RSn lyhty eroaa ulkoisesti sekä ledinauhansa osalta, valaistuksesta en tiedä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lisäpitkät A6 4F:n keulaan
Collapse
X
-
No onkos Ollilla sitten myöskin ihan skeidat pitkät? Sullahan on päiväajovalot alhaalla erillään eikö vaan? Mitä umpiossa on "sisärei'issä"?
Faceliftatuissa on H7 tai uudemmissa H8 (mikä ihme onkaan?) kaverina sisäosassa. Siihen lapsityövoimalla tuotettu muunnossarja tilalle niin alkaisi varmaan näkemään. Tonni ei vaan riitä ko. rojektiin.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=170498223783
http://www.kufatec.de/shop/product_i...udi-A6-4F.html
+ satasen tms muunnossarja
Tässä vielä pari epaysta kaivettua kuvatusta umpion takaa varaosanumeroineen
http://tinyurl.com/4cl3g35
http://tinyurl.com/46clcmj
Tuossa tuo H8 myöskin jälkimmäisessä ja ekahan on samanlaisesta kuin ylempänä umpiopari myynnissä. DH taitaa olla kääntyvä.
Omaan silmään RS:n umpiossa ei ole mitään tavoittelemisen arvoista. Normaalimalleissa on fiksumman näköinen.Viimeksi muokannut porkkis; 14.1.2011, 22:02.
Comment
-
No eihän ne rs6 valot sitten sen paremmat olekkaan, jäi sellainen muistikuva kun herr Peltopuro päivitti omaansa nuo valot, että tarkoitus oli parantaa näkyvyyttä mutta kyse olikin vaan ulkonäöstä. Muistikatkos. Ainoa konsti taitaa olla tuo minkä juuri itsekin tein, eli -08 tai uudemmat ledimalliset valot joihin sitten askartelee nuo h7:t palamaan kaukovalojen kanssa.
Comment
-
Juu kyllä mulla oli tarkoitus todellakin vain freesata ulkonäköä, kun mielestäni ne halogen-päiväajovalot ovat aina olleet suunnattoman typerän näköiset. Ja erilaisuushan on rikkaus, tuo RS6:n valo tiheämpine ledeineen ja luomineen on omaan silmään aivan älyttömän paljon paremman näköinen kuin faceliftin valaisin.
Valotehosta en osaa sanoa objektiivisesti: olin tyytyväinen vanhoihin xenoneihin ja samoin näihin uusiin, mielestäni niillä näkee oivasti joka tilanteessa.
Comment
-
Minullahan on sitten kirkkaat custom-linssit myydään-palstalla. Tuon retrofitsource sivuston mukaan sopivat nyt ainakin RS6 umpioihin.
Tuossa vertailukuva; http://i5.photobucket.com/albums/y15...kwcomparo1.jpg
Comment
-
No onkos Ollilla sitten myöskin ihan skeidat pitkät? Sullahan on päiväajovalot alhaalla erillään eikö vaan? Mitä umpiossa on "sisärei'issä"?
Volvossa olen tavannut erinomaiset ja oikein toimivat valot. Pitkät ovat hyvät ja syttyessään lyhyiden alue himmenee. Ei kuitenkaan riitä merkinvaihtoon.
Sisemmissä umpioissa on sumut, eli viisaus senkun lisääntyy. Sumuvalaisimen tulee olla mahdollisimman alhaalla toimiakseen oikein sumussa - häikäisee mahdollisimman vähän kuljettajaa kun valokeila on alhaalla. Tietysti sumuvalojen oikeassa käytössä sumussa ajaessa puolivalot on jo sammutettu, koska häikäisyllään sokeuttavat kuljettajan. Suomessa melko tarpeettomat valaisimet. Länsieuroopan rannikkoalueilla sen sijaan hyvinkin tarpeelliset.
Tilasin Ruåtsista Extraljusilta valopalkin rekisterin alle. Katsotaan mitä se sanoo jahka toimittuu minulle.
P.S. pitäisikö tämä valoketju jonkun moderoida omakseen täältä kutosen kuolaajien jaloista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viestiP.S. pitäisikö tämä valoketju jonkun moderoida omakseen täältä kutosen kuolaajien jaloista.
Comment
-
Siirtelin valojutut tänne "ostoa harkitsemassa" -ketjusta essonpaarista. Tämänvuotiset viestit ovat siis muualta tulleita. Toivottavasti luettavuus säilyi.
Vaan niin. Onko tilanne nyt sitten se että facelift-umpioissa ne halogeenit ovat myös sumuvalot kuten Ollilla ässässä?
Comment
-
Ei. Faceliftatun umpiossa on vilkkupitkä! Aivan oikein, vain vilautuskäyttöön ohjelmoitu halogeenipitkä. Olis kiva tietää missä mömmöissä suunnittelutiimit työskentelee.
Aiheeseen varmasti syntyy pian ohitusleikkausvarustus millä lyhty saadaan palamaan kokoaikaisesti pitkien kanssa. Jossain kyllä jo huhuiltiin ettei umpio kestä syntyvää lämpökuormaa, jäänee nähtäväksi.
Taannoin tuollaisella uusinaamaisella Saksansuoloissa ajelin. Pitkien toiminnan huomasi merkkivalosta ja mahdollisesti puustosta muttei tiestä.
O.T. huomasin uuden kutosen kuvia katsellessa että vihdoinkin on takasumulle oma kytkimensä etteivät etusumut sotkeudu samaan kytkentään. Olen niin mulkku että arvostan omaa turvallisuuttani ja näkökykyäni siinä määrin, että lumipölyssä en aja takasumu kytkettynä vaikka pitäisi, koska etusumut häikäisevät lumipölystä niin paljon takaisin ettei kauas näe mitään.
Comment
-
No mutta eikös tämä tarkoita sitä että vanhan elektroniikan voisi siirtää facelift-umpioon ja puukottaa lisäpitkät palamaan jatkuvasti? Sehän on jo laiton muutos, joten saman tien varmaan voi sen ksenon-muunnossarjankin panna siihen H7/H8 tilalle. Alkaisi kuulostamaan jo muutaman satasen projektilta nelinumeroisen sijaan. Onhan tuossakin varmaan vielä jotain pähkinöitä purtavaksi.
Pitkien toiminnan huomasi merkkivalosta ja mahdollisesti puustosta muttei tiestä.
Comment
-
Sinivioletti johto menee aivolootalta (bordnetz/central electrics) valkoisen liittimen pinnistä 16 umpioliittimen pinniin 11. Tuo siis vetää solenoidia linssillä. Rosvottavahan se on, mutta sen voi tietysti tehdä myös hyvin.
Matkalla on vielä "10-pin connector, blue, coupling station on left of A-pillar", jonka pinnin 9 kautta tuo menee. Tuo lienee siellä lootassa repsikan puolella tuulilasikaukalossa, kai.
Comment
-
Eiköhän siitä hyvä tule, kun johdon katkaisee, liittää ja suojaa liimakutistesukalla. Konehuoneessahan on virranantopiste, eikö siitä voi ottaa sähköä releille? Sulakepesä vain matkalle. Tai sitten toinen vaihtoehto on suoraan laturin takaa. Ei varmaan vaan ole helpoimmassa paikassa V10:ssä. :)
Comment
-
Itse otin sähkön repsikan puolella, tuulilasikaukalossa olevan laatikon sisältä. Sinne tulee akulta paksu kaapeli virtakiskoon. Laatikon sisään sopii hyvin rele ja sulake piiloon/suojaan. Laatikosta pääsee myös helposti tuomaan lisävalojen on/off kytkimen kabiinin puolelle.
Nuista konehuoneen virranottopisteistä maadottaminen onnistuu helposti, mutta +kaapelin kytkentä on jo haastavampi tempaus.
Comment
-
coupling station on left of A-pillar"
Pasi, isolohkon laturi on helpossa paikassa. Hantsarin puolella öljypohjan vieressa runkoaisan alapuolella täysin näkyvissä - YLLÄRI! Kaikki muu sitten onkin mahdottomassa paikassa...
Kiitos kaikille nopeasta avusta, eiköhän noilla jotain pahaa saada aikaan...
Comment
-
Do diid sadoi duhainen,
Nyt on ongelmaa korjattu. Pistin rekisterin alapuolelle Ruåtsalaismallisen nelivalopalkin
Samalla kun keula oli purettuna, vaihdoin uudet Xenon-polttimot neljä ja puolivuotiaiden orkkisten tilalle - uskomaton muutos parempaan. Todella paljon polttimoiden valoteho heikkenee ajan myötä!
Ja samaan kattaukseen paransin äänimerkin toimintaa sille tasolle että autoon sisällekin kuulee sen soivan.
Tuo lisävalopalkki on ihan asiallisesti tuotteistettu paketti. Vakiohaloilla lisää kaukovalojen valomäärän yli kaksinkertaiseksi, eli bang for buck on hyvä. Istuu keulalle alaritilään upotettuna vielä varsin hyvin törröttämättä ulos.
http://www.extraljus.com/en/index.php?pageid=16
Comment
-
Nostetaan tälläinen vanha mutta ajankohtainen viesti ylös.
A6 2.0TFSI -07 (4f) kyseessä.
Saako nuo lisävalokiinnikkeet ilman puskurin irroitusta paikalleen?
Entäs mistä parhaiten virta releelle? Moottoritilan +kiskoa ajattelin, mutta siihen onkin vähän työläs mitään kiinnittää.
Missä releelle paras paikka?
Comment
-
Laitoin omat lisävalot ihan vaan rekisterikilven alle omaan rautaansa, ei ole tuettu mitenkään muuten ja onhan nuo mukana pysyneet.
Kuvista voi yrittää saada selville herätejohdon ottopaikan, oikea etuvalo, josta ryöstäjällä.
Kaikki releet on releboksissa suojassa. Ollut nyt noin 6 vuotta käytössä ja ei ole ollut mitään sähköongelmia tuon asennuksen kanssa (kun en itse tehnyt).
Comment
-
Jos haluaa sisällä olevan asennuksen 4F lisäpitkien sähköille, sen voi tehdä mittariston alle kabiiniin. Central Electronics J519:ltä otetaan harmaan liittimen 6 tai 16 pinneistä (sini/lila) haaroitus herätteelle. Miinus koriin A pilarin alle.
Kojelaudan vasemman päädyn sulakerasiaan tyhjään paikkaan sulake, sille +12V sopivalla mekanismilla sulakerasian kiskosta ja siitä sitten syöttö releelle jonka laittaa J519:n päällä olevaan tyhjään relepaikkaan.
Releeltä valoille menevät piuhat vetää kuskin vasemman jalan varpaiden kohdalta äänieristeen raosta tulipellin läpiviennistä vasemman etupyörän koteloon. Sisälokarihuopa ja sen alla oleva muovisuojus irroitettava. Pissapojan säiliön vierestä lokarin kaaren sähkösarjaa myötäillen pääsee vasemman etuvaloumpion kohdalle sisälokarihuovan alla.
Comment
-
Tuo sisäasennushan olisi pätevän oloinen, mutta ajatuksissa oli tehdä kytkennät konehuoneen puolella ilman läpivientejä sisälle.
Herätteen ottaminen on selkeä juttu (pitkien johdolta), mutta tuo virransyöttö releelle suoraan on hakusessa. Mistä virta releelle on otettu, löytyykö sulakerasialta valmis paikka?
Ja nuo lisävalokiinnikkeet on merkkikohtaiset, tulee puskurin taakse palkkiin kiinni. Pääseekö sinne käsiksi ilman puskurin irroitusta, alakautta?
Comment
-
Sulakerasiassa on tyhjiä sulakkeen paikkoja, mutta niihin ei tule +12V:tä. Sulakerasian sisällä on jatkuvan +12V:n johto joka tulee kiskoon, mutta kisko ei jatku tyhjiin paikkoihin vain niihin jotka käytössä. Tuosta voi kolvilla, haaroituksella tai powertimer pinnillä hyppylangata tyhjään paikkaan. AMP/Tyco power timer pinnit menee sitten suoraan kliksauttamalla sulakepaikkaan muuttuen sulakkeen naaraskappaleeksi.
Comment
-
No nyt on valot paikallaan.
Asennusraudat sain kuin sainkin laitettua paikalleen palkkiin kiinni ilman puskurin irroitusta, suojamuovi maskin ja konehuoneen välistä pois ja siitä asentamaan.
Releen asensin tuonne relekoteloon, joka on siinä konehuoneen puolella suojamuovin alla kuskin edessä, sinne sai kätevästi vedettyä jatkuvan virran ja maadoituksen kuskin jalkotilan valmiista pisteistä.
Herätteen otin kuskin puolen pitkiltä valoilta, valko-musta johto (halogeenivalot).
Valot tuntuu olevan tukevasti ilman lisärautojakin, valoteho vielä pimeällä testaamatta.
Erillisen katkaisijan asennus jäissä tällä hetkellä, ei ole löytynyt sopivaa merkkikohtaista keskikonsolin tyhjiin paikkoihin sopivaa katkaisijaa. Ehkä joku taksivalon kytkin kävisi toiminnaltaan, mutta ei viitsisi katkaisijan kylttilogon vuoksi laittaa. Jos löytyisi ihan on/off tekstillä tai valo-logolla.
Comment
-
Jess. Let the light shine !
Todennäköisesti et juurikaan tule katumaan lisäpitkien asentamista eka reissun jälkeen....
Aika hyvä katkaisijan paikka on vasemman polven kohdalla kojelaudan alaosassa. Katkaisija ei näy mihinkään eli ei ole paljon väliä minkälaisen näyttää, on kuitenkin käden ulottuvilla ja johdotus on helppo vetää iliman isompia purkamisia.
Comment
-
Tuli itsekin laitettua lisäpitkät (2x55W ja 2x100W) ja uudet polttimot xenoneihin(osram silverstar +30%). Tilasin tuolta: http://shop.kamaprodukter.se/ultra-4/42-0
Herätteen otin ylläolevan kaltaisesti oikealta pitkältä ja jatkuvan startilta(kysyin Audicenteristä).
Kyllä vaan näkee eritavalla, kuin noilla alkuperäisillä xenoneilla. Pahoittelut huonosta kännykamera kuvasta, lisään parempia myöhemmin. :)Viimeksi muokannut Cid; 17.12.2012, 14:07.
Comment
Comment