Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mikä loota s2:een??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    mikä loota s2:een??

    taas kerran loota armahti s2:esta nyt meni kakkosvaihteen hampaat.. mikähän loota tuossa kestäis? onko 6-vaihteinen loota ihan mahdoton asentaa tollaseen coupeen? entä käviskö joku ur quattron loota?? kiinnikkeet ei varmaan käy kumpaankaan ja kytkin taitaa olla erilainen?? onko kukaan laittanut 6-vaihteista tai jonku muun quattron lootaa s2:een?? jos on niin kaipaisin tietoa.. kiitos!

    #2
    On monikin, mutta en (vielä) itse.

    016 sarjaa (urq, t44) ei kannata ihan vakavissaan miettiä työmäärän takia.

    5v ja 6v 01e sarjan laatikot menee "heittämällä", mutta tarvitset 6v S2/RS2 vivustot ja niitä ei ihan joka nurkalla pyöri. Kardaani on pari senttiä liian pitkä eli lyhennettävä tai t85 kardaani.

    Vauhtipyörä -> ei toimenpiteitä 01e kanssa.

    Toinen kannake vaatii myös shimmipalan kannakkeen ja apurungon väliin, mutta ei liene ongelma.

    Comment


      #3
      Ja noi vivustot sitten maksaa toisenkin munuaisen eli useamman satasen.

      Comment


        #4
        kiitoksia kaikille! palaan asiaan jos tulee vielä jotain kysyttävää!

        Comment


          #5
          Minä tein ton siirtotangon itte käyttäen apuna Ur-S4:n tankoa / palloniveltä käännettynä 180 astetta ympäri. Muutoin olisi R, 1, 3 ja 5 vaihteet alhaalla ja muut ylhäällä. Aikaa se vie paljon (kaikkien säätöjen kanssa), mutta ei ihan satasilla osteta tankoa ja niveltä S2 6V laatikkoon (tietolähteenä atke). Kardaania piti lyhentää muistaakseni 25mm ja vasemman laatikon kannakkeen alle taas muistaakseni 35mm täytepala.

          Comment


          • #6
            Mä tein vähän samoin kuin Jak tossa yläpuolella (tai koko tangon tein ite),ja on siinä silloin pirun kova vääntäminen/säätäminen eli laatikko pois useamman kuin kerran tai kaksi ja on se hermoja raastavaa.Tuo tanko on muistaakseni aivan muutaman millin päässä kardaanitunnelista kun on 6 vaihde tai pakki päällä ja sitten toisessa ääriasennossa se osuu laatikkooon (tai on siis muutaman millin päässä)ja jos laittaa V8 6v laatikon niin silloin joutuu hiomaan pro con tenin kiinnikkeen laatikosta pois.Siis tämä kaikki on silloin, kun siinä on 3B kelkka.
            Tämän jälkeen mulla oli "ongelmana" pakki,1,3 ja 5 vaihteen liian lyhyt väli ja jouduin laittamaan pakkivalon kojetauluun (että tiesin milloin pakki on päällä).Voi olla että tuo "ongelma" johtui tuosta omasta tekemästä tangosta ja ongelma häipyy kun käytää orkkis osia.Nyt mä vaihdoinkin sinne orkkis osat ja vähän joutu muovailemaan,koska tanko oli mällipelistä ja se oli saanut hieman kipeetä,mutta nyt toimii hyvin.

            Ihmetyttää vaan miksi ei kukaan sano/puhu kelkasta,koska se on 6-vaihteisessa erillainen kuin 3B:ssä.....nyt vois joku etkattaa.....tai googlettaa......etten muista pehmeitä tai onko sillä merkitystä tuohon 6v S2/RS2 vivustoihin.

            Comment


            • #7
              Muistelen et ainakin "isokorises" 6v konversiossa(200 20V) joutuu käyttämään "jatkopalaa" vaihteiston ja laatikon välis. Että toi vaihdekepa systeemi ei jää liian eteen? Onko S2 sama juttu? (tai voi olla et olen ymmärtäny päin..)

              Comment

              Working...
              X