Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -94 TDI 1.9, voimat hävisivät

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -94 TDI 1.9, voimat hävisivät

    Audini oikkuilee seuraavasti: Tehot ja vääntö katosivat täysin, parin minuutin kiihdytyksen jälkeen sai sentään sen sata mittariin ;-) Seuraavana päivän tehot olivat normaalit, tänään tuntuu tuo olevan taas tuo kolmasosa tehoista tallella. Auton käynti on ihan ok. Epäilen itse ilmamassamittarin oikkuilevan, mielestäni tuo ajoittaisuus viittaa nimenomaan anturivikaan. Mitä mieltä viisaammat?

    Mistä ja miten kannatta aloittaa ongelman selvittäminen?

  • #2
    Onko tehot ilmestyneet takaisin aina kun auto on käynnistetty uudestaan vai tapahtuuko tuo ajossa (eli tehot häviää tullakseen taas takaisin vaikka autoa ei sammuta välillä?)?

    Comment


    • #3
      Koneen tyyppi Z1

      Tehot ovat tulleet kahteen otteeseen takaisin,kun auto on hieman levännyt ;-). Tänään ei lepokaan auttanut. Ajon aikana eivät ole kertaakaan hevoset palautuneet pellin alle, toisaalta eivät ne ole ikinä ajon aikana lähteetkään. Ja kone on siis Z1 -tyyppiä.

      Comment


      • #4
        Jaa-a... Kai tohonkin VAG-COMin saa kiinni, sillä se pitäis tutkia.
        1Z taitaa kuitenkin olla se koneen tyyppi, pilknus ;)

        Comment


        • #5
          Ovatko tehot hukassa vasta vääntöalueelta kun turbon pitäisi astua mukaan vai kautta linjan? Ainakin hieman uudemmassa 1.9tdissä turbon magneettiventtiili (tms.) aiheutti tuollaisen oireen ettei Passat kulkenut juuri yli sataa vaikka kuinka yritti.

          Comment


          • #6
            Kautta linjan on heikkoa, mutta kun auton sammuttaa ja starttaa uudelleen saattaa voima palata. Välillä toimii ihan täysin. Kyselin jo sitä ilmamassa-anturia. Hinta heittelee version mukaan kovasti. 132 tai yli 400 jurokkaa olin mahdolliset hinnat, kun pitäjänmäen audi-firmasta kyselin. Mistähän sais halvemmalla, jos joutuu tuota kalliimpaa anturia asentelemaan? Ehkä pitää käyttä autoa töpselissä...

            Comment


              #7
              Ilmamassamittain muuttuu kesken mallivuotta -94, tuota vanhempaa mallia ei saa mistään halvalla.

              Kannattaisi ensin laittaa töpseliin ja tarkistaa vikakoodit, ilmamäärät ja ahtopaineet. Oma veikkaukseni olisi N75 eli ahtopaineen säätöventtiili viallinen.

              Comment


              • #8
                Eli taitaa joutua ostamaan sen kalliimman version, auton rekisteröintiaika viitaa siihen (joulukuu -93). Runkonumerostakin voi kuulemma päätellä asian. Jos on alle 128000 pääsee halvemmalla, jos on yli tuon, niin ilmamassamittarin hinta on kuulemma 400-500.

                Mutta koetetaan laittaa tuo ensin töpseliin.

                Comment


                • #9
                  voimat takas

                  Tämän viestiketjun loppuun tarinan päätös, jos vaikka jotain auttaisi jatkossa. Auto kävi töpselissä, ja anturi pukkasi näemmä liian pieniä lukuja ilmamassamittarilta. Olis pitänyt olla reilu 200, mutta jäi alla 150:n. Käytetty anturi tilalle, ja voima palasi.

                  Savua näyttäis pukkaavan vähän enemmän, liekö kone hieman karstassa, kun tuli vajailla tehoilla ajettua useampi sata kilsaa. Eiköhän tuokin oire hellitä.

                  Comment

                  Working...
                  X