1.8T:n tehoversioiden eroista on keskusteltu jo moneen otteeseen, mutta ainakaan minä en searchilla (ja googletuksella) törmännyt 2.0 TFSI:n A4-mallistossa esiintyvien 147 kW ja 162 kW versioiden teknisiin eroihin.
Itse autoissa on toki erona etujarrujen rei'itys ja pakoputkenpäät, mutta millä keinoin moottorista on nuo parikymmentä hevosta vapautettu? Hintaeroa on vähän kolmatta tonnia, ja sillä saa jo hyvin viriviriä heikompaan versioon. Turha ostaa tehokkaampaa, jos molemmat lastuttuvat samoihin ~240 hv lukemiin.
Jonkin luotettavuudeltaan epämääräisen blogin mukaan 162 kW versio ("DTM editioniksi" kutsuivat) olisi vain softamodi, mutta oma järki panee epäilemään väittämää. Eli oikeita faktoja kaivataan.
Moottorin lisäksi muut tehonlisäyksen kannalta merkitykselliset erot kiinnostavat, eli onko lootassa, kytkimessä tai muualla voimansiirrossa jotain eroa tehoversioiden välillä?
Itse autoissa on toki erona etujarrujen rei'itys ja pakoputkenpäät, mutta millä keinoin moottorista on nuo parikymmentä hevosta vapautettu? Hintaeroa on vähän kolmatta tonnia, ja sillä saa jo hyvin viriviriä heikompaan versioon. Turha ostaa tehokkaampaa, jos molemmat lastuttuvat samoihin ~240 hv lukemiin.
Jonkin luotettavuudeltaan epämääräisen blogin mukaan 162 kW versio ("DTM editioniksi" kutsuivat) olisi vain softamodi, mutta oma järki panee epäilemään väittämää. Eli oikeita faktoja kaivataan.
Moottorin lisäksi muut tehonlisäyksen kannalta merkitykselliset erot kiinnostavat, eli onko lootassa, kytkimessä tai muualla voimansiirrossa jotain eroa tehoversioiden välillä?
Comment