Aluksi kiitos hyvästä ja asiallisesta foorumista! Päättyvän talven aikana muutamaan otteeseen epätoivoisesti kohti yläpihan parkkista yrittäessäni päätin, että ensi talvena ajan Quattrolla ja sellainen olisi nyt tarkoitus lähikuukausina hankkia. Kesäauto siis on, ja jatkossa se saa sellaisena pysyäkin. Haussa ei ole talvipommi eikä ensisijainen jäärata-auto vaan asiallinen käyttis, jonka ovia ei tarvitse pitää pakkasellakaan kiinni mustekaloilla tms.
Budjetin ollessa rajallinen olen kallistumassa A4 B5 1.8TQ:n puoleen. B5 on aina miellyttänyt silmääni ja tällaisen käyttöauton kohdalla mallin yleisyys on mulle plussa, ei miinus. Rehellisesti sanottuna en tiedä Audeista kovinkaan paljoa, joten toivon todella saavani täältä apua mieltäni askarruttaviin kysymyksiin, joihin en ole löytänyt vastausta Googlella:
- Muuttuiko faceliftissä 1999 1.8T:n osalta muuta merkittävää kuin etu- ja takaumpiot? Tuliko 150hk -> 180hk silloin, ja mihin tehonnousu perustui, lastuun, ahtimeen vai mihin?
- Miksi 2.6l-koneet (myös 30-v) ovat ainakin länsinaapurissa jopa halvempia kuin 1.8T..? Eikö isompi olekaan parempi..?
- Audin varustelupaketit ovat ihan vieraita, jaksaisiko joku selvittää mitä esim. S-line sisältää? Myynti-ilmoituksissa mainitaan harvoin varustelutaso, luetellaan vain yksittäiset varusteet. Ilmastoinnin ja sporttipenkit haluan ehdottomasti, onko muita varusteita, millä olisi esim. merkittävä vaikutus jälleenmyyntiarvoon?
- Uskallanko ostaa paljon ajetun (200k+) 1.8TQ:n? Mitä hajoaa ensin ja onko korjaaminen (osat) kallista? Hesarin sivuilta http://www.hs.fi/autot/vikasarja/ löytyvä A4:n vikasarja on pitkä kuin nälkävuosi, pitäisikö huolestua vai kertooko tämä vain mallin yleisyydestä?
Tiedän, ettei ole koskaan paras tapa tulla uuteen yhteisöön kysymysliudan saattelemana, mutta olisin hyvin kiitollinen vastauksista! Kysymykset ovat sellaisia, että vastauksia on yhtä monta kuin vastaajiakin, mutta haluankin kuulla juuri omia kokemuksia ja mielipiteitä. Topicin saa toki siirtää, jos on väärässä paikassa.
Budjetin ollessa rajallinen olen kallistumassa A4 B5 1.8TQ:n puoleen. B5 on aina miellyttänyt silmääni ja tällaisen käyttöauton kohdalla mallin yleisyys on mulle plussa, ei miinus. Rehellisesti sanottuna en tiedä Audeista kovinkaan paljoa, joten toivon todella saavani täältä apua mieltäni askarruttaviin kysymyksiin, joihin en ole löytänyt vastausta Googlella:
- Muuttuiko faceliftissä 1999 1.8T:n osalta muuta merkittävää kuin etu- ja takaumpiot? Tuliko 150hk -> 180hk silloin, ja mihin tehonnousu perustui, lastuun, ahtimeen vai mihin?
- Miksi 2.6l-koneet (myös 30-v) ovat ainakin länsinaapurissa jopa halvempia kuin 1.8T..? Eikö isompi olekaan parempi..?
- Audin varustelupaketit ovat ihan vieraita, jaksaisiko joku selvittää mitä esim. S-line sisältää? Myynti-ilmoituksissa mainitaan harvoin varustelutaso, luetellaan vain yksittäiset varusteet. Ilmastoinnin ja sporttipenkit haluan ehdottomasti, onko muita varusteita, millä olisi esim. merkittävä vaikutus jälleenmyyntiarvoon?
- Uskallanko ostaa paljon ajetun (200k+) 1.8TQ:n? Mitä hajoaa ensin ja onko korjaaminen (osat) kallista? Hesarin sivuilta http://www.hs.fi/autot/vikasarja/ löytyvä A4:n vikasarja on pitkä kuin nälkävuosi, pitäisikö huolestua vai kertooko tämä vain mallin yleisyydestä?
Tiedän, ettei ole koskaan paras tapa tulla uuteen yhteisöön kysymysliudan saattelemana, mutta olisin hyvin kiitollinen vastauksista! Kysymykset ovat sellaisia, että vastauksia on yhtä monta kuin vastaajiakin, mutta haluankin kuulla juuri omia kokemuksia ja mielipiteitä. Topicin saa toki siirtää, jos on väärässä paikassa.
Comment