kuin pari sekuntia, koodi 52 näyttää belt slip -vikaa. Hihna näyttäisi olevan kuitenkin sopivan kireällä, joten voisiko kompura olla sökö vai missä vika piilenee? Kompuran rpm-lukema tosin heilahtaa hetkeksi ennen kuin poiskytkeytyminen tapahtuu. Saattaisiko kylmäaineen vähyys tuon tehdä? Täyttöventtiiliä en löytänyt mistään ankarasta etsiskelystä huolimatta (?)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C4 ilmastointi ei pysy päällä...
Collapse
X
-
pekkjar1Avainsanat: Ei mitään
-
-
pekkjar1
voi olla...
tietääkö kukaan missä tuo kompuran pyörimisnopeusanturi majailee ja miten sen voi tarkistaa? Sattuisiko jollain olemaan tai onko joku löytänyt netistä ko. ilmastointisysteemin kytkentäkaavioita tms. jossa olisi enemmän faktaa kuin perusmanuaalissa?
Comment
-
Anturin mokoma
Hei
Se pyörintävahdin anturi löytyy kompuran päälipuolelta, hihnapyörän vastakkaiselta puolelta,
ei kuitenkaan ihan päädystä. En ole tutkinut minkälaista impulssia se antaa pyöriessään, mutta
kunnon yleismittarilla suoritettu tutkimus antaa kyllä jo kovasti suuntaa.
Comment
-
Omassa satkussa oli kompura sökö kun anto tota belt slip vikaa.. Se lähti kyllä päällä aina sekunniksi auton käynnistymisen jälkeen mutta sammu heti ja aina anto ton vikakoodin. Piti vaihtaa kompura ja kuivain sekä pikkasen muuta hilua että alko toimia. Kompura oli päästänyt sellaista metallisilppua ne ilmastoinnin putket täyteen ja piti moneen otteeseen tehdä putkiston putsausta(alipaine+täyttö)..
Comment
-
pekkjar1
Kompuran merkki
Kompurassa ei ainakaan näkyvällä paikalla näy mitään mistä mallin näkisi. Vihjeitä? Ensi keskiviikoksi on huolto varattu jolloin selvinnee jotain... Toivottavasti kyse olisi "vain" kylmäaineen vähyydestä. Varulta saa tarjota kompuraa vaikka privana jos jollakin on sellainen jonka uskoo kotterooni sopivan (A6 C4 Avant 1,9tdi 1Z 66kW 1996).
Comment
-
pekkjar1
Vikaa edelleen jossain mutta missä
Ilmastoinnin huolto on tehty eli kylmäaineet vaihdettu asianmukaisesti, merkkiliike tutkinut kaksi tuntia ja kylmästöintikorjaamo samoin ja vikaa vaan ei löydy, pelti kiinni ja kassan kautta yhtä tyhmänä kuin tullessakin. Vianhakukaavion mukaan kaikki on kunnossa, vaan ei ole. Kompura käy päälle huijattuna kauniisti ja tekee painetta, pyörimisnopeusanturi antaa pulssia, painekytkimet toimii, releet ok. Voisiko magneettikytkin luistaa? Tänään yritettiin sitäkin irroittaa puhdistusta ja säätöä varten, mutta oli kovin lujassa ja luovutimme tällä erää. Vikakoodit 15.5 eli läppävikaa jonka ei luulisi vaikuttavan tähän, 29.3 ja 29,4 eli belt slip edelleenkin. Kompura pysyy 1-2 sekuntia päällä ja sen jälkeen ei enää käynnisty uudelleen paitsi joskus hyvin harvoin sattumalta saattaa pysyä mukana jopa 4-5 sykliä (?). Auttakaahan nyt viisaat...merkkihuollon vianhaku tulee kohta kalliimmaksi kuin koko järjestelmän uusiminen!
Comment
-
shemeikka
-
pekkjar1
Vika löytyi !!!
Ihan itse löysin, vika on ilmastoinnin ohjausyksikön räjähtänyt regulaattori joka taas johtuu kompuran magneettikytkimen virtajohdon hiertymisestä kompuran runkoa vasten, siis oikosulku jossa äly antoi periksi. Nyt siirryn osto-osastolle etsimään uutta käytettyä ohjausyksikköä, jonne kaikki kelvolliset kilvan tarjoamaan siis.
Comment
Comment