Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI 147 kW ja 162 kW erot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI 147 kW ja 162 kW erot?

    1.8T:n tehoversioiden eroista on keskusteltu jo moneen otteeseen, mutta ainakaan minä en searchilla (ja googletuksella) törmännyt 2.0 TFSI:n A4-mallistossa esiintyvien 147 kW ja 162 kW versioiden teknisiin eroihin.
    Itse autoissa on toki erona etujarrujen rei'itys ja pakoputkenpäät, mutta millä keinoin moottorista on nuo parikymmentä hevosta vapautettu? Hintaeroa on vähän kolmatta tonnia, ja sillä saa jo hyvin viriviriä heikompaan versioon. Turha ostaa tehokkaampaa, jos molemmat lastuttuvat samoihin ~240 hv lukemiin.
    Jonkin luotettavuudeltaan epämääräisen blogin mukaan 162 kW versio ("DTM editioniksi" kutsuivat) olisi vain softamodi, mutta oma järki panee epäilemään väittämää. Eli oikeita faktoja kaivataan.

    Moottorin lisäksi muut tehonlisäyksen kannalta merkitykselliset erot kiinnostavat, eli onko lootassa, kytkimessä tai muualla voimansiirrossa jotain eroa tehoversioiden välillä?

  • #2
    Audi A4 2.0T FSI 200Hp quattro Steg 1 248Hp / 380Nm 8 900:- , Steg 3 272Hp / 391Nm 22 575:-

    Audi A4 2.0T FSI 220Hp quattro Steg 1 261Hp / 379Nm 8 900:-

    BSR:n sivuilta...
    Eli jotain muutakin kuin pelkkää "hokku-pokkusta" taitaa olla DTM mallin eduksi...

    Comment


    • #3
      220 heppaisia on siis quattro sport ja DTM, jota ei ainakaan Suomessa ole ollut myynnissä. DTM:ssä on joku oma korisarja ym. hilpettä, mutta myllyt on noissa tietty samat.

      edit: Fourtitudesta löytyi uutinen

      The Audi A4 stands out for its driving pleasure and superior technology, exciting styling and a level of luxury that even satisfies the demands made in the top car class. The 220 bhp (162 kW) 2.0 TFSI engine already used successfully in the special Audi A4 DTM Edition model is now also being offered for the production version of the Audi A4.

      Developed by quattro GmbH, this petrol direct injection engine with turbocharger delivers 20 bhp more than the 2.0 TFSI unit already available, and its torque has increased from 280 to 300 Nm. This power unit sees quattro GmbH continuing the tradition of power-enhanced 4-cylinder turbo engines. This increase in horsepower has been achieved by selective modifications such as new pistons, a modified turbocharger and a suitably adapted engine management system.

      The Audi A4 2.0 TFSI with 220 bhp engine is distinguished visually from other A4 models by perforated brake discs at the front wheels and black anodised exhaust tailpipes. It can be ordered from early February 2006. The saloon is available starting at ?32,000, the Avant at ?33,600.

      Comment


      • #4
        162kW quattro Sport Edition on saatavan Suomessa hintaan 49800?.

        Comment


        • #5
          162kW quattro Sport Edition on saatavan Suomessa hintaan 49800?.
          Aivan, senpä takia asiasta kyselenkin. Saman Sport Editionin 147 kW versio maksaa 47080 ?, ja halusin tietää mitä muuta 2720 eurolla saa, kuin reikiä jarruihin ja tummat putkenpäät.
          Kun 162 kW:ssä on muutakin eroa kuin pakopesä ja softa (männät ainakin, kuten yllä mainittu) ja virivaraa on toistakymmentä heppaa enemmän, on tuo hintaero todellakin perusteltu. Ikävä kyllä oma budjetti ei salli edes tuollaisen auton puolikasta, mutta tuttu pistää näillä tiedoilla 162 kW version tilaukseen 147 kW version sijasta.

          Comment


            #6
            Hassua että TUOLLA molemmista otetaan eri viriasteissa samat lukemat.

            Comment


            • #7
              Huomaa, että DTM-version viripaketeilla on samoista huipputehoista ja -väännöistä huolimatta korkeammat saavutuskierrokset noille lukemille ja DTM:n suoritusarvot ovat vähän paremmat samoilla maksimiarvoilla.
              Vertaa level 1-viripakettien speksejä:
              Koodi:
              vakioteho					147 kW		  162 kW
              bore / stroke (mm)		82,5 x 92,8	82,5 x 92,8
              cubic capacity (ccm)	 1984			 1984
              performance (kw/hp)	  176 / 240	  176 / 240
              at r.p.m.					5.200			5.800
              torque (nm)			    340			  340
              at r.p.m.					2.000		   2.300
              0-100 km/h (s)			 6,9			  6,8
              0-140 km/h (s)			 12,8			 12,7
              Vmax (km/h)				 245			  250
              60-120 km/h (s)			12,9			 12,8
              (toivottavasti muotoilu toimii muillakin kuin omalla ruudulla edes jotenkuten luettavasti)

              Comment


              • #8
                Jatketaas tätä topiccia. Tuli mieleen tuossa ku asensin lastun omaan autoon, että mitähän eroja perus 200heppasen ja 278heppasen S3 tarkoitetun koneen välillä? Siihen myllyynhän esim BSR tarjoaa lastua josta lähtee ~300kaakkia.

                Eikös sillon ennenvanhaaki "moni" laittanu 1.8T S3 koneesta osia omaan perus 1.8Then? Pitääpä alkaa kattelee jos löytyis vähän käytettyjä uuedemman S3sen osia. :) Mitähän siihen mahtaa kuulua? Turbo tietenki ensimmäisenä...

                Comment


                • #9
                  A4 2,0 TFSI Harisen ohjemoima 256 hp / 353 Nm,jossa vääntö rajotettu noin 350 Nm.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja vaajama Näytä viesti
                    A4 2,0 TFSI Harisen ohjemoima 256 hp / 353 Nm,jossa vääntö rajotettu noin 350 Nm.
                    Kenes ohjelmia harinen nykyään laittaa?

                    Millainen vääntökäyrä tuli?

                    Comment


                    • #11
                      minkälaisia tehoja tuollasessa 2.0 tfsi:ssä uskaltaa pyörittää vakio alakerralla? ja minkälaisia vääntöjä vakio kytkin kestää? 147kw vs 162kw

                      onko noista s3:n osien sopivuuksista mitään tietoa mitkä käy suoraan a4 2.0 tfsi:hin esim. turbo,suuttimet,koneensisuskalut yms.

                      Comment

                      Working...
                      X