Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Borg Warner EFR turbot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Alkuperäinen kirjoittaja MarcusS Näytä viesti
    Kompurasiipi halkeaa. Yleensä s400 ahtimien siipien halkeamiset tulevat tilanteessa, jolloin on täydenkuormituksen jälkeen höllätty ja uudelleen nopeasti asetettu tilaus. Impulssi halkaisee tällöin "rasittuneen" siiven.
    Miten ja mistä kohtaa se halkeaa? Kuulostaa oudolle, ettei kompura moista kestä. Tietysti jos esim. kompuran sovitus akselille on liian kovalla krimpillä, että se on jatkuvasti murtumisen rajoilla niin tuollaista voi teoriassa tapahtua. Pitäisin suunnittelu- tai valmistusvirheenä tuollaista, koska muutkin ahtimet kestävät vuosikausia moista rääkkäämistä ja yleensä vaikuttais sille, että isoissa ahtimissa dumpittomuus ja muut terrorisoivat tekijät lähinnä käyvät laakeroinnin ja akselin päälle.

    Pitääpä joskus ihan perehtyä siihen, että mikä tuossa sen särkee. Pikaisella googletuksella ei asiasta löytynyt ainakaan paljoa tietoa. Miten yleisestä ongelmasta tässä sitten puhutaan? Ainakin noista joistain 6258 EFR:stä on turbiinissa ollut ongelmia, kuten tässä ketjussa jo mainittiinkin. Siitä löytyy useita juttuja, että turbiini on lähtenyt akselista kävelemään.

    Comment


      #62
      Garretin tuotteet kyllä kestävät ja antavat myös selkeästi paremman fiiliksen kuskille kuin Holset. Erityisesti Fin-Turbon rakentamat Garrett-pohjaiset hybridit ovat päässeet yllättämään erityisen positiivisesti. Holsetit toki ovat halpoja ja sitä kautta hinta/laatu on niissäkin kohdallaan.

      Comment


        #63
        Voidaanko keskittyä tässä ketjussa otsikonmukaisiin ahtimiin, käydään ne merkki x vs. merkki y-väännöt muualla?

        Comment


          #64
          Satuin olemaan kuulolla, kun Finturbo tilasi EFR:t varastoon. Nyt niitä varmaan saa ihan oikeasti ostaa eikä tarvitse vaan forumeilla hehkuttaa.

          Comment


            #65
            Juu, ilmeisesti ongelmana ollut akselien katkeaminen on saatu kuntoon.

            Comment


              #66
              Uusimmasta erästä ovat kuulemma. Huomenna otamme kuvia ja tutustumme tarkemmin.

              Comment


              • #67
                Onko suomen hinnoista vielä tietoa?

                Comment


                  #68
                  KKD;n hintoja:
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=117703

                  Comment


                    #69
                    Tämän näköiset veljekset:

                    http://www.fin-turbo.fi/uploads/EFR_tupla_kopio_1.jpg

                    Comment


                      #70
                      Onks toi kuin iso verraten tollaiseen gt3071r 0.64 pesällä?

                      Comment


                        #71
                        Vertailu gtx3071 malliin ja 0.64 pesään on käynnissä. Kuvia kilpailijoista saataneen huomiseksi.

                        Comment


                          #72
                          Vertailun vuoksi. http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=52&kieli=1http://

                          Comment


                            #73
                            Vielä kun tuollaisen saisi kivalla single-T3 pakosarjalaipalla ilman hukkaporttia ;)

                            Comment


                              #74
                              Onhan tuo EFR "hieman" järkevämmän näköisellä pakopesällä kuin Garrett! Tuo V-panta liitoskin on vaan niin näppärä.

                              Comment


                                #75
                                Vaan kun tuossa garrettissakin on v-panta liitos nykyään ;) Pakopesän muotoilu on EFR:ssä kylläkin parempi ja virtaavampi siitä ei pääse mihinkään.
                                Tuon GTX riittävyys vaan taitaa olla hieman eri sata luvulla vs. 6758 EFR. GTX3071R ahtimella on nimittäin penkitetty 1.9 koneesta rapiat 650hp :D

                                Comment


                                • #76
                                  Tuon näppärän pakopesän takia turbo on helvetin pitkä akselinsa suuntaan, joten sovittaminen ahtaaseen paikkaan on haastavaa.

                                  Comment


                                    #77
                                    Käsittäkseeni tuota pituutta tulee myös normaalia pidemmästä akselista, jolla on saatu laakerit etäämmälle toisistaan. Eli sivuttaisvoimat tarkemmin haltuun. Josta tulikin mieleen että pitääpä verrata sen pituutta ässän vakioturboon.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Minkälaisia kokemuksia porukoilla on kertyny näistä ahdeista, onko hintansa väärttejä?

                                      Mikä malli vastaa TT RS:n/RS3:n ahtia näistä? Ei oikein löytyny googlaamalla tarkempia specsejä ko. ahdille muuta kuin k16 perhe.

                                      Comment


                                        #79
                                        Suomessa ei ole vielä yhtään kappaletta ajossa, joten ei minkäänlaisia. Asennukset ovat ilmeisesti käynnissä, joten odotellaan maltilla. Käsissä kyseistä ahdinta pyöritellessä, se loi merkittävää omistushalukkuutta.

                                        Comment


                                          #80
                                          Saas nähdä miten noita nyt alkaa saamaan, tämän vuoden puolella niitä pitäisi tulla. Odottavan aika on pitkä...

                                          Comment


                                            #81
                                            6758:sista APX koneen jatkona löytyy jotain kokemusta tästä maasta. Omistaja ilmoittautukoon jos siltä tuntuu. Ilmeisen toimiva kampe on kuitenkin kyseessä. Juttua enemmän löytyy tuolta TT foorumin puolelta.

                                            Comment


                                              #82
                                              Jokos joku tunnustaa saaneensa ahtimen pellin alle?

                                              Comment


                                                #83
                                                BorgWarner EFR sarja

                                                Kuinkas raatilla on kokemuksia kyseisestä ahdinsarjasta.

                                                Kiinnostaisi tietää onko otettu hukkis sisäisellä ja jos on, niin onko riittänyt tai pelittänyt hyvin. Tarvitseeko esim. ulkoista hukkista etes harkita ottavan.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Minulla ja kaverilla löytyy 6758 efr:t. Kokemukset on 1-2 kk välillä. Moottoriteholla siinä 300-400 puolivälissä.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Sinulla tod.näk sisäinen hukkis, joten onko kuinka esim. ahtojen säätäminen onnistunut. Pystyykö kuinka pienellä ahdoilla menemään vai pitääkö kuinka pitkään porttia kiinni?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Noissa on kyllä hyvin jouheva reitti hukkaportille, toisin kuin monissa muissa. Väittäisin ettei ulkoiselle portille ole tarvetta.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        N: 1barin ahdoilla mennään noihin hummiin, Porkkis voi kommentoida säätöhommaa. Ei tuo nyt ainakaan kovin epätoivoselta hommalta vaikuttanut.

                                                        Kyseessä vakiokankipeli, ihan muita pelotellakseni ;)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Saako noista joskus teho-ja vääntökäppyröitäkin näytille niin tietää sitten kuinka paljon parempia ovat normiturboihin joita noihin 1,8 motteihin on tehty?
                                                          Ihan vain vertailun vuoksi..

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Joo säätöhommista ois kyl kiva jotain tietää miten edennyt. Kahden vaiheilla, että oisko se ulkoinen silti helpommin säädettävissä. kommentoikoon kokeneet säätäjät ja kenellä kokemusta näistä ahtimista.

                                                            Myös jaettu pesä kiinnostaisi, mut mut....

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Taitaa olla holset 221w ainut missä ahtokontrolli on ihan mitä sattuu säätöjen kannalta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X