En uskonut tätä päivää näkeväni. Täälläkin monta vuotta vauhkoomani vika on viimein selvinnyt. Viat hävisivät kun vaihdoin bensanpaineen säätimen, eli differential pressure regulaattorin.
Eli kertauksena taudin kuvaus. Auto lähti kylmänä hyvin käyntiin, mutta hetken pyörittyään rupesi rökimään ja sammumisen rajamailla rynkytti kunnes lämpeni ja rupesi toimimaan. Ajamisesta ei tässä vaiheessa tullut mitään koska veto oli poissa. Kun lämmin moottori oli esim kauppareissun seisaksissa, oli käyntiin lähteminen ja hetki sen jälkeenkin samanlaista köhimistä.
Nyt on kuin eri auto. Toimii kylmänä kuten auton kuuluukin, lämpinä/kylmänä lähtee terävästi käyntiin ja pyörii pirun tasaseen.
Muutenkin auto muuttui huomattavasti pirteämmäksi, varsinkin alakierroksilla eron huomaa heti.
Minkähänlaiset sisuskalut tuolla regulaattorilla on. Liikkuvia osia sielä on varmasti ja jokin säätö ruuvi siinä on takapuolella. Toimii varmaan kuten magneettiventtili. Voisi kokeilla liottaa sitä crc:ssä tms.
Jos ja kun jollakin on saman tapaisia vikoja, niin kannattaa kokeilla vaihtaa tuo regulaattori.
Itsekkin vaihtelin anturia ja sytytys osat piuhoineen yms, mutta onpahan siltäkin osin kunnossa.
Tältä foorumilta se apu lopulta löytyi, mutta tuon osan etsiminen vaan kesti. Kiitosta vaan.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=isv Tässä ketjussa on tuota vikaa pähkäilty.
Lisäsin linkin
Eli kertauksena taudin kuvaus. Auto lähti kylmänä hyvin käyntiin, mutta hetken pyörittyään rupesi rökimään ja sammumisen rajamailla rynkytti kunnes lämpeni ja rupesi toimimaan. Ajamisesta ei tässä vaiheessa tullut mitään koska veto oli poissa. Kun lämmin moottori oli esim kauppareissun seisaksissa, oli käyntiin lähteminen ja hetki sen jälkeenkin samanlaista köhimistä.
Nyt on kuin eri auto. Toimii kylmänä kuten auton kuuluukin, lämpinä/kylmänä lähtee terävästi käyntiin ja pyörii pirun tasaseen.
Muutenkin auto muuttui huomattavasti pirteämmäksi, varsinkin alakierroksilla eron huomaa heti.
Minkähänlaiset sisuskalut tuolla regulaattorilla on. Liikkuvia osia sielä on varmasti ja jokin säätö ruuvi siinä on takapuolella. Toimii varmaan kuten magneettiventtili. Voisi kokeilla liottaa sitä crc:ssä tms.
Jos ja kun jollakin on saman tapaisia vikoja, niin kannattaa kokeilla vaihtaa tuo regulaattori.
Itsekkin vaihtelin anturia ja sytytys osat piuhoineen yms, mutta onpahan siltäkin osin kunnossa.
Tältä foorumilta se apu lopulta löytyi, mutta tuon osan etsiminen vaan kesti. Kiitosta vaan.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=isv Tässä ketjussa on tuota vikaa pähkäilty.
Lisäsin linkin
Comment