Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paljonko on -93 S4 ahtopaineet vakiona automaatissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paljonko on -93 S4 ahtopaineet vakiona automaatissa?

    Varmaan ziljoonas kerta kun tätä kysytään: -93 S4 ahtopaineet vakiona? -mutta AUTOMAATISSA, minkälaiseen numeroon automaatti urs4:n orkkis-mittarissa pitäis ahdot saada lumpio suorana? (siis kaasu pohjassa kiihdytyksessä?)

    -Minulla se käyttää 1.7:ssä sitä ja thats it. -Ajatteleeko se moottorin lämpötilaa tuo masiina kiihdytyksissä, kun termari mulla on ainakin väsynyt, se ei nosta lämpöjä kunnolla - uus termari on kyllä kontissa kun vaan sais aikaiseksi vaihtaa...

    Hukkaportti ainakin piti - otin tänään letkun veks siittä ja kävin ajaan, paineet nousi heti alakierroksilta - ja veti erimalliin! - vika on siis jossain muualla.
    -sitä ohjaus-venttiiliäkin käytin kädessäin ja puhaltelin, niin yhteensuuntaan ei ilma mene ja kaksi on yhteydessä toisiinsa - ja sen solenoidi vetää, kokeilin...
    -Mihin se kolmas letku, eli se alin, muuten meni siittä venttiililtä? -sinne bypassiinko vai mikäsoli vai missäsoli?;)

    (kun sais nyt sen originaalikuntoon, niin sit vois lähteä tekemään muuta kivaa sille)
    Viimeksi muokannut okkim; 11.2.2008, 21:07. Perustelu: Otsikko korjattu

  • #2
    yksi on kiinni imusarjassa, yksi hukkaportissa, kolmas menee turbon imupuolelle siihen isoon letkun pätkään.

    Vakiot paineet siinä taitaa olla, tehtaalta tullessaan ollutkin hyvin pehmoinen kaveri ;)

    Comment


    • #3
      mutta hei, tuo on minulle todella hieno uutinen jos se tosiaan on vakiona "noin laiska" (missä ne 230hp sitten on?!?;) - siis meinaan jos ahdot on nyt oikeat, eli se on "ehyt", niin nyt voin hyvillä mielin alkaa niitä mtm:n kopioita sinne tarjoamaan..

      kiitos ja kumarrus.

      Comment


      • #4
        Juu, 1.7-1.8 pitäis auton oman mittarin näyttää.

        Kyllä se ne lastut vaatii, on se lopulta nolon laiska vakiona ;)

        Comment


        • #5
          Ahtopaine ei ole mikään tehon mitta. Kyllä siellä se teho on siellä 6500 kierroksen huitteilla.

          Comment


          • #6
            Eihän nää kierrä ees niin paljon ;)

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
              Ahtopaine ei ole mikään tehon mitta. Kyllä siellä se teho on siellä 6500 kierroksen huitteilla.
              Tuohon en vastaa...;)

              Senverta vielä että alkaako se sit mtm:n myötä nostamaan niitä ahtoja "alempaa"?
              -Jos ei niin sit täytyy tehdä jotain manuaalista, oli nimittäin aika makia eilen pikkukierroksilla kun käytin sitä hukkaportin letkua irti... (isommilla se hoksas isot ahdot ja alkoi hädissään ilm. pätkiä sytkää?)

              Comment


              • #8
                No - 6.5ssä oli vähän lapinlisää - ja minunkanssani keskustellessa sitä saa vähän ollakkin:

                specs:
                Horsepower (SAE Net): 227 @ 5900 rpm
                Torque: 258 @ 1950 rpm

                Mutta vääntö on kuiten tuolla parintonnin kohdalla ja se on se mikä puhuu.

                Comment


                • #9
                  Ecu menee vikatilaan jos ottaa letkun irti. Samoin tuosta manuaalisesta ahtopaineiden säädöstä on ollut puhetta kerran jos toisenkin (löytyy haulla asiaa), ja se kannattaa jättää tekemättä.

                  Jos lisää voimaa helpolla haluaa niin paa lastut, ei mitään purukumi-rautalanka-virityksiä.

                  Comment


                  • #10
                    Jep, 5000-5500 oli oma päätelmäni, siitä kyllä lähtee. Tehon tosin joutuu hakemaan 100km/h tienoilla törkkäämällä automaatista kakkosen silmään, kickdown pudottaa aika laiskasti pykälää. Samoin tuo 1.7 kuulostaa vakiona todelta, mulla on lastutettuna maksimipaine auton digimittarin mukaan jotain 2 huitteilla, mikä on jo suht rankka lukema.

                    Tosin mulla katoaa todelliset tehot taivaalle öljyn saattelemana, taidan siirtyä tonne myynti-ilmoitusten puolelle etsiskelemään uutta puhallinta...

                    Comment


                    • #11
                      Auton oma mittari näyttää absoluuttista painetta. Se ehkä latistaa vähän tuota rankkaa painelukemaa.

                      Comment


                      • #12
                        Mjaa... mulla menee mittari 2.1:een (eli 1.1bar) ja kun satasen vauhdissa sivaltaa jalan suoraksi, niin ihan hienosti se tipauttaa neloselta suoraan kakkoselle ilman mitään kommervenkkejä.

                        Mutta se pitää olla suht nopea liike. Hitaasti kun painat kaasua, niin ei tietenkään kick-downia tapahdu ja tipauttaa vaan kolmoselle, jos sillekään.

                        Comment


                        • #13
                          Oon saanut tuon kuutosen kierrättämään D asennolla karvan yli kuuden tonnin.

                          Minusta tuo laatikko yhdistettyä turbon viiveeseen on hankala, kun vertailee tuohon stufe1 20V lötköön, on tuo kuutosässä kuin tervassa kelluva ruuhi. Vaihteisto ja ahdin elävät kumpikin vähän omaa elämäänsä, ja tilanteet että sekä ahtimella että laatikolla on samaan aikaan "oikea pykälä" silmässä ovat sellaisia että nopeat nopeuden muutokset voi unohtaa, tuntuu vain siltä että laatikkoöljy kiertää ja kovaa. Laitos toki kulkee kovaa ja lähtee liukkaasti, mutta ohitustilanteet pitää ennakoida kuin perheautolla.

                          Ilmassa on ollut ajatusta ohjelmiston piristämisestä, mutta ei ole ehtinyt syventymään.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Tykki Näytä viesti
                            Ecu menee vikatilaan jos ottaa letkun irti. Samoin tuosta manuaalisesta ahtopaineiden säädöstä on ollut puhetta kerran jos toisenkin (löytyy haulla asiaa), ja se kannattaa jättää tekemättä.

                            Jos lisää voimaa helpolla haluaa niin paa lastut, ei mitään purukumi-rautalanka-virityksiä.
                            joo ei tuolla hukkaportin letkun irroituksella ollut muuta ajatusta kuin että suljettiin hukkaportin mahdollinen vuoto pois... ...ei vuotanu´;)

                            Comment


                            • #15
                              Enpä nyt muista mitä itsellä kiertää mutta yli kuus tonnia se taitaa olla.

                              Pakkovaihteilla kiertää kyllä. Tosin sitten tapahtuu niin, että laatikon ohjausboksi ei tykkää ja lyö vikatilan päälle.
                              Todettiin lastutuksen yhteydessä tuollainen.

                              Mutta se johtuu puhtaasti siitä, että on manuaalivaihteisen ohjelma. Vakiolastut kun lyö paikoilleen, niin ei päästä kierroksia niin ylös.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                Auton oma mittari näyttää absoluuttista painetta. Se ehkä latistaa vähän tuota rankkaa painelukemaa.
                                Turbon vaihdon jälkeen tuntuu näyttävän ihan hiukan pienempiä lukemia luokkaa 0,1-0,2bar. Vekotin on varmaan asennuksen yhteydessä säädetty kohdalleen.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo ei ole varmaan säädetty mitään vaan jätetty ahtovuoto.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X