Pitäisi vaihtaa automaattiin öljyt A6 v6 96 mitkähän parhaiten käy ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Automaatti öljyt
Collapse
X
-
Dexron III, vai onko sille tullut jo korvaavana Dexron IV...
Edit: Eikö se olikin nimenomaan niin, että Dexron III. Ei saa laittaa uudempaa Dexron IV:tä tuohon. Mutta uudempi litku G 052 162 pitäisi käydä tuohon myös. Eli Dexron III ja G 052 162.
Mitähän ainetta tuo Dexron IV sitten on...
Hakuun vaan Dexron, niin alkaa homma selvitä eikä tarvitse näitä mun sekoiluja taas lukea...Viimeksi muokannut A6tonen; 9.5.2007, 12:42.
-
Jos on perinteinen laatikko, eikä mikää tiptronic ja siellä on punaset öljyt niin Dexron III. Voi sinne muitakin laittaa, mutta toiminta voinee muuttua sitten. Sen verran aikoinani luin Dexronien eroista.
Jos on keltaset öljyt niin sitten vain merkkiliikkeen tiskille tai Esson öljyä. Myös Mersun pakuautomaatit käyttää samaa öljyä ja meille sanottiin 10e litra hinnaksi MB kuorma-autopuolen tiskiltä.
Comment
-
-
Tuosta huuhtelusta. Onnistuuko se oikeasti silleen, että otetaan vaikka lauhduttimesta putki irti ja käytetään autoa sen aikaa, että öljyt on tullu pihalle laatikosta. Ei liian pitkään tietenkään, mutta että suurin osa olis poistunut?
Sitten putket kiinni ja täyttämään.
Tuo öljyjen selvitys voi olla mahdotonta jos ei ole koskaan vaihdettu, toisaalta jos on vaihdettu merkkiliikkeessä niin sieltä voisi saada kysyttyä. Eri korjaamot (myös merkkihuollot) voivat tosin käyttää aivan mitä öljyjä nyt sattuu.
Shellin ATF:stä eräs Shellin kyljessä ollut yksityinen huolto sanoi ettei laita enään Shellin öljyjä laatikkoihin. En nyt muista oliko se liian tönkköä vai litkua. Oli vaihtanut johonkin shitikkaan semmoset ja oli jonkin ajan kuluttua shitikan laatikosta laakeri leikannu. Syitä voi olla monia.
Noita juttuja varmaan on jokaisesella huollolla, eikä kannata kuunnella kuten raamattua niitä. Varmasti ne Shellin öljyt toimii, muutenhan juttua olisi enemmänkin niistä.
Comment
-
Itse ainakin huuhtelun teen seuraavanlaisesti:
1. normaali öljyn ja suodattimen vaihto
2. ö-jäähdytimen (lauhdutin) putki irti ja jatkos letkulla jäteastiaan
3. kone käyntiin ja seurailemaan vanhan, vielä turbiinissa ja muista laatikon sokkeloissa olevan öljyn purkautumista putken kautta pois. Samalla lisäilee arviolta uuttaöljyä tilalle. Vaatii tietty mittatikun josta kaatelee, mutta onnistunee varmaan ö-jäähdyttimen paluuputkestakin kun vaan virittelee jokin ruutan tms. siihen tarkoitukseen.
Tuota öljyn merkkiuskollisuutta ei oikein pysty perustelemaan, mutta liian usein saa kuulla juttua siitä, että kun on öljyt x vaihdettu öljyjen xx tilalle ja siitä jonkin ajan päästä on ilmennyt jonkinasteista laatikkovikaa.
Comment
-
Paikallinen pulju vaihto noi öljyt Kendall versatrans ATF +4 + suodattimen
öljyä saivat menemää 4l vaihtaminen on kyllä nyt aika selvästi pehmeämpää varmaan ei ollut samaa mitä aikaisemmin mut toivotaan ettei tule noi merkin vaihto ongelmia "
"eka automaatti"Viimeksi muokannut wiking; 16.5.2007, 14:06.
Comment
Comment