Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Competition quattron fiksailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Oisko tuo johtonippu mennyt hattuhyllyllä sijaitsevaan korvakuuloke plugiin? Mikä lie oikealta nimeltään? Siinähän on kaksi mini plugin paikkaa takapenkkiläisille.

    Comment


    • #32
      Nythän se selvisi. Onko ovipahvit irti siksi, että siellä on kuljeteltu jotain?

      Comment


      • #33
        Verhoilupesua penkeille

        Elikkä nakkasin karkeasti esipestyt sekä imuroidut penkit ja istuinosat Avantin loosteriin. Kävin puuhailemassa ja sohimassa verhoilupesurilla, toki pienen koulutuksen jälkeen. Kiitokset Eetzille ja Dimille (jos sattumoisin eksytte tälle foorumille lukemaan kyseistä projektia). Hikipisaroilta ei voinut välttyä, mutta lopputulos on palkitsevaa. Olen todella tyytyväinen jälkeen!!!! Vielä uusintakäsittely tämän vuoden loppupuolella tms. Myös lattiamaton käsitteleminen kyseisellä vempeleellä tullaan toteuttamaan sopivan ajan puitteissa! Itse pesuoperaatiosta tuli videomateriaalia, joka käytännössä havainnollistaa hyvin työvaiheet ja homman pääidean:
        http://youtu.be/EbNgNdfRf38 (taidot eivät riittäneet upottamiseen, lieneekö edes mahdollista tässä projektit-osiossa)

        Kysymys ovipahviin liittyen ja vastaus siihen: En ole vielä ehtiny kajota niihin, otin ensimmäiseksi tavoitteeksi saada istuinosat puhtaaksi homeesta, tavaratilan siistimisen sekä lattiamaton kuivaamisen ja veden poistamisen jalkatilasta. Seuraavaksi olisi sitten kajoaminen ovipahviin ja niiden sisällä vaaniviin yllätyksiin - samalla johtojen tsekkaaminen (oikean puolen s.ikkunoissa kontaktihäiriöitä tms.). Ovipahvien tekstiiliosa on melko iso kysymysmerkki, oma taito ei riitä verhoilun korjaamiseen - lienee parempi käyttää näytillä alan verhoomossa.

        Ja sitten niitä kuvia, ohessa lisäksi pari kuvaa lähtökohdasta. Olkaapi hyvät:
        Attached Files
        Viimeksi muokannut welloo; 8.2.2013, 09:12. Perustelu: teksti + polku videolle

        Comment


        • #34
          Auto oli ilmeisemmin anastettu stadista toukokuussa 2012 ja ellen väärin muista, niin ilmestynyt joulukuun lopulla löytöautojen keruualueelle. Sieltä olisi kuulemma mennyt paaliin näiden viikkojen aikana, ellei kukaan olisi noutanut.
          On kyllä helevetin hyvä että tämmöinen peli pelastui. Kuuluu ehdottomasti suosikkeihin!

          Comment


          • #35
            Tuukko pesee mun ässän penkit myös? :) Hyvältä näyttää lopputulos.

            Comment


            • #36
              Hyvä hyvä - entistä enemmän fiilis että auto löyti hyvän kodin :)

              Comment


              • #37
                Tuo sisäpesuri on kyllä loistava peli, tulee itekkin kerran vuoteen auton penkit puunattua ko. vehkeellä. Teki myös itellä mieli lunastaa tämä auto mutta ei oo juuri tiloja missä laitella.

                Comment


                • #38
                  Pientä säätämistä

                  Tänään on tullut otettua vähä hitaammin ja laiskemmin tuon Compen kanssa. Lattia- ja vaimennusmatto on kuivunut apukuljettajan puolelta, joten laitoin maton hieman siistimmäksi kevyellä pesulla ja imuroinnilla. Kasasin myös keskikonsolin takaisin paikalleen, mutta listoja en vielä laita paikalleen mikäli joutuu ovien johtoja paikkailemaan. Samalla uusin mittariston polttimoita sekä polttimot lisämittareille ja keskikonsoliin. Löytyi myös ihmeellinen toteutus erään polttimon kiinnittämiseen. Myös takapenkin selkänojat löysivät tiensä paikoillensa.

                  Tämän päivän aikana olisi tarkotus laittaa loput penkeistä paikalleen ellei tuo alkava lumipyry pahennu entisestään - ei kinosta pomppia ulkona ruuvailemassa etupenkkejä paikoillensa.... Illempana pitäs päästä ovipahvien kimppuun, saapi nähdä mitä niiden sisältä löytyypi. Avantista löytyi alkuperäinen gamma-soitin, joka löytää tiensä Compeen. Hyllystä nakkaan alkuperäisen beta-soittimen avanttiin gamman tilalle.

                  Edit: Laitoin penkit kiinni, tuolta sen sisustan tulisi vissiin näyttää suurinpiirtein?? Tipahti penkin sisältä yksi käyttämätön ruisku, kun sitä paikalleensa ronkin... Vielä pitäisi hinkata asennuksien yhteydessä tulleet sonnat, mutta niiltäpä vaikea välttyä jatkossakin. Pari kuvaa lisätty. Seuraavaksi ovipahviin kajoaminen.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut welloo; 9.2.2013, 16:40.

                  Comment


                  • #39
                    Hienoa työtä teet, kiitos että pelastat yhden compen! Tuo on yksi sellainen jonka joskus haluaisin omistaa.

                    Pese sitten kädet ja käytä suojahanskoja, hepatiitti tarttuu kuulemma yllättävän helposti.

                    Comment


                    • #40
                      Hyvä että tämäkin tuli pelastettua! Mietin kanssa tämän pelastamista, mutta hetkellinen tilanne ei sitä sallinut, onneksi meni hyvään ja asiantuntevaan kotiin :) Hienoa työtä jo nyt!

                      Comment


                      • #41
                        Kyllähän tässä on vielä paljon tehtävää sisustan oheen. Edessä vielä nuo ajoon liittyvät remontit jarruille ja moottorille, jotka ovat oma haasteensa sekä vaivansa. Lisäksi lukkorumbakin edessä. Onneksi ei ole mikään hinkuva kiire saada ajoon, hiljaa hyvää tulee. Pääasia, että sai tuon homeitiökasvuston ja akvaarioefektin alta pois. Eipähän haise enää tallissa niin pahalle kuin alussa....

                        Kiitokset vain kannustavista viesteistä, auttaa kummasti jaksamaan motivaation ylläpitämisessä jne. Hieman olen kyllä turhautunut välillä siihen, että joku oikeasti kohdellut toisten omaisuutta tuolla tavalla. Prkl! Yleisestikin ottaen, miksi pitää aina tuhota _toisten_ omaisuutta. Eiköhän tästä vielä ihan mainio laitos saada aikaseksi ajan kanssa...

                        On myös myönnettävä, ettei se tämän hetkinen elämäntilanne itsellänikään ole mikään paras mahdollinen tälle hankinnalle ja operaatiolle. Laitettavaa olisi noissa muissakin sämpylöissä ja opinnotkin melkolailla pahasti kesken, jokainen tietää varmasti mitä se opiskelijan budjetilla eläminen on....... Ainakin on jotain väänneltävää ja käänneltävää koulun sekä töiden ohelle, että pysyy järki päässä edes hieman - vai miten se nyt menikään....

                        Comment


                        • #42
                          Re: Competition Quattron fiksailua

                          Täältä myös pisteet projektille. Katsoin pitkään myynti-ilmoitusta ja oli yhden näpäytyksen päässä etten soittanut myyjälle ja ostanut autoa pois. Jokin sai kuitenkin minut luopumaan aatteesta. Ja hyvä niin, uskon että tämä on nyt paremmissa käsissä mitä se minulla olisi ollut.

                          Comment


                          • #43
                            Täältä ilmoittautuu myös eräs joka oli hyvin lähellä auton ostamista. Mutta totean saman kuin edellinenkin, eli parempiin käsiin meni, mulla se olis joutunut seisomaan vielä kesälomaan asti ennen kuin olisi ehtinyt siihen koskemaan. Muutenkin todella mielenkiintoinen projekti, jatka samaan malliin :).

                            Comment


                            • #44
                              Ei nämä nyt vielä maailmasta loppu ole, jos noin kova kysyntä on:

                              http://fin.auto24.ee/used/1229639
                              http://fin.auto24.ee/used/1150802 (ok, tämä ei ole vissiin aito compe, mutta teknisesti mielestäni riittävän lähellä)
                              http://www.blocket.se/lulea/Audi_80_....htm?ca=11&w=3

                              Eivätkä ole edes hinnan kiroissa.
                              Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 11.2.2013, 23:14.

                              Comment


                              • #45
                                Jotain pientä

                                Kyllä vierähti viikko taas nopeasti, tuli vietettyä taas aikaa opintojen parissa toisella paikkakunnalla. Nyt palailtu pk-seudun maisemiin alkavan flunssan kera, työt kutsuu kuitenkin huomenissa. Katotaan miten jaksellaan taas väännellä, jotain on saatu kuitenkin aikaan. Eipähän muuten ole talouden muissa kasikypeissä noin paljon piuhoja kuljettajan ovessa, hehe..

                                Ostin Compeen käytetyn virtalukon avaimineen sekä takaluukun lukon. Ajatuksena vaihtaa nämä paikalleen ja irroittaa etuovista lukkopatruunat. Kuljettajan puolelle kävin tilaamassa marmorilta uuden patruunan, kiikutan sitten aikanaan molempien etuovien lukkopatruunat sarjoitettavaksi virtalukon avaimille, ellen itse sitten suoriudu sarjoittamisesta. Näin saadaan sitten toimimaan kaikki yhrellä avaimella, toki muitakin vaihtoehtoja olisi tähän sarjoitusrulettiin. Näytti muuten suhteellisen kärsineeltä tuo käytetyn virtalukon pohja, olihan se sieltä sitten haljennutkin hieman. Ei muuta kuin uusi tilalle, tuntui heti hieman jämäkämmältä...

                                Lisäksi tuli ostettua perus huolto-osia: öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimia, jarrupalat eteen ja taakse, termostaatti jne..
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut welloo; 15.2.2013, 19:37.

                                Comment


                                • #46
                                  Itse en suosittele tarvike virtalukon pohjia, vaikka halpoja ovatkin verrattuna marmoritiskiltä haettuun.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Samaa mieltä Säätäjän kanssa virtalukon pohjista, olen muutaman vaihtanut 44:siin ja viimeks c4:seen.
                                    Ajattelin kokeilla halvempaa kerrankin kun oli niin paljon muuta ostoslistalla, mutta Oscca (kinuski...) v-lukonpohja ei kestänyt viikkoakaan profiilin c4:ssa!

                                    Tilasin sitten merkkiliikkeestä alkuperäisen ja tyytyväinen olen ollut, paitsi hintaan...

                                    Lukkojen sarjoittaminen ei ole kovin hankalaa, 'haittalevyt' numeroitu ja tarvitaan ehkä muutama varaosalukko mistä irroittaa haittoja.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Täysin samalla tavalla oli A4 B5:sta hajonnut virtalukon pohja. Alkuperäisen vaihdoin myös tilalle, ei se nyt niin kallis ollut Tepolta ostettuna.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jäähdytysjärjestelmän hutkiminen

                                        Talouden toiseen sedaniin ostin aikoinaan virtalukonpohjan Motonetistä, sama minkä tähänkin laitoin. Mitään ongelmia kyseisen osan kanssa ei tähänkään päivään asti ole tullut vieläkään. Toki termarinkin olisi voinut marmorilta hakea rapsakkaan ~50€:n hintaan, näin ainakin lateli varaosatiskin myyjä osan hinnaksi. Tallista satuin löytämään kuitenkin pari ylimäärästä termostaattia, audin leimoilla sekä ilman. Marmorilta päädyin ostamaan tähän hätään tuon uuden lukkopesän rikotun tilalle, monia tarvike- ja alkuperäisosia löytyy kuitenkin valmiina tallin hyllystä. Tullut haalittua osia noiden muiden sämpyläiden takia.

                                        Viime sunnuntaina vaihtelin termostaatin ja juoksutin vettä järjestelmän läpi. Ei mitään ihmeempiä tukoksia tai muuta vastaavaa, termostaattikin näytti toimivan lämmittäessä ja keitettäessä sitä kattilassa. Sen kummempia odottamatta kasailin kuumehöyryissäni järjestelmän kasaan, nesteet sisään ja eiku ilmaamaan. Eihän se nyt mennyt yhtään sinne päin niinkuin noiden muiden kasikymppien kanssa. Täytin nestettä järjestelmään myös sisälämppärien letkujen kautta. Kovasti pulputti nesteitä ulos paisarista silti ja lämpötilamittari hipoi 120-astetta. Jätin asian sikseen, auto talliin ja takaisin sisälle sairastamaan.

                                        Alkuviikko odotellessa parantumista ja loppuviikko koulun penkillä. Aikani lueskelin Teron lämpöoikkuilu-viestiketjua samaisesta autosta, josta oivalsinkin ACE-koneen ilmaamisen hankaluuden. Tänään riksun suunnalta palattuani pk-seudulle ajattelin heti mennä auton kimppuun. Jollakin piti saada todellisuus paisarissa vallitsevaan lämpötilaan - eipä siitä paistimittaristakaan sitten ollut mitään hyötyä. Auto käyntiin ja taas puristelemaan letkuja sisälämppärin puhaltaessa kuumaa. Eipä muuten kertaakaan räkinyt tai pulputtanut nesteitä paisarin kautta ulos. Aikaisemmin ei edes flekti hörähtänyt ellei kytkenyt ilmastointia päälle. Mittari näytti rapsakkaasti taas 120-astetta, mutta letkut olivat viileämmät kuin aikaisemmin. Aikansa siinä kävi ja hörähtihän se flektikin sieltä automaattisesti. Ilmaaminen näin ollen suoritettu onnistuneesti ja kaikki nesteet pysyy sisällä - auto toimii täysin normaalisti.

                                        Ilmeisemmin jänniteregulaattoria täytynee tarkastella mittaristosta, sillä bensamittari näyttäisi sekoilevan samalla lämpötilamittarin kanssa. Kuvia en pahemmin moisesta vesileikistä jaksanut räpsiä - turhaa moinen. Ehkä pari kuvaa koko pulkasta, kerhotunnuksetkin päätyivät jo paikallensa.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tuohon jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen löytyy hyviä apulaitteita. Itse töissä enää muuta käytäkkään, kun semmosta laitosta millä ensin paineilmaa hyödyntäen imetään alipaine jäähdytysjärjestelmään ja sitten sillä alipaineella imasee nesteen koneeseen.
                                          Löytyy ainakin vag-konsernin oma erikoistyökalu, joka toimii tuolla periaatteella. Järjestelmän ilmaamiseen tuollasella koneella menee nesteiden sekotukset mukaanlukien varmaan 15min, kun perus perus "kotikonsteilla" voi mennä pahimmillaan puolipäivää.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tää rojekti on melkeinpä ainoo syy miks oon täällä käyny viimeaikoina.. Hyvä että tää löysi hyvän kodin :) Tsemppiä projektiin!

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tää on kyllä nätti vehe! Tsemppiä!

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ostin Compeen käytetyn virtalukon avaimineen sekä takaluukun lukon. Ajatuksena vaihtaa nämä paikalleen ja irroittaa etuovista lukkopatruunat. Kuljettajan puolelle kävin tilaamassa marmorilta uuden patruunan, kiikutan sitten aikanaan molempien etuovien lukkopatruunat sarjoitettavaksi virtalukon avaimille, ellen itse sitten suoriudu sarjoittamisesta. Näin saadaan sitten toimimaan kaikki yhrellä avaimella, toki muitakin vaihtoehtoja olisi tähän sarjoitusrulettiin. Näytti muuten suhteellisen kärsineeltä tuo käytetyn virtalukon pohja, olihan se sieltä sitten haljennutkin hieman. Ei muuta kuin uusi tilalle, tuntui heti hieman jämäkämmältä...
                                                Niin jos pk-seudulla ilmeisesti ainakin osaa aikaa vaikuttelet, mulla on tiedossa kans yks hyvä lukkoäijä joka sarjottelee ja laittelee autonlukkoja.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Vaihtelin tuossa takaluukun lukon toimimaan samalla avaimella virtalukon kanssa. Toimenpide onnistui vain lukkopatruunoiden vaihtamisella.

                                                  Virtalukon ja takaluukun lukon kera tuli kaksi alkuperäistä avainta ja kaksi jälkeen päin teetettyä. Toinen alkuperäisistä avaimista hyvin kulunut ja jälkeen päin teetetyt ovat vain hieman erimuotoisia tyvestä sekä kärjestä verrattuna vähemmän kuluneeseen alkuperäisavaimeen. Patruunoiden vaihtamisen jälkeen lukko toimiikin loistavasti vain ja ainoastaan tällä vähemmän kuluneella alkuperäisavaimella, virtalukko taas toimii kaikilla noilla neljällä avaimella. Lieneekö virtalukko sitten hieman väljempi tapaus tai jotain...??

                                                  Homma hoitui siis siten, että lukkohärpäke irti takaluukusta. Sokka pois ja muut irtoavat nippelit(kuva 2 ja 3). Pienellä avaimenkääntelyllä lukkopatruuna irti. Pientä vertailua asennettavan patruunan kera ja kasaus. Hyvin futaa lukko, mutta vain vähemmän kuluneella alkuperäisavaimella.

                                                  P.S.
                                                  Halukkaille saatan tarjota pk-seudun tapaamisessa suut makiaksi tulista Poppamiehen "Sitruuna Kostajaa" jahka sinne joskus kerkiän. On meinaa oikeasti semmonen kostaja, että alkaa pyörimään teletappeja tai muita huuhaajuttuja aivoissa.........
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tänään pääsi taas auton kimppuun. Etuovenkahvat sain irroitettua, ohjeista ei liiemmin hyötyä ollut. Kuljettajan puolelta osat vain tipahtelivat käteen, olivat vorot vissiin väännelleet ihan urakalla. Myös pelkääjän puolelta oli väännelty väkisin jollakin kätevällä työkalulla. Purkaminen siis sujui suhteellisen yksinkertaisesti osien tipahdellessa käsiin, mikä ei ihan hyvältä kuulosta. Mitään murtumia tai vääntymiä en mekanismeissa kuitenkaan äkkiseltään havainnut. Kasaamisesta tulee varmasti "hieman" haastavempi suoritus ellei jopa mahdotonta meikäläiselle. Mikäli joku oikeasti taitaa tuon kasaamisen mallikkaasti niin voisin tarjota vaikka kahveet vaivannäöstä ellen siitä itse ensin suoriudu. Sen verran ahdas tila sekä outo lukkonippelisysteemmi näytti olevan näille nakkisormilleni jo purkuvaiheessa - sorminäppäryyttä tua kyllä vaatii. Tilaahan saisi toki lisää, jos irrottaisi ovenkarmin ja ikkunan kokonaan irti.....

                                                    Otin ovien lukkopatruunat irti, joka oli työn tarkoituskin. Täytynee niitä katsoa tarkemmin myöhemmin, sillä en ole vielä päässyt jyvälle tuosta sarjoittamisesta ja haittojen toiminnasta. Ammattitaitoinen äijä varmaan hoitaisi homman melko vaivatta sekä nopeasti. Jotain kuvia palasista:
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Päivän teemana oli saada lukot toimimaan. Lähialueen lukkosepät eivät ole perehtyneet autojen lukkoihin saatika niiden sarjoitukseen, ilmeisesti autojen lukkoihin käytettäviä haittoja ei heillä ole. Monet lähialueen lukkosepät ehdottivat Kallion Auto-Avainta, joka oli viimeinen listallani – sitä turhaan jaksa ajaa keskustaan, mutta päädyinpä sinne kuitenkin. Samalla tuli käytyä matkan varrella parissa verhoiluliikkeessä ovipahvien kera. Etuovipahvien verhoilun ehostaminen/korjaaminen tulisi olemaan jopa yli 400€!!!! Kyseessä siis vain nuo pienet alueet, jotka repsottavat lukitusnupin päädyssä. Pahvit kouraan ja lukkosepän kautta kotia – parempi kokeilla ensin itse ovipahvien ehostamista. Suosittelen kyllä kaikille Kallion Auto-Avainta, mikäli tarvetta!

                                                      Siitä sitten talliin ja heti asentelemaan lukkoja. Hyvinhän ne sinne istahti, mutta kahvan kiinnittäminen lukkosylinterin päädystä tuotti liikaa harmaita hiuksia. Tovin siinä tuhistessa ja yrittäessä alkoi kyllästymään se näpertäminen ahtaassa tilassa – päätin sitten irroittaa ovenkarmit kokonaan. Siitähän sitä tilaa tuli niinkin paljon, että homma hoitui todella näppärästi. Samalla tuli vaimennettua etuovia, kun löytyi nurkista ylimääräisiä vaimennusmattoja. Lukot toimivat toistaiseksi vain yhdellä avaimella, sillä vähemmän kuluneella alkuperäisavaimella. Täytyypi käydä teettämässä tarkempia avaimia, mutta lukkoruletti siis suoritettu onnistuneesti.

                                                      Loppuun parit kuvat operaatiosta:
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Suosittelen kyllä kaikille Kallion Auto-Avainta, mikäli tarvetta!
                                                        Harmi kun ei tullu tätä huomattua aiemmin. Olisin melkein passittanut sinut Tuusulaan Autolukko Timoskaisen pakeille, siinä on toinen pätevä äijä. Mutta pääasiahan tietysti että lukot tuli kuntoon.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Nätti päivä nätin auton nättiin pesemiseen, ensimmäistä kertaa sai näyttää tälle rinkelipussille pesusientä auton omistushistoriani aikana. Yllättävän paljon löytyi pientä naarmua ja klommoa varkaiden tuottamien vaurioiden lisäksi, onhan autolla toki paljon ikää ja reissannut omistajanvaihdoksien myötä Italiasta Viron kautta Suomeen. Katto on melko haastavassa kunnossa, pesulla ei vaikutusta kuntoon - ehkäpä myllyttämisellä selviää. Värivammaisia näyttäisi olevan vielä tämän talouden muutkin berttaneloset, ehkä sitä joskus saadaan uutta maalia pintaan...

                                                          Pitkään aikaan en ole jaksanut tehdä autolle juurikaan mitään, on ollut sen verran muita hommia ja laiskuutta ilmassa. Mittaristo kyllä elää omassa maailmassaan edelleen. Sen huomasi jo ihan ensimmäisenä, kun Compen starttasi ja ajoi ulos tallista. Vedenlämpö ja polttoaine-mittarit eivät toimineet lainkaan, mutta sen sijaan kierroslukumittari pomppi iloisesti ja hyvin holtittomasti väärään suuntaan jne.. Vika korjaantui yllättäen itsestään, vähän aikaa mittaristo toimi täydellisesti - jopa vedenlämpömittari näytti normaalia 90-asteen lukemia, kunnes alkoi elää omaa maailmaansa jälleen. Pahoittelen Samsungin "hienoa" laatua sekä mikrofoonin herkkyyttä, video kuitenkin kertoo enemmän: KLIK!

                                                          Pirssiä ajellessani tuli juteltua erään asiantuntevan asiakkaan kanssa piikkien oikeaoppisesta hävittämisestä, kyseinen asiakas lahjoittikin ystävällisesti pari virallista astiaa huumeneulojen ja ruiskujen hävittämiseksi oikeaoppisella tavalla. Ruiskut ja neulathan ovat siis ongelmajätettä ja ne tulisi hävittää huolellisesti eli ei siis normaalin talousjätteen seassa. Harmi sinällään, sillä ehdin jo nakata aikaisemmin suurimman osan neuloista ja ruiskuista normaalin talousjätteen sekaan.

                                                          Seuraavaksi olisi siis yhä jarrujen ronkkimista, ajattelin myös vakavissani korjata/ehostaa itse etuovipahvien verhoilut. Tosiaan sille mittaristollekin pitäisi tehdä myös jotain...
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jotain pientä on saatu tehtyä tähänkin. Jarruja kävin tuossa läpi ja huomasin, että liukutappien nuo haitarikumit olivat melko ”hyvässä” kunnossa. Ostin sitten suoraan liukutappisarjat kumeineen ja tappeineen.. Putsasin kannakeita tuosta mössöstä ja hieman ronkin ruosteita. Ei sitä tässä vaiheessa jaksanut alkaa maalailemaan tai puhdistelemaan jarruosia sen enempää, vaikka olisi voinut olla ihan järkevääkin.

                                                            Samat palat ja samat levyt ovat paikallaan, merkittävästä ruosteesta lähinnä putsattu – äkkiäkös ne siitä taas ruostuu näissä Suomen olosuhteissa. Toki olin jo varautunut ostamaan kierroksen levyjä, turhaa moinen mikäli vanhat ovat vielä käypäset. Liukutappien lisäksi vaihtoon meni oikean etusatulan jarruletku, alkavaa pullistumaa on turha käydä näyttämässä konttorilla, mikäli hylsyn tahtoo saada. Ilmauksen jälkeen tein pienen testilenkin ja hyvin pysähtyy eikä puolla ainakaan taajamanopeuksissa. Käsjarrukin tuntuisi pelaavan ja jarruttavan tasaisesti molemmilta puolilta.

                                                            Keulaa purin siinä toivossa, että saisi tuon puskurin kunnostettua. Ajovalonumpioon koitan saada liimattua haljenneen osan, joka kannattelee umpion listaa. Kyseisen listan kiinnitystappi tosin meni ja halkesi toisesta päästä sitä irroittaessani. Hieman yllätyin myös puskurin kiinnittämistavasta lokasuojiin, eipä ollut ihan samantapainen kiinnitys kuin noissa muissa. Kahdella pultilla oli kiinnitetty lokasuojaan, lieneekö alunperinkään moinen kiinnitystapa(?), tuskin. Puskuria on kuitenkin paikkailtu ennenkin ja korjaussaumoistansa tuo on näköjään repeytynyt ja haljennut, kun autoa lavetille siirretty ilman renkaita. Tehdään pieni leikkaa&liimaa-toteutus, tavoitteena ettei ajossa tipu matkan varrelle, jääradalla se kuitenkin menee joskus - kuten Terollakin ;) Hommataan sitten aikanaan kokonaan uusi virheetön puskuri.

                                                            Jatketaan taas, kun ehditään ja jaksetaan...
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Minä en ikävä kyllä tällä ehtinyt jääradalle koskaan penkkoja koluamaan, tuo kyseinen etupuskin on S2:sta peräisin kun tämän auton alkuperäinen on jäänyt Italiaan jo.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X