaattoria paikallisesti elektroniikka liikkeestä. Miten se siis asennetaan "väärinpäin"? Siis käännetään selkäpuoli toiselle puolelle?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        juu, pistät sen mahalleen. ja mielellään pieni holkki siihen jäähdytyslevyn väliin, ettei jää ilmaan, kun laitat sen väärinpäin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kävinpähän hakemassa kyseisen regulaattorin, hintaa oli hurjat 1e. Jospa tulis tuolla kuntoon, pitää asennella kunhan ehtii.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo saatiin tänään asenneltua tuo regulaattori, mutta ei silti tullut kuntoon. Mittari uudestaan käteen ja tutkimaan. Muutama juotos oli huono piirilevyllä, parantelin juotokset niin alkohan se mittari toimimaan! On se luksusta. Oli melko tympeästi rakennettu tuo mittaristo, meni hetken aikaa että hoksasi miten se pitää aukaista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X