Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b6 Valoautomatiikka käyttöön

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 b6 Valoautomatiikka käyttöön

    Eli vag comilla ryhmä 09 funktio 07 ja viimeisen numeron muutin 1:stä 2:ksi. Parkit ja mittarivalot syttyvat 0-asennossa mutta ei ajovalot.

    Mitä tein väärin, vai eikö toiminto onnistukkaan toisinpäin? (saksan tuonti)
    Viimeksi muokannut okkim; 25.8.2008, 13:05. Perustelu: Tekstiä selvennetty luettavampaaan muotoon

  • #2
    Mitä yritit hakea tuolla muutoksella? Onko autossa xenonit? Jos on ja haluat, että ne loistavat 0-asennossa koko ajan eli eivät sammu edes käynnistäessä, niin muuta kaksi viimeistä numeroa xxx12. Muistaakseni itse tein noin.

    xxx?x: Scheinwerfer (nur 8E2/8E5)

    0 - Halogenscheinwerfer
    1 - Xenonscheinwerfer

    xxxx?: Ländervariante (nur 8E2/8E5)

    1 - Rest der Welt
    2 - Nordländer (Finnland, Schweden, Norwegen, Dänemark)
    3 - USA
    4 - Kanada
    5 - Sonderfahrzeuge

    Comment


      #3
      Ei xenoneita. Haluaisin ajovalojen syttyvän automattisesti 0 asenossa niin kuin muissakin meidän audeissa.

      Muutin 02 seksi kun oli 01, nyt 0 asenossa parkit ja mittarivalot pelaa ajovalot ei, miten ajovalot saadaan lisäksi automaatille.

      Kokeilin myös 12 xenonvaihtoehtoa ei auttanut.

      Comment


      • #4
        de.openobd.org katsottuna pitäisi toimia halot automaagisesti koodaamalla xxx12. Kokeile myös muita variaatioita.

        Comment


          #5
          Tänään kokeilin samaa 02 B6:een. Ainoa muutos, mitä millään variaatiolla sain tehtyä, oli parkkien palaminen 0-asennossa. Miten saada syttymään myös halogeenit automaattisesti?

          Comment


          • #6
            Ymmärtääkseni tuo asia ei ole koodattavissa vaan operaatio vaatii kokonaan uuden valokytkimen kojelautaan. Itsellä oli nykyisessä autossa valomuisti, kunnes vein sen audicentteriin sähköhuoltoon ja kun sain auton takaisin (valokytkin vaihdettu) niin automatiikka oli hävinnyt =) Itseä ei haitannut, kuin xenonien kanssa parempi näin päin...

            Comment


            • #7
              Mulla ainakin toimi ennen lähihalot normaalisti kytkimen ollessa 0-asennossa. Ainut, että ne sammui käynnistyksen ajaksi, kai. En muista enää niin tarkasti.

              Comment


                #8
                päiväajovalot käytöön A6 C6:ssä

                Aihetta sivuten, saako tuohon otsikon vermeeseen(A6 C6 -05 avant) pelkällä koodauksella nuo päiväajovalot käyttöön, eli aina kun on virrat päällä palaa edessä ja takana valoa.
                Ihan normi(surkeat) halogeenit siis kyseessä, jopa ilman pesureita(saamarin niksmanni kun alkanut nuukaileen valojen kohdalla varusteissa ;) Valoautomatiikka löytyy, mutta se on saksan mallia eli kun on tarpeeksi valoisaa niin mitään valoja ei pala. Siihenkin voisin tyytyä, että kun säätimen kääntää AUTO-asentoon niin palaa normisti ne päivävalot ja kun tunnistin sitten älyää, että 'nythän pimeätä' niin valot syttyy normitasolle. Tuonhan voi sammuttaa AUTO asennossa ilman, että valomuistutin siihen reagoi.

                Tämähän on vain laiskan miehen juttuja(tai automaagisuuteen B6:ssa tottuneen), mutta olishan tuo hyvä niin ei tulis ajeltua ilman valoja vahingossakaan.

                Comment


                • #9
                  Itsellä myös B6 A4, ja mitkään valot eivät pala auton käydessä ja katkaisijan ollessa 0-asennossa. Automaagivalot olisivat poikaa..

                  Comment


                    #10
                    Asia kiinnostaa itseänikin. Auto on saksan tuonti B7 A4 -05. Valokatkaisimessa on asennot: 0 , parkki ja ajovalo. Marmorilla yrittivät saada vagilla valoja toimimaan,mutta ei onnannut. Kertoivat että vaatii katkaisin patruunan vaihdon. Nyt kysymys kuuluukin, notta:
                    - onnistuuko valoautomatiikan kytkentä pelkällä patruunan vaiholla+koodaus vai pitääkö johdotuksia uusia ? Ts.tuleeko valoilta tarpeeksi piuhoja katkasimelle ?
                    Ja siten... mistä moista valopatruunaa kannattaa kysyä ? Marmorilla hinta on suolanen...

                    Niin... ja valot halogen, ei pesureita : (

                    Comment


                    • #11
                      Täällä myös testettu tänään noi kikat.. ja tulos oli 0-asennolla palavat parkit sekä mittarivalot, ajovalot eivät rokkaa.

                      Comment


                        #12
                        Audi A4 B6 valokytkin

                        Lainataan nyt topiccia, kun samansuuntainen aihe.


                        Eli vaihdoin vakkarin ja ajotietokoneen asennuksen yhteydessä myös viallisen valokytkimen(se iso pyöreä), mutta nyt valot palavat asennosta riippumatta ja summeri huutaa hoosiannaa.
                        Eli parkit ja mittaristovalot eivät suostu sammumaan missään kytkimen asennossa.

                        Yritin etsiä, että pitäiskö jotain koodata saadakseen tuon kytkimen toimimaan, mutta en löytänyt infoa ainakaan itse.
                        Viimeksi muokannut Cid; 2.8.2009, 21:22. Perustelu: otsikko lisätty

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti
                          Lainataan nyt topiccia, kun samansuuntainen aihe.


                          Eli vaihdoin vakkarin ja ajotietokoneen asennuksen yhteydessä myös viallisen valokytkimen(se iso pyöreä), mutta nyt valot palavat asennosta riippumatta ja summeri huutaa hoosiannaa.
                          Eli parkit ja mittaristovalot eivät suostu sammumaan missään kytkimen asennossa.

                          Yritin etsiä, että pitäiskö jotain koodata saadakseen tuon kytkimen toimimaan, mutta en löytänyt infoa ainakaan itse.
                          Kytkin toimii täysin oikein.

                          B6:ssa käsittääkseni erot eri maiden valoissa on tehty kytkimellä, B7:ssa pystyy valoja VAG-COM:n kautta säätämään. Sinulla mitä ilmeisimmin on nyt pohjoismainen versio siinä, ja toimii täysin oikein. Eli pohjoismaisissa malleissa kuuluu "0"-asennossa olla ajovalot päällä, ja myös mittarivalojen palaa. "Parkit"-asennossa muuten sama, mutta ajovalot sammuvat. "Ajovalot"-asennossa onnistuu pitkien valojen ja sumareiden käyttö, ja valonpesimet toimivat kun tuulilasia pestään. Halogeeneissa SAATTAA olla alennettu jännite "0"-asennossa, tai sitten ei.

                          Comment


                            #14
                            B6:ssa käsittääkseni erot eri maiden valoissa on tehty kytkimellä, B7:ssa pystyy valoja VAG-COM:n kautta säätämään. Sinulla mitä ilmeisimmin on nyt pohjoismainen versio siinä, ja toimii täysin oikein. Eli pohjoismaisissa malleissa kuuluu "0"-asennossa olla ajovalot päällä, ja myös mittarivalojen palaa. "Parkit"-asennossa muuten sama, mutta ajovalot sammuvat. "Ajovalot"-asennossa onnistuu pitkien valojen ja sumareiden käyttö, ja valonpesimet toimivat kun tuulilasia pestään. Halogeeneissa SAATTAA olla alennettu jännite "0"-asennossa, tai sitten ei.
                            Niin siis vaikka avain ei ole lähimainkaan virtalukkoa, niin siltikin valot palavat. Eli siis niin kauan, kun akku on kytkettynä.
                            Vanhalla kytkimellä toimii kuten ennenkin, nuo pohjoismaa/muu maailma asiat kyllä selvillä.

                            Edit: täytyykö siis alkaa epäilemään, että tuo uusi kytkin on viallinen?
                            Viimeksi muokannut Cid; 2.8.2009, 21:50.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti
                              Niin siis vaikka avain ei ole lähimainkaan virtalukkoa, niin siltikin valot palavat. Eli siis niin kauan, kun akku on kytkettynä.
                              Vanhalla kytkimellä toimii kuten ennenkin, nuo pohjoismaa/muu maailma asiat kyllä selvillä.

                              Edit: täytyykö siis alkaa epäilemään, että tuo uusi kytkin on viallinen?
                              Ah, no tuo ei oikein kirjoituksestasi tullut esiin: "Eli parkit ja mittaristovalot eivät suostu sammumaan missään kytkimen asennossa." :). Tuosta nimittäin on moni valittanut, vaikka kyseessä on ominaisuus, ei vika.

                              Aika erikoiselta vaikuttaa. Eipä juuri muuta tule mieleen kuin väärä tai viallinen kytkin, tai väärä kytkentä. Oletko tarkistanut että kytkimen osanumero on vanhaa vastaava? Noitahan on tosiaan montaa erilaista, riippuen esim. varusteista.

                              Comment


                                #16
                                Kytkimen "pitäisi" olla oikea, vanhan osanumero 8E0 941 531 A ja uusi sama ilman A:ta.
                                Pahoittelen epäselvää sepustusta. :)

                                Edit: no samapa tuo. Sain toimimaan, kun otin elektroniikkaosan vanhasta ja kytkinosan uudesta. Vanha oli löystynyt siihen malliin, että sumarit paloivat aina, kun valot olivat yöasennossa, tuon uuden kytkinosan kanssa ei ongelmaa. :)
                                Viimeksi muokannut Cid; 2.8.2009, 22:38.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti
                                  Kytkimen "pitäisi" olla oikea, vanhan osanumero 8E0 941 531 A ja uusi sama ilman A:ta.
                                  Pahoittelen epäselvää sepustusta. :)

                                  Edit: no samapa tuo. Sain toimimaan, kun otin elektroniikkaosan vanhasta ja kytkinosan uudesta. Vanha oli löystynyt siihen malliin, että sumarit paloivat aina, kun valot olivat yöasennossa, tuon uuden kytkinosan kanssa ei ongelmaa. :)
                                  Väärä osa ilmeisesti. 8E0 941 531 A on valokytkin autoon, josta löytyy FIS (ajotietokone). Ilman A:ta on karvalakkivarusteisen valokytkin. Tuo ero voi hyvinkin selittää toimimattomuuden. No, pääasia että toimii :).

                                  Comment


                                    #18
                                    Lainataan nyt tätä aihetta sivuten...

                                    Omassa A4 b6 -04 valokatkasijan puolet "merkki" valoista pätkii ja on pimeenä oikeestaan koko ajan. Ilmeisesti huono kontakti jossain...? Miten se katkaisija lähtee irti? Ja onko ne valot kenties ledi valoja?
                                    Vika on pieni ja mitätön mutta häiritsee :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      HAULLA löytyy esim tämmöistä:

                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57313

                                      Comment


                                        #20
                                        Hakua käytin mutta eipä tullut näköjään mieleen etsiä haulla eri korimallin mukaan mutta kiitos linkistä...

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuohon omaan 2002:een A4 B6:een tein seuraavan muutoksen:

                                          ->Channel 09
                                          ->Recode - 07

                                          Original values
                                          SW Coding 00101 -> 00102
                                          WS Code 63351

                                          Tuolla syttyy nyt ajovalot päälle vaikka katkaisin on nolla-asennossa. Mutta eivät myöskään sammu startatessa. Katkaisimessa asennot 0-parkit-ajovalot. Pitkiä käyttääkseen täytyy sitten laittaa katkaisin ajovalot -asentoon.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla ei toimi toi koodaus omassa autossani, sulla on varmaa eri valokatkasija ku mulla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tämmöinen katkaisin on mulla:
                                              Click image for larger version

Name:	katkaisin.jpg
Views:	1
Size:	10,0 Kt
ID:	1596583

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nii varmaa on samanlainen päällisin puolin mut jotain eroa on sisuskaluissa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ohjelmointi onnistuu, jos autossa on oikeanlainen ohjainlaite. Karvalakkimallia ei voi ohjelmoida.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei se sinänsä haittaa vaikka ei saa automaattivaloja päälle ku xenonit tulee täl viikolla kiinni-.:)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Omassa on vielä "AUTO" -asento parkki- ja ajovaloasennon välissä. Sytyttää ajovalot automaattisesti kun alkaa hämärtämään.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itte ku kokeilin tota koodausta, niin sytytti vaan mittarivalot ja valojen merkkivalon mittaristoon mutta ei valoja.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja msippala Näytä viesti
                                                          Tuohon omaan 2002:een A4 B6:een tein seuraavan muutoksen:

                                                          ->Channel 09
                                                          ->Recode - 07

                                                          Original values
                                                          SW Coding 00101 -> 00102
                                                          WS Code 63351

                                                          Tuolla syttyy nyt ajovalot päälle vaikka katkaisin on nolla-asennossa. Mutta eivät myöskään sammu startatessa. Katkaisimessa asennot 0-parkit-ajovalot. Pitkiä käyttääkseen täytyy sitten laittaa katkaisin ajovalot -asentoon.
                                                          Tällä samalla tavalla (viimeinen numero 1 -> 2) koodattiin saksatuontia olevaan vm. 2002 B6:een oikein toimivat pohjoismaavalot käyttöön (eli 0 asennossa palaa parkit ja lyhyet, valot -asennossa toimii sitten lisäksi pitkät).

                                                          Ei tarvinnut vaihtaa ajovalokytkintä. Autossa on FIS ja ajovalokytkimen osanumero 8E0941531A.

                                                          Tämä lähinnä tiedoksi, kun tuossa on aika monta arvailua.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Yritin koodata tuota valoautomatiikkaa päälle B7 audiin, mutta koodia ei saanut vaihettua. Eli tarkoittaako tämä nyt että joutuu etsimään sopivan valokytkimen jotta alkaa rokkaamaan?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X