Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7tdi koneet. Mitään huomioitavaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.7tdi koneet. Mitään huomioitavaa?

    Pikkusen eräs 2.7tdi koneinen Audi kiinnostaa, mutta onko noissa jotain tyyppivikaa? Ei niin yleinen kone Suomessa.

    Harmi kun en pysty lukemaan ko autosta koodeja vanhan VAG-COM version takia, eikä ole kyllä kaapeliakaan.

    Mitä olen tulkinnut netistä, niin kone on 3.0:sta tunattu alaspäin, eli lyhyempi isku jne. Muuten taitaa olla aika sama?

    #2
    Koska moinen nyt on koeajossa niin yritetään miettiä jotain. Ei taida paljoa ko konetta olla suomessa kun kukaan ei ole edes vitsiä vääntänyt asiasta :)

    Kone on ihan ok ajettava. Hieman puhditon siellä alle 1800rpm. Esim 80-90kmh ajetaan 6:s vaihteella 1400rpm. Ei oikein lähde mihinkään ilman kepittämistä.

    Kulutus varmaan olisi siellä 5 tuntumassa, mutta koeajolla aina vähän arviot kasvaa.

    Ei mikään raketti A4:ssa, mutta kerkee ihan ok ja kulusarvot ei 2.0:sta paljoa eroa, joten ihan kiva paketti. Hihnanvaihtoa ei ole merkattu huolto-ohjelmaan ko koneelle, eikä tainnu olla 3.0tdi:täkään joten onkohan tässä nyt sitten ketju. Ei ole etkasta tarpeeksi tuoretta versiota josta moisen äkkiä tarkistais.

    Hieman mietityttää, että jos tuohon tulee jotain vikaa niin ei varmaan pääse korjaan ilman puolen auton purkamista.

    Comment


      #3
      Eiköhän tuo V6-tyyppinen TDI ole jo lapsentautinsa kärsinyt. Veikkaan, että suurimmat 2.5-koneiden suden kuopat on karsittu. Ei kenenkään maine kestä kahta samanlaista takaiskua, kuin oli edellisen sukupolven V6:n kohdalla.

      Tai mistä sitä tietää.

      AutoWiki kertoi 3.0:n nokkahihnan kiristimessä olevan joku pienehkö suunnittelu härö. Onko sama 2.7:ssa, who knows..

      Comment


        #4
        Njoo. Ihan kiva peli tuo A4 2.7tdi s-line varustuksella. Itse vielä eilen ajattelin tuon lojumasta ostaa Seinäjoen Rinta-Joupilta, mutta jokin ei vain nyt iskeny.

        Tai lähinnä se, että tulee kilsoja 50tkm vuodessa ja jos tuota 3-4 vuotta pitäisi niin olis kilsoja jo 300tkm. Mitään isompaa vikaa ei tosin ollut, toinen xenoneista pikkusen välkkytteli välillä.

        Kulutus nätillä ajolla siellä 5 litran tuntumilla, eli ei ollenkaan paha. Ja ohitte pääsee jos haluaa kohtuu rivakasti.

        Comment


          #5
          Ihan kiva!!?

          No, minkälaista kommenttia voi odottaa kaverilta, joka on ajellut V8 ja A8:lla..

          Tällaiselle 'antiikkisten' autojen omistajalle tuo olisi lähinnä päiväuni! :D

          Comment


            #6
            No hei, minä ajelen ~400tkm ajetulla 3-koppasella Golffilla työmatkat. :)
            Mut okei myönnettäköön. Ei A4:ssa edes huippuvarusteilla tunnu olevan samaa kuin A8:ssa.

            Vertailuna tollasen hinnalla saa uuden RS CR 2.0 combi Oktavian DSG:llä varustettuna.

            Mut henkisesti taidan ottaa nyt aikalisän. A4 on vain liian pieni.

            Comment


            • #7
              Täällä ei ole onneksi työauton vaihto ajankohtainen, mutta seuraaja on selviö. Eli 4.0TDI A8 Q. Mahdollisimman vanhana ja saksasta haettuna, mielellään varaosia mukaan napattuna ja vannesarja :) Näitä vois kohta saada todella edullisesti Virostakin.

              Mikä fiilis Skodassa, vaikka olis Lignell & Piispanen -versio? Rationaaliset syyt tietty... on rationaalisia.
              Viimeksi muokannut jamietti; 16.9.2008, 19:48. Perustelu: Tarkennusta

              Comment


                #8
                Alkaa livahtaa jo ohi aiheen, mutta mites noi TDI-V8:t noin yleensä? Samanlaisia, kuin V6, vikamielessä siis?

                Polttelisi ihan hirveesti joskus omistaa sellainen, koska pitäähän joka ukolla kerran eläessään olla V8.. XD

                Comment


                  #9
                  ot: Noita RiSa Skodia on näkyny liikenteessä pelottavan paljon (hinta ja markkinointi vissihi onnistunut). Luulis että muutaman vuoden päästä noiden hinnat romahtaa, kun niitä on tarjolla enemmän kun on halukkaita ostajia. Tällöin omaksi autoksi ei niin kiva vaihtoehto, mutta jos on onnekas ja on mahdollisuus autoetuun, niin silloin varmaan ihan kiva valinta.

                  Comment


                    #10
                    Sikäli joo ehkä toi RS voi tiputtaa hintansa. Onhan se Skoda.

                    On vain yksi vaihtoehto, mutta siinäkin tuo takatila on karmivan pieni yläosasta.

                    Passatti taas on sopivan kokonen, mutta siinä joutus ottaan joko 1.9tdi hinnat alkaen luxlinen tai karvalakki 2.0tdi CR koneella. Budjetti kun on mitä on.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Arctos
                      Alkaa livahtaa jo ohi aiheen, mutta mites noi TDI-V8:t noin yleensä? Samanlaisia, kuin V6, vikamielessä siis?

                      Polttelisi ihan hirveesti joskus omistaa sellainen, koska pitäähän joka ukolla kerran eläessään olla V8.. XD
                      Oon itekki katellu niitä, olis aika namu semmonen!

                      Muttaku halvimmat saksassa siinä 20k pintaan, niin suomessa varmaan 30-40tonttua!

                      http://tinyurl.com/49seus Nam!

                      Comment


                        #12
                        Kävisi.

                        Itse tuijottelin edellisen korimallin kulkineita joskus. Eivät ole juuri edullisempia. Muutaman tonnin ehkä.
                        Muistankohan oikein, vai oliko palstalla myynnissä ihan just'ikään yksi A8 3,3 TDI..? Hintaa oli muistaakseni alle 25 k€.

                        Comment


                          #13
                          Pysytäänpä aiheessa.

                          Comment


                            #14
                            Mitä jos verrataan hieman 2.0tdi:tä ja 2.7tdi:tä.

                            Itse löydän 2.7:sta sellasen plussat kuin:
                            -teho ja vääntö
                            - Kulutus nätillä ajolla.
                            - Ketju hihnan sijasta
                            - Lastulla saa lisää iloa
                            - Äänet, tosin suht hillittyt sisälle.
                            - Uudempi tekniikka vrt pd.

                            Toki 2l konetta saa nykyään myös common railina.

                            Jos olis rahaa, mutta silti pitäis joku järki pitää niin kyllä tuo 2.7 olis aika korkealla.

                            Comment


                            • #15
                              - Uudempi tekniikka vrt pd
                              Eihän sen nyt niin uutta tekniikkaa oo jos scania on käyttänyt sitä jo aikoja sitten.. ja onko sekään sitten parannus?? Jos ei meinaa kun lastua laittaa niin no ehkä, mutta jos tekeekin enemmän jerkkua mieli n iin ei niin kannattavaa...

                              Comment


                                #16
                                No ei toki ole uusinta uutta, mutta sikäli piezosuuttimet jne on kuitenkin kehitystä.

                                Toisaalta Scania ei ole tietääkseni tehnyt henkilöauton koneita, ja raskaassa kalustossa on muutenkin hieman eri lähtökohdat ollu.

                                PD kuitenki nähtävästi on poistumassa päästöjen takia, eli ei niin onnistunutta tekniikkaa.
                                Commonrail on henkilöautopuolella uutta.

                                Suurin osa autonostajista ajelee ihan vakiopelillä ajonsa. Pientä on vieläkin lastuttaminen. Eli virittäjän tulevaisuus lienee kallis ja kivinen :)

                                Comment


                                  #17
                                  Yks mikä ihmetytti on, että tota 2.7 konetta ei saa quatrona.

                                  Comment


                                    #18
                                    Saa sen A6:een.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nojoo, okei. A5:een ja A4:een meinasin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hieno masina. Vaikuttava määrä laitettu ketjuja ja ohjaimia jakopäähän. Jos vain laahaimet ja kettingit kestää kulutusta, niin hyvä. Varmaan ne kaikki suorat ketjut moottorin elinikäisiä, mutta siellä on yksi 90 asteen mutkalle vedetty ketju. Siinä saattaa olla heikoin lenkki.

                                        Osta pois, niin kuullaan kokemuksia.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos tuollaista on ostamassa, niin kannattanee katsoa ettei kukaan edellisistä omistajista ole vetäissyt öljynvaihtoa pitkäksi. Ketjut venähtää jo kerrasta jos öljyä vatkataan koneessa muutamankin tuhannen yli 30 tkm.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mikäs siinä öljyssä muuttuu niin oleellisesti että 2000km ketju menee pitkäksi?

                                            Comment


                                              #23
                                              Tehtaalla on insinöörit kokeilleet että öljyn ominaisuudet heikkenee ratkaisevasti tuossa 30 tkm jälkeen. Muutamia tapauksia ollut joissa ketju on venähtänyt juurikin jo tuon parin tuhannen kilsan ylityksen takia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vaikea moiseen on uskoa. Öljyissäkin on eroja, joten toisilla öljyillä siis vois venähtää ennen tuota 30tkm?

                                                Mikä sitä ketjua venyttää? Mistä sen huomaa?

                                                Auto mitä kävin katsomassa kyllä omas täyden huoltokirjan merkkihuollon leimoilla. Toki longlifeä on käytetty kun mittariin on kelattu 100tkm vuodessa.

                                                Kiinnostaa moisen koneen oireet edelleen, koska ei tule perheeseen RS Skodaa. Eikä karvalakki Passattiakaan ilmeisesti.
                                                Jahkailu on siirtynyt nyt A6:een 2.7tdiq tekniikalla.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Eikai nämä uskon asioita ole.
                                                  Öljyissähän on ne laatuluokitukset, jotka velvoittaa ne kestämään esim. vagin pyytämän km lukeman. Kolmeenkymppiin asti ilmeisemmin kaikki kestää ihan normaalisti, tämän jälkeen ominaisuudet vain katoaa lyhyessä ajassa joka aiheuttaa taasen voiteluongelmia. Sitä en tiedä että miksi se on tuo ketju joka ekana nokkiinsa ottaa, mutta halvempi kai se on vaihtaa kuin moottori.
                                                  Ketjun venymisen huomaa rallatuksesta ja siitä että se saattaa hypätä hampaita yli sekoittaen jaon.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Siis jonkin ketjun pyörittämistä komponeinteista täytyy tökkiä pahasti jos noin tarkkalle menee öljyjen kanssa.

                                                    Jotta ketju venyisi radikaalisti, että pääsee hyppäämään hampaita, pitää myös kiristimen temppuilla.

                                                    Uskotaan nyt sitten, että öljyssä tapahtuu radikaali muutos 30tkm:ssä. Ajotavalla ei liene vaikutusta? Maantiellä tunnetusti öljyt pysyy parempina kuin kaupunkipyörittelyssä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eikö ongelma ratkeaisi sillä että suosista vaihtaa niitä öljyjä useammin? Itse en ole samoilla öljyillä paljoa yli 10tkm koskaan ajanut millään moottorilla. Vaikka öljyillä hintansa on, niin mukavampi niitä on vaihtaa kuin availla moottoria.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Toki ja niin itsekkin suunnittelin tekeväni jos moisen joskus saan hankittua.

                                                        Pointti oli siinä, että pitää olla pomminvarman huoltohistoria jottei moista oiretta olisi olemassa. Ja jos on, niin remppa on varmasti kallis.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vaikka ostaa Auton vähän käytettynä, sekään ei yleensä ole virheetön. Jos suosiolla allokoi muutaman touhutonnin käytetyn kunnostukseen ostovaiheessa, niin voisi ajatella sillä etenevän pari vuotta etiäpäin.

                                                          Toista se on ostaa vanha rauta, satasessa selviää satasilla, kakssatasessa kakssatasilla :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            No mulla ole koskaan ollukkaan kun vanhoja romuja, joten tiedän hyvin niiden mahdollisista "oireista".

                                                            Toki sitä olettaa, että joku 50tkm ajettu auto on lähes uusi ja siinä ei olettaisi isoja yllätyksiä olevan, jos se on hyvin huollettu.

                                                            Silti, jos on ostamassa ketjulla varustettua auto, ja olettaa sen olevan "ikuinen" verrattuna hihnaan, niin ylläolevista jutuista on hyvä olla tiedossa autoa ostaessa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X