Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Facelift, NoMoreNogaroblue,stageRS4/6 hybridi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Päivitetäämpä taas projekti ajantasalle. Juhannuksesta huolimatta autoon saatiin toimiva Viper Tuningin softa pienten vastoinkäymisten jälkeen. Jotenkin aavistelinkin että joku sakkaa säädön aikana kun mikään ei ikinä mene niinku elokuvissa. Aluksi jkylässä kävin laittaan tankin piripintaan niin eiköhän se bensapumpun letkulähdöt tiputtanu vähän pensaa huonojen klemmareiden ansiosta. Suuremmin bensaa valskasi kylläkin sen bensapumpun vaihto luukuin tiivisteen välistä kun näky olevan sökönä se tiiviste.

    Sitten tapeltiinki joku tunti TBBn kanssa kun ei meinannut millään pysyä imusarjassa kiinni. Pullisteli meinaa melko paljon kun on niin pehmeää kumia tuo OEM 200tkm ajettu kumi. Sitten kun on vielä jäähyilta tulevat putket vain letkujen varassa kiinnikkeiden ollessa rikki niin nekin pääsivät vääntämään TBBtä pois paikoiltaan. Lopulta TBB alkoi pysymään paikallaan kun hirtin liinalla ne imuputkent koneeseen kiinni, oli muuten todella katu uskottavan näkönen "kenttäkorjaus" ;) Mutta sillä saatiin ilmapysymään putkissa ja softa kuntoon. Nyt rokkaa hyvin.

    Pikkusen oli liian kuuma keli jo tuo +20c nuille rs4sen välijäähyttimille. Aluksi Rich käytti 1.4bar ahtoja niin alko pako-ja imulämmöt nouseen korkealle mutta kun puotti sinne 1.3barin tienoille niin pysy jotenkikaan aisoissa imulämmöt. Huomasi kun 3 vaihteen otti loppuun asti niin lopussa nousi pakolämmöt ja 4lopussa pelasi paljon paremmin ku alko tulleen jäähytystä keulalle enemmän.

    Seuraavaksi sitte ehkäpä vesiviinaruutaa imuilmaan ja pientä hieno säätöä softaan (ahtoja isommalle) ecua lähettelemällä.

    On kyllä kiva ero vakioon nytten, kestovirne naamalla ;)

    Comment


      #62
      Eipä se ihme ollutkaan että benssiini haisi kun täällä kävit.
      TBB kumi löytyy 034M versiona multa suoraan hyllystä. Ei tartte tapella keston ja kiinnityksen kanssa.

      Comment


      • #63
        Kuvia värkkäilyistä.

        Comment


        • #64
          Tulipa myllytettyä. Ennenjälkeen kuvat jäi ottamatta mutta ohessa niitä jälkeen kuvia. Fareclan G3/G10 aineilla tein, meinasi vähä hologrammia jäädä mutta lähti pois ku löysi tarpeeksi pehmeän laikan millä vetasin viimisen kerran. Auto Glymin punanen pinnasa, seuraavalla pesukerralla jos nakkais kultaset vielä pääle. Joku isompi naarmu tais jäädä vielä, olis pitäny olla karkiampi aine isommille naarmuille tai hioa usiammin naarmut. Konepellisähän on kiveniskemiä ihan kiitettävästi.
          Attached Files

          Comment


          • #65
            Pitkästä aikaa

            Aikani kuluksi tuossa revin huohotin hämähäkin käteen. Kyllä mietin pitkän tovin että mitä olen tehnyt oikein kun ei ollut tuon enempää paskaa? Vaikuttaisiko käytettävä öljy tähän? Oikee vitutti kun aloin koko touhuun, en tiiä paraniko yhtään.

            Jopa " F-hose " oli ehjä vaikka kuinka väänteli mutkalle niin ei halkeaman halkeamaa tms. leimakin vuodelta -98. Poistin kuitenkin kysesisen kapistuksen, vain siksi koska sen jälkeen huohottimelle lähtevässä putkessa oleva takaisku ei pitäny meikäläisen puhallusta niin poistin koko letkun ja vedin äffän suoraksi.

            Elikkä:
            -Kaikki hämähäkiltä lähtevät letkut vaihettu 16mm kumiletkuun.
            -Hämähäkiltä F letkulle lähtö tukittu.
            -F-letkun tilalla suora letku
            -huohotin vielä ainakin Y-putkessa kiinni.

            Nyt mietin että huononikohan tuo kun nyt kaikki huohotus menee y-putkeen, ennen f-letkun poistoahan imusarjan ollessa alipaineessa niin huhotus meni osin sinne? Niin nythän paskaa on enemmän tuolla imupuolella eli "väärällä" puolen turboa.

            Kannattaisko ostaa uusi takaisku vena ja laittaa F-letku takaisin, jolloin huohotus systeemi pelaisi kuin alkuperäinen joka on pelannut tähänki asti?

            Vai pitäisikö laittaa catch-can ja huohotus ulkoilmaan?

            Mielipiteitä ja perusteluita, kiitos!
            Attached Files

            Comment


              #66
              oliko mitään toiminnallista vikaa tuon takaiskun vuotamisen johdosta? itselläni se vuotaa painetestiä tehtäessä. eikös sen pitäis ihan täysin tiivis kuitenkin olla. laittaisin (ja tulen itselleni laittamaan) catch canin hämähäkin ja y putken väliin. vältetään öljyhuurujen pääsy kabiiniin ku ei päästetä ulkoilmaan huuruja. sitten jos sen jonnekkin niin kauas viet että ei varmasti tule huuruja kabiiniin, niin sitten se on vaarassa jäätyä talvella.

              Comment


              • #67
                En ainakaan näillä testiajoilla huomannut mitään eroa. Sillä otinki sen pois kun ei ollut täysin pitävä, muuten oisin laittanu f-letkun takasin. Onhan se jotaki voinu sielä haitata, ehkä sen takio oli kanavat puhtaana ;).

                Comment


                • #68
                  Pitkästä aikaa auton kimpussa, paljon enemmänkin pitäisi mutta budjetti ei anna periksi senttiäkään niin minkäs tehet.

                  Alle tuli nyt laitettua BC-Racing alustasarja, mallia BR, löytyy siis korkeuden, jäykkyyden sekä vaimennuksen säätö. Ensivaikutelma sarjasta on todella hyvä, asialliset osat, ohjeet, yms. Yleinen TUV todistus sekä maahantuojan paperi missä selvennetään kyseisen sarjan olevan juuri tälle autolle. Luulis katsastukseen kelpaavan, idioottihan tuon voi laillisesti ilmeiseisti hylätä kun ei MALLIkohtaista TUV paperia ole?

                  "Samalla" tuli vaihdettua eteen toinen ulompi murros ja kaikki tukivarret, valmistaja hieman tuntematon, ostin jonkun nurkista lojumasta kun halvalla sain ;). Vaikutti pätevältä, pitää kaivaa jostaki se valmistaja niin tietää kehua tai haukkua, aika näyttää.

                  Aikaahan meni oudossa hallissa kaluja etsiessä ja värkkäilessä kokonainen päivä. Kohtuullinen työ oli myös ylätukivarsien yhdyspultissa kuten arvata saattaa, toisella puolen olka irrallaa pöydällä lekan kanssa, toisella puolella rälläkällä pultti palasiksi ja jälleen lekaa ja paljon (otti tukivarret damagea mutta nehän vaihtu), Lämpö ois ollu kiva mutta ei ollut käsillä.

                  Kuka on keksinyt laittaa takimmaisen alatukivarren sisemmän pultin niin päin kun se on? MIKSI? Toisin päin menee niin että pölinä käy. Vanhat "meni" poikki.

                  Perään ei ollutkaan sitten kun naps ja kops vain niin oli uuet jouset ja iskarit. Iskarin vaimennuksen säädölle piti porata reikä, ohje tähänkin oli mukana.

                  Ajettavuus parani paljon, ylimääräiset äänet katosi ja alko olleen polanteet korkeita;)

                  Jousen jäykkyyteen en koskenut, enkä myöskään vaimennukseen, toistaiseksi. Tehdas korkeudella keula oli melkeempä vakio ja perä lintassa, laskin keulan perän tasalle ja meni hiukan liian tonttiin ainaki näin talveksi, mutta kesähä se sieltä tulee. Pitää ehkäpä himpun verran perää nostaa joku päivä.

                  Muuten alustasta ei tullut liian kova eikä melu koventunu liikaa. Itse en tykkää kun auto on aivan kivireki. Pitää hetki ajella ja kattoa mihin suuntaan säätääpi.

                  Kuvia ei valitettavasti tästä toiminnasta ole mutta lintta kuva pitää tässä jokunen päivä ottaa.

                  Comment


                  • #69
                    Ostinpa foorumilta uuden paisarin joka oli erinlaisella nestetason anturilla. Kuitenkin kaksinapainen ja laitoin normi abikoilla kiinni, neseet sisälle. Nyt oli hytässä sitte punainen nestetasovaroitus ja ilmeisimmin jotakin saksaa se neuvoo näytössä kun napista painaa. Näytön ollessa rikki niin siitä ei selvää saa.

                    Kysymys siis kuuluu, miten toimii tuo uuden mallinen taso anturi? Eikö auto osaa tunnistaa sitä vai miksi se siitä varottellee? Saman tekstin antaa piuhat irti. Onko joku muu vaihtanut tämmöstä paisaria tilalle, vanha liitinhän oli ovaali ja tässä oli tämmöinen pyöreän mallinen?

                    Comment


                      #70
                      Olet varmaan ostanut vanhemman A4 mallin paisarin. Itse vaihdoin A4:ään ässän paisarin ja vaihdoin samalla myös liittimen. Hyvin se toimii edelleen.

                      Comment


                      • #71
                        Voin pistää kuvan tuosta anturista, se lähtee irti sieltä pohjastaan sitten kun sitä tyhjänä pyöritteli niin jokin koho siellä liikkui, pitää huomenna viellä tarkastaa ne liittimet ja muut vielä kertaalleen. Ilmeisesti kuitenkin pitäisi toimia oli anturi minkälainen kaks napainen tahansa? Kokeilin jo vaihtaa navat toisin päin, ei auttanut.

                        Comment


                        • #72
                          Voi että voi ihmistä taas sylettää. Anturi on tuo mikä kuvassa esiintyy. Mutta se toimii juurikin päin vastoin eli virta piiri on suljettu kun magneettikoho paisarissa on pohjalla ja auki kun koho on täydessä paisarissa ylhäällä. Kokeilin juottaaa tuon lasiputken irti tuosta ja kääntää niin ei vaikutusta.

                          Minkähän kulkineen paisari tämä mahtoikaan olla, löytyyköhän tuommosta anturia pelkästään vai ostetaanko jälleen uusi paisari? Tämäkin näköjään mennään kantapään kautta, tämän paisari on jonkun foorumilaisen myymä ja ostin kun "halvalla" sain.

                          Meneehän tuo tietty hetken johot yhdessäkin...
                          Attached Files

                          Comment


                          • #73
                            Tässäpä tämän hetkinen tilanne ulkopuolella. Lamin-x tint etu ja takavaloissa, bc-racing alustasarja, R8 V10 replica vanteet koossa 19" 8,5 ET45 ja 7mm lätty välissä, takana sais olla enemmänkin.

                            Pikkuhiljaa alkaa ollee ulkomuoto silmää mielyttävä, maalipinnan vieläkö vetasis uusiksi...
                            Attached Files

                            Comment


                            • #74
                              Päivityksiä

                              Päivitelläämpäs tännekkin jotain. Vähä kaiken laista pientä on tullut puuhasteltua auton kanssa.

                              Sisusta tuli käsiteltyä Furniture Clinicin tuotteilla ja kohtalaisen hyväthän niistä tuli. Kuskin penkki pahimpana kuvissa ja pari kuvaa valmiista, repeämä parsittu kasaan liimalla ja pakkelilla, eli sillä FCn Repairkitillä. Viimeistelyksi tuli otettua matta ja ehkä ois saanu olla hieman kiiltävämpi mutta tyylikkään näköinen on tuo mattakin livenä. Värin sävytätin mutta ei sattunu sama sävy kuin aimmemin, ennen valkoinen kääntyi siniharmaaseen päin ja nyt on hieman vihreään kääntyvä tuo väri mutta ei suurta eroa silti ole kun vanhaan.

                              Mittaristoon tilasin ebaysta vähä koristetta eli hiilikuitulook taustan ja kromikehykset jotka kuvassa kimaltelee vähän todellisuutta enemmän, en tiedä oisko mustakromi ollut tyylikkäämpi. Ainakin iltasella tuo kromi on tyylikkään näkönen, ja onhan ovenkahvat ja kepinpussin ympäryskin kromia.

                              Viimeisessä kuvassa talvi vanteet, rinkulat ja peilit paikallaan. En tiedä meniskö liian härskiksi jos hakis dippailis kattokaiteet valkoseksi ;)? Vanteet ja peilit maalasin ruiskulla ja suorakiiltomaalilla.

                              Softan sääjöstä asti ilmennyttä osakaasulla nykimistä on vähä selvitelty ja viimeisin huolto-ohje Richiltä oli kaasuläpän puhistus mikä on vielä tekemättä ja kun sen saan putsattua häätyy uudestaa loggailla ja kattoa kummentuuko.


                              Pahoittelen kuvien paskaa laatua. Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #75
                                Joo, ei enää kattotelineitä valkoiseksi! :)

                                Comment


                                • #76
                                  Noniiiiiiin, 45tkm ja 2 vuotta. Nyt tuli ensimmäinen isompi häikkä. Alako tuosa viikonloppuna putki pitämään ääntä, tai niin ainakin kuvittelin. Tänään aloin sitte kattomaan että mistä kohin alko roplattamaan. Äänii paikallistuu kuskin puolen pakosarjan/turbon seudulle. Äänestä tulee itselle tosiaan mieleen että putki vuotas. Erikoista tästä tekee se että auto pelaa normaalisti, turbo ei vihellä, ei savua putkesta, välillä roplatus kuuluu tyhjäkäynnillä ja väliin se katoaa tyhjäkäynnistä kun kaasua käyttää. Painetesti tehty ja paineet pysyy sisällä. DPn heiluttelu ei vaikuta ääneen.

                                  Oma veikkaukseni on kallistumassa pakosarjan puoleen mutta jotenki oudolta tuntuu että auto käyttäytyisi normaalisti rikkinäisellä pakosarjalla. Ja nämäkin on käsittääkseni facelift.

                                  Pitää vielä tsekata vagcomila egt ja lambda arvot niin paikallistuu vähän tämä touhu.

                                  Melkeen kiskasin jo koneen irti mutta jospa yrittäs ensi löytää vian niin on helpompi korjata :D

                                  Oli mikä hyvänsä niin konetta häätyy löysätä jotta pääsee äänen alkulähteelle käsiksi.

                                  Arvauksia, tietoa, mutua, kysymyksiä otetaan vastaan. Videota laittasin mutta ei ole tällä erää mahdollista.

                                  Comment


                                    #77
                                    Onko tuossa lisäilmapumppu ja takaiskuventtiilit pakosarjan jälkeen? Mulla (2002) roplatti toinen niistä.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mulla meni ja rikki facelift pakosarja..

                                      Eipä ne nuokaan määrättömiä kestä näköjään...

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mikä venttiili ja pumpu, toki voi hajota ja sitä itekkin epäilen äänen perusteella, mutta eikö ne ruukaa hajottaa turbot mennessään?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mulla oli irronnu koko putki sieltä sisäpuolelta.

                                          Ihan varmasti se lähtee sieltä murtumaan jos sitä ei ota pois sieltä, vissiin ne prefacen pakosarjat murenee suoraan ettei lähe koko putkea irti?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Nihkeästi ruukaa näihin kysymyksiin tulla vastauksia mutta kokeillaan: mistäs porukka on hommannut pakosarjoja?

                                            Comment


                                            • #82
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=117311

                                              Tuolla jotain tupinoita.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kiitoksia.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kone nyppästy pois rapia neljä tuntia ja 3 kaljaa, seuraavalla kerralla pittää ottaa jo sekkari.

                                                  Äänihän sitten tuli pakosarjan turbon välistä kun oli pultit löyhänny.

                                                  Jostain on tullut saman puolen turboon välystä ja hyrrät on finturbolla huollossa ja tulee rs6 siivillä takaisin.
                                                  Samalla olis tarkotus tehdä jakopää sekä muita huoltotoimenpiteitä.

                                                  Torsen bemarimodia ajattelin jos kokeilis :P.

                                                  Nyt sitten mielipiteitä kehiin, mihin asti muilla on kestäny rs4-kytkin?

                                                  Riittääkö rs4 coolerit vesiruutan kanssa?

                                                  Kuinka suuret suuttimet tarvin e85:selle ja riittääkö 044 bensapumppu?

                                                  Konetta ei oikeen perse kestäs aukoa mutta oisko aihetta, siellähän on kaikki vakiota?

                                                  Kiva ois päässä 500 hevosen tienoille.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Nuo rs4 coolerit+vesi/metanoli yhdistelmällä on jonkin login mukaan saatu ihan hyvät käppyrät kun ulkomailla vertasivat wagneriin, onko sitten järkeä.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Jos RE85:llä ajelee niin onko tarvetta vaihtaa kuulereita ainakaan RS4:ia isommiksi kun ei se ole niin kranttu imulämmöille? Samoin saako paljon hyötyä tuolla metaruiskulla, bensavehkeillä kyllä.

                                                      RS4 kytkimen pitäisi kestää, minulla on ihan hyvin kestänyt vaikka en ole ihan tuolla 500 heposessa. Riippuu taas miten käsittelee autoa miten kytkin kestää.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        On se E85:enki ranttu lämmöille. On tullut kokeiltua jo.
                                                        Vaikka onki Wagnerit. Se että kanttaako sille enään vettä ruutata on ihan toinen juttu. Sitä en vielä testannut.

                                                        Suositan että laitat ev14 957cc suuttimet. Ne riittää kokemuksienki perusteella. Pienemmät ei tahdo riittää enään.
                                                        Viimeksi muokannut jsahlman; 30.5.2014, 19:03.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Onko isommat suuttimet sitten haitaksi jos tämä nälkä tästä kasvaa?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Joo isot EV14:t vaan paikalle, ei niistä mitään haittaa ole.

                                                            Riippuu vähän tunesta, ehkä misfireä voi tulla herkemmin tyhjäkäynnillä(?)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Riipppuu minne se nälkä kasvaa.

                                                              LO700 ja Lo750 speksi tursseille ei enään riitä 957cc varsinkaan E85:lla. Mutta ei ne polttoainelinjat yms muutkaan riitä. Siihen mennessä se 15-25t€ on jo tuhalttu eikä varmaan 500€ suuttimien osto budjetissa tunnu.
                                                              Kytkinkin on vaihtunut silloin jo varmaan semmoisen 2500€ kytkimeen :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X