Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei ole kokemuksia, mutta näin halpaan settiin en sekaantuisi. Hyvä ja halpa on yleensä kaksi eri tuotetta. Saattaa harmittaa, jos muutaman kympin ajon jälkeen nivelet taas kolisevat. Pyydä mielummin lähimmästä tarvikeliikkeestä tarjous Lemförder/TRW tukivarsipaketista.
Pystyykö noista järkevästi vaihtamaan pelkät kumipuslat/-laakerit, tulisi varmaan halvemmaksi?
Pystyy vaihtamaan kumipuslat/-laakerit melko helposti. Palloniveliä ei pysty ja molemmat osat tahtovat yleensä expiroitua samoihin aikoihin.
Tutkiskelin tuossa ETKAa ja Lemförderin kataloogia ja kuten tuolla ylhäällä oli jo juttua A4 8E ylätukivarsien eroista vakioalustan ja S-linen välillä, niin onko erot ainoastaan mitoissa vai myös jossain muussa? Myös raidetangon ulommaisissa päissä on erot ETKAN mukaan. Muut etutukivarsien osat ovat alustavaihtoehdosta poiketen numeroiltaan samat.
Olen molempia sarjoja hypistellyt eri aikaa käsissä, mutta en muista kyllä mitään muuta suurempaa poikkeavuutta niissä havainneeni, kun ei keskenään ole päässyt vertaamaan.
Tarkoitus on siis vaihtaa vakiot vakioalustan ylätukivarret nyt ~45mm madallettuun alustaan, joten otanko vakiot vai S-linen tulivarret, sekä S-linen raidetangon ulomman pään?
ETUYLÄTUKIVARRET
vasen taka
8E0 407 509 C, 1 PR-1BV (S-line)
LEMFÖRDER 21613 01
8E0 407 509 A, 1 PR-1BA, 1BE, 1BR (vakio)
LEMFÖRDER 21030 01
oikea taka
8E0 407 510 C, 1 PR-1BV (S-line)
LEMFÖRDER 21612 01
8E0 407 510 A, 1 PR-1BA, 1BE, 1BR (vakio)
LEMFÖRDER 21029 01
Ota S-line :) Tiedetään sitten käykö ne ylätukivarret ristiin kun niiden vaihto tulee itelle eteen ;) Eivaan, eiköhän niissä ole erona vain pituus ja ylätukivarren pusla kun kerta on eri osanumerolla, varmaankin 1BV:ssä jämäkämpi. Kaikki ympäröivät osathan on samoja joten pakkohan noiden on käydä ristiin, erona luultavasti että 1BV:n ylätukivarsilla camber asettuu paremmin raja-arvoihin kun oma -45mm 1BE menee yli camber-arvoista.
Eikös ne S-Line ylätukivarret ole lyhyemmät, eli madaltaessa camber menee vielä enemmän negatiiviseen suuntaan? Itse ehkä juuri tuon takia laittaisin orkkikset, jos noissa ei muuta eroa pituuden lisäksi ole.
Jos joku laittais että paljon edessä camberia S-line ja -45mm niin vois verrata arvoja. Vakionahan on S-line 10mm matalammalla joten oletin että siinä ois silloin pidemmät ylätukivarret jotta päästää samoihin cambereihin kuin 10-20mm korkeammilla 1BE/1BA?? Camber-ohjearvot on kaikille samat.
Mulla on kans tarve laitella uutta tukivartta omaan B6 A4:een ja aattelin laitella koko setin kerralla kuntoon. Ebaysta näyttäis saavan Mapco -merkkistä sarjaa ja sitä löytyy ihan "normina". XL:nä ja XXL:nä. Tässä tuo XL. Kellään kokemusta noista Mapcon kamoista tai hajua et mikä ero noilla sarjoilla on keskenään? Hinta _puhuttelee_ , mut en haluais työntää käsiäni paskaan...
Tai oisko jotain muita hyväks todettuja sarjoja mitä kannattais harkita?
Kyllä kai se TRW tai Lemförderi on ainut oikee ratkasu, jos ei halua leekata parin vuoden välein nuiden varsien kans. Itse just hommasin TRW:t, hinta about 800 € pulttien kans. Katselin hallilla nuita varsia tarkemmin niin näkyy olevan joka varresta pirralla vedetty audin logot pois.
Ensimmäistä viestiä tänne päin ja samalla nickillä olen mersufoorumeille kirjoitellut.
Auto kävi konttorissa ja katsastusinssi ei laittanut huomautusta tms tuosta mutta näytti että sisemmän etutukivarren pyöränpuoleisessa puslassa on erittäin paljon väljyyttä.
Autoon on asennettu alustasarja(merkistä en tiedä edellisen omistajan peruja) mutta puslat perus kumimallia joten onko missään saatavilla kestäviä polyuretaanipuslia esmes tuollaiseen s-line audiin? Completokset sun muut käyty lävitse eikä löydy B6 koppaiseen.
Laitellaas tähän ketjuun kun liippaa aihetta ja korimallikin on sama. Elikkäs sellainen murhe, kun on joka nurkasta rengas kulunut todella paljon noin 5cm matkalta ulkoreunasta. Siis sekä edessä että takana. Tukivarsi/puslajumppaa siis tiedossa, vai missä vika?
... sellainen murhe, kun on joka nurkasta rengas kulunut todella paljon noin 5cm matkalta ulkoreunasta. Siis sekä edessä että takana. Tukivarsi/puslajumppaa siis tiedossa, vai missä vika?
Eipä ole ainakaan oman omistuksen (5v.) aikana. Asiaa diagnosoitu nyt, molemmilta puolilta edessä ala taka varret aivan valmiit puslan osalta. Takaa ei löytynyt muuta kun väljät vakaajan kumit sekä koiranluut. Etupään kuluminen selittyy siis kyllä, mutta takapää jäi mysteeriksi. Kulmat täytyy nyt toki tarkistaa kun osia vaihdetaan, mutta ei kai tuon säädön itsestään pitäisi liikkua?
Katsastusmies huomautti takanta ylätukivarren olevan väljä. Miten paskamainen homma tuohon on vaihtaa pelkät puslat? Vai saako tuota koko tukivartta mistään tarvikkeena järkihintaan?
Tekstistä eikä sun profiilista selviä onko kyseessä b6, mutta olettaisin olevan koska kirjoitit tähän ketjuun.
Ja jos tarkoitat takapään ylätukivartta niin Tepon kautta saa tarvikevarret olikohan n.90e/kpl. Varaudu ostamaan molemmille puolille uudet epäkeskopultit varren ulkopäänkiinnitykseen (vanhan joutuu katkaisemaan, jos ei muuten aukea).
Uusia puslia ei ehkä ole järkeä vanhaan happamaan varteen alkaa uusimaan? Ainakin omat alkup. oli niin happamat, että otin uudet tarvikkeet speed-autoteilen kautta.
Ja jos taas tarkoitit etupään taaempaa ylävartta niin kestävää Lemförderiä saa yksittäin kannattavalla hinta/laatusuhteella.
E. Taakse ylätukivarret
-oikea varsi tarvikkeena (Spidan tai Triscan)
8500 295033 (orkkis 3R0505324)
-vasen 8500 295034 (orkkis 3R0505323)
Ja nuo saa siis molemmat yhden orkkisvarren hinnalla.
Viimeksi muokannut vV8m5; 5.4.2016, 12:14.
Perustelu: lisätty osanumerot
Kyllä b6 on kyseessä. Ja nimenomaan takaylätukivarsi. Saahan tuota vartta sitten inhimilliseen hintaan ei vaan mistään meinannut löytyä. Kiitti osanumeroista pitää laittaa Tepolle viestiä:)
Tarvikevarsien kestävyydestä en osaa vielä sanoa kuin että hyvin ovat talven yli kestäneet vajaan 10tkm. Ja noihin uusiin varsiin voi sitten mukavasti vaihtaa paremmat puslat, jos näyttää etteivät kestä pidemmän päälle. Takana luulisi noiden kuitenkin selviävän vähemmällä kuormituksella kuin edessä, jonne en halpoja tarvikevarsia edes ajattelisi laittavani.
Ei kellään tietoa mistä sais audi a4 b6 taakse sitä camberin säätöpulttia eli sitä epäkesko pulttia? Omasta kierteet vähän sileänä niin olis syytä vaihtaa se. Kävin paikalliselta varaosa liikkeeltä kysymässä niin sanoivat että 35e kappale, ajattelin vain että jos jostain sais halvemmalla niin vois toki ostaa. Mutta jos ei saa nii haen sitten tuolta tuon pultin.
Hei. Kysymys etummaisen takatukivarren helan (puslan) vaihdosta. Tuli katsastuksessa maininta vaihdosta. Korjaamolla sanottiin että pitää vaihtaa koko tukivarsi molemmin puolin . Onko näin ettei pelkkää helaa pysty vaihtamaan ?
Katsastus todistuksessa lukee että ylätukivarren laakerointi,vaurioitunut. Vasemmalla takimmainen. Tukivarren pusla repeytynyt.
Mitähän pitäisi siis vaihtaa?
A4 B7 2.0TFSI quattro vm. 2005.
Comment