Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Luistonesto S4 ecusta pois?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Luistonesto S4 ecusta pois?

    Jos tuossa mun uudessa boksissa on luistonesto, miten saisin sen pois kun autossa ei ole ollut sellaista, enkä kaaviosta löydä johtoja sille?

    Turha lähteä jääradalle tällaisella muuten.
    Eilen oli hiukan lunta maassa niin pitihän vähän polkea mutta ei anna kiertää yli neljän tonnin pyörien lyödessä tyhjää vaan tuntuu kuin olisi rajoittaja siinä plus pröpöttelee aika paljon.

    Edellisellä eculla jossa oli dahlbäckin ohjelma tällaista ei esiintynyt.

    #2
    Vagcomilla koodaamalla? Olisi kyllä kovasti apua kertoa edes mistä vuosimallista on kyse.
    Viimeksi muokannut jasso; 4.2.2008, 15:45.

    Comment


    • #3
      Niin, auto -98, moottori -00, ecu oletettavasti -00 tai -01

      Comment


        #4
        Siinä tapauksessa ECUn koodin kolmas numero säätelee luistonestoa seuraavasti:

        0 - Front-wheel-drive w/o traction control (ASR)
        1 - Front-wheel-drive with traction control (ASR)
        2 - All-wheel-drive w/o traction control (ASR)
        3 - All-wheel-drive with traction control (ASR)

        Eli pitäisi koodata uudelleen joko nollaksi tai kakkoseksi, riippuen onko neliveto vai ei.

        http://en.openobd.org/audi/a4_8d.htm

        Comment


        • #5
          Kiitos, olet kovasti avuksi.
          Onko vielä käytännön neuvoja miten koodaus tehdään?

          Comment


            #6
            Eli VAG-COMilla engine, sieltä arvatenkin adaptation.

            Sinne pitäisi laittaa 04201 arvoksi johonkin kohtaan. En nyt muista ulkoa, mutta mene sinne ja katso onko samantyylistä koodia näkyvillä. Kun ehtisin katsoa omasta niin näkisin mitä siellä on.

            Comment


            • #7
              Ei adaptation (10), vaan coding (7).

              Katoppa Mikko kun kerkeet mitä omassas on, mulla on epäilys ettei biturbossa koodaus mene noin. Voin olla väärässäkin, ei ole koskaan tarvinnut tarkemmin perehtyä tuohon.

              Comment


                #8
                Juu, coding tietysti, olihan se tossa ohjeessakin kun osais lukea...

                En malttanut odottaa niin puin vähän päälle ja menin istumaan pakkaseen :) Olit oikeassa, ei siellä ollut ainakaan tuota koodia, vaan 05711.

                VAG-COM antoi helppiä:
                05: päästöt, Euro II,
                7: All wheel drive with ASR/ESP ((with can bus) onko tossa muka CAN-väylä, auto on -99 prefacelift))? Tulee kyllä joku vikakoodi powertrain data bus jutusta. Pitäisikö minun vaihtaa tuohon joku toinen koodi?
                1: 6 speed manual.
                1: ei ole helppiä, mutta veikkaan että se on A4.

                Täällä on myös kerrottu mitä koodit tarkoittaa.
                Viimeksi muokannut okkim; 4.2.2008, 23:07.

                Comment


                  #9
                  Minulla on aina herjannut Golfissa ABS-boksi tuota rasittavaa "powertrain databus" vikaa. En ole koskaan saanut selville, onko kyseessä vika vai ainoastaan väärä diagnosointi. Myöskään mitään vikaa en ole koskaan toiminnassa huomannut.

                  Jos okkim jostain saat selville mitä ihmettä se meinaa, niin kerro toki.

                  Biturboon taitaa olla sitten tälläiset koodit. Mitäköhän tuo Post-Switch Stage meinaa? Olisiko peräti suoraan suomennettu tarkoitus eli erillinen kytkin kojelaudassa, josta saa luistonestot totaalisesti pois?

                  Comment


                    #10
                    Löysin lisää koodattavaa, onkohan musta tulossa nörtti? ;)

                    Eli mietin tässä voisiko sen luistoneston koodata pois ABS-yksiköstä? Mullahan on se purkki on vaihdettu uudempaan eikä koodausta ole muutettu, jos tuo tehojuna-vikakoodi tulee siitä? Uudemmassahan on CAN-väylä. Ja mitä tuolla höpistään vaihdelaation CAN-väylästä? Ei siellä paljoa sähköä kulje.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos Mikko ja muut, ehkä nyt osaan ehkä en..

                      Comment


                      • #12
                        Noniin, minullakin tulee tuo 05711 koodi sinne.
                        Ymmärränkö oikein että pitäisi 7 vaihtaa kuutoseksi tämän perusteella:

                        6 = All-Wheel-Drive without ASR/ESP (with CAN-Bus)
                        7 = All-Wheel-Drive with ASR/ESP (with CAN-Bus)

                        Mutta can-väylä ei minulla toimi, onko väliäkään?

                        Comment


                          #13
                          Minullahan ei ole varsinaista luistonestoa eikä ESP:tä, vaan EDL, eli jarruilla tehty tasauspyörästön "lukko". Tarkoittaako tuo ASR nyt samaa asiaa?
                          Autossa ei ole mitään rajoitinta luiston määrälle, muuta kuin teho. Eli sutii niin paljon kuin jaksaa.

                          Voithan kokeilla vaihtaa sen kutoseksi ja katsoa mitä se vaikuttaa. Laita vaan alkuperäinen koodi ylös jos tarvii palauttaa. (no täällähän se jo on...)

                          Voisiko joku pre-facelift B5-mies (mieluusti ässä) katsoa mikä koodaus ABS-boksilla on?

                          Comment


                          • #14
                            Ookkei.

                            Mitä muuten tarkoittaa käytännössä maximum torque exceeded?
                            Tai siis mistä johtuen sellainen tulee

                            Comment


                              #15
                              Ecu ohjaa laskemansa koneen väännön mukaan juttuja. Varmaan se ylittyy ?

                              Lastuissa se haluttu vääntö on eksoottisen suureksi laitettu, joka ei koskaan ylity.

                              Comment


                              • #16
                                Tuossa on alkuperäinen ohjelma korvattu Revon ohjelmalla.
                                Kumma että se voi ylittää sen kun tuossa ei kaikki tehot ole tallella kun eculle menevä lämpöanturitieto-ongelma tuli takaisin.

                                Comment


                                  #17
                                  Voihan se laskea jostain syystä liikaa vääntöä, mulla menee taas toisin päin eli lastu yms. muutetut komponentit ovat sekoittanut pakkaa sen verran, että näyttää vääntöä toista sataa liian vähän eli melkein vakiota :)

                                  Haluttu vääntö on merkitty 599 nm, johon ei pääse siis lähellekkään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Minullahan ei ole varsinaista luistonestoa eikä ESP:tä, vaan EDL, eli jarruilla tehty tasauspyörästön "lukko". Tarkoittaako tuo ASR nyt samaa asiaa?
                                    Ei. EDS/EDL on toispuoleinen jarru ja toimii pelkän ABS:n avulla. ASR "jarruttaa" molempia puolia yhtä aikaa yleensä tehoja kuristamalla, mutta saattaa käyttää myös ABS:ää.

                                    Comment


                                      #19
                                      Eli ASR on kehittyneempi versio, ja sen saa pois napista? Minullahan ei ole mitään nappia josta sen voisi kytkeä pois.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eikös ASR ole vetoluistonesto, eli EDL/EDS:ää ei voi tuohon verrata. Sehän toimii, niin kuin jo itse totesit, tasauspyörästön "lukkona".

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vaihdoin sen seiskan kutoseksi, ainakin moottorin asennuksesta lähtien ollut abs-vikakoodi poistui, mutten voi/viitsi nyt testata sitä luistoneston poistumista kun ei ole liukasta lainkaan. Näyttää siltä että tuskin enää tuleekaan liukkaita.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mikä vikakoodi se oli? Oliko sama kuin minulla, se powertrain data bus?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Juuri sama, en tiedä miksi se siihen vaikutti mutta eipä ole tullut enää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Asiasta viidenteen, kun mulla tuo lämpöanturin tieto ei toimi kunnolla eculle, vaan näyttää 77 astetta max vaikka kone 90, ja vikakoodi on open or shortage to plus, voiko power supply 30 voltage too low vaikuttaa siihen?
                                                VV- Autossa remonttimies sanoi sen olevan ilman maata mutta onko se nyt kumpi, maa vai plus kun kuulin eriävän mielipiteen siitä?

                                                Niin ja lämpöanturi on lähes uusi niinkuin liitinkin, ei pitäisi johtua siitä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei sieltä se 5V syöttö puutu. =) Jos en väärin muista niin tuo koodi tuli nokka-akselin asentotunnistimesta. G40 tai G163? Se tarkoittaisi sitä että signaali olisi kelluva eli se kanttiaalto huitelisi missä sattuu , eikä ohjain näe sitä (open) ja se vois olla maa vika. Short to plus tarkoittaisi, että signaali ei käy koskaan maissa eli jos kanttiaalto piirtäisi 0-5 volttin aaltoa niin se olis jäänyt sinne viiteen volttiin eikä kävisi alhaalla.(maa vika? )

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei sieltä se 5V syöttö puutu. =) Jos en väärin muista niin tuo koodi tuli nokka-akselin asentotunnistimesta. G40 tai G163? Se tarkoittaisi sitä että signaali olisi kelluva eli se kanttiaalto huitelisi missä sattuu , eikä ohjain näe sitä (open) ja se vois olla maa vika. Short to plus tarkoittaisi, että signaali ei käy koskaan maissa eli jos kanttiaalto piirtäisi 0-5 volttin aaltoa niin se olis jäänyt sinne viiteen volttiin eikä kävisi alhaalla.(maa vika? )
                                                    Tarkoitin tuolla open or short to plus-vikakoodilla sitä lämpöanturin vikakoodia.
                                                    Niistä nokka-akselin asentotunnistimista ei ole tullut enää sanomista, eikä niitä muitakaan "uusia" mitä silloin tuli. Luulenpa että ne johtuivat joko siitä lämpöanturin tai sitten lambdan liittimen irroituksesta käynnissä ollessa? Koska ei niitä ole esiintynyt aiemminkaan.

                                                    Kyllä minäkin uskon siihen maa-vikaan, mutta olen nyt käynyt mielestäni kaiken läpi maapiuhoista liittimiin, eikä tämän vian aiheuttajaa ole löytynyt.

                                                    En tiiä pitäisikö koko johtosarja kohta uusia

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mä tuun mittaa sun kanssa joku päivä niin saadaan siihen sun(kin) vehkeeseen pulssi kohdalleen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kiva juttu

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          auto 10/98 s4 avant.vag-comilla koodi 05211.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vaihdoin omaan ECUun koodin 05611, ja sillä tuo "powertrain data bus" -vikakoodi hävisi. ABS toimii edelleen :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X