Tässä pohdiskellen seuraavaa kulkinetta, joka tulisi olla dieseli, mutta tehoista, väännöstä puhumattamaan ei malttaisi oikein ihan kokonaan luopua. Nelikkokin tietty pitäisi edelleen olla...
Kiikarissa lähinnä B6 mallin A4 Quattrona, joista lukeneena 2.5 V6:n tarinoita ei oikein kovin positiivista kuvaa moottorista saa. B7 3.0 TDI houkuttelisi, mutta suomesta hankittuna menee yli budjetin, saksastahan noita saisi jo järkevästi.
Summasummarum, mielessä siis noiden hybridi, eli saisikos tuommoiseen 2.5n tilalle vaihdettua tuon 3.0:n millaisin toimenpitein ? Eli onko laatikoissa, jäähdyttimissä tms. apulaitteissa eroja, joita tommoisessa hommassa tulisi ottaa huomioon. Eikös tuommoisen swapin saisi ihan lakien ja asetusten mukaankin tehdä, jopa kotimaan säännösten... Mikä muuten on B6 mallisarjan tehokkain moottori?
Olen ymmärtänyt että muuten B6 ja B7 ovat teknisesti ja esim. konehuoneen mittojen suhteen melko samat. Oisikos jollain jopa kokemusta vastaavasta hommasta tai törmännyt vaikkapa johonkin sivustoon, josta saisi lisätietoa.
Kiikarissa lähinnä B6 mallin A4 Quattrona, joista lukeneena 2.5 V6:n tarinoita ei oikein kovin positiivista kuvaa moottorista saa. B7 3.0 TDI houkuttelisi, mutta suomesta hankittuna menee yli budjetin, saksastahan noita saisi jo järkevästi.
Summasummarum, mielessä siis noiden hybridi, eli saisikos tuommoiseen 2.5n tilalle vaihdettua tuon 3.0:n millaisin toimenpitein ? Eli onko laatikoissa, jäähdyttimissä tms. apulaitteissa eroja, joita tommoisessa hommassa tulisi ottaa huomioon. Eikös tuommoisen swapin saisi ihan lakien ja asetusten mukaankin tehdä, jopa kotimaan säännösten... Mikä muuten on B6 mallisarjan tehokkain moottori?
Olen ymmärtänyt että muuten B6 ja B7 ovat teknisesti ja esim. konehuoneen mittojen suhteen melko samat. Oisikos jollain jopa kokemusta vastaavasta hommasta tai törmännyt vaikkapa johonkin sivustoon, josta saisi lisätietoa.
Comment