Laitahan sitten kokemuksia. Pitää tuo sikamatala H&R setti korvata talveksi jollain säädettävällä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 alusta
Collapse
X
-
Asennuksesta ja palikoiden silmämääräisestä laadusta on tarkoitus laittaa jotain infoa. Ajonaikaiset kokemukset voi jäädä vähän vähiin. Viime viikolla kävin tankkaamassa, edelliset bensat oli ostettu heinäkuun puolivälissä ja sinä aikana oli tullut noin 600km mittariin...
En olisi edes tarvinnut säädettäviä mutta kun 480€ rahteineen saa kierroksen niin eihän sillä oikein saa edes tavallisia hyviä iskareita ja jousia erikseen.
Comment
-
Tuo FK:n silverline setti C5 S6:een tuli minulle viikossa. Asennus meni enskertalaisella ongelmitta ja ajallisesti OK, (ellei lasketa vanhojen takaiskareiden yläpään ruostuneiden mutterin irroitus vääntöä) Mihin ei oikein ollut itsellä oikein sopivaa työkalua, joten meni vähän "kuumennus rälläkkä viila linjalle".
Kokemusta ei ole siis kuin tuosta aiemmasta orkkis alustasta (jossa jouset olivat kyllä hiljan uusittu)
Itse olen tyytyväinen ajotuntumaan ja noiden FK:n tolppien käyttäytymiseen. Ainakin näin suht suurella madalluksella. (yläasennossa en ole testannut, ehkä talvella, mutta katsotaan sitten)
PS. Nuo S6:n orkkis jouset on tarpeettomana, joten jos joku tarvitsee, niin ne saapi edukkaasti ja ovat siis hyvä kuntoiset.
(myös sachs etuiskarit saa matkaan jos haluaa, ovat myös täysin iskussa. +elokuussa katsastettu niillä / laput löytyy)
Comment
-
s6 vakaaja laitettu eteen ja kylläpä muuttu ajettavuus paremmaksi :D
vielä kun löytäs jostain huokealla taakse.
varaosanumero etuvakaajalle :4B0411309F ja vakaajassa valkea maalitäplä.
takavakaaja löyty ebaystä, 20€+rahti 20€.
Comment
-
Tänään tuli Supersportin coiloverit. Odottelin jo perjantaiksi kun olisi kerrankin ollut vapaaviikonloppu ja aikaa vaihtaa mutta eihän siitäkän mitään tullut. Meni asennuskaljoistakin kolmannes vaikken autolle mitään tehnytkään.
Nyt olis tukivarsisarja ja coiloverit, jospa ne ylimääräiset kolinat ja pomppimiset jäis taas hetkeksi historiaan. Kunhan vaan saisi jossain vaiheessa sen verran aikaa ja inspiraatioo että sais vaihdettua.
Comment
-
hopsis: ite käytin ylätukivarsien pultin irroitukseen tätä konstia (pdf). Oli nimittäin hapettunut aivan täysin jumiin. Käytin tosin rälläkkää dremelin sijaan, kun tolppa oli irti. Ei tullu edes hiki, eikä soinu korvat kun tolleen irrotti. Koko tolpan jos irroittaa, niin samalla joutuu sit tietysti uusimaan sen naparuuvin.
Comment
-
-
On niissä, RS6 on vielä jämäkämpi.
Takavakaajat:
4B0511409E - Vakio / Ø15 mm
4B0511409F - Sporttialusta/S6 / Ø18 mm
4B3511409A - RS6 / Ø20 mm
4B0511409Q - "for models with suspension levelling system" / paksuudesta ei tietoa?
Comment
-
Talvi tulee taas seuraavaksi ja tuntuisi olevan ihan riittävän tail happy tuolla orkkisavakaajallakin. Mietin vaan että kuinkahan se jäykemmällä vakaajalla tarjoaisi vielä enemmän perää sivulle... Tässä on nyt kyllä monta muuttujaa kun vaihtuu noi coiloverit ja etupään keppisarjan alle. Samalla toki voisi vaihtaa varuiksi takapäähänkin kulutusosat niin olisipa taas kaikki uutta.
P.S. Kuka lähtee kaljapalkalla kaveriksi asentelemaan ensi viikonloppuna...?
Comment
-
Tämän postin jälkeen ekalle testilenkille Supersportin Black Evolution coilovereilla ja uusilla ylätukivarsilla. Raidetangon päät jäi vaihtamatta molemmin puolin, ei vaan minun eväilläni lähtenyt nivelet olkavarresta irti. Kuuluuko se olkavarren läpi menevä pultti ottaa pois kokonaan? Elsan ohjeistus neuvoo vain avaamaan 16mm mutterin ja ottamaan sen 13mm kannalla olevan pultin joka tulee raidetangon nuppiin yläpuolelta. Lemförderin sarjassa tuli uudet pultit, kyseessä siis se melkein neliskanttisella taustalla oleva pultti joka asettuu vain yhteen asentoon olkavarren takapuolella olevaa haittaa vasten. Irti ei kuitenkaan lähtenyt vaikka antoi liberaalisti lämpöä ja lekaa.
Comment
-
Juuri näin minäkin sen päättelin. Lisää lämpöä ja isompi leka.
Ajokokemukset ei ensi yrittämällä olleet ihan positiivisia. Säädin sarjan noin 10mm alemmas kuin aiemmilla H&R jousilla mutta sittenkin tuntuu aika pintapehmeältä ja hötkyvältä. Isommat töyssyt (lue: normaali Suomalainen kylätie) imee kuitenkin matkavauhdissa suhteessa rengastukseen ja alustan korkeuteen aivan hyvin. Eniten risoo että joku kolisee töyssyissä. Ei tulee mieleen muuta kuin jokin iskarin yläpään mutteri joka ei olisi aivan loppuun asti kierretty jolloin yläpäässä olisi pari milliä varaa kolista.
Kuuluuko ne konehuoneesta kiristettävät iskaritolpan yläpään kiinnikkeet kiristää vasta kun auto on pyörillään? Ne vedin kiinni kun jousitus roikkui vapaana.
Supersporteista sen verran että nyt on navan keskeltä lokarinkaareen about 320mm ja vielä olisi varaa säätöjen puolesta laskea 40mm.
Comment
-
Riittää tuossa sarjassa hyvin. Aika työläs sitä on nostaa mutta noin 40mm nykykorkeudesta saa ylöspäin.
Viime talvena oli edessä 330mm ja takana 340mm ilman ongelmia. Talvirenkaat tosin ovat inasen korkeammat kuin kesärenkaat mutta lähtökohtaisesti vedän koko vuoden samoilla säädöillä. Laskea voisi nykyisestä muuten mutta 265 leveät kumit 10" ET28 vanteilla alkaa rouhimaan montuissa kiinni.
Comment
-
Ne iskarin yläpään mutterit saa kätevästi kiinni silleen, että ottaa lukkopihdeillä kiinni hylsystä ja sit kuusiokololla kiristää siitä iskarin päästä hylsyn läpi. Voihan se olla että sulla ei oo asettunu kunnolla ne ylälautaset sinne ennen kun vasta pyörillä ollessa ja sen takia on jääny pieni klappi.
Noissa coilovereissa kiinnostaa aina eniten se miten helposti sitä korkeutta pystyy säätämään. Itellä oli tosiaan joskus KW:n V1, joka ei säätynyt sitten millään. Aina piti jousipuristimila vetää jousta kasaan, että pysty muuttamaan korkeutta.
Comment
-
Takapäätä jouduin noin 15 milliä pudottamaan kun irrallaan vedin vaan onniarviolta johonkin korkeuteen ja jäi turhan korkeaksi. Aika raskaasti se säätörengas pyöri kun jousi painaa toiselta puolelta. Voisin kuvitella että ylöspäin veivaaminen olisi vielä raskaampaa.
Tänään en tee enää mitään muuta kuin haen kepakkia karvakäsiltä. Huomenna pitää löysätä konehuoneen puolelta ne yläpään kolme pulttia ja kirrata uudestaan. Jos ei sillä tokene niin sitten se on vaan nypittävä kerran vielä tolpat pois ja tarkistettava ne päätymutterit. Eipä tuossa enää mene kuin puoli tuntia per nurkka kun kaikki on kerran opiskeltua ja paikat just avattu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiJuuri näin minäkin sen päättelin. Lisää lämpöä ja isompi leka.
Ajokokemukset ei ensi yrittämällä olleet ihan positiivisia. Säädin sarjan noin 10mm alemmas kuin aiemmilla H&R jousilla mutta sittenkin tuntuu aika pintapehmeältä ja hötkyvältä. Isommat töyssyt (lue: normaali Suomalainen kylätie) imee kuitenkin matkavauhdissa suhteessa rengastukseen ja alustan korkeuteen aivan hyvin. Eniten risoo että joku kolisee töyssyissä. Ei tulee mieleen muuta kuin jokin iskarin yläpään mutteri joka ei olisi aivan loppuun asti kierretty jolloin yläpäässä olisi pari milliä varaa kolista.
Kuuluuko ne konehuoneesta kiristettävät iskaritolpan yläpään kiinnikkeet kiristää vasta kun auto on pyörillään? Ne vedin kiinni kun jousitus roikkui vapaana.
Supersporteista sen verran että nyt on navan keskeltä lokarinkaareen about 320mm ja vielä olisi varaa säätöjen puolesta laskea 40mm.
1/10 mm löysää iskarin päätymutskussa riittää jo v*tunmoiseen kolinaan.
Ota myös huomioon että uudet jouset "valuvat" hieman kasaan asennuksen jälkeen, kun säädät korkeutta.
Comment
-
Korkeudet on mitattu noin 15km lenkin jälkeen. Ei kai siinä sitten muuta kuin napata tolpat pois ja tarkistaa vielä ne päätymutterit. Etupäästä vissiin saa pelkän iskaripaketin pois kun repii ne kumikorkit konehuoneen puolelta pois niin tulee ne 13mm mutterit näkyviin jotka kiinnittää iskarin siihen ylätukeen.
Ensimmäinen todellinen setback. Ei voi pitää tuossa korkeudessa, liian matala suhteessa akseliväliin. Raapi puolen metrin matkalta kiinni kun ajoin työpaikan maanalaisen parkkihallin ramppiin. Siinä on 60-luvun autoille tehty se tulokulma kun nykyautoista aika harvassa jää edes täyttä tuumaa mahan alle kun on niin jyrkkä kulma rampin alussa.Viimeksi muokannut hopsis; 17.9.2012, 09:19.
Comment
Comment